РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків »  № 27 (12 липня 2013)
  • Випуск №27 12 липня 2013
    Зміст
    1. Міст через Десну. Темп реконструкції потрібно пришвидшити (Іван СОТНИКОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА)
    2. Жизненная энергия Юрия БЕЛОУСА (Виктор ЗАДВОРНОВ, Фото Алексея ЧУМАЧЕНКО)
    3. «А ще - не проспати б станцію…» (Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА)
    4. Технологічні вектори у сфері розвитку залізничного транспорту (Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ)
    5. Підступна хвороба сильної статі (Іван СОТНИКОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА)
    6. К 85-летию создания футбольного клуба «Динамо» (Киев). Легендарные капитаны. Подчинённые эпохи МАСЛОВА

    Міст через Десну. Темп реконструкції потрібно пришвидшити

    Реконструкція потужних ферм залізничного моста через Десну на під’їзді до Чернігова - захід своєчасний. Впроваджена в експлуатацію у 1928 р. багатотонна споруда потребує неабиякого втручання з боку фахівців з відновлення інженерних споруд. Днями кореспонденти побували на висоті 16 метрів над повноводою рікою, саме на такій висоті розташовано 600-метровий міст над рівнем деснянських хвиль. Мета зрозуміла - пересвідчитися, якими темпами йде реконструкція четвертого прогону.

    Теплий літній дощ нагадував про себе під час підйому на високу споруду. Отримавши необхідні інструкції щодо перебування на мосту, встигаємо пересвідчитися у тому, що картина на давній Чернігів, що відкривається з висоти пташиного польоту, доволі мальовнича.


    Скажемо відверто: не чекали зустріти того дня на мосту священика. Як з’ясувалося, провести урочистий молебень та освячення нових конструкцій безпосередньо на мосту отця Андрія (приход церкви Різдва Христового у м. Чернігів) було запрошено колективом Чернігівської дистанції колії на чолі із Сергієм ЯКОВЧУКОМ. Благословення від священика на плідну працю та благородні справи отримали і будівничі, і фахівці із технічного нагляду за цією багатотонною конструкцією, і ті, хто користуються цією залізничною спорудою. Священик мав на увазі локомотивні бригади і пасажирів залізничних експресів. Як стало відомо, служба отця Андрія в ім’я Всевишнього, яку він править у багатьох підрозділах Чернігівського залізничного вузла, є доволі значущою для парафіян. Молебні за унеможливлення будь-яких негативних подій неодноразово допомагали чернігівчанам: і колійникам, і локомотивникам, і будівельникам.


    Під час виробничої наради заступник начальника дирекції з будівництва
    залізнично-автомобільного переходу у м. Києві Євген НАЗАРОВ (ліворуч)
    висловив ділові зауваження щодо недостатніх темпів при проведенні реконструкції
    заступнику директора підрядної фірми «Гідроінжбуд» Петрові МУЗИЧЕНКУ.
    Зауваження з боку Південно-Західної залізниці як замовника реконструкції сприйняті як належить -
    темпи з реконструкції пришвидшаться.

    Прочитавши молитви та окропивши святою водою величну споруду, що між небом і стрімкою рікою з’єднує береги зачарованої Десни, отець Андрій звернувся до присутніх із настановою про здолання усіх перешкод заради добрих справ. Праця багатьох людей, яка вкладається у кожну оновлену конструкцію цього мосту, - то на благо багатьох поколінь. Лише отець Андрій здійснив молебень, червневий дощ вщух. І тільки рідкі краплини потрапляли на вантажний поїзд, рух якого мостовим переходом перервало технологічне «вікно» із заміни старих прогонних конструкцій на нові.


    Народження міцного шва.

    Виробничу нараду, яку провів заступник начальника дирекції з будівництва залізнично-автомобільного переходу у м. Києві Євген НАЗАРОВ (фахівці дирекції курують хід реконструкції моста через Десну), було присвячено обговоренню ситуації, що склалася тут через незадовільні темпи реконструкції. Річ у тім, що київська фірма-підрядник не справляється із конкретними строками, що встановлені керівництвом Південно-Західної залізниці. Є. Назаров запропонував представникам згаданого підприємства організувати роботу з реконструкції за цілодобовим графіком. Підставити плече спеціалістам із реконструкції готові чернігівські колійники та енергетики із виробничої дільниці Дарницької дистанції енергопостачання Південно-Західної залізниці, яку очолює Сергій ЧЕРНЕНКО. Допоміжний залізничний транспорт, забезпечення електроенергією тут гарантується.

    Працювати швидко і кваліфіковано на столичній магістралі давно вміють. Це саме вимагається і від підрядних організацій. Адже попереду - повна реконструкція 85-літнього мостового переходу.

