РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків »  № 17 (26 квітня 2013)
  • Випуск №17 26 квітня 2013
    Зміст
    1. Вітаємо із Першотравнем! (О.М. КРИВОПІШИН, начальник залізниці, О.О. ЧАБАНЕНКО, в.о. голови Дорпрофсожу)
    2. Зі світлим святом - Великоднем! (О.М. КРИВОПІШИН, начальник залізниці, О.О. ЧАБАНЕНКО, в.о. голови Дорпрофсожу)
    3. Здатність людей прикрашати землю не має обмежень у часі (Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА та Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ)
    4. На шляху вдосконалення соціальних відносин (Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА)
    5. Із турботою про звитяжців (Влас. інф.)
    6. Охорона праці очима дітей (Валентина КОЛЯДА, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ)
    7. Добру справу роблять разом (Анатолій САДОВЕНКО)
    8. ПЕРЕД СТАРТОМ, АБО ШЕСТИДЕСЯТА ВЕСНА НА МАЛІЙ ПІВДЕННО-ЗАХІДНІЙ (Віктор НОВОБІЛИЧ, Фоторепортаж Олексія ЧУМАЧЕНКА та з архіву «Рабочего слова»)
    9. Перемога. За вдалим ударом та зваженим ходом (Тетяна ШЕМЧУК, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА та з архіву ДФСК «Локомотив»)
    10. До сусідки на 95-ліття (Оксана КЛИМЧУК)

    Вітаємо із Першотравнем!

    Шановні залізничники та ветерани праці!

    Щиро вітаємо вас зі святом миру і вільної праці - з Першотравнем!

    Традиційно, відзначаючи це свято, ми вшановуємо освіченість та професіоналізм наших працівників. Відданість професії, злагоджена робота нашого багатотисячного колективу створює невичерпний ресурс, який забезпечує реалізацію найскладніших завдань.

    Сьогодні ми продовжуємо виконання виробничих планів для забезпечення добробуту й благополуччя власних родин, свого краю, України.

    Бажаємо вам у це весняне свято наснаги, оптимізму і впевненості у власних силах. Нехай у справах вас супроводжує успіх, а здоров’я, мир та злагода завжди панують у ваших домівках.

    О.М. КРИВОПІШИН, начальник залізниці, О.О. ЧАБАНЕНКО, в.о. голови Дорпрофсожу

    Зі світлим святом - Великоднем!


    Вельмишановні друзі!

    Від усієї душі вітаємо вас зі світлим святом - Великоднем! Саме диво Христового Воскресіння об’єднує всіх нас вірою у перемогу світла над темрявою, добра над злом, життя над смертю.

    Це свято спонукає кожного із нас ще раз замислитися над вічними цінностями християнської моралі, дає нам добру нагоду наповнити свої серця любов’ю і добротою, зміцнює кожного з нас духовно. Свято Великодня нагадує нам про те, що кожна людина народжується для добрих справ і творення.

    Прийміть щирі вітання зі світлим Воскресінням Христовим!

    Хай це свято принесе у вашу оселю радість і надію, гарний настрій, благополуччя й упевненість у завтрашньому дні. Надихаючи нас на добрі та праведні справи, Пасхальне свято стане для кожного початком нового життя - кращого і добрішого.

    Христос Воскрес!

    О.М. КРИВОПІШИН, начальник залізниці, О.О. ЧАБАНЕНКО, в.о. голови Дорпрофсожу

    Здатність людей прикрашати землю не має обмежень у часі

    Надворі панує весна. Та денна пора минулої суботи нагадувала справжнє літо. Тож є привід долучитися до доброї ініціативи. За статистикою, День довкілля для понад ста тисяч українців став акцією збереження навколишнього середовища. Очищати парки, сквери, вулиці міст та сіл у день великого прибирання - справа не нова. Проте почесна. Зокрема і для залізничників. Саджати дерева, робити красивішим навколишній ландшафт, відкривати нові об’єкти транспортної інфраструктури - прерогативи нашого сьогодення. Забігаючи наперед, скажемо, що стали свідками не лише проведення суботника на теренах столичної магістралі. Прем’єр-міністр України Микола АЗАРОВ, який брав участь у заходах з нагоди проведення Дня довкілля, проінспектував хід робіт зі створення великого транспортного вузла біля станції київського метрополітену «Видубичі». Глава Уряду України також взяв участь в озелененні території біля автостанції. Але про все по порядку.


    Прем’єр-міністр України М.Я. АЗАРОВ та начальник Південно-Західної залізниці О.М. КРИВОПІШИН
    спілкуються з учасниками Дня довкілля.


