РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків »  № 12 (25 березня 2011)
  • Випуск №12 25 березня 2011
    Зміст
    1. З доповіді щодо підсумків фінансово-господарської діяльності залізниці за 2010 р.
    2. Анатолій ФУРСА: «Створювати атмосферу порозуміння та взаємної відповідальності»
    3. Фах із мудрістю у творчому тандемі (Віктор ЗАДВОРНОВ)
    4. Третя стала першою
    5. Ще раз про Сашу, Машу та Дашу (Анатолій САДОВЕНКО)
    6. Історія та сьогодення Південно-Західної (Віктор ЗАДВОРНОВ)

    З доповіді щодо підсумків фінансово-господарської діяльності залізниці за 2010 р.

    Начальник Південно-Західної залізниці Олексій КРИВОПІШИН:
    «При належній творчій ініціативі, винахідливості, господарчій розпорядливості
    власними силами можна досягти відчутних успіхів»

    З доповіді щодо підсумків фінансово-господарської діяльності залізниці за 2010 р. на конференції трудового колективу за підсумками виконання Колективного договору Південно-Західної залізниці у 2010 р.

    Підсумки роботи залізниці за 2010 р. свідчать, що в цілому забезпечено потреби держави і населення у вантажних та пасажирських перевезеннях. Виконано значний обсяг робіт, який спрямовано на удосконалення перевізного процесу, на гарантування безпеки руху, покращення планових показників.

    ВИКОНАННЯ ОБ’ЄМНИХ ПОКАЗНИКІВ

    Виконання річного плану загального обсягу відправлення вантажів за 2010 р. склало 111,3%.

    Породове навантаження згідно з місячними планами виконано на 107,0%, перевантаження складає 1909,6 тис. тонн.

    До рівня минулого року відправлення вантажів склало на 112,1%, або більше на 3146,7 тис. тонн. Варто уточнити цей показник відносно залізничних дирекцій. А саме:

    • Київська - 100,6%;

    • Козятинська - 107,4%;

    • Жмеринська - 101,2%;

    • Коростенська - 121,5%;

    • Конотопська - 105,2%.

    У 2010 р. по залізниці значно покращено (на 12,5%) експлуатаційну роботу з вивантаження вагонів проти рівня 2009 р. Упродовж звітного року всі дирекції перевиконали минулорічні показники з вивантаження вагонів. Планове завдання виконано на 102,7% (+26 ваг./доб.). Тепер про середньодобову продуктивність рухомого складу. Вивантажувалось 988 вагонів, що на 110 вагонів більше, ніж у минулому році. Завдання зі статичного навантаження на вагон виконали всі дирекції залізниці, що сприяло збільшенню статичного навантаження по залізниці до плану на 4,4% або 2,55 тонни на вагон.

    У 2010 р. перевезено 104905,6 тис. тонн вантажів при плані 96905 тис. тонн, або на 8,3 відсотків вище плану. Обсяг перевезень вантажів до плану перевиконано у міждержавному сполученні, крім міждержавного транзиту.

    До рівня минулого року відбулося зростання обсягів перевезень на 12,6 млн. тонн (на 13,6%).

    Середня дальність перевезення однієї тонни вантажу склала 404 км, що більше планової на 3 км, до звіту минулого року зменшена на 5 км через зменшення дальності з експорту на 1 км, з міждержавного транзиту - на 3 км.

    У 2010 р. такий показник, як вантажообіг, залізницею виконано на 108,9% до плану. У даному разі очевидно збільшення до рівня минулого року на 12,3 відсотків, що становить 42410,8 млн. ткм. Перевиконання до плану склало 3463,8 млн. ткм, а до рівня минулого року відбулося збільшення на 4660,8 млн. ткм. Вантажообіг до рівня минулого року виконано з усіх видів сполучень, крім міждержавного транзиту, де відбулося зменшення до плану на 5,9% та до рівня минулого року - на 4,1%.