    Іван СОТНИКОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА

    Жизненная энергия Юрия БЕЛОУСА

    С ним интересно встречаться и беседовать. Юрия БЕЛОУСА не знает лишь новичок на столичной магистрали. Сегодня он возглавляет Совет объединения ветеранов войны и труда Юго-Западной дороги. Пятьдесят лет отдано железнодорожному транспорту. В одном газетном материале всего и не расскажешь.


    Юрия БЕЛОУСА тепло поздравил заместитель начальника Юго-Западной магистрали Сергей ГОРИЛЕЙ.

    В служебном кабинете заместителя начальника нашей дороги Сергея ГОРИЛЕЯ в минувшую пятницу Юрия Семеновича поздравляли с 80-летием. «Быть председателем Совета объединения совсем непросто, нужно найти подход к каждому пожилому человеку, сказать ему тёплые слова и ничем не обидеть. Порой кажется, что жизненная энергия у этого светлого человека неиссякаема», - отметила начальник службы кадров и социальной политики Алла ДРОНОВА, вручая бывшему помощнику начальника Юго-Западной дороги Ю. Белоусу нагрудный знак «За заслуги. Укрзалізниця» ІІ степени. Не забыт давний друг нашей редакции и со стороны руководителя Юго-Западной дороги Алексея КРИВОПИШИНА, и от заместителя председателя Дорпрофсожа Александра ЧАБАНЕНКО, и от первичной организации отраслевого профсоюза управления дороги Аллы ЛАЗЬКО.

    БОРЕЦ И ЛИРИК - ДВА ПОЛЯРНЫХ КАЧЕСТВА УЖИВАЮТСЯ В ОДНОМ ЧЕЛОВЕКЕ

    Во все времена, при любой модели социальной системы человек стремился к росту. Профессиональному прежде всего. Успешному человеку, достигшему благодаря своему (подчёркиваю, личному) труду и таланту определённых жизненных высот, окружающие не только радуются, но и завидуют. Да, именно завидуют. Кто белой, а кто и чёрной завистью. Но не таков Юрий Белоус. Как-то коллега из «Магистрали» заметил, что с железным терпением мой сегодняшний герой выслушивает каждого, не пропуская ни одной детали в сбивчивом и, как правило, очень длинном разговоре. Старается понять все тревоги и помочь или выделением путевки на оздоровление в санатории, или материально - из бюджета ветеранской организации. Трудно не согласиться с такой положительной характеристикой. Главное, в этих словах есть исчерпывающая объективность.

    Ещё учась в школе села Виры, что на Сумщине, он решил, что станет железнодорожником. В 1956 г. вчерашний выпускник Харьковского института инженеров транспорта получил распределение на Северную железную дорогу. Безусловно, для успеха в жизни многое зависит от стартовых условий и возможностей. Многое, но далеко не всё.

    С детства Юрия окружали люди, честь для которых была превыше всего, а еще преданность делу, которому служить поставлен. Эту честь Юрий Белоус свято берег, работая дежурным по станции, поездным диспетчером. И тогда, когда пошёл вверх по служебной лестнице: главный инженер станции, начальник станции Вологда 1. Четырнадцать лет отдано суровому российскому северу. Можно было бы и дальше покорять Северную магистраль. Но семейные обстоятельства диктуют свое. Ко времени карьерного пика Юрия Семеновича маленькому сыну из-за пошатнувшегося здоровья понадобилась по увещеванию врачей перемена климатической зоны. Значит, нужно возвращаться в Украину. На станции Басы также не задержались надолго. Виноват уровень запыленности и загазованности. Знаменитые сумские химические производства диктовали свои, приносящие вред здоровью, условия семье Белоусов. 1969-й - год, когда вся семья обосновалась в железнодорожном Нежине. На станции нужен поездной диспетчер? Белоус эту работу давно освоил. Пригласили работать заместителем начальника этой же станции? И это по плечу. А там - и приглашение на работу заместителем начальника пассажирского отдела в Киевское отделение Юго-Западной. Значит, семья вскоре обосновалась в нашей столице. А ее глава с тех пор прошел по карьерным ступенькам управления нашей дороги от начальника техотдела службы перевозок до заместителя начальника технического отдела.

    Случайным людям во времена руководства Юго-Западной дорогой Петром КРИВОНОСОМ должность помощника начальника дороги не доверяли. Впрочем, как и во все времена. 28 лет в его трудовой биографии отданы кропотливой работе помощником начальника железной дороги. Из них три года - под началом Петра Кривоноса, 19 - под руководством Бориса ОЛЕЙНИКА, шесть лет - помощником при Анатолии СЛОБОДЯНЕ. Об этом нелегком опыте он может рассказывать долго. Факт - Юрий Семенович сотрудничал на общественных началах и с нашей дорожной газетой. Борец и лирик - два полярных качества уживаются в одном человеке.

    Теперь Юрий Белоус возглавляет дорожную ветеранскую организацию. Идут и идут в кабинет председателя дорожного Совета ветеранов посетители. Каждый со своим, не терпящим отлагательств, вопросом. Мол, решайте, Юрий Семенович. И он решает. Не в кулуарах. Рядом - два заместителя и секретарь. Так что четыре дня рабочей недели наполнены кипучей деятельностью. И так вот уже семь лет.