    Дерева посаджено Міністром інфраструктури В.В. КОЗАКОМ, генеральним директором Укрзалізниці С.П. БОЛОБОЛІНИМ,
    начальником Південно-Західної залізниці О.М. КРИВОПІШИНИМ.


    Авторозв’язка біля автостанції «Видубичі».

    ЯК СТВОРЮЄТЬСЯ ЗАТИШОК

    20 квітня, дев’ята ранку. Біля величної будівлі управління Південно-Західної залізниці спостерігається неабияке пожвавлення. Добровільний суботник у рамках загальнодержавної акції «Зробимо Україну чистою» розпочався доволі непересічно. Тут, на вулиці Лисенка, 6 біля головного входу до управління столичної магістралі було посаджено віковічні липи. Крони цих красивих дерев тепер тягнуться до сонця завдяки праці Міністра інфраструктури України В.В. КОЗАКА, генерального директора Укрзалізниці С.П. БОЛОБОЛІНА, начальника Південно-Західної залізниці О.М. КРИВОПІШИНА та залізничників, які брали участь не лише у висадженні лип. За якихось двадцять хвилин після впорядкування прибудинкової території управління залізниці нам вдалося долучитися і до акції з оновлення території біля Каплиці Святих Кирила і Мефодія, що розташована у внутрішньому подвір’ї. Тепер тут затишно доброму десятку золотистих верб, які прикрасили невеличкий майдан.

    УДОСКОНАЛЮЮЧИ ІНФРАСТРУКТУРУ

    Одинадцята година ранку. Майдан біля автостанції «Видубичі», яка тепер працює як один транспортний організм із столичним метрополітеном та залізницею, був заповнений людом, який працював тут під час весняної толоки. Подія - за подією. Цього ж дня тут урочисто впроваджено в експлуатацію конче необхідний тунель та важливу складову - автомобільну розв’язку, що дозволила з’єднати автовокзал із сучасною автострадою. Отже, тепер залізничний переїзд, який був перепоною для понад 900 приміських автобусів, що відправлялись з автостанції «Видубичі», - історія.

    Як наголосив Прем’єр-міністр України М.Я. АЗАРОВ, остаточне впровадження розв’язки в експлуатацію дасть змогу громадянам, які приїжджають до столиці з передмість, швидко і зручно робити пересадку на міський громадський транспорт. Значить, перетворення у сфері столичної транспортної інфраструктури, зокрема в районі Видубичів, не завершуються.

    ЗАРАДИ ОТРИМАННЯ ПРИРОДОЗАХИСНОГО ЕФЕКТУ

    Тож заходи з нагоди Дня довкілля у рамках добровільного вседержавного суботника «Зробимо Україну чистою!», що відбувалися зокрема на всіх відомчих дільницях столичної магістралі, мали чималий природозахисний ефект. Як зазначили у прес-службі столичної магістралі, ліквідовано 1065 несанкціонованих сміттєзвалищ та вивезено понад 2300 кубічних метрів побутових відходів.

    Для понад 25 тисяч залізничників проблема з очищення від сміття пристанційних скверів, прибудинкових територій, роботи з озеленення, благоустрою та санітарного прибирання смуг відводу - прояв професійного сумління.

    Працювали на суботнику і рабочесловці. В цей день кореспонденти встигли не лише взяти участь у низці корисних заходів, що були проведені на теренах Південно-Західної. Про турнір із шахів та настільного тенісу, що пройшов у дорожньому спортивному клубі «Локомотив» читайте на стор. 10.

    ДОБРА СПРАВА - ПРИКРАШАТИ

    Нещодавно центральні ЗМІ звернули увагу на те, що сміття є викликом для людства у ХХІ столітті. Це - та проблема, яку вже не вдається ігнорувати, бо вона «бере людство за горло». Тому, окрім таких суботників транспортники цілорічно дбають про стан зеленого щита залізниці. Смуги відводу, то своєрідні легені і не лише для магістралі. Адже зменшити вплив транспортних засобів на навколишнє середовище допомагає і маленька ялина, і багатолітній осокір, і тендітна берізка.

    Про що думалося після трудового дня? За даними всесвітнього руху «Let’s do it world» («Зробимо цей світ» - англ.), що виник 2008 р. в Естонії, у цій акції щорічно беруть участь понад сім мільйонів людей у 96 країнах світу. Думки про корисність справи з прибирання навколишньої території почули і від старанних вихованців із Дитячої залізниці, які трудилися разом із співробітниками нашої редакції. Серед них - Дмитро СОРОКА, Олександр ЗІНЕВИЧ, Тимофій БАБЧУК, Юліана БУРКОВСЬКА.