    У порівнянні з минулим роком відбулося збільшення вантажообігу за рахунок зниження дальності руху поїздів у сфері міждержавного транзиту та експорту, а також через значне збільшення обсягів перевезень з усіх видів сполучень, крім міждержавного транзиту. План вантажообігу в експлуатаційних тонно-кілометрах виконано за рік на 105,6 відсотків. При плані 38947 млн. ткм нетто виконано 41120,4 млн. ткм до звіту минулого року. У даному випадку зростання складає 11,1 відсотків або 4103,3 млн. ткм. За використання електровозів було обслуговано 94,9 відсотка всього вантажообігу при плані 95,4 відсотків, або 39031,9 млн. ткм при плані 37162 млн. ткм, обсяги у теплотязі збільшено до плану на 17 відсотків, до звіту 2009 р. збільшено на 20,8 відсотка.

    За 2010 р. всього перевезено 152044,7 тис. чол., що вище плану на 0,9 відсотка, а до звіту минулого року на один відсоток. Пасажирообіг залізницею виконано на 103,7 відсотка. Збільшення пасажирообігу до плану у 2010 р. відбулося в усіх видах сполучень, крім міждержавного та приміського.

    У порівнянні з минулим роком збільшився пасажирообіг на 533,4 млн. пас-км (на 3,3%), у тому числі з дальнього сполучення на 618,2 млн. пас.-км (6,1%), але зменшився у приміському сполученні на 84,8 млн. пас.-км (-1,4%). Невиконання пасажирообігу в приміському сполученні і зниження до рівня минулого року склалося в зв’язку з відміною приміських поїздів із низькою населеністю на 2574 одиниць. Населеність на пасажирський вагон складає 37,27 чоловік при плані 34,86 та звіті 2009 р. 35,5 чол. Рівень населеності на пасажирський вагон - вище плану на 6,9 відсотка, або на 2,41 чол./ваг., за рахунок збільшення населеності у дальньому сполученні - на 10,2 відсотка до плану, або на 2,74 чол./ваг., на це вплинуло зниження вагоно-км на 3,0% до плану при збільшенні пасажирообігу на 6,9%. Рівень населеності у приміському вагоні вище плану на 1,6 відсотка за рахунок зниження вагоно-км на 3 відсотки при зменшенні пасажирообігу. Населеність на пасажирський вагон - вище рівня 2009 р. на 5 відсотків, або на 1,77 чол./ваг, у т.ч. у дальньому сполученні - на 4,7% (+1,33 чол./ваг), у приміському сполученні - на 12,4% (+7,67 чол./ваг).

    Залізницею перевиконано плановий обсяг приведеної продукції. При плані 58902,0 млн. прив. ткм виконання складає 62591,1 млн. прив. ткм, або 106,3%. До рівня 2009 р. обсяг приведеної продукції збільшено на 5539,0 млн. прив. ткм (на 9,7%).

    Виконання середньодобової продуктивності вантажного вагона за 2010 р. до плану складає 118,1 відсотка з ростом до рівня минулого року на 2,9 відсотка. Середньодобову продуктивність вантажного вагона виконали всі дирекції залізниці.

    Робочий парк вантажних вагонів на виконаний обсяг вантажообігу утримувався на 2471 вагон нижче норми.

    Обіг вантажного вагона за 2010 р. у порівнянні з планом виконано на 114,2%. Норму з обігу вагона виконали всі дирекції залізниці.

    Прискорення обігу вагона відбувалося за рахунок скорочення часу простою під вантажними операціями та на технічних станціях.

    Простій вагона на одній технічній станції скорочено на 0,33 год.

    Простій вагона під однією вантажною операцією за 2010 р. скорочено до плану на 1,64 год.

    Показник дільничної швидкості виконано до плану на 100,2 відсотка та склав 47,2 км/год.

    Показник технічної швидкості перевиконано на 0,3 км/год. та склав 52,0 км/год.