    Есть у Ю. Белоуса и его коллег-активистов неписанное правило: никто не будет забыт, ведь подавляющее большинство ветеранов железнодорожного транспорта внесли огромный вклад в развитие отрасли, создание в структуре украинских железных дорог перспективных технологий. И они вправе рассчитывать на соответствующее отношение со стороны руководства дороги, «Укрзалізниці». На Юго-Западной эту поддержку им и обеспечивают руководство магистрали и Дорпрофсож.

    Нынешнему поколению железнодорожников нужно помнить, что придёт время и они тоже пополнят ряды ветеранов.

    - Жить непросто: возраст, слабое здоровье, нередко скромная пенсия. Поинтересоваться заботами и тревогами, вовремя их навестить, утешить, просто поговорить по душам - наша задача, - рассуждает Юрий Семенович, - главное, чтобы ветераны чувствовали, что они не одни, что их помнят и ценят. Жить надо здесь и сейчас, ощущать радость от встреч с хорошими людьми, от работы, чувствовать себя нужным людям.

    Юрий Семёнович всегда производит доброе впечатление на других своей природной деликатностью. Простой в общении, этот приятный собеседник слывёт хорошим рассказчиком, всегда готовым на добрые дела. Почему чванство и высокомерие, которые так часто наблюдаем в железнодорожной среде, не в его правилах?! Он по праву считает эти личностные «качества» дурным тоном.

    Юрий Белоус - наш главный консультант в сфере ветеранских дел. И коллектив редакции от всей души поздравляет его с днём рождения, которое он отметил 5 июля. Здоровья, счастья, благополучия и новых побед на общественном поприще!

    Виктор ЗАДВОРНОВ, Фото Алексея ЧУМАЧЕНКО

    «А ще - не проспати б станцію…»

    Від початку літніх масових перевезень Південно-Західна залізниця залучила до роботи молодь. У рейс вийшли два студентські загони провідників пасажирських вагонів, а також випускники залізничних училищ. Їх було направлено на роботу до вагонних дільниць столичної магістралі. Лише по Києву - 163 юнаків та дівчат. Аби познайомитися з молодими провідниками, які вже працюють на Київській вагонній дільниці, журналісти «Рабочего слова» відправилися в дорогу.

    Ранок, зазвичай, у підрозділі досить напружений. Частина провідників здають зміну після рейсу, інші ведуть підготовку до нього, підписують документи, готуються до участі в оперативних нарадах. Людині, яка не знає специфіки роботи, здається, що такий темп витримати неможливо. Проте в роботі колективу немає метушні, бо кожний працівник знає своє місце. Тут керуються правилом: для того, щоб пасажир почував себе в дорозі комфортно, потрібно готуватися до поїздки заздалегідь.


    Провідник Вадим РИКУН.

    Того дня до рейсу здійснювали підготовку залізничники поїзда №101/102. Всі вони, а було їх 11 осіб, прийшли на інструктаж, де обговорювали важливі виробничі питання. А вже о 21-й годині поїзд має відправитися в рейс за напрямком Київ - Херсон - Київ - Севастополь - Київ. Це закільцьований маршрут, який вже третій рік, як запроваджено на столичній магістралі.


    Провідниця Олена ЧЕРНЯК.

    Начальник поїзда Віктор МИХАЛЬЦЕВИЧ задоволений тим, як працює молодь.

    - Перший рейс вони проїхали з досвідченими провідниками, - розповідає Віктор Костянтинович. - А вже сьогодні вирушають самостійно. На 18 вагонів - 28 провідників. По три чоловіки - на два вагони. Приємно вражає те, що молодь, яка прийшла до нас цього літа, налаштована на роботу. Мене це дуже тішить. Усі - старанні, тямущі. У них завдання досить просте і в той же час складне - проявити себе, показати свої здібності, аби згодом у майбутньому отримати перспективу працювати на постійній основі. Вони мусять використати свій шанс, адже більшість з них мешкає за межами Києва, а там, де вони живуть, з працевлаштуванням дуже складно.


    Молоді провідники поїзда №101/102 готові до рейсу.

    Після «явки» проходимо до состава, де стоять вагони, чекаючи свого відправлення. Бригада залізничників починає приймати вагони. І ми маємо нагоду задати молодим провідникам декілька питань стосовно їхніх вражень про провідницькі будні.

    - Для мене дуже важлива ця робота, - каже Ольга Берегова. - Під час першої поїздки було трішки страшно. Але у мене був гарний наставник, тому швидко у всьому розібралась. Я прийшла на роботу із задоволенням - ця поїздка буде самостійною. Головне у будь-якій справі - її результат. А він полягає у забезпеченні безпеки та комфорту пасажирів. А ще… не проспати прибуття до тієї чи іншої станції. Минулого разу дуже хвилювалася, навіть «своїх» пасажирів будила декілька разів, - усміхається. - Вони теж хотіли спати і щоразу мені відповідали: «Через п’ять хвилин». Спасибі їм, не ображалися, поставилися з розумінням.