    Позитивну життєву позицію підлітків - зробити залізничну альма-матер красивішою - підтримуємо на всі сто. Весняне сонце поступово хилиться у надвечір’я. Роботу зроблено. Долучитися до такої життєвої позиції може кожний. Це довели всі, хто потрудився під час проведення Дня довкілля. Адже здатність прикрашати землю не має обмежень у часі.

    Майданчик біля пристанційної будівлі упорядковано. Парк прибрано від сміття. Разом з нами закінчували свою роботу і колійники великої Південно-Західної залізниці, які готували невтомні сталеві нитки 60-літньої, проте назавжди дитячої магістралі до нового сезону перевезень.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА та Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ

    На шляху вдосконалення соціальних відносин

    На початку конференції трудового колективу, учасники форуму вшанували хвилиною мовчання пам’ять про колишнього голову Дорпрофсожу Південно-Західної залізниці Анатолія Олексійовича ФУРСУ.


    Далі - до роботи. На що звертаєш увагу під час чергової конференції трудового колективу? По-перше, на те, що при обговоренні звіту сторін колективного договору між адміністрацією і дорожнім комітетом профспілки представники галузевих підрозділів, вибачте за газетний штамп, у переважній більшості ознайомлені із текстом відповідного документа. Останній, як належить, публікується у газеті «Рабочее слово». По-друге, всебічного «одобрямсу» не відбувається. Так сталося і 16 квітня п.р., коли у конференц-залі управління Південно-Західної магістралі відбувся черговий захід із життя столичної магістралі, який відкрив виконуючий обов’язки голови Дорпрофсожу Олександр ЧАБАНЕНКО.

    ЦІКАВИМ У ПОСТАНОВІ Є КОЖНЕ СЛОВО

    На порядку денному - питання про хід виконання у 2012 р. зобов’язань дорожнього колективного договору на 2001 - 2005 рр., пролонгованого на 2006 - 2015 рр. В обговоренні нагальних питань брали участь заступник начальника Південно-Західної залізниці Сергій ГОРІЛЕЙ, начальник служби охорони праці Алла ЛАЗЬКО. З доповіддю про зміни та доповнення у колективному договорі між адміністрацією і дорожнім комітетом профспілки столичної магістралі виступила начальник служби організації праці і структур управління Тетяна ТКАЧЕНКО.


    Докладно вивчати подібні документи - журналістська прерогатива. У розділі «Трудові відносини» звернув увагу на таке: «При розірванні трудового договору за власним бажанням при невиконанні адміністрацією законодавства про працю, колективного чи трудового договору працівнику виплачувати вихідну допомогу в розмірі тримісячного середнього заробітку».

    Розділ «Поліпшення умов і охорони праці» містить, між іншим, пункт, що має такий текст «...забезпечувати безкоштовно молоком або іншими рівноцінними продуктами працівників зі шкідливими умовами праці за результатами атестації робочих місць та згідно з переліком хімічних речовин, робота з якими дає право на отримання молока. При роз’їзному характері роботи виплачувати працівникам, які мають на це право, грошову компенсацію на придбання молока або інших рівноцінних продуктів».

    У розділі VII, що має назву «Охорона здоров’я і медичне обслуговування», жирним шрифтом виокремлено, що «з метою покриття недостатнього бюджетного фінансування на виконання капітальних ремонтів, використані енергоносії, придбання медичного обладнання і медикаментів та інші видатки виділяти щорічно фінансову допомогу медичним закладам. Конкретний розмір фінансування встановлювати сторонами у межах фінансового плану залізниці». Отже, попри усілякі розмови про можливе переведення галузевих медзакладів під «крило» муніципальних органів, залізнична медична галузь житиме!

    Ще про один пункт із цього розділу. «Виділяти щорічно кошти Дорожньому комітету профспілки Південно-Західної залізниці в сумі не менше 5,0 млн. грн. на придбання санаторно-курортних путівок для лікування працівників залізниці». Коментарі не потрібні.

    У розділі VIII «Соціальні гарантії, пільги та компенсації» є доволі актуальний пункт, зміст якого стосується службових поїздок залізничників, «постійна робота яких відбувається у дорозі або має роз’їзний характер, а також при службових поїздках у межах обслуговуваних дільниць, відшкодування витрат згідно із діючим Положенням, яке є невід’ємною частиною Галузевої угоди та даного колективного договору. Службові поїздки працівників, постійна робота яких проходить у дорозі або має роз’їзний (пересувний) характер вважаються відрядженням, при цьому зберігається існуючий порядок обліку, нарахування та виплати надбавки, який передбачений зазначеним Положенням. Колективними договорами відокремлених підрозділів визначити категорії працівників, робота яких має роз’їзний характер. Працівникам, робота яких пов’язана із пересувним характером, встановлювати надбавки відповідно до діючого Положення. Надавати місця у плацкартних або купейних вагонах при прямуванні локомотивної бригади пасажирами…». Про необхідність прийняття цього пункту неодноразово наголошували в розмові із вашими кореспондентами більшість локомотивних бригад із Коростеня, Козятина, Дарниці тощо.