    Зрозуміло, на зростання дільничної та технічної швидкостей вплинуло зменшення кількості затримок вантажних поїздів біля світлофорів. У цілому по залізниці їх кількість зменшилась на 773 випадки. А у часовому еквіваленті цей показник зменшився на 95,2 год.

    За 2010 р. по залізниці прослідувало 190904 вантажних поїзда, що більше минулого року на 13336 поїздів. Затримано 551 поїзд на 612,8 годин, що менше минулого року на 276 поїздів (на 658,6 год.).

    За 2010 р. відправлено 100 відсотків вантажних поїздів за розкладом, прослідування вантажних поїздів за розкладом склало 99,7 відсотка.

    Виконання нормативу середньодобової продуктивності локомотива за 2010 р. склало 1957 тис. ткм брутто, або 105,8% до плану.

    За рахунок підвищення продуктивності локомотива на виконаний обсяг робіт цілодобово утримувалось нижче плану на 5,5 одиниць.

    Середню вагу вантажного поїзда перевиконано до плану на 158 тонн.

    За 2010 р. по залізниці проведено 76003 вантажних поїзди, що більше минулого року на 8772 одиниці. Одночасно на залізниці проведено 40597 важковагових поїздів, в яких перевезено 44139,1 тис. тонн вантажу.

    ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ, ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ

    Середньооблікова чисельність працівників основної діяльності залізниці за 2010 р. становить 64609 чол., що менше до плану на 178 чол. та до звіту 2009 р. на 740 чол. Це відбувалося за рахунок приведення протягом року чисельності персоналу до обсягів виконуваних робіт.

    Середньомісячна заробітна плата для працівників основної діяльності по залізниці при плані 2809,3 грн. становить 2859,7, тобто зросла на 50,4 грн. (на 1,8%). У сфері перевезень при плані 2870,9 грн. фактично середньомісячна зарплата склала 2912,0 грн. Тобто зросла на 41,1 грн. (на 1,4%). Темп росту середньомісячної заробітної плати до плану (101,4%) нижче темпу росту продуктивності праці (107,0%) на 5,6 відсотків. По відношенню до звіту 2009 р. середньомісячна зарплата зросла на 266,5 грн. (на 10,3%), у т.ч. у підгалузі перевезень на 263,8 грн. (на 10,0%).

    Продуктивність праці по залізниці становить 1506,0 тис. приведених ткм на одного працівника, що вище за запланований рівень на сім відсотків. До звітних показників 2009 р. продуктивність праці збільшено на 10,4 відсотка.

    За 2010 р. на залізниці допущено 89,2 тис. годин надурочної роботи з оплатою 1297,4 тис. грн. Надурочна робота допущена в локомотивному господарстві - 88,8 тис. годин. Це відбулося через збільшення обсягів перевезень до плану на 6,3 відсотка, до рівня минулого року - на 9,7 відсотка за рахунок збільшення кількості проведених вантажних поїздів на 11,4 відсотка, пасажирських поїздів - на 4,7 відсотка.

    В основному непродуктивні витрати, пов’язані з порушенням режиму праці та відпочинку, виникли в локомотивному господарстві.

    Години простою локомотивних бригад складають 110 тис. годин з оплатою в сумі 1493,2 тис. грн. Тобто цей показник збільшено до рівня 2009 р. на 41,8 тис. годин (+61,3%), а витрати зросли на 609,8 тис. грн. Години простою локомотивних бригад виникли через зупинки, непередбачені графіком руху поїздів з причини неприймання з Львівської, Одеської залізниць. І це ще не весь перелік «вузьких» місць. Затримки поїздів відбувалися при відправленні з вузлових станцій, через «бар’єри» для поїздів при під’їзді до світлофорів.

    Години «перевідпочинку» локомотивних бригад в пунктах обороту складають 566,7 тис. годин. А оплата - 5520,1 тис. грн., що більше минулого року на 61,2 тис. годин та на 872,2 тис. грн. «Перевідпочинки» виникли через непарність та нерівномірність надходження вантажних поїздів з Львівської та Одеської залізниць. А також через нерівномірність підходу вантажних поїздів, впровадження у рух додаткових поїздів для перевезення пасажирів у святкові та передсвяткові дні, а також через графікові «перевідпочинки».

    Допущено слідування членів локомотивних бригад як пасажирів. Цей показник перебуває на рівні 222,6 тис. годин. При цьому витрати складають 2116,1 тис. грн. Тобто кількість годин зменшено до рівня 2009 р. на 16,5 тис. годин та на 109,3 тис. грн. Години слідування пасажиром виникли через непарність вантажопотоків та через ненадходження вантажних поїздів згідно із графіком із Львівської та Одеської залізниць. Ще однією причиною є слідування локомотивних бригад як пасажирів при обслуговуванні додаткових пасажирських поїздів.

    ВПРОВАДЖЕННЯ НОВОЇ ТЕХНІКИ ТА ПЕРЕДОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

    За 2010 р. відповідно до наказу від 05.01.2010 р. № 1-Н виконано 38 заходів плану впровадження нової техніки і прогресивних технологій. Здійснення цих заходів дозволило отримати економічний ефект на суму 168,9 тис. грн. Це, у свою чергу, сприяло покращенню перевізного процесу, гарантуванню безпеки руху поїздів, удосконаленню технології ремонту рухомого складу. Таким чином було підвищено надійність роботи приладів та устаткування, поліпшено умови праці. План впровадження нової техніки та прогресивних технологій виконано в поточному році на 95%.

    Добре попрацювали у підрозділах залізниці для підвищення надійності роботи та безпеки руху поїздів. Зокрема, фахівцями галузевої служби електропостачання впроваджено в експлуатацію стаціонарну тягову підстанцію на ст. Новоград-Волинський, а також апаратуру захисту фідерів контактної мережі типу МРЗС-05 на тягових підстанціях Дарниця, Чернігів, Козятин-ІІ, Іскорость, Тюшки, Калинівка, Боярка, Чорнорудка, Чернявка.

    Є позитивні зрушення й у галузевій службі локомотивного господарства. Приміром, для локомотивного депо ст. Київ-Пасажирський придбано та впроваджено стенд для перевірки електролічильників електровозів серії ДС3. У локомотивному депо Жмеринка виготовлено ванну для промивки внутрішніх порожнин теплообмінників тепловозів серій 2ТЕ116, 2М62.

    У той же час галузевою пасажирською службою впроваджено в експлуатацію у вагонному депо Бахмач машину для обмивки та механічної очистки осі колісної пари та навколообідної зони.

    Для удосконалення технології та підвищення якості виконання ремонту галузевою службою колії впроваджено зварювальну машину на комбінованому ходу серії КМС-05.

    Є певні успіхи у цій сфері і в галузевій службі вагонного господарства. А саме: у вагонному депо ст. Козятин вже працює пристрій для зняття п’ятників вантажних вагонів та прес для виготовлення листів перекриття, кутників модернізації люків. У той же час у вагонному депо ст. Жмеринка запрацював стенд для ремонту та перевірки автоматичних регуляторів режимів гальмування САР-1, а ще - пристрій контролю якості ремонту авторежимів вагонів УКАР-2М, пристрій контролю якості ремонту регуляторів гальмівної важільної передачі УКРП-1. Умільцями з колісних майстерень ст. Ворожба впроваджено пристрій для холодного розпресування внутрішніх та лабіринтних кілець на осі колісної пари за допомогою гідравлічної насосної станції. У вагонників із Шепетівки власні успіхи. Модернізовано прес потужністю 20 тс для виготовлення верхніх листів проміжної балки піввагона. Для підвищення продуктивності праці та покращення умов праці галузевою службою вагонного господарства впроваджено також у депо ст. Шепетівка монорейку для встановлення бокових рам візків на фрезерну установку. Також впроваджено у виробничий процес тельфери у вагонних депо станцій Козятин та Дарниця.

    Галузевою пасажирською службою у вагонному депо ст. Бахмач впроваджено два комплекти домкратів ТД-40.

    Стан безпеки руху

    Виною переважної частини транспортних пригод є людський фактор. До такої невтішної думки приходиш після ознайомлення з матеріалами про стан з безпеки руху поїздів. Всього за 2010 р. допущено 172 транспортні події, у тому числі 3 серйозних інциденти, 99 інцидентів та 70 порушень у процесі поїзної та маневрової роботи.

    За цей же період було допущено 173 транспортні події, в тому числі три серйозних інциденти, 106 інцидентів і 64 порушення в поїзній та маневровій роботі. За 12 місяців 2010 р. допущено три серйозних інциденти, які сталися у вагонному, колійному та локомотивному господарствах. За цей же період минулого року допущено два серйозних інциденти, які сталися в локомотивному господарстві.

    Найбільшу кількість транспортних подій допустили: у локомотивному господарстві, де сталося 60 випадків або 35 відсотків від усіх транспортних подій на залізниці; у вагонному господарстві - 44 випадки (26%); господарстві колії - 28 випадків (16%); у господарстві приміських перевезень - 16 випадків (9%).

    Статистика - річ сувора. Зростання транспортних подій допущено: у вагонному господарстві - з 43 до 44 випадків, а у підгалузі приміських перевезень - з 15 до 16 випадків.

    Територіально найбільше транспортних подій допущено на Київській дирекції залізничних перевезень - 79 випадків проти 72 у минулому році.

    Зростання транспортних подій допущено також у межах Коростенської дирекції: із семи до 14 випадків.

    Зменшили кількість транспортних подій на Козятинській дирекції залізничних перевезень - з 40 до 29 випадків та Конотопській дирекції - з 34 до 30 випадків.

    Транспортні події допустили в 45 структурних підрозділах залізниці. Більше всього випадків (26) допущено в локомотивному депо ст. Київ-Пасажирський; по 13 випадків допущено в Київській дистанції колії, моторвагонному депо ст. Фастів, Конотопському вагонному депо. 11 випадків допущено у вагонному депо ст. Козятин. У той же час дев’ять випадків допущено у вагонному депо ст. Дарниця.

    Із 172 транспортних подій збитки нанесено у 30 випадках на загальну суму 132 тис. 388 грн., з них відшкодовано 100 тис. 415 грн. Найбільше збитків допущено від інцидентів у локомотивному господарстві - 49 тис. 658 грн., відшкодовано 18 тис. 208 грн.; у господарстві перевезень нанесено 32 тис. 809 грн. збитків, відшкодовано 32 тис. 809 грн.; у господарстві колії нанесено 20 тис. 388 грн. збитків, відшкодовано 20 тис. 388 грн.; у вагонному господарстві нанесено 28 тис. 640 грн. збитків, відшкодовано 28 тис. 117 грн.

    ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЗІ ЗБЕРЕЖЕННЯ МАЙНА ТА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ

    У результаті проведення оперативно-профілактичних заходів, спрямованих на забезпечення збереження майна та матеріальних цінностей підприємств, впродовж 2010 р. попереджено та розкрито 199 випадків крадіжок матеріальних цінностей та вантажів. Як наслідок, затримано 264 особи. Таким чином не допущено збитків залізниці на суму 452144 грн.

    У ході організації роботи оперативних груп було виявлено та попереджено 199 випадків розкрадань засобів безпеки руху та матеріальних цінностей підприємств: деталей вагонів, засобів СЦБ та зв’язку, деталей верхньої будови колії. Загальна вартість вилученого майна, що належить господарствам залізниці, склала майже 452144 грн.

    Досить важливим напрямком діяльності воєнізованої охорони залізниці є проведення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання ходінню сторонніх осіб на території об’єктів з підвищеною небезпекою, якими є залізничні колії. Так, протягом 2010 р. за знаходження у невстановлених місцях затримано 4192 порушників. З них до адміністративної відповідальності притягнуто 4192 особи, на яких накладено штрафів на суму 38564 грн.

    У 2010 р. на залізниці сталося дві пожежі, прямі збитки від яких склали - 7296 грн., а побічні - 908 грн.

    За невиконання приписів та через порушення норм і правил пожежної безпеки фахівцями з пожежної охорони притягнуто до адміністративної відповідальності 460 осіб, з них 48 керівників підрозділів різних рівнів. У зв’язку із цим заборонено експлуатацію 63 пожежно-небезпечних стаціонарних об’єкти, 522 одиниці рухомого складу, з них - 55 пасажирських вагонів. Відстрочено від поїзної роботи 77 провідників вагонів.

    ОХОРОНА ПРАЦІ

    Планом комплексних заходів щодо поліпшення умов праці, попередження виробничого травматизму на виробництві в 2010 р. було заплановано освоїти 35938,31 тис. грн., а фактичні витрати склали 49532,526 тис. грн.

    У 2010 р. на залізниці травмовано 16 працівників, в т.ч. п’ять випадків закінчилися трагічно.

    При зменшенні загального травматизму проти попереднього року на сім випадків, стан зі смертельним травматизмом залишився на рівні 2009 р. - п’ять випадків проти п’яти.

    Найгірша ситуація з виробничим травматизмом у 2010 р. склалася в галузевих службах колії (п’ять випадків, із них один зі смертельним наслідком) та будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд (чотири випадки, з них один зі смертельним наслідком). Погіршився стан з виробничим травматизмом у галузевій службі вагонного господарства, де трапилось два трагічних випадки, по одному випадку прийнято до обліку в галузевих локомотивній, пасажирській та службі приміських перевезень (зі смертельним наслідком), а також у Козятинській та Конотопській дирекціях залізничних перевезень.

    У 2010 р. основними причинами нещасних випадків на виробництві були організаційні. Їх доля в загальній кількості травмованих склала 68,75%. 11 випадків виробничого травматизму з причин невиконання вимог інструкцій з охорони праці та посадових обов’язків свідчать про низький рівень дисципліни працівників, про незадовільний стан організаційної та профілактичної роботи. Трагічна статистика поповнюється цифрами через невиконання керівниками структурних підрозділів нормативів особистої участі в роботі з питань охорони праці, а також через відсутність з їхнього боку належного контролю за діями керівного складу середньої ланки.

    Впродовж березня - квітня 2010 р. було проведено навчання з охорони праці та електробезпеки головних інженерів та спеціалістів з охорони праці структурних підрозділів. Крім того, проводилася перевірка знань відповідальних за електрогосподарство. Всього атестовано понад 500 спеціалістів. У червні - липні минулого року спеціалістами служби охорони праці спільно із медичними спеціалістами дільничних лікарень на всіх дирекціях було проведено навчальні семінари. Тематикою цих заходів була профілактика захворювань, надання першої долікарської допомоги, проведення попередніх та періодичних медоглядів, атестації робочих місць. Проведено курси за цільовою програмою (термін - 40 годин) зі спеціалістами з охорони праці підрозділів, територіально розташованих на Жмеринській дирекції залізничних перевезень. Заняття проводились у вагоні охорони праці. Також в кабінеті охорони праці БМЕУ-1 проведено навчання зі спеціалістами з охорони праці, які мають досвід роботи на посаді терміном до одного року.

    ВИКОНАННЯ ПЛАНУ КАПІТАЛЬНИХ ІНВЕСТИЦІЙ

    Всього по залізниці при плані капітальних інвестицій 2781,2 млн. грн. виконано 2547,7 млн. грн., або 91,5 відсотка.

    У тому числі капітальні інвестиції у виробничу сферу при плані 2761,3 млн. грн. виконано 2531,8 млн. грн., або 91,7 відсотка, у т.ч. виконання планів з будівництва залізнично-автомобільного переходу через р. Дніпро в м. Києві - 1055,4 млн. грн., або 101,7 відсотка до плану. Всього по залізниці без врахування інвестицій на будівництво мосту при плані 1723,3 млн. грн. виконано робіт на 1476,4 млн. грн., або 85,7 відсотка. Недовиконання плану закупівлі рухомого складу за рахунок кредитних коштів пояснюється таким чином: відповідні тендерні торги вже проведено, а постачання рухомого складу очікується впродовж 2011 р. Уточнимо, у тому числі виконання згідно із розділами плану (без інвестицій у будівництво мосту):

    • капітальне будівництво - при плані 240,6 млн. грн. виконано 192,7 млн. грн., або 80,1%;

    • рухомий склад (кредит) - при плані 453,5 млн. грн. виконано 209,3 млн. грн., або 46,1%;

    • модернізація - при плані 882,9 млн. грн. виконано 875 млн. грн., або 99,1%,

    За 2010 р. впроваджено в експлуатацію 82 об’єкти на загальну суму 207,6 млн. грн. Серед основних - електрифікація дільниці Конотоп - Ворожба, будівництво цеху підготовки та ремонту вагонів у вагонному депо Бахмач, тягова підстанція на ст. Комарівці. Не забуваємо про завершення другої черги робіт з реконструкції вокзалу Конотоп, де було збудовано і пішохідний тунель. А ще варто назвати пост електричної централізації на ст. Брівки. Цей перелік не буде повним, якщо не згадати про проведену реконструкцію котельні у моторвагонному депо Фастів, реконструкцію Полтавського парку на станції Дарниця. А ще потрібно додати факт будівництва цеху ТО-2,ТО-3 на станції Терещенська. Серед новацій, в які із залізничного бюджету направлялися інвестиції - мікропроцесорна система диспетчерської централізації (МСДЦ) «КАСКАД» на дільниці Дарниця - Гребінка, реконструкція їдальні у локомотивному депо Дарниця. І це ще не все. Спеціалістами будівельних справ зведено високі пасажирські платформи на зупинному пункті Склозаводська.

    Далі - більше. Невтомними руками колійників модернізовано і впроваджено в експлуатацію 127,5 км колії. А умільцями з ремонту рухомого складу модернізовано 58 од. пасажирських вагонів (20 одиниць - в депо та 38 - на заводах) та 134 одиниць вантажних вагонів.

    Спеціалістами з відновлення локомотивів модернізовано 23 одиниці тягового рухомого складу.

    Придбано та введено в експлуатацію 21 пасажирський вагон на 191,8 млн. грн., рейкозварювальну машину та механізований оздоблювальний комплекс для господарства колії на суму 17,5 млн. грн.

    Капітальні інвестиції у невиробничу сферу при плані 19,9 млн. грн. виконано 15,9 млн. грн., або 79,9%. У тому числі по об’єктах житлового господарства - 8,6 млн. грн.

    Вирішуємо і соціальні питання. У 2010 р. продовжувалось будівництво житлових будинків у Коростені та Козятині, проектування житлових будинків у Києві, які виростатимуть на майданчиках за адресами: вулиці Привокзальна, Алма-Атинська, Машиністівська та 400-кв. житлового будинку в м. Вишневому.

    На об’єктах охорони здоров’я освоєно 7,3 млн. грн.

    Продовжувалась реконструкція Медичного центру реабілітації залізничників у м. Хмільнику, дитячого оздоровчого табору «Променистий» у м. Євпаторія, велись роботи на інших об’єктах охорони здоров’я та спорту.

    ПІДГОТОВКА КАДРІВ ТА ВИРІШЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПИТАНЬ

    Протягом усього періоду роботи кожного працівника на залізничному транспорті забезпечується необхідний рівень професійної підготовки. Так у 2010 р. при річному плані підготовки кадрів масових професій 289 осіб пройшли підготовку 616 (231,1%), у тому числі в Центрі професійного розвитку персоналу при плані 151 отримали професію 157 робітників (103,9%). При плані перепідготовки кадрів масових професій 1149 осіб пройшли перепідготовку 1680 (146,2%), підвищення кваліфікації кадрів масових професій 3500, пройшли підвищення кваліфікації 6289 (179,7%), у тому числі в школах передових прийомів та методів праці при плані 55 робітників підвищили кваліфікацію 146.

    Підвищення кваліфікації керівників та спеціалістів при плані 407 осіб пройшли курси підвищення кваліфікації у вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації - 411 осіб, що складає 101%, керівників середньої ланки при плані 447 осіб підвищили кваліфікацію 453 особи, що складає 101 відсоток.

    У 2010 р. створено 348 нових робочих місць.

    З метою якісного кадрового забезпечення та сприяння в набутті вищої освіти учнівською молоддю здійснюється оплата за навчання в вищих навчальних закладах працівників залізниці та їхніх дітей, які набувають спеціальність, необхідну для залізниці. Комісією залізниці з розгляду питань про оплату підготовки фахівців для залізничного транспорту прийнято рішення оплатити навчання у 2010 - 2011 навчальних рр. 55 особам на загальну суму 322342,65 грн.

    У 2010 р. проведено доплати у розмірі 10 відсотків посадового окладу:

    • 21 працівнику залізниці, яких нагороджено знаком «Почесний залізничник»;

    • 3 працівникам залізниці, яких нагороджено знаком «Залізнична Слава» І ступеня;

    • 17 працівникам залізниці, яких нагороджено знаком МТУ «Почесний працівник транспорту України».

    Проведено доплату в розмірі 15 відсотків 17 працівникам залізниці, яких нагороджено Почесною грамотою Кабінету Міністрів України.

    Працівникам, яких відзначено державними нагородами, виплачено грошові премії у розмірі 3500 гривень, а також у розмірі 3000 гривень 17 працівникам залізниці, яким вручено Почесну грамоту від Кабінету Міністрів України, та в розмірі 2000 гривень 17 працівникам, яких нагороджено знаком МТУ «Почесний працівник транспорту України».

    Протягом 2010 р. нагороджено 695 працівників залізниці, у т.ч.:

    • знаком «За доблесну працю на Південно-Західній залізниці» - 132 особи;

    • медаллю Південно-Західної залізниці «Кращому працівнику» - 95 осіб;

    • знаком «За сприяння розвитку Південно-Західної залізниці» - 91 особу;

    • знаком «Відмінник Південно-Західної залізниці» - 90 осіб;

    • почесною грамотою - 170 осіб;

    • годинником від начальника залізниці - 117 осіб.

    За поданням начальників служб, керівників відокремлених підрозділів залізниці за бездоганну працю та з нагоди ювілеїв і досягнення пенсійного віку, (у т.ч. на пільгових умовах), працівникам залізниці виплачувалась грошова винагорода в розмірі місячного посадового окладу.

    У санаторіях-профілакторіях залізниці (Козятин, Жмеринка) у 2010 р. оздоровлено 941 працівника столичної магістралі та членів їхніх сімей, а також оздоровилось і відпочило у відомчих оздоровчих закладах: пансіонаті «Променистий» (м. Євпаторія), пансіонаті «Світязянка» (м. Трускавець), у Медичному центрі реабілітації залізничників (м. Хмільник) оздоровлено 12789 залізничників.

    Успішно функціонують дитячі оздоровниці та пансіонати, де діти залізничників мають можливість щорічно оздоровитись, отримати запас бадьорