РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків »  № 27 (8 серпня 2008)
  • Випуск №27 8 серпня 2008
    Зміст
    1. Бахмач. Оновлені вагони і нове приміщення (Микола ПАЦАК)
    2. Основний скарб підприємства – люди (Сергій ГУК)
    3. Козятинські вагонники відсвяткували ювілей (Анатолій Садовенко)
    4. Повернулися з нагородами (Григорій СЕРГЕЄВ)
    5. На жаль, це не єдиний випадок (Ганна МИХАЙЛЕНКО)
    6. Залізничні переїзди. Тривога наша (Іван СОТНІКОВ)
    7. Любі жінки, навчіться поважати себе! (Ольга НІКІТІНА)
    8. ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ (Ганна БОГОВІС)

    Бахмач. Оновлені вагони і нове приміщення


    начальник Південно-Західної залізниці Олексій КРИВОПІШИН відповідає на запитання журналістів


    Відразу дві події датуються 5 серпня у пасажирському вагонному депо Бахмач - державна комісія прийняла в експлуатацію приміщення ПТО на станції Конотоп і вагонній дільниці станції Київ-Пасажирський передано для експлуатації шість вагонів міжобласного сполучення. Ці вагони призначені для поїзда № 155/156 «Київ - Одеса - Київ» - нового поїзда, який розпочав курсувати між столицею і приморським містом з 6 серпня.

    На зустрічі з представниками ЗМІ України, проведеній у вагонному депо Бахмач, начальник Південно-Західної залізниці Олексій КРИВОПІШИН інформував, що проводиться робота, аби скоротити час поїздки ще на годину. Також Олексій Мефодійович повідомив, що в найближчих планах столичної магістралі поїздами міжобласного сполучення з’єднати Київ і Вінницю, Київ і Житомир, а в подальшій перспективі - всі обласні центри України.

    Вагонне депо Бахмач готується до великих обсягів ремонту. Йде реконструкція і технологічне переоснащення депо. Журналісти побували на будівельному майданчику, де монтується сучасний фарбувальний комплекс, і в цеху КВР. Їх гідом був заступник начальника залізниці, начальник галузевої служби пасажирського господарства Олександр ТОЛКАЧОВ. Після реконструкції, а вона має завершитися до 2010 року, депо ремонтуватиме щомісяця 80 вагонів, із них 4 - в обсязі КВР і 16 - в обсязі КР-1.

    Микола ПАЦАК

    Основний скарб підприємства – люди

    Хмельницький завод залізобетонних конструкцій - підприємство ще доволі молоде. Сорок років тому, у майже не далекому 1968 р., було дозволено реконструювати колишню електростанцію під завод із виробництва збірних залізобетонних конструкцій. Але непросто відбувалися перетворення. Дванадцять років знадобилося, щоб завершити будівництво. Нарешті 30 серпня 1980 р. начальник залізниці підписав наказ № 72-Н про включення Хмельницького ЗЗБК до складу Південно-Західної залізниці з підпорядкуванням його службі будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд. Відтоді підприємство і веде свою біографію.

    Першу продукцію було виготовлено в IV кварталі того ж року після підписання акту державною комісією. Перший час через відсутність металоформ і малу потужність щомісячно вироблялося лише 500–600 кубометрів залізобетонних виробів та 200–300 кубометрів товарного бетону. З першого дня і до листопада 1999 р. підприємство очолював Яків Сігал. Саме під керівництвом Якова Йосиповича завод поступово нарощував потужність, опановував нові види продукції. Неодноразово колектив посідав місця серед переможців соціалістичного змагання, нагороджувався перехідним Червоним прапором.

    Сьогодні підприємством керує Володимир ВЕЛИКИЙ. За його словами, завод здатен виробляти весь спектр продукції, необхідної будівельній галузі, а також спецпродукції для залізничних підприємств. Взагалі - це понад 200 різноманітних виробів. Але обмежуватися досягненим тут не збираються. В перспективі - збудувати окремий бетонно-розчинний вузол для реалізації товарної продукції за використання автобетонозмішувачів, обладнання нового полігону, де додатково буде вироблятися ще 10 нових видів продукції.

    Розповідаючи про виробництво, Володимир Володимирович відверто зізнався, що замовлення від залізничних підприємств складають лише 40% загального виробництва. Це - плити для низьких пасажирських платформ, залізничних переїздів, перекриття, огорожа різних типів, фундаментні блоки, бордюри для благоустрою території. Але, як не дивно, майже 60% виробів йде, як то мовиться, на сторону - для юридичних та фізичних осіб. Попитом користуються конструкції для будівництва багатоповерхівок та індивідуального житла. За рахунок отриманих за це грошей виплачується заробітна плата робітникам, закуповуються матеріали, сплачуються податки та ще й поповнюється залізнична скарбниця. За перше півріччя поточного року випуск товарної продукції перевищив суму 9 млн. грн., тобто план виконано на 133%. Чистий прибуток при цьому склав понад 250 тис. грн. І це при п’ятивідсотковій рентабельності. Вище піднімати немає можливості, оскільки в Хмельницькому є п’ять аналогічних підприємств, і у випадку підняття відпускної ціни можна втратити клієнтів. На продукції для залізничних підприємств рентабельність нульова.

    - Без роботи не сидимо, замовлень вистачає. Завод працює в дві зміни. А це, погодьтесь, на сьогодні, не часто побачиш, - наголошує Володимир Володимирович.

    Таких результатів колектив зміг досягти завдяки постійній підтримці та допомозі з боку керівництва служби будівельно-монтажних робіт та цивільних споруд, особливо її начальника Анатолія НАНОВСЬКОГО, - підкреслює директор заводу.

    - Анатолій Вікентійович часто буває на нашому підприємстві. Його поради, зауваження завжди слушні та сприяють покращенню виробничого процесу та умов праці робітників, - розповідає Володимир Володимирович.

    Щодо умов праці на підприємстві - в кожному цеху є побутові кімнати, де робітники після зміни можуть прийняти душ, відпочити. В кожній є холодильник, в деяких - мікрохвильові печі.