    Продовження теми підхопила Катерина Бобровник: «Я - залізничниця у четвертому поколінні. Закінчила Чернігівське училище залізничного транспорту. Мені все подобається у роботі провідника. Зовсім не лякають труднощі. Дуже хочеться працювати на залізниці».

    Заходимо до вагона. Начальник поїзда ще раз проводить інструктаж. За словами Віктора Михальцевича, за двадцять років роботи він звик уважно і прискіпливо перевіряти готовність складу перед рейсом. Така перевірка вже стала традицією. «Хоча довіряю бригаді, але так спокійніше, коли сам ще раз пройдеш весь состав», - зазначає Віктор Костянтинович.

    Безумовно, у Київській вагонній дільниці існують свої проблеми: кадрові, спрацювання рухомого складу тощо. Але є надія на молодих фахівців, які, попри труднощі, добросовісно виконують свої обв’язки. Тож слід було поїхати до цього підрозділу, щоб переконатися: є молоді люди, які не скаржаться на своє життя, вони завзяті у роботі!

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА

    Технологічні вектори у сфері розвитку залізничного транспорту

    Днями у Кам’янці-Подільському проведено галузевий семінар-нараду на тему «Інженерне забезпечення прогресивних технологій управління перевізним процесом». Серед організаторів заходу - керівництво главку перевезень Укрзалізниці, галузева служба перевезень та Жмеринська дирекція залізничних перевезень Південно-Західної залізниці, а також правління Науково-технічного товариства залізничників України. Актуальність проведення цього представницького форуму підтвердили його учасники - фахівці з організації руху поїздів, комерційного, локомотивного і вагонного господарств, автоматики, телемеханіки та зв’язку з усіх українських залізниць, вчені з галузевих вищих навчальних закладів Києва, Харкова, Дніпропетровська.


    «Новим вектором у сфері розвитку залізничного транспорту,
    - наголосила начальник технічного управління головного управління перевезень Укрзалізниці Ніна ЛИПОВЕЦЬ,
    - є регламентація технології роботи у господарстві перевезень при створенні
    Публічного акціонерного товариства «Українські залізниці».


    Делегація Південно-Західної залізниці перед початком наради-семінару.

    Привітавши учасників наради, начальник галузевої служби перевезень столичної магістралі Віталій ТАРГОНСЬКИЙ наголосив на тому, що у сучасних умовах господарювання одночасно із системною роботою на кожній станції варто займатися переходом на нові форми корпоративного функціонування перевізного процесу. А для цього зокрема на Південно-Західній залізниці впроваджуються передові технології з організації транспортування вантажів. Все більше застосовуються при цьому інформаційні та автоматизовані системи управління. Цю думку підтвердив і Анатолій ЛЮБІНІН - начальник Жмеринської дирекції залізничних перевезень, яка є важливою складовою Південно-Західної залізниці.

    На переконання начальника головного управління перевезень (ЦД) Укрзалізниці Віталія АЛЕЙНИКА, стабільна робота залізниць залежить від чіткої технології перевізного процесу, яка передбачає злагоджену роботу усіх господарств. Впровадження низки нових інформаційних технологій дозволить перейти на якісно новий рівень у сфері організації роботи різних господарств залізничної галузі та у забезпеченні їх чіткої взаємодії.

    На сьогодні технологія роботи залізничного транспорту будується із застосуванням автоматизованих систем для більш якісного забезпечення потреб клієнта в перевезеннях та створення конкурентного середовища з іншими видами транспорту. Автоматизовані системи контролюють більше сотні технічних, комерційних та експлуатаційних характеристик роботи залізничного транспорту.

    - Новим вектором у цій сфері розвитку, - наголосила начальник технічного управління головного управління перевезень Укрзалізниці Ніна ЛИПОВЕЦЬ, - є регламентація технології роботи у господарстві перевезень при створенні Публічного акціонерного товариства «Українські залізниці» (далі - Товариство). Це нова справа для українських залізничників, а тому як консультанти у сфері реформування виступають фахівці всесвітньовідомої консалтингової фірми «Ернст енд Янг». Розробка та впровадження документів, нарядів-замовлень, що обумовлюватимуть чіткі ринкові відносини у сфері надання послуг та виконання робіт у перевізному процесі, слугуватимуть створенню достовірної системи контролю за виконанням графіка руху поїздів. Іншими словами, кожний з учасників процесу перевезень згідно із розробленими технологічними інструкціями має налагодити курсування перевізного конвеєру так, щоб він нагадував роботу годинника від найвідоміших світових виробників. Дефіцит пропускної спроможності на головних напрямках міжнародних транспортних коридорів не сприяє покращенню транзитної привабливості на всій залізничній території, вважають фахівці з організації руху поїздів. Як бути? Комплексні дані про ефективність роботи для кожного підрозділу, які будуть доведені до їхніх керівників, дозволятимуть бачити як ключові показники ефективності (читай - досягнення), так і показники найвищого рівня. Для чого? Це дозволить кожному керівникові підрозділу знати про те за рахунок яких методів та інструментів він разом з однодумцями та колегами може досягти кращих показників у роботі. Ясна річ, мова йде і про суміжні господарства - тяги, електропостачання, СЦБ та зв’язку, інших сфер залізничної інфраструктури й аж до охорони вантажів.