    Наступний пункт буде цікавим для студентської молоді. «Оплачувати за погодженням з профспілковими комітетами рахунки навчальних закладів за навчання працівників залізниці та їх дітей, які навчаються по спеціальностях, необхідних для залізниці, та надавати безвідсоткову цільову позику на оплату навчання згідно із Положенням, яке є додатком до колективного договору.

    Оплачувати витрати, передбачені двохсторонніми договорами підготовки молодих спеціалістів із числа студентів випускного курсу залізничних навчальних закладів ІІІ - ІV рівнів акредитації, які навчаються за програмою «спеціаліст» та «магістр» згідно із Положенням, яке є додатком до колективного договору».

    Аудиторія сприйняла низку змін та доповнень до колективного договору із розумінням, підтримавши кожний запропонований пункт. У тому числі і пункт щодо зміни часткової оплати путівок, виданих згідно із спільним рішенням адміністрації та профспілкових комітетів структурних підрозділів столичної магістралі.

    ЕМОЦІЇ, ПРОПОЗИЦІЇ, НЕПОРОЗУМІННЯ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

    Під час обговорення Постанови конференції трудового колективу відзначив декілька доповідей, які заслуговують на увагу. Доволі емоційний виступ голови профкому Ніжинської дистанції колії Дмитра БИЦЬКОГО, який підняв питання про стан справ із виплатою заробітної плати, забезпеченням колійників якісним спецвзуттям і спецодягом, не залишив байдужим нікого у залі. Турбує профактивіста і питання із нестачею кваліфікованих працівників, які обслуговують головний хід між Дарницею і Ніжином.

    Слушна пропозиція надійшла від голови профкому Козятинського будівельно-монтажного управління Лариси БОЙКО про можливу реконструкцію під житло адміністративного приміщення колишньої Козятинської дистанції громадських споруд.

    Планами про розвиток виробничої інфраструктури Коростенського будівельно-монтажного управління поділився інженер з охорони праці Сергій ЗАЇКА. За словами Сергія Івановича, вже найближчим часом у цеху підрозділу розпочнеться виготовлення склопластикових будівельних конструкцій.

    Виступ начальника Козятинської дистанції сигналізації та зв’язку (ШЧ) Сергія РЕЗНИКА нагадав про давнє. Про те, що корисно керівникам підрозділів читати галузеву пресу. А розпочав він свою доповідь з того, як просувається процес реформування галузі. Зокрема у господарстві сигналізації, централізації та зв’язку. Виявляється, все йде за галузевим планом. С. Резник висловився з приводу того, що на місцях залізничники не дуже знаються на основних етапах процесу галузевих перетворень. Ось тут настала черга дивуватися авторові цього матеріалу. Нагадаємо, що завдяки консультаціям з боку начальника відділу реформування Південно-Західної залізниці Георгія ЕЙТУТІСА впродовж січня - квітня поточного року побачило світ вісім публікацій, що стосуються висвітлення саме цього питання.

    Після закінчення конференції я став свідком розмови Георгія Ейтутіса із Сергієм Резником. Георгій Дмитрович поцікавився у співрозмовника про те, як давно він переглядав «Рабочее слово»? Адже тут публікуються матеріали, що так цікавлять начальника Козятинської ШЧ. То чи варто було, не ознайомившись із газетними публікаціями, виказувати претензії з високої трибуни конференц-зали управління Південно-Західної магістралі? Зайві клопоти та й час аудиторії, яка уважно слухала кожного доповідача, варто витрачати на корисні пропозиції з метою удосконалення соціальних відносин.

    Виступ начальника главка охорони та організації праці Укрзалізниці Надії СОКОЛОВСЬКОЇ був лаконічним. На її думку, конференція довела: робота над вдосконаленням колективного договору є вдалою.

    Разом з тим Надія Сергіївна наголосила на необхідності удосконалення обліку робочого часу з точки зору достовірності даних у документах і безпосередньо на виробничих дільницях. Несумлінних керівників варто притягати до адміністративної відповідальності.

    Як наголошувалось у Постанові конференції, «Дорпрофсож та адміністрація столичної магістралі протягом року вирішували питання, пов’язані із практичною реалізацією соціально-економічних питань і гарантій, що передбачені колективним договором. Це забезпечило у 2012 р. нормальний морально-психологічний клімат, що сприяло підвищенню ефективності праці кожного працівника для забезпечення потреб економіки України у транспортних перевезеннях. Протягом року сторони працювали над вдосконаленням документа. За змістом і формою. Було внесено 19 пунктів зі змінами та доповненнями, що не спричинило зниження рівня пільг і гарантій залізничників».

    Як було бачили. Як буде? Побачимо.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА

    Із турботою про звитяжців

    До 68-ої річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні спільною постановою начальника Південно-Західної залізниці О.М. КРИВОПІШИНА та в.о. голови Дорпрофсожу О.О. Чабаненка затверджено низку заходів. Всі вони сприятимуть вшануванню подвигу українського народу у жорстокій борні з фашистською чумою та посиленню турботи про ветеранів. Саме у дні травневих свят ветерани та інваліди війни мають можливість якнайповніше відчути, що для нас, сучасників, їх подвиг є неоціненним, а здоров’я і життя - дороге.

    Окремим рядком спільної постанови доручено зобов’язати начальників дирекцій залізничних перевезень, керівників підрозділів залізниці своїми наказами за рахунок коштів підрозділів залізниці виплатити грошову допомогу звитяжцям - кожному непрацюючому ветерану-учаснику бойових дій у Великій Вітчизняній війні.

    Влас. інф.

    Охорона праці очима дітей

    Зустрічі, відкриті уроки, ярмарки із продажу спецодягу, спецвзуття, семінари, що проходять під гаслом «Запобігання професійним захворюванням». Так днями на столичній магістралі відзначали Всесвітній день охорони праці.

    Акція «Охорона праці очима дітей». Сюди квапились разом із фотокором. Захід обіцяв бути цікавим. Адже саме школярі здатні максимально ефективно засвоїти аксіому: залізниця - зона підвищеної небезпеки! Роз’яснювально-профілактична робота з учнями, семінари на теми профілактики невиробничого травматизму - це лише частина тієї роботи, яку проводить колектив дорожнього вагона охорони праці. Крім того, щороку відбувається конкурс дитячого малюнку на тему безпеки на залізниці. Та цього разу вперше таку акцію було проведено разом з Держгірпромнаглядом України. Під час курсування ретро-поїзда Київським залізничним кільцем.

    Як зазначив заступник начальника Державної інспекції нагляду в машинобудуванні, на транспорті та у зв’язку Держгірпромнагляду Віталій ПАНЧЕНКО: «На Південно-Західній залізниці відчувається одночасно і фахова вимогливість керівництва до підлеглих підрозділів, і турбота про життя та здоров’я працюючих. А заохочення дітей до розмірковувань над проблемами у сфері охорони праці підвищить відповідальність батьків за власну безпеку та посприяє вихованню у дитини свідомого ставлення до безпечного поводження на робочому місці». Такої ж думки і працівники служби охорони праці Південно-Західної залізниці, які підготували методичний матеріал, відеофільм та лекцію, присвячену дотриманню правил поведінки під час перебування на об’єктах залізничного транспорту.


    Учениці 5-Б класу 54-ої школи м. Києва Олександра ОЛІЙНИК та Настя ГЛУХИХ

    Заволодіти одразу увагою учнів 8-го та 5-го класу 54-ї київської школи інженеру I категорії з невиробничого травматизму служби охорони праці Південно-Західної залізниці Богдану СКРИПНІЧЕНКУ (на фото угорі) було не просто. Адже більшість з підлітків побачили ретро-поїзд вперше. Густий сірий дим, гул від роботи потужної машини справили, переконана, незабутні враження. Тож і запитання сипались стосовно роботи паровоза, його історії, назви тощо. Та згодом, задовольнивши цікавість завдяки екскурсоводу - старшому інструктору з технічних засобів охорони служби відомчої воєнізованої охорони Олексію САЛІЮ, діти почали відповідати на запитання. Адже саме на методиці запитань та відповідей побудував свою бесіду з учнями Богдан Скрипніченко.

    Тут вже посипалися розповіді про подорожі поїздом на море, про правила поведінки у вагоні, на вокзалі, про проїзд автівкою разом із батьками через залізничний переїзд. В усі дитячі історії Богдан Скрипніченко вміло вплітав Правила безпеки, акцентував увагу на небезпечних розвагах. У ту мить помітила цікаву метаморфозу: підлітки намагалися виглядати дорослішими, обізнанішими і відповідальнішими. Восьми-класники Роман БЕЗВЕРХИЙ та Анастасія ІВАНОВА висловили побажання щодо впровадження саме таких форм навчання правилам безпеки життєдіяльності у школі. Вивчити певний розділ підручника - це одне, а от усвідомити його важливість через практичні заняття - інше.

    Юрба юнаків і дівчат висипала з ретро-поїзда. У супроводі вчителів та інспектора попрямували до своїх домівок. І коли за сімейною вечерею Настя, Роман чи будь-хто з учнів запитає батьків: «Тато, мамо, а ви переходили залізницю у недозволеному місці?», батьки підтримають думку своїх дітей. У найголовнішому - у збереженні життя.

    ПРЯМА МОВА

    Головний державний інспектор Державної інспекції нагляду в машинобудуванні, на транспорті та у зв’язку Юрій СЕРГІЄНКО (на фото внизу):

    - Коли заходить мова про охорону праці, то не всі, з ким доводилось спілкуватися, можуть правильно ідентифікувати саме поняття. Наприклад, під час інспекції багатьох підприємств, запитую: що у вас є найдорожче на підприємстві? У відповідь - машини, устаткування, програмне забезпечення тощо. А як же оцінити людське життя? Таке не серйозне відношення підкріплюється й певним досвідом. Найбільше випадків травматизму в країні трапляється з людьми, які пропрацювали не один рік. Набуваючи певного досвіду, вони втрачають пильність та увагу. А пресловуте: «Зі мною такого не станеться» зводить нанівець роботу «механізму» самозбереження.

    Свідоме та суворе дотримання правил безпеки має стати такою ж життєвою необхідністю, як, наприклад, їжа, повітря, спілкування.

    Валентина КОЛЯДА, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ

    Добру справу роблять разом

    Цікаві змагання з популяризації заходів для виховання у дітей навичок поводження поблизу об’єктів залізничного транспорту організував нещодавно терком профспілки Козятинської дирекції залізничних перевезень разом з міським та районним відділеннями «Червоного хреста» м. Козятин та району. В них взяло участь 22 дитячі команди, а загалом до змагань було залучено понад 100 дітей віком від 9 до 11 років.

    - Головна мета нашого заходу, - зазначив голова теркому профспілок Анатолій ВІЛЬЧИНСЬКИЙ, - залучити до цієї справи якомога більше підлітків. Адже травматизм та нещасні випадки через необачність, через незнання вимог поведінки на об’єктах залізничного транспорту, а то й зухвалість дітей часто призводять до нещасних випадків. А іноді й до фатальних наслідків. Все це ми намагалися донести до учасників змагань та їхніх численних уболівальників, які прийшли підтримати своїх друзів. Гадаю, що такі заходи повинні бути у нас регулярними. Адже учасники перегонів самі стверджували, що вони дізналися тут для себе чимало нового та повчального. Задоволеними залишилися й батьки дітей, які також прийшли повболівати за своїх. Адже, на їхню думку, це була добра і навіть необхідна справа. Вони впевнені, що відтепер їхні діти будуть поводити себе поблизу залізничних об’єктів значно обережніше.

    Зрозуміло, на змаганнях були свої переможці та призери. Всі вони отримали подарунки та нагороди. Однак поза увагою не залишився жоден з учасників заходу. Про це подбали його організатори.

    А призи кращим вручив заступник голови теркому профспілок Козятинської дирекції залізничних перевезень Дмитро ЖИВЧИК (на фото).

    Анатолій САДОВЕНКО

    ПЕРЕД СТАРТОМ, АБО ШЕСТИДЕСЯТА ВЕСНА НА МАЛІЙ ПІВДЕННО-ЗАХІДНІЙ

    Як починається літній сезон на Малій Південно-Західній? Спочатку за ініціативи начальника столичної залізниці Олексія Мефодійовича КРИВОПІШИНА відбувається технічна нарада, де залізничні інженери - керівники галузевих служб колії, сигналізації та зв'язку, локомотивного та пасажирського господарств та залізничні зодчі обговорюють заходи з підготовки дитячої залізниці до літнього експлуатаційного сезону.


    Юні помічники машиніста Іван СІЧКАР та Олександр СКУЙБІДА очищують колісні пари. До святкового блиску.

    Перед початком літніх канікул необхідно завершити реконструкцію залізничного мосту. Мостових справ майстри та їхні колеги - колійники -займаються виправленням та рихтуванням всього сталевого шляху. Є робота для прибирання станційного господарства: ст. Яблунька та Вишенька вже мають охайний вигляд.

    У розмові із вашим кореспондентом бригадир із Дарницької дистанції колії Олександр БОНДАР вважає, що оновлення дитячої магістралі йде до вдалого фінішу. Ремонтник штучних споруд Віталій ПОПРУГА такої ж думки.


    Так розпочинався минулий сезон.

    Тепер про юних залізничників, з якими мені довелося поспілкуватися під час їхньої виробничої практики. Для учня столичного Вищого професійно-технічного училища В’ячеслава СЕРЧЕНІ, який готував вагон перед фарбуванням, робота із наждачною тканиною не дуже захоплива. Але юнак переконаний: «Комусь потрібно і це робити». Не «пошкуриш», як належить, металеву поверхню вагона, фарба не буде довго триматися. Між іншим, для малярів Галини НАТИКАЧ та Ніни БЕРІЗКИ процес фарбування не новий. Адже не перший рік працюють, як вони сказали, у косметичній сфері. Краса - красою, а турботи - турботами. Бентежить цих трудівниць поява на залізницях сучасних горе-художників - графітістів. Ця спільнота додає роботи саме залізничним малярам. Від симпатичних жінок дізнався й про те, що на даний час на міській залізниці у німецькому Мюнхені застосовують проти «дойче» графітістів спеціальне лакове покриття, що має відповідну назву «Антиграфіті». Звідки дізналися? Із преси, зрозуміло.


    Бригадир Дарницької дистанції колії Олександр БОНДАР перевіряє стан колії.


    Слюсар-електрик з локомотивного депо Шепетівка Олександр ЦИМБАЛЮК готує до роботи прилади керування тепловозом.

    Із поверхонь, що покриті спеціальною сумішшю, малюнки або звичайні грязні плями легко змиваються. Основне покриття, що лежить під шаром лаку, не руйнується і зберігає яскраві та свіжі кольори. Німеччина з цієї точки зору зробила крок уперед у боротьбі із залізничним вандалізмом.

    З розмови із керівництвом дитячої залізниці дізнався, що підрозділ, якому у цьому році виповнюється 60-ліття, майже готовий до літніх перевезень.


    Малярі Галина НАТИКАЧ та Ніна БЕРІЗКА шпаклюють вагони.


    Учень столичного Вищого професійно-технічного училища Владислав ГРИБ на заготівлі дров для паровика.


    В’ячеслав СЕРЧЕНЯ готує вагон перед фарбуванням.

    І на останок. Мала Південно-Західна завжди приваблювала до себе. Про її роботу, навчальні процеси писали неодноразово. Та сьогодні без зайвих пишнот хочемо заглянути у переддень її відкриття. А що там, за блискучими вагончиками та охайною територією, яку ми бачимо на святі? Робота, турбота і душа, яку вкладають всі, хто готує «поїзд у дитинство». Вдивіться в їхні обличчя. Вони люблять те, що роблять. Адже знають - ради чиїх усмішок і гарного настрою!

    Віктор НОВОБІЛИЧ, Фоторепортаж Олексія ЧУМАЧЕНКА та з архіву «Рабочего слова»

    Перемога. За вдалим ударом та зваженим ходом

    Турнір з настільного тенісу та шахів стартував 19 квітня 2013 р. Грали з ранку. Серед спортсменів велася запекла боротьба. Протягом двох днів майстри малої ракетки виявляли найсильніших у різних номінаціях. У кожного - своя техніка, своя тактика, а також і власні емоції. Задоволення і радість приходили на зміну розчаруванням, потім - знову радість від вдалого удару, смуток після втраченого очка. Безмежне задоволення, як і прикрі випадки, адже це - гра, супроводжували спортсменів весь час.


    Учасники турніру.

    Кожен учасник до досвіду докладав максимум зусиль, аби вийти у фінал отримати перше місце. Це в свою чергу вплинуло на результат. Але не для всіх сталося, як гадалося.

    Переможцем турніру з настільного тенісу серед працівників Південно-Західної магістралі, в якому взяли участь представники всіх дирекцій та управління Південно-Західної залізниці, стала команда Київської дирекції залізничних перевезень у складі Юлії Ісаченко, Вікторії Коржук, Олександра Костенка, Владислава Хоменка. Команду нагороджено кубком та дипломом, гравців - дипломом, медаллю та грошовою винагородою. Друге місце посіла команда Коростенської, третє - Козятинської дирекцій залізничних перевезень.


    Емоційні моменти.

    Не менш запекла боротьба тривала серед любителів із шахів лише з тією різницею, що емоції гравців можливо було прочитати хіба що по виразу на обличчях. Адже така настільна логічна гра, яка включає в себе елементи мистецтва, науки та спорту, вимагає від гравців зосередженості, логічних, поступових дій. У шаховій партії майстри глибоко уходять в себе, зважуючи подумки кожний свій хід. Це цілком зрозуміло, бо тут помилка може коштувати дуже дорого.

    - Я великий шанувальник шахматів, любитель провести кілька годин за шаховою дошкою, - розповідає Тетяна Авдєєва з Київської дирекції залізничних перевезень, яка стала переможцем та призером серед жінок у турнірі з шахів. - Грати навчив батько, було мені тоді вісім років. Він весь час був моїм наставником, і я вдячна йому та фахівцям із шахового клубу, який я відвідувала, за шкільної пори. Отримані знання та вміння логічно мислити, прораховувати ходи, виходити переможцем у достойних суперників - то неабиякий життєвий досвід. Шкодую, що прийшлося припинити подальше навчання, ви ж розумієте - родина, діти. В цьому плані нам важче, бо все покладається на жіночі плечі. Звісно, навчання дало б можливість отримати більше навичок - швидше приймала б рішення, менше було б промахів. До того ж, світ шахів захоплює, він розвиває вміння мислити неординарно. Хоча, зізнаюсь, я у грі користуюсь, так би мовити, «старими запасами». Та попри все, головне - спортивний дух, дух змагань, який сьогодні присутній у ДФСК «Локомотив» для нас ентузіастів.

    До речі, Тетяна втретє брала участь у турнірах, і всі вони були вдалими: в Козятині посіла друге місце, і вже вдруге в Києві зайняла перше.

    Перемогу серед команд із шахів здобула Конотопська дирекція залізничних перевезень, друге - Київська, а третє - Козятинська.

    Фінальні змагання завершено. Та головне, як кажуть, не перемога, а участь. Учасники, призери, переможці та гості турніру закарбували цю радісну мить у колективному фото.

    Тетяна ШЕМЧУК, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА та з архіву ДФСК «Локомотив»

    До сусідки на 95-ліття

    «А без Подолу Київ неможливий», - кажуть кияни. У коростенців свій «Поділ» - так вони у просторіччі називають залізничний мікрорайон Коростеня-Подільського. В центрі його - ст. Коростень-Подільський, локомотивне депо. А зовсім поруч - їхня сусідка - загальноосвітня школа №8. Усі вони - майже ровесники, тобто виникли і почали працювати в один період: на початку XX сторіччя. Хіба що школа молодша на кілька років від станції і депо. Відкрила вона свої двері маленьким «подолянам» у далекому 1918-му…

    Саме з нагоди 95-річчя «подільської» школи нещодавно у Коростенському БНТ зібралися її учні і вчителі різних поколінь. З 1918-го по 1960-ий вона була підпорядкована відділу шкіл Південно-Західної залізниці. Але і в наступні роки свого зв’язку із залізницею не втрачала. Залізничники - їхні добрі сусіди, які за складних обставин не відмовляться підставити своє надійне плече. Школярі з восьмої школи добре знайомі з музеєм локомотивного депо, вони завжди приходять на зустрічі, коли вшановують ветеранів. Їм цікаво, бо в багатьох тут чи працюють батьки, чи колись трудилися дідусі.

    Як звучало на урочистостях, плекала альма-матер машиністів і інженерів, і навіть заступника генпрокурора й мера…

    Знамениті випускники її виходили на сцену, низько кланялися своїм учителям, підкреслювали, що виправдали їхні сподівання. Водночас, своїми успіхами відомі випускники доводили, що в цій школі виховують справжніх людей.

    Зворушливим і щирим був виступ головного інженера локомотивного депо Коростень Анатолія ХАВІНА, який тут навчався, набуваючи знань, починаючи пізнавати життя на мудрості своїх шкільних наставників. «Дякую, що дали мені цінний багаж, який зовсім не важкий, а такий корисний в будь-яких ситуаціях», - сказав Анатолій Миколайович.

    Захід цей видався цікавим не тільки випускникам, а й усім, хто завітав того дня в Будинок науки і техніки. Його організатори, повертаючись до 1918 р., коли засновувалася школа, привідкрили цілий пласт історії водночас і залізничних підрозділів. Відрадно було слухати, що тоді, на початку століття, у профспілковому клубі ст. Коростень-Подільський збиралася інтелігенція з числа залізничників, вчителів, які слухали класичні твори, що виконувалися на фортепіано, виступав шкільний струнний оркестр… Вогнище культури міста тоді найяскравіше сяяло саме тут.

    Оксана КЛИМЧУК

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05