    Окрема розмова - про дотримання на заводі правил безпеки праці. Як розповіла інженер з охорони праці Світлана КОЖЕН, керівництво не намагається за рахунок цього питання зекономити кошти, гроші виділяються за необхідністю й без затримок. Усіх робітників забезпечено спецодягом і засобами індивідуального захисту. Не випадково й те, що тут вже довгий час відсутні випадки виробничого травматизму. Реалії: колектив нагороджено грамотами Укрзалізниці та Хмельницької міської держадміністрації.

    А ще про те, як на заводі дотримуються правил безпеки праці, красномовно свідчить той факт, що під час знайомства з виробничим процесом кореспондентам «Рабочего слова» теж запропонували одягти будівельні каски.

    Основний скарб підприємства - це його працівники. Всього в колективі працює 108 чоловік. Розповідаючи про колектив, Володимир Володимирович відзначив: бригадира налагодників устаткування Георгія Шевчука, електрозварників Михайла Гусака, Анатолія Ціпка, формувальників Петра Момота, Вадима Золотарьова, Василя Атаманчука, Олександра Головатюка, кранівників Віктора Комарова, Михайла Кузьмана, операторів Василя Матвійчука, Володимира Трофименка, тракториста Віктора Кулініча. До речі, середня заробітна плата на заводі, як для Хмельницького, гідна - 2480 грн. щомісяця. Тому люди цінують свою роботу, тримаються підприємства.

    Як і скрізь, на ЗЗБК існують і свої проблеми. В першу чергу, - це зношеність основних фондів. Деякі металоформи спра-цьовані й потребують частого ремонту.

    - Але все це вирішується. І завдяки допомозі і розумінню з боку керівництва служби й залізниці колектив збільшить обсяги виробництва та вийде на нові якісні показники, - підсумовує Володимир Володимирович.

    Сергій ГУК

    Козятинські вагонники відсвяткували ювілей

    Вагонному депо Козятин виповнилося 75 років. З цієї нагоди минулої п’ятниці в актовій залі підприємства відбулися святкові заходи. Того дня привітати ювілярів прийшли керівники Південно-Західної залізниці, галузевої служби вагонного господарства, Козятинської дирекції залізничних перевезень, сусідніх залізничних підприємств та організацій, керівники міста, ветерани підприємства. Вони побажали колективу нових трудових здобутків, так тримати і надалі залишатися одним із провідних підприємств на залізниці.

    З нагоди 75-річчя з дня заснування вагонного депо низку працівників підприємства було нагороджено почесними знаками, грамотами, медалями та цінними подарунками, які вручив заступник начальника Південно-Західної залізниці по рухомому складу і матеріально-технічному забезпеченню Сергій ЗОЛОТАРЬОВ.

    Анатолій Садовенко

    Повернулися з нагородами

    Як ми повідомляли, з 1 по 3 серпня у Львові відбулися фінальні змагання V Спартакіади залізничників України. Перше місце в загальнокомандній першості здобула збірна команда Львівської залізниці. Представники столичної магістралі обмежилися лише четвертим. Проте наші спортсмени показали достатньо високі результати. Так, в гирьовому спорті весь п’єдестал пошани захопили атлети Південно-Західної. Перше місце посів машиніст із локомотивного депо Київ-Пасажирський Віталій Андріяш, друге - Василь Катерчук зі Жмеринської дистанції колії, на третьому - Дмитро Герасимчук - черговий по станції Козятинської дирекції залізничних перевезень (на фото внизу).

    Добре відома нашим читачам Оксана Чиченьова опанувала перше місце в змаганнях серед жінок у настільному тенісі. Порадували й легкоатлети. Електромонтер Коростенської дистанції сигналізації та зв’язку Сергій Прохоров піднявся на другу сходинку п’єдесталу пошани двічі - за результатами змагань з бігу на сто та вісімсот метрів. Відзначилась наша збірна й з волейболу - третє місце.

    Розповідаючи про участь у Спартакіаді, спортсмени столичної магістралі просили через газету висловити щиру вдячність начальнику залізниці, Дорпрофсожу та начальнику моторвагонного депо Фастів за належну підготовку залізничників до змагань.

    До речі, Спартакіада закінчилася, але спорт продовжує крокувати залізницею. Так, 16 - 17 серпня в Фастові пройде турнір з міні-футболу серед підприємств залізниці. Він буде відбірковим етапом у чемпіонаті Укрзалізниці.

    Григорій СЕРГЕЄВ

    На жаль, це не єдиний випадок

    Минулого тижня неподалік від ст. Бортничі трапилося лихо: дванадцятилітнього підлітка ударило потужним розрядом струму. Він вижив, але отримав опіки більше ніж половини тіла. А було це так. Троє хлопчаків 11–13 років поверталися з лісу додому. Їм потрібно було перейти залізничні колії, а на одній з них стояв вантажний поїзд, у складі якого були цистерни. Обходити состав хлопці не захотіли. Двоє з них пролізли під вагонами, а третій вирішив перелізти через верх цистерни. Там його й ударило струмом. Одяг підлітка миттєво охопило полум’я. На допомогу поспішили залізничники ст. Бортничі, викликали «швидку».

    Життя підлітку врятували, однак стан його лікарі оцінюють як дуже важкий.

    Цю подію редакція газети «Рабочее слово» попросила прокоментувати головного інженера галузевої служби електропостачання Володимира ГальЧинського:

    - Необхідно зазначити, що залізниця в цілому (колія, переїзд, станція тощо) - це зона підвищеної небезпеки. А що вже говорити про контактну мережу, яка має напругу 27 тисяч вольт. Знаходитись на відстані 60-ти сантиметрів від неї - вже смертельно небезпечно, а тут хлопчина заліз на цистерну... Це справжнє диво, що він залишився живим. На жаль, це не єдиний випадок по службі електропостачання. Загалом же травмування сторонніх осіб трапляється нерідко, незважаючи на те, що скрізь установлено попереджувальні знаки про небезпеку перебування на залізниці.