    Успіху в діяльності майбутнього акціонерного товариства має сприяти нова редакція Статуту АТ «Українські залізниці». Над цим сьогодні працюють фахівці з багатьох главків Укрзалізниці, що відповідають за налагодження процесу реформування українського транспортного комплексу.

    Докладно зупинившись на обговоренні вибору основних напрямків удосконалення нормативної бази у господарстві перевезень, головний фахівець відділу технології перевезень технічного управління ЦД Валерія ГРИШИНА підкреслила, що удосконалення у цій сфері дозволить розплутати вузол експлуатаційних проблем, більш прискіпливо контролювати виконання технологічних завдань. Хоча, поки що перебуваємо на початку створення єдиної моделі управління процесом перевезень, рук покладати не слід. Уже найближчим часом потрібно впроваджувати в експлуатацію вагон-тренажер для господарства перевезень. Першочерговим завданням є внесення змін в Інструкцію з руху поїздів щодо порядку видачі попереджень. Варто удосконалити Правила технічної експлуатації, а також впровадити нову інструкцію з перевезення негабаритних вантажів тощо.

    Маємо чітко орієнтуватися не лише у принципах діяльності залізничного транспорту, а і в основах державного регулювання діяльності галузі. Слід встановити основні вимоги до залізничних компаній-власників інфраструктур залізничного транспорту загального і не загального користування, залізничних колій загального і не загального користування, рухомого складу. А ще на часі - встановлення вимог до дотримання трудових відносин і гарантій працівників залізничного транспорту тощо. Ось про що йшла мова під час обговорення доповідей.

    Про створення програмно-технологічного комплексу центру управління перевезень, його структуру та низку відповідних задач, які поставлені перед фахівцями з організації руху поїздів, доповів заступник головного інженера ЦД Олександр БОЧАРОВ. Завдяки впровадженню центру управління буде сформовано загальний інформаційний простір для усіх учасників технологічного процесу і підтримки нормативного графіка руху поїздів. Для цього використано кращі архітектурні методики в області проектування, створення та впровадження автоматизованих систем. Слід рахувати буквально до копійки витрати на проведення, приміром, колійного «вікна», наголосив зокрема О. Бочаров.

    - Ясна річ, без застосування сучасних інтернет-технологій для відображення поїзного стану на залізницях побудувати ключову структуру в сфері управління товариства неможливо, - вважає заступник начальника головного інформаційно-обчислювального центру Укрзалізниці Андрій САПОЖНІКОВ.

    У цій підгалузі є суттєві зрушення. Про систему автоматичного контролю вільності перегону, обладнаного напівавтоматичним блокуванням, доповів начальник відділу експлуатації засобів автоматики та телемеханіки главку автоматизації та зв’язку Володимир ШПОРТКО. Це потрібно для підвищення оперативності та гарантування точності роботи автоматизованої системи керування вантажними та пасажирськими перевезеннями. Інтелектуальний залізничний транспорт. Про це явище у вітчизняному транспортному комплексі розповів заступник головного інженера головного управління вагонного господарства Укрзалізниці Юрій ЧИКІН. Впровадження інтелектуальних систем особливо актуально у зв’язку із зростанням динаміки виробничих процесів. Через спрацювання інфраструктури та через сучасну тенденцію впливу людського фактора на порядок денний виходить автоматичне розв’язання задач при виникненні позаштатних ситуацій та контроль за усуненням їхніх наслідків. Сучасні електронні технології мають допомогти у покращенні якості роботи залізниць, збільшенні маршрутної швидкості, дотриманні графіка руху (чітке відправлення й прибуття вантажних поїздів), зниження кількості «кинутих» поїздів, скорочення простоїв і потрібного парку локомотивів. Інтелектуальна система має автоматично формувати план прийняття-відправлення поїздів, регулюючі завдання на пересилання локомотивів та локомотивних бригад. А диспетчери підтверджуватимуть рішення, що запропоноване електронікою. Про технологію роботи станцій Київської дирекції з використанням інформаційних технологій на нараді-семінарі розповів заступник начальника відділу перевезень з АСУ Київської дирекції залізничних перевезень Андрій ГУСАК. Серед цікавих доповідей маємо назвати ті, що почули при обговоренні теми формування автоматизованої технології управління місцевою роботою (розвезення вантажів у межах дирекції), яку висвітлив доктор технічних наук, проректор Української державної академії залізничного транспорту Денис ЛОМОТЬКО. Про створення ситуаційного центру транспортної безпеки як інструменту забезпечення технології залізничних перевезень розповів заступник проректора з наукової роботи Державного економіко-технологічного університету транспорту Іван РОДІОНОВ.

    Цей семінар довів: сьогодні створювана вертикаль з організації перевізного процесу на мережі залізниць України має працювати, як координатор діяльності всього виробничого транспортного блоку. Цього потребує залізнична стратегія, яку спрямовано на розвиток сучасних транспортно-логістичних технологій з метою подальшої централізації управління процесом перевезень.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ

    Підступна хвороба сильної статі

    З’явившись на роботу з високою температурою, колега з редакції налякав того дня багатьох. Ясна річ, людина поважного віку звернулася до лікаря. Через скарги про біль унизу живота його спрямували на ультразвукове дослідження. Як виявилося, нагадав про себе застарілий простатит. Медикаментозне лікування не мало сенсу застосовувати. Тепер вже й аденома простати «диктувала» власні правила. Через хірургічне втручання мав пролежати на лікарняному ліжку певний час. Одужав, працює.

    Як пом’якшити перебіг підступної хвороби сильної статі? Із запитаннями щодо профілактики захворювань ми звернулися до лікаря-уролога Дорожньої лікарні №2 ст. Київ-Пасажирський Миколи ЛИТВИНОВА.

    - Миколо Борисовичу, уявімо таку ситуацію: чоловік ледь старший за 55 років, який веде активний спосіб життя, починає поступово перейматися з приводу того, що часто виходить до туалету, відчуває дискомфорт, а згодом біль у сечовому міхурі. Як наслідок, прислуховуючись до телереклами, починає приймати препарати, що нав’язуються з ТВ-екрана і навіть вдягає «чудодійні» труси. Чи не помиляється у цьому разі така людина?

    - Так, помиляється. За визначеними симптомами говоримо про загострення хронічного простатиту. Нагадаю, що передміхурова залоза в силу свого анатомічного розташування є доволі уразливим органом. Природою її розташовано в центрі чоловічого тазу, анатомічно вона охоплює шийку сечового міхура і верхній відділ уретри. Її функції тісно пов’язані з роботою чоловічих репродуктивних органів - насінних бульбашок та сім’я вивідних протоків. Отже, цілком зрозуміло, що простата бере участь у важливих статевих моментах сексуального життя чоловіка. І тому у разі виникнення проблем, про які ви сказали, варто звертатися не до реклами, а до лікаря.

    Простатит - одне з найпоширеніших сьогодні урологічних захворювань. Запалення передміхурової залози часто має бактеріальне походження і носить характер гострого або хронічного захворювання. Найчастіше хвороба розвивається повільними темпами, не завдаючи великих турбот людині. Висока температура до 38 - 39•С, гострі болі під час сечовипускання, як було у вашого колеги, - то, так би мовити, гостра стадія. А до того - загальне самопочуття чоловіка страждає, він стає дратівливим, заклопотаним. Такий стан триває досить довго, адже хворий, сподіваючись на відновлювальні резерви свого організму і на власні сили, знання, ту ж рекламу пігулок і предметів туалету, не квапиться звернутися до лікаря. Гострий простатит - це лише початок. Небезпека хронічного простатиту призводить до низки неприємних захворювань. Найбільш часті ускладнення простатиту - сексуальні розлади статевої функції чоловіка. І, зокрема, порушення потенції, яке виникає у 80% випадків хронічного простатиту. Тому зволікати із зверненням за консультацією до лікаря не варто.

    - Які причини, що призводять до виникнення цієї хвороби?

    - Їх можна умовно розділити на дві великі групи: зовнішні (патогенна мікрофлора, негативні екологічні та кліматичні чинники) і внутрішні - це ті, що викликані способом життя людини. А тепер трохи докладніше. Малорухливий спосіб життя («сидяча» професія), переохолодження, травми промежини, часті закрепи, мала або надмірна сексуальна активність, хронічні хвороби судин (часто атеросклероз судин малого таза). Всього і не перелічити.

    Другою за важливістю причиною виникнення простатиту є імунодефіцит, який створює передумови для приєднання та розвитку інфекції в статевих органах чоловіка. Причин зниження роботи імунної системи багато. Назвемо деякі з них: хронічні стреси, шкідливі звички (зловживання алкоголем, куріння), перевтома. А ще додамо неправильне харчування (велика кількість жирної, борошняної і рафінованої їжі), порушення обміну речовин в організмі, перенесені венеричні або урологічні захворювання (уретрит, гонорея...), хронічні хвороби (тонзиліти, бронхіти...). Тому в першу чергу необхідно розібратися, що запустило механізм виникнення захворювання, і прибрати ці причини. Перебіг простатиту рідко буває стабільним. Він деколи загострюється і нерідко ускладнюється, а то набуває приховану форму. Навіть якщо досягнуто тривалої ремісії, не варто нехтувати періодичними обстеженнями у лікаря.

    - Ще одна неприємна хвороба - аденома. Як боротися із нею?

    - Аденома - це доброякісний наріст усередині простати, що з’являється з віком практично в половини чоловіків у віці понад 55 - 60 років і в багатьох випадках поступово перекриває сечовипускання. Попередити появу аденоми якою-небудь профілактикою, на жаль, не можна. Адже ця недуга - результат змін у системі обміну речовин, які відбуваються одночасно зі старінням організму. Як правило, розвиток аденоми пов’язаний зі зниженням рівня чоловічого полового гормону - тестостерону. Із чим рано або пізно доводиться зіштовхнутися будь-якому чоловікові.

    Більше того, визначити самостійно аденому людина теж навряд чи зможе, особливо на ранніх стадіях. Для цього потрібна ретельна високопрофесійна діагностика й регулярні профілактичні огляди в уролога після 45 років. Звичайно, у багатьох захворювання протікає досить в’яло. Аденоматозна тканина роками може не давати про себе знати. І, відповідно, не потрібно ніякого втручання в роботу організму.

    - Миколо Борисовичу, якими є сучасні методи лікування простатиту та його ускладнень.

    - На початку лікування захворювання необхідно створити сприятливий фон, який потрібно організму хворого для одужання. Він буде складатися з правильного способу статевого життя, харчування, розумного чергування праці та відпочинку, а також інших заходів, що впливають на причини захворювання.

    Лікування гострого простатиту не представляє великої проблеми для сучасних лікарів. Як правило, застосовуються антибіотики, які підібрані з урахуванням чутливості патогенної мікрофлори, нестероїдні протизапальні препарати, імунні стимулятори, ферменти, вітаміни, препарати, що покращують циркуляцію крові.

    Використовуються також різноманітні фізіотерапевтичні методи лікування.

    Повного лікування простатиту вдається досягти в поодиноких випадках, найчастіше захворювання все-таки переходить у хронічну форму. І основне завдання лікаря - домогтися більш тривалої ремісії захворювання. Простатит лікується комплексно, при цьому кожному пацієнтові лікар підбирає індивідуальну схему. Головне - лікування слід починати якомога раніше, суворо дотримуючись рекомендації фахівців.

    До речі, щоб вилікувати хронічний простатит, потрібно рік - півтора. На першому етапі варто зняти загострення хронічного процесу. Ефект настає тоді, коли зникає дискомфорт, про який ми говорили на початку нашої розмови. Далі - два або й три реабілітаційних курси, щоб зняти джерело запалення. Лікуючись ще протягом трьох - чотирьох місяців, варто попередити можливі загострення. І тоді лікар має щиросердно поздоровити пацієнта з його одужанням.

    - Якими є перспективи впровадження малоінвазійних (мало травмуючих) урологічних втручань? Розкажіть, будь ласка, про «зелений лазер».

    - Ця технологія з’явилася в США всього кілька років тому. Суть її полягає в тому, що лазерне випромінювання з довжиною хвилі 532 нм (нанометри - одна міліардна частина метра), що проходить через спеціальні кристали калій-титинал-фосфата й у такий спосіб здобуває зелене світіння, використовується для руйнування пухлини шляхом її випару шар за шаром. По-науковому це називається безконтактна фотоселективна вапоризація.

    Процес же насправді досить простий для розуміння звичайної людини. Лазер випускає промінь зеленого кольору, що безконтактно проходить через шкірний покрив (глибина фізичного проникнення - не більше 1 мм) і тканини органів, а потім поглинається тільки тканинами простати. Тепло, що виділяється в результаті поглинання випромінювання, змушує скипати воду, що втримується в пухлині. І наріст у буквальному значенні випаровується. Під зоною випарювання через високу температуру судини відразу тромбуються, тобто кровотечі вдається уникнути. Єдиним істотним недоліком є більш тривала в порівнянні зі звичайним хірургічним втручанням операція. Однак цей шлях виправданий - адже робота проводиться ювелірна, найточніша, ніж звичайним скальпелем. Хоча будь-яка робота хірурга вимагає ретельного підходу й високого рівня професіоналізму. Оскільки під час операції лазером застосовується місцевий наркоз, то пацієнт не відчуває ніякого дискомфорту. А процес реабілітації проходить швидко - усього через добу (порівняйте - до двох тижнів при хірургічній операції) уже можна сміливо ходити без катетера. Більше того, у багатьох випадках його установка після лазерної операції може й зовсім не знадобитися.

    - Дякую за консультацію, Миколо Борисовичу!

    Іван СОТНИКОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА

    К 85-летию создания футбольного клуба «Динамо» (Киев). Легендарные капитаны. Подчинённые эпохи МАСЛОВА

    (Продолжение. Начало в №48 за 2012 г.; №1 - 8, 12 - 16, 20 - 22 за 2013 г.)

    «ДИРЕКТОР» ШТРАФНОЙ

    85 динамовских лет вместили немало фамилий доблестных капитанов, каждый из которых непременно был личностью и в футболе, и в жизни. Но только один из них, кстати, коренной киевлянин, в дополнение к капитанской повязке, заслужил почётное звание «Директор»! Им стал центральный защитник Вадим СОСНИХИН, чей независимый характер отразился и на поведении на футбольном поле, а потом и в жизни…

    Вадим Соснихин стал выводить динамовцев на поле с капитанской повязкой в 1970-м, когда из-за травмы выбыл из строя Виктор Серебряников. В следующем сезоне, в котором динамовцы Киева спустя два года вернули себе чемпионский титул, Соснихин выступал в роли капитана. Всего «Директор» в чемпионатах страны с капитанской повязкой провёл 39 матчей.

    Вадим Соснихин - ещё один игрок из плеяды славных воспитанников киевского футбола, послуживших своему родному городу, любимой команде и её поклонникам. Свои первые футбольные уроки Вадим получил в знаменитой футбольной школе №1, а первым учителем стал выдающийся детский тренер Михаил Корсунский. Вместе с Владимиром Качаловым, им удалось воспитать очень перспективного центрального нападающего Вадима Соснихина. В 1959 г. ещё только подающий надежды форвард был приглашён в дубль киевского «Динамо». Возглавивший киевлян Вячеслав Соловьёв нашёл для Соснихина новое место на поле в центре обороны.

    Впервые В. Соснихин одел динамовскую футболку в официальном матче 23 сентября 1961 г. Соловьёв выставил на кубковый матч с «Адмиралтейцем» полурезервный состав, который уступил команде с берегов Невы. В следующем сезоне 19-летний центральный защитник киевлян дебютировал в чемпионате СССР. В Вильнюсе киевляне обыграли «Жальгирис» (4:2), а Соснихин заменил по ходу матча Йожефа Сабо. Молодой динамовец подкупал прекрасными физическими данными, тактической выучкой, стремлением играть элегантно. Со временем он стал одним из лучших специалистов по игре на «втором этаже». С приходом Виктора Маслова, приступившего к изменению «динамовского облика», Вадим Соснихин окончательно застолбил за собой «директорский» пост в команде.


    Вадим СОСНИХИН. В игре за «Динамо».

    Самые славные свои победы Соснихин одержал в составе киевского «Динамо», единственной команде в своей футбольной жизни, которой отдал на футбольном поле 14 лет. А 27 мая 1971 г. Соснихин в составе «сборной звёзд «Динамо» сыграл против сборной Мира в прощальном матче Льва Яшина.

    В еженедельнике «Футбол-хоккей» (№47) от 1968 г. в статье о чемпионах страны - киевских динамовцах - Василий Турянчик так охарактеризовал Соснихина: «Правый центральный защитник Вадим Соснихин остался верен себе - монументальная игра в центре, расчётливые перехваты мяча, аккуратная подстраховка. Ему особенно все хорошо удавалось, когда он бывал собран и настойчив. К концу сезона в игре Вадима обозначилось и новое - он уже позволял себе рейды вперёд. Случалось, вылазки не достигали цели, но бывало и так, что именно его отличные передачи создавали голевые ситуации у ворот соперников».

    Анатолий Бышовец представил динамовского капитана в 1971 г.: «Соснихин - особо приметная фигура в обороне «Динамо». Высок, массивен, солиден. Нет, наверное, надобности говорить о его технике, о его умении спокойно разрядить напряжённую обстановку вблизи своих ворот. Это давно известно. Но следует обратить внимание на новое в игре нашего главного стоппера. Вот уже второй год он все более заметно соединяет в своих действиях чёткость, надёжность в обороне с участием в атаке. Соснихина все чаще можно увидеть в длинном рейде, где он, бывший нападающий и бывший полузащитник, играет смело и изобретательно, ну, буквально, как настоящий хавбек. При этом надо учесть, что он играет не «свободного» защитника, следовательно, его задача усложняется».

    После сезона 1973 г. Вадим Соснихин закончил свою карьеру игрока и стал работать тренером в детско-юношеской школе киевского «Динамо» (1974 - 1991 гг.). С 1992 г. работал начальником команды ветеранов «Динамо» (Киев).

    (Продолжение следует)

    В исторических публикациях об игроках киевского клуба использованы материалы из сайтов: «Динамо Киев от Шурика», официального сайта ФК «Динамо», Киев (Золотые имена), «Сборная России по футболу», Энциклопедия футбола, материалы из Википедии - свободной энциклопедии, выдержки из книг «Футбол Украины» и «К футбольным вершинам», а также фотографии из архивных материалов ФК «Динамо» (Киев) и интернет-сайтов.


    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05