    Що стосується профілактики дитячого травматизму, то й тут проводиться певна робота. За наказом начальника залізниці працівники служби охорони праці зі спеціальним вагоном побували на всіх дирекціях. Проводили заняття у виробничих колективах. Оскільки цей захід проводився в кінці минулого навчального року, то зустрічі відбувалися і з школярами, під час яких фахівці розповідали про безпечне поводження дітей під час літніх канікул.

    Ті випадки, що сталися в службі господарства електропостачання, спонукають і нас поряд із заходами щодо охорони праці в наших підрозділах, напередодні нового навчального року планувати заходи з роз’яснювальної роботи й серед школярів.

    Ганна МИХАЙЛЕНКО

    Залізничні переїзди. Тривога наша

    У листі до редакції від в. о. начальника Фастівської дистанції колії В. РУДЯ відчувається занепокоєння станом справ на залізничних переїздах.

    Більшість випадків порушень відбуваються через недостатню кількість знань та навичок водіїв у нестандартних ситуаціях, які часто трапляються на переїзді. Віктор Миколайович наголошує, безпосередньої вини працівників залізничного транспорту не вбачається.

    А ось і яскраві докази, які зафіксував в.о. начальника Фастівської дистанції колії.

    Якось на початку 2007 р. на неохоронному переїзді 76-й км пікет 1 парної колії перегону Рокитне - Ольшаниця трапилась дорожньо-транспортна пригода - зіткнення поїзда №3158 (локомотив №169) під управлінням машиніста депо Козятин Р. з легковим автомобілем ВАЗ 2107 МАІ 74–96 АЕ. За кермом тоді був водій М. Мазій.

    У результаті зіткнення травмованих немає. А щодо електровоза та рухомого складу - не пошкоджено, пристрої СЦБ та колійного господарства також у доброму стані.

    Подібна ситуація сталася у березні минулого року, знову ж, на неохоронному переїзді 64-й км на непарній колії перегону Рокитне - Сухоліси. Тоді відбулось зіткнення електропоїзда №6243 ЕР-9М №396 під управлінням машиніста моторвагонного депо Фастів М. Лук’яненка з легковим автомобілем ДЕУ №АІ 1697 АО, який належить О. Ряднині, а управлявся Х.

    Під час наближення до зупиночної платформи Житні Гори машиніст електропоїзда застосував першу ступінь гальмування. Побачивши наближення автомобіля до переїзду, подав сильний сигнал. Водій автомобіля спочатку пригальмував, не доїжджаючи до переїзду, а потім прискорив рух. Після чого машиніст електропоїзда застосував екстрене гальмування, проте зіткнення з автомобілем уникнути не вдалося.

    В результаті Х. смертельно травмовано. Пошкоджено електропоїзд до ступеня поточного ремонту, пристрої СЦБ та колійного господарства не пошкоджені.

    Віктор Рудь, посилаючись на відповідні документи, вважає: обидва переїзди, де сталися ДТП, у справному стані.

    Розслідуванням встановлено: під’їзди до переїзду відповідають вимогам ПТЕ, настил утримується в справному стані та відповідно до вимог інструкції ЦІ 1–0095. Пристрої переїзної сигналізації справні і під час зайнятості поїздом дільниці наближення подається сигнал зупинки у бік автомобільної дороги. Видимість переїзних світлофорів відповідає вимогам інструкції П.13 ЦШЕОТ-0012. Переїзд має справне освітлення.

    Причиною ДТП стало грубе порушення потерпілими - водіями автотранспортних засобів - правил дорожнього руху (розділ 20 «Рух через залізничні переїзди»).

    А тепер - про сумний випадок, який стався на переїзді 13-й км перегону Фастів 2 - Устимівка.

    Приватне авто «Волга» о 14 год. 26 хв. йшло «на таран» вантажного потяга №1548. Власник авто В. Криволап, який мешкає в Білій Церкві, нехтуючи усіма правилами дорожнього руху, «рвонув» через переїзд саме тоді, як до нього наближався вантажний електровоз ВЛ-80. Здавалося б, чи потрібно квапитись, коли чітко видно небезпеку, що наближається? Переїзд розташовано на прямій дільниці, автодорога між с. Ковалівка і с. Вінстави перетинає залізничну колію під прямим кутом, видимість поїздів добра, сигналізація на переїзді працює чудово, освітлення є. Навіть ожеледиці у той лютневий день не було... Але зіткнення відбулося: пошкоджено автівку власника. В. Криволап отримав рвані рани на голові.

    У своєму зверненні до автоводіїв Віктор Рудь наголошує: залізничники докладають багато зусиль з метою підвищення безпеки громадян, але охопити все їм просто не по силах. Проблему недопущення випадків невиробничого травматизму неможливо розв’язати силами залізниці.

    Кажуть, якщо молодик за кермом не веде дружбу з головою, то врешті-решт страждає остання... Переїзди - то тривога наша.

    Іван СОТНІКОВ

    Любі жінки, навчіться поважати себе!

    Не секрет, що тема жіночого здоров’я останніми роками стала досить актуальною. Слово «мастопатія», мабуть, чув кожний з нас і добре, якщо не з вуст лікаря. Мастопатія, звичайно, не рак, але на фоні доброякісної пухлини, до якої мастопатія належить, рак грудей розповсюджується в 5–7 разів швидше. Кожна друга жінка протягом життя так чи інакше постає перед цією проблемою. Питання, погодьтеся, делікатне, проте замовчування проблеми навряд чи зменшить кількість хворих. Активно запрошують нас медики і підключаються до цього питання видатні закордонні особистості (Ель Макферсон, Кайлі Міноуг, Донателла Версаче та ін.) проходити регулярні обстеження. Однак лікарі б’ють на сполох - рак молочної залози поширюється швидкими темпами планетою. Медики стверджують: половину, а то і більше, пацієнтів можна було уберегти від операції, якби вони вчасно провели медичне обстеження і знали суть питання.

    Звичайно, існує відповідний наказ Міністерства охорони здоров’я України з приводу того, коли жінка повинна пройти обстеження під час відвідин лікаря. Але так влаштована наша психологія, що затягуємо до останнього, коли мова може йти не про профілактику, а про хірургічне втручання.

    У цій ситуації важливою є порада професіонала. Тому нашу розмову для читачів «Рабочего слова» ми ведемо з головним фахівцем лікувально-профілактичного відділення головного управління медичних установ Укрзалізниці, лікарем вищої категорії, акушером-гінекологом Людмилою МЕЛЬНИК.

    Порада від багатьох бід

    - Пані Людмило, наскільки важливим було створення на українських залізницях центрів здоров’я жінки? Якими є результати діяльності цих установ?

    - У системі охорони здоров’я на залізничному транспорті України в структурі дорожніх лікарень функціонують шість центрів здоров’я жінки, тобто вони є на кожній залізниці. Такий центр Дорожньої клінічної лікарні №2 ст. Київ створено на Південно-Західній залізниці одним із перших. Його розбудовано п’ять років тому на виконання рішення Ради Укрзалізниці. Він - один із кращих серед подібних закладів як за показниками роботи, так і за оснащенням, обсягами та організацією медичної допомоги.

    Про це свідчить статистика. Щороку в Центрі здоров’я жінки столичної магістралі обслуговується понад 24 тис. жіночого населення, здійснюється 54 тис. відвідувань, 1100 оперативних втручань, 1500 мамографічних досліджень, понад 16 тис. профілактичних медичних оглядів залізничниць з ефективним виявленням патології. На переконання керівника Центру М. ДВУЛІТ, ці медичні заклади додають вагомий внесок в охорону материнства і дитинства, яка визначена одним із пріоритетних напрямків державних програм у галузі охорони здоров’я - міжгалузевій комплексній програмі «Здоров’я нації» та національній програмі «Ре- продуктивне здоров’я».

    Про необхідність ефективного функціонування центрів на залізницях свідчать статистичні дані стосовно стану здоров’я 630 тис. жінок, які обслуговуються медичними закладами Укрзалізниці, зокрема 210 тис. - працівниці залізничного транспорту, в тому числі 150 тис., тобто 70% - це жінки дітородного віку.

    - Вважаю, що доцільно було б проілюструвати конкретними прикладами внесок спеціалістів Центру здоров’я жінки Південно-Західної залізниці у профілактику та лікування захворювань…

    - Безумовно. Медичними закладами нашої залізниці обслуговується майже 120 тис. жінок, у тому числі майже 42 тис. залізничниць. Центри розраховані на надання консультативно-діагностичної допомоги всім працівницям залізничного транспорту за направленням гінекологів. Підрозділи добре оснащені сучасною лікувально-діагностичною апаратурою, мають кваліфікованих спеціалістів для забезпечення високого рівня медичної допомоги жінкам, хворим на гінекологічну патологію та на недугу молочної залози. А також вагітним. До того ж, тут організовано спеціалізовані прийоми лікарів, які мають підготовку та кваліфікацію з дитячої гінекології, медичної психології, гінекологічної ендокринології, планування сім’ї тощо.

    Діагностичний процес здійснюється на рівні світових стандартів із застосуванням сучасних достовірних методів обстеження: ультразвукового дослідження хворих та вагітних. До речі, ультразвук допомагає досліджувати молочні залози, робити денситометрію для визначення ступеня остеопорозу, мамографію - рентгенологічне дослідження молочної залози. А ще займаємося лабораторною діагностикою та визначенням рівня гормонів та інфекцій. Вся апаратура сконцентрована в центрах, таким чином, завдяки апаратурі і фаху лікарів центру, жінці впродовж короткого терміну можливо встановити діагноз, не направляючи її до інших структурних підрозділів на додаткові дослідження. Так, у Центрі здоров’я жінки Південно-Західної залізниці у минулому році зафіксовано 54 тис. відвідувань. Жодній жінці з лінії не відмовлено у наданні медичної допомоги.

    Окрім ефективної діагностики, центри мають достатній потенціал для результативного лікування гінекологічних хворих та жінок з патологією молочної залози. Адже тут функціонують операційні, де лікарі в амбулаторних умовах виконують певний обсяг оперативних втручань на статевих органах та молочній залозі. Існують ліжка денного стаціонару для лікування хворих і майбутніх мам з патологією вагітності.

    Ефективність вкрай важлива

    - Ефективна робота центрів є вкрай важливою з огляду на щорічне зростання гінекологічної та мамологічної захворюваності, що реєструються медичними закладами Укрзалізниці серед жіночого населення. Галузева статистика віддзеркалює загальнодержавні та загальносвітові тенденції погіршення репродуктивного здоров’я населення. Що, на Вашу думку, впливає на зростання кількості захворювань?

    - Потрібно зазначити, що на зростання показника захворюваності частково впливає… якісна діагностика. Тобто, чим лікарі краще обстежують, тим більше виявляється захворювань. На жаль, є достатньо інших суттєвих, у тому числі соціальних причин, що призводять до зростання захворюваності. Серед них - ранній початок статевого життя, зайва легкість у зміні партнерів та небезпечний секс.

    У сучасному суспільстві є високою професійна активність жінок, що призводить до відстрочення дітородної функції та абортів. Сюди ж можна додати й несприятливі екологічні та професійні шкідливі фактори. Все це призводить до зростання захворюваності серед дівчат та жінок. Так, минулого року захворюваність жінок (дані по Південно-Західній залізниці) на хвороби репродуктивної системи збільшилась на 14% у порівнянні з 2006 р. До речі, захворюваність по Укрзалізниці жінок на доброякісні захворювання молочної залози збільшилась майже на 50%. Та найбільшу стурбованість викликає зростання захворюваності на рак молочної залози, яка, на думку фахівців, набула характеру майже епідемії.

    За відсутності єдиної стратегії

    - За даними статистики, впродовж останніх десяти років рак молочної залози стійко займає перше місце в структурі онкологічних захворювань: зі 100 виявлених випадків онкологічних захворювань 12 - це рак молочної залози. До того ж, онкогінекологічна захворюваність, включно з патологією молочної залози і жіночих статевих органів, складає майже четверту частину в структурі загальної онкологічної захворюваності. При цьому треба пам’ятати, що жінки - це 60% дорослого населення, тобто захворюваність у розрахунку на жіноче населення буде ще вищою. Виникає закономірне питання: що робити?

    - Цей факт вкрай бентежить, тому хочу зупинитись на проблемі чинників захворювань молочної залози більш детально. На жаль, в Україні відсутня єдина стратегія відносно обстеження та ранньої діагностики цих захворювань. Мамологія опинилась на стику декількох дисциплін, тому до сьогодні тривають суперечки, кому займатися патологією молочної залози - мамологам, акушерам-гінекологам, онкологам чи хірургам. Україна на даний час посідає одне з перших місць у Європі за абсолютною кількістю хворих на рак молочної залози. Інтенсивність зростання захворюваності збільшилась за останні десять років майже удвічі, а смертність - на 35%. У нашій країні щогодини помирає від раку молочної залози одна жінка. На сьогодні остаточно не з’ясовані причини розвитку доброякісних і злоякісних пухлин молочної залози.

    Тому у лікарів центрів здоров’я жінки пріоритетом є раннє виявлення передпухлинних захворювань та доклінічних форм раку молочної залози, а також лікування фонової гінекологічної патології. Саме на базі центрів здоров’я жінки апробовано систему скринінгу патології молочної залози серед працівниць залізничного транспорту - це відбувається завдяки сучасним діагностичним методам - ультра- звуковому дослідженню молочної залози та мамографії, що виконуються на сучасних високорозрішуючих УЗ-сканерах та мамографах з високим рівнем достовірності діагностики.

    Корисно знати

    - Чи існують інші чинники для виникнення пухлин молочної залози, про які потрібно пам’ятати кожній жінці?

    - Ці причини досить відомі. На жаль, не всі наші жінки свої знання застосовують на практиці. Серед них назву наступні:

    - спадковість - випадки раку молочної залози у кровних родичів (матері, сестри), а також, принаймні, у трьох близьких родичів;

    - порушення репродуктивної функції, а саме: безпліддя, народження першої дитини після 30 років, рання або пізня менопауза;

    - гінекологічна патологія, що призводить до гормонального дисбалансу;

    - вік - найбільший ризик спостерігається у віці 45–74 років з двома піками: у віці 45–49 років і 70–74 роки;

    - захворювання щитовидної залози: тіреотоксикоз, гіпотіреоз;

    - доброякісні захворювання молочної залози - так звані мастопатії;

    - захворювання нервової системи - неврастенії, психічні травми, велика кількість стресів;

    - порушення статевого життя;

    - неконтрольований прийом гормональних контрацептивів.

    Сюди ж можна віднести проживання у місті, шкідливі промислові, професійні та несприятливі екологічні фактори, шкідливі звички та інше. Якщо рак молочної залози виявлено на доклінічній стадії, у так званій локалізованій формі без метастазів, то це не вирок, а хвороба, що на сьогодні радикально виліковується з виконанням органозберігаючих операцій та усуненням косметичного дефекту сучасними протезними матеріалами.

    Якщо ви страждаєте на гормонально залежну гінекологічну хворобу або дисгормональні захворювання молочної залози, пам’ятайте, що лікар, окрім щорічного клінічного обстеження молочних залоз, повинен направити вас на ряд специфічних досліджень з метою виключення або раннього виявлення пухлин молочної залози: до 40 років - обов’язкове ультразвукове сканування молочної залози раз у рік, після 40 років - ще й мамографічне дослідження один раз у два роки, після 50 років - щорічна мамографія та ультразвукове сканування.

    За принципами профілактичної медицини

    - То як пересічній жінці, що працює на залізниці, уникнути так званих жіночих хвороб, зберегти своє репродуктивне здоров’я? А якщо є хвороба, то як виявити її на ранніх стадіях?

    - Принципи профілактичної медицини у цих випадках працюють безвідмовно - легше попередити, ніж лікувати. І профілактичні медичні огляди у цій справі безцінні за своєю інформативністю. Тому не вагайтеся, дорогі жінки, щодо того, звертатись до гінеколога чи не звертатись, коли начебто нічого не турбує. Нехай вас не зупинить той факт, що ви прийдете до лікаря без скарг. Почути, що ви прийшли свідомо, тому що прийшов час наступного періодичного огляду, - це для гінеколога, повірте, істинне задоволення. А вам нехай додасть радості висновок лікаря: «Здорова».

    І ніколи не соромтеся нагадати лікарю будь-якої спеціальності провести обстеження молочних залоз, попросити роз’яснити не- зрозумілі питання, а гінеколога - навчити вас самообстеженню молочних залоз. Пам’ятайте: сім’ї потрібна здорова мати і жінка, а суспільству - щаслива соціально адаптована особистість! Бережіть, любіть і поважайте себе!

    - Дякую, пані Людмило, за ґрунтовні відповіді, які, впевнена, зацікавлять наших читачів. Дякую також за побажання і заклик до жінок прислухатися до Ваших порад. Сподіваюся, що вони підуть нашим жінкам на користь.

    Поради лікаря слухала та підготувала до друку

    Ольга НІКІТІНА

    ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

    У Міністерстві праці та соціальної політики України відбувся тренінг для журналістів на тему «Подальші кроки Уряду щодо поліпшення пенсійного забезпечення громадян України». Фахівці міністерства та Пенсійного фонду України зробили роз’яснення щодо застосування постанови Кабінету Міністрів України № 654 від 16 липня 2008 р. «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян». Цим документом з 1 липня та з

    1 вересня 2008 року підвищено пенсійні виплати окремим категоріям пенсіонерів.

    З 1 липня 2008 року:
    1. Встановлено доплату до пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі Закон).

    Отже, починаючи з 1 липня 2008 р., у разі, коли розмір пенсії (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсій за особливі заслуги перед Україною, сум індексації та інших доплат, встановлених законодавством) не досягає у одержувачів пенсій за вислугу років та за віком, крім пенсій при неповному стажі роботи, призначених відповідно до Закону, 544 грн., таким особам здійснюється доплата у сумі, що не вистачає до зазначеного розміру.

    Тобто, з 1 липня 2008 р. ті пенсіонери, які одержували пенсію у мінімальному розмірі (до прийняття постанови це відповідало 482 грн.), будуть одержувати пенсію у розмірі 544 грн.

    При обчисленні пенсій за віком при неповному стажі роботи, по інвалідності та у зв’язку з втратою годувальника, призначених відповідно до Закону, враховується доплата, передбачена пунктом 1 Постанови 654 (тобто 544 грн.).

    До пенсій встановлюються надбавки та підвищення, обчислені у розмірах, що визначаються від розміру прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб, який встановлено Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (з 01.07.2008 р. - 482 грн.). При цьому максимальний розмір пенсії не переглядається і обчислюється, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленого відповідно до ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

    2. Встановлено доплату до мінімального розміру пенсії інвалідам, щодо яких встановлено зв’язок з Чорнобильською катастрофою.

    З прийняттям Постанови №654 встановлено доплату з тим, щоб пенсії (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсій за особливі заслуги перед Україною, сум індексації та інших доплат, встановлених законодавством) були не меншими за розміри, зазначені нижче:

    Категорії осібРозміри мінімальних
    пенсій до 01.07.2008 р. (грн.)
    Розміри з 01.07.2008 р. (грн.)
    1. Мінімальний розмір пенсії:
    1) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1986 році:
    по І групі інвалідності1060,001200,00
    по II групі інвалідності965,001090,00
    по III групі інвалідності870,00980,00
    2) для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1987- 1990 роках та осіб, евакуйованих у 1986 році із зони відчуження:
    по І групі інвалідності770,00870,00
    по II групі інвалідності 725,00820,00
    по III групі інвалідності675,00760,00
    3) для інших інвалідів, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з Чорнобильською катастрофою:
    по І групі інвалідності 630,00710,00
    по II групі інвалідності580,00655,00
    по III групі інвалідності530,00600,00
    4) дітям-інвалідам340,00380,00


    3. Встановлено доплату до розмірів пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»

    Визначено доплату пенсіонерам-військово-службовцям з тим, щоб їхні пенсії (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсій за особливі заслуги перед Україною, сум індексації та інших доплат, встановлених законодавством) досягали відповідних розмірів, які наведені в таблиці.

    Категорії осібМінімальні розміри пенсій до 01. 07. 2008 р. грн.Розміри з 01.07.2008 р. (грн.)
    Пенсіонери за вислугу років та у зв'язку з втратою годувальника482,00544,00
    інваліди війни: з числа солдатів і матросів строкової служби
    І група578,40 652,80
    II група530,20 598,40
    III група 506,10 571,20
    з числа єфрейторів (старших солдатів) і сержантів, старших матросів І старшин строкової служби
    І група636,24 718,08
    II група583,22 658,24
    III група556,71 628,32
    з числа прапорщиків і мічманів, військовослужбовців надстрокової служби та військової служби за контрактом, осіб молодшого начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ державної пожежної охорони
    І група694,08783,36
    II група636,24718,08
    III група607,32685,44
    з числа осіб офіцерського складу та осіб начальницького складу (крім молодшого) органів внутрішніх справ і державної пожежної охорони
    І група751,92848,64
    II група689,26777,92
    III група 657,93742,56
    інші інвалідиз числа солдатів і матросів строкової служби
    І група530,20598,40
    II група506,10571,20
    III група 482,00544,00
    з числа єфрейторів (старших солдатів) і сержантів, старших матросів і старшин строкової служби
    І група583,22658,24
    II група556,71628,32
    III група530,20598,40
    з числа прапорщиків і мічманів, військовослужбовців надстрокової служби та військової служби за контрактом, осіб молодшого начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ державної пожежної охорони
    І група636,24718,08
    II група607,32685,44
    III група578,40652,80
    з числа осіб офіцерського складу та осіб начальницького складу (крім молодшого) органів внутрішніх справ і державної пожежної охорони
    I група689,26777,92
    II група657,93742,56
    III група626,60707,20


    4. Збільшено найменшу пенсійну виплату всім категоріям пенсіонерів.

    Встановлено, що у разі, коли щомісячний розмір пенсійних виплат, державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам, особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації, щомісячної державної адресної допомоги, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 26 березня 2008 р. № 265, та інших доплат, встановлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає 544 гривень, таким особам встановлюється доплата у сумі, що не вистачає до зазначеного розміру.

    У разі, коли в осіб, яким призначено пенсію у зв’язку з втратою годувальника, щомісячний розмір пенсійних виплат не досягає на одного непрацездатного члена сім’ї 544, на двох - 652,8, на трьох і більше - 816 гривень, таким особам встановлюється доплата у сумі, що не вистачає до зазначених розмірів.

    Понад зазначені розміри виплачується лише встановлена пенсіонеру пенсія за особливі заслуги перед Україною.

    Категорії осібНайменший розмір пенсійної виплати до01.07.2008 р. (грн.) Розміри з 01.07.2008 р. (грн.)
    Всі категорії пенсіонерів, крім одержувачів пенсій у зв'язку із втратою годувальника) та одержувачі державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам, особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам 482,00 544,00
    Одержувачі пенсії у зв'язку з втратою годувальника:
    на одного непрацездатного члена сім'ї482,00544,00
    на двох непрацездатних членів сім'ї578,40652,80
    на трьох і більше непрацездатних членів сім'ї 723,00 816,00


    З 1 вересня 2008 року:

    1. Збільшено найменшу пенсійну виплату інвалідам війни та учасникам бойових дій.

    У разі, коли щомісячний розмір пенсійних виплат (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших доплат до пенсій, встановлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає в інвалідів війни І групи 1200, II групи - 1080, III групи - 960 гривень, учасників бойових дій - 840 гривень, таким особам виплачується щомісячна державна адресна допомога до пенсії (дотація) у сумі, що не вистачає до зазначених розмірів

    Категорії осіб Найменший розмір пенсійної виплати (без пенсії за особливі заслуги) до 01.09.2008 р. (грн.) Найменший розмір пенсійної виплати (без пенсії за особливі заслуги) з 01.09. 2008 р. (грн.)
    інваліди війни
    І група1041,471200,00
    II група937,321080,00
    III група833,18960,00
    Учасники бойових дій729,03840,00


    2. Збільшено розмір надбавки на дітей

    Непрацюючим пенсіонерам, які мають на своєму утриманні дітей до 18 років, надбавка до пенсії за віком, по інвалідності та за вислугу років, передбачена Законами України «Про пенсійне забезпечення» і «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», виплачується у розмірі не менше 150 гривень на кожну дитину.

    Вид виплатиРозмір (грн.)
    до прийняття Постанови №654 після прийняття Постанови №654
    Надбавка на дітей 19,91 150,00


    3. Надано право на виплату надбавки по догляду за пенсіонерами

    Інвалідам І групи, одиноким інвалідам II групи, які потребують постійного стороннього догляду або досягли пенсійного віку, одиноким інвалідам III групи, які досягли пенсійного віку, одиноким одержувачам пенсій за віком та за вислугу років, які потребують постійного стороннього догляду, та які отримують пенсію відповідно до Законів України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» і «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (крім осіб, які отримують державну соціальну допомогу на догляд відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам»), виплачується надбавка на догляд у розмірі 50 гривень.

    Надбавки на догляд, встановлені законодавством, що діяло раніше, також виплачуються у розмірі 50 гривень.

    Вид виплатиРозмір (грн.)
    до прийняття Постанови № 654 після прийняття Постанови №654
    Надбавка на догляд 9,96 50,00


    РЕФОРМУВАННЯ ПЕНСІЙНОЇ СИСТЕМИ

    З журналістами також було обговорено проект Концепції

    подальшого проведення пенсійної реформи в Україні


    Аналіз здійснених заходів та визначення причин виникнення проблем

    До розбудови пенсійної системи, заснованої на «страхових» засадах, Україна розпочала перехід в 1991 р. Тоді було створено Пенсійний фонд як систему збору і розподілу страхових внесків роботодавців та громадян на пенсійні виплати. Це стало початком переходу до традиційних, у країнах з розвинутою ринковою економікою, принципів організації пенсійного забезпечення.

    У подальшому цей процес розвивався в ході впровадження пенсійної реформи, основою якої стали прийняті Верховною Радою України у 2003 р. закони України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та «Про недержавне пенсійне забезпечення». Перша постанова була успішно впроваджена, й сьогодні діє як солідарна пенсійна система. Друга постанова передбачала впровадити обов’язкову накопичувальну пенсійну систему та систему недержавного пенсійного забезпечення.

    У ході реформи, впровадженої в 1991 р., здійснено ряд важливих для подальшого розвитку пенсійної системи перетворень. У солідарній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування забезпечено призначення пенсій на підставі даних системи персоніфікованого обліку; розмежовано джерела фінансування пенсій за різними пенсійними програмами між бюджетом Пенсійного фонду України та державним бюджетом і дещо зменшено обсяг пільг зі сплати страхових внесків; законодавчо розмежовано системи справляння податків і справляння соціальних страхових внесків тощо.

    Завдяки реалізації в 2008 р. законодавчих змін щодо актуалізації заробітку, який враховується при призначенні (перерахунках) пенсій (виходячи з розміру середньої заробітної плати, з якої сплачувались страхові внески, за 2006 рік - 928,81 грн.), та підвищення вартості року страхового стажу з 1% до 1,2% з 1 січня 2008 р. (а з 1 жовтня 2008 р. до 1,35%) вдалося відновити диференціацію розмірів пенсій для 8 млн. пенсіонерів (близько 60% від їх загальної чисельності) та підвищити коефіцієнт заміщення пенсією втраченого заробітку з 36,5% станом на 1 січня 2004 р. до 49,3% - на 1 січня 2008 р.

    Однак пенсійна система працює в умовах максимального фінансового напруження, не забезпечуючи при цьому достатнього задоволення потреб пенсіонерів, які з виходом на пенсію втрачають половину свого заробітку. У накопичувальній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування законодавчо визначено основи запровадження обов’язкової накопичувальної пенсійної системи, але не за-проваджено перерахування до неї страхових внесків, не створено її організаційну інфраструктуру.

    У системі недержавного пенсійного забезпечення за чотири роки її існування учасниками її стали 407,8 тис. осіб, чиста вартість активів, сформованих пенсійними фондами, становить 404 млн. грн. Можна констатувати, що можливості системи недержавного пенсійного забезпечення для вирішення проблем пенсійного забезпечення населення ще не вдалося реалізувати.

    Серед основних причин повільного розвитку недержавного пенсійного забезпечення слід виділити низький рівень роз’яснювальної роботи щодо змісту та ролі накопичувальної пенсійної системи в суспільстві; недостатня зацікавленість роботодавців у фінансуванні недержавних пенсійних програм для працівників; низький рівень заробітної плати та заборгованість з її виплати та інші чинники.

    Підбиваючи підсумок здійсненим, починаючи з 1 січня 2004 р., заходам з реформування пенсійної системи, стає очевидним необхідність як значної активізації процесів подальшого проведення реформи, так і їх корегування з урахуванням накопиченого досвіду та соціально-економічного стану в країні. При цьому магістральним напрямом подальшого реформування пенсійної системи нині має стати значне посилення ролі накопичувальних складових пенсійної системи як фактору диверсифікації джерел доходів, забезпечення належного рівня заміщення заробітної плати пенсією та мобілізації довгострокових інвестиційних ресурсів, необхідних для модернізації вітчизняної економіки і, як наслідок, зростання бази справляння страхових внесків.

    Мета та основні завдання

    Метою Концепції подальшого проведення пенсійної реформи в Україні є ефективне і системне реформування пенсійної системи, реалізація ефективної та зрозумілої пенсійної політики, спрямованої на забезпечення гідного рівня життя людей похилого віку та інших категорій громадян, які втратили працездатність, адекватного їх життєвим потребам, створення дійових механізмів захисту прав та інтересів таких громадян, забезпечення прозорості пенсійної системи.

    У процесі подальшого проведення пенсійної реформи необхідно вирішити наступні завдання: забезпечити виплату мінімальних пенсій на рівні не менше ніж прожитковий мінімум для непрацездатних осіб; створити умови для формування населенням достатніх пенсійних накопичень як шляхом обов’язкових платежів, так і шляхом розвитку системи добровільних пенсійних накопичень за рахунок коштів громадян та їх роботодавців; забезпечити повне виконання зобов’язань держави перед сьогоднішніми пенсіонерами, включаючи запровадження ефективного та справедливого механізму індексації пенсійних виплат.

    Визначення оптимального варіанту розв’язання проблеми

    В ході семінару працівники Міністерства праці та соціальної політики і Пенсійного Фонду України зробили наголос на демографічній ситуації в країні. Вже сьогодні вона є досить складною. Якщо в 1966 р. частка населення пенсійного віку становила 15,9%, то в 2006-му його чисельність збільшилась у півтора рази і сягає 23,8%, а до 2046 р. зросте до 35% загальної чисельності населення України.

    Чисельність платників внесків на пенсійне страхування становить 15,2 млн. осіб, а чисельність пенсіонерів - 13,8 млн., тобто вже сьогодні пересічний платник внесків фінансує 90,8% середньої пенсії, а в окремих регіонах - і більше. При цьому, частка пенсійних видатків у ВВП країни вже перевищує 15%.

    Через демографічні тенденції солідарна пенсійна система не здатна буде без бюджетної підтримки забезпечувати існуючий рівень заміщення пенсіями втраченого заробітку та оптимальну диференціацію пенсій.

    Розв’язання цієї проблеми потребує змін у солідарній пенсійній системі та запровадження обов’язкової накопичувальної системи з урахуванням особливостей перехідного періоду. В чому вбачаються ці особливості? Перш за все, в збереженні та посиленні страхових принципів для тих осіб, хто залишається в солідарній системі (13,8 млн. нинішніх пенсіонерів, а також працюючі громадяни, які не матимуть достатнього періоду для формування пенсійних накопичень і не будуть учасниками обов’язкової накопичувальної системи); поєднанні використання солідарної та накопичувальної систем для осіб, які матимуть достатній період для формування пенсійних накопичень в обов’язковій накопичувальній системі; збільшенні в загальному розмірі пенсії частки виплат за рахунок обов’язкових пенсійних накопичень для осіб, які розпочнуть свою трудову діяльність після запровадження системи недержавного пенсійного забезпечення.

    Напрями реалізації

    Цю Концепцію Кабінетом Міністрів України передбачено реалізовувати паралельно у таких напрямах: на короткострокову перспективу у 2008-2009 р.р. передбачається невідкладно врегулювати найбільш гострі проблеми пенсійної системи; у 2009-2011 р.р. планується впровадити розвиток недержавного пенсійного забезпечення; у 2010-2011 р.р. запровадити обов’язкову накопичувальну систему пенсійного страхування.

    На середньострокову перспективу у 2012-2016 р.р. передбачається запровадити уніфіковану законодавчу базу нової пенсійної системи.

    Пенсійна реформа може бути реалізована лише через широке громадське обговорення її основних напрямів і постійний зворотній зв’язок з тими, кому належить жити за майбутнім пенсійним законодавством.

    Очікувані результати виконання

    Реалізація Концепції надасть змогу запровадити дієвий механізм зростання пенсій, враховуючи подорожчання споживчих товарів і послуг та зростання показника середньомісячної заробітної плати.

    Впровадження в пенсійній системі накопичувальної складової дозволить примножити пенсійні внески громадян та передати накопичений капітал у їхню власність з правом його успадкування, а також підвищити індивідуальну зацікавленість громадян у сплаті страхових пенсійних внесків (кожен накопичує для себе).


    Відповіді на запитання журналістів


    Кореспондент «Рабочего слова»:

    - Виходячи з проекту Концепції, системи накопичення повинні торкнутися лише зовсім молодих людей. Враховуючи демографічну ситуацію, яка має тенденцію до зростання кількості людей похилого віку, чи не погіршиться стан нинішніх пенсіонерів, які вже назавжди залишаться в солідарній, нині діючій, системі пенсійного забезпечення?

    Микола Шамбір, директор департаменту пенсійного забезпечення Міністерства праці та соціальної політики України:

    - Так, саме враховуючи демографічну ситуацію і з метою достойного забезпечення нинішніх пенсіонерів, необхідно доповнити систему накопичення пенсійних внесків. За один день солідарну систему не розвантажимо, але за 20–25 років молоде покоління сформує власні пенсійні заощадження, котрі і будуть доповнювати фонди солідарної системи. За таких умов здійсниться перерозподіл навантаження як фінансового, так і демографічного. Запроваджена ще Бісмарком солідарна система пенсійного забезпечення, в будь-якій країні починає працювати погано, коли вступає в силу демографічний фактор. Україна підійшла до тієї межі, коли демографічний фактор не дозволяє ефективно використовувати солідарну систему.

    Кор. «Рабочего слова»:

    - Але ж ми всі знайомі з зовсім недавньою недержавною системою накопичення коштів через трасти, піраміди тощо. Наведені тут цифри свідчать про те, що у людей недовіра до них зберігається і сьогодні. Яким чином держава збирається гарантувати, що накопичені на персональних особистих рахунках кошти працюватимуть, коли настане пенсійний вік громадянина?

    Микола Шамбір:

    - Це питання вимагає створення сильної законодавчої бази, якої, на жаль , Україна ще не має. Однак в багатьох країнах світу вона успішно діє, тому наша країна й буде використовувати їхній досвід.

    На тренінгу-семінарі з інформацією з міжнародного досвіду щодо збирання та розподілу внесків між недержавними пенсійними фондами виступив Міжнародний експерт з пенсійних питань Гері Гендрікс.

    Ганна БОГОВІС

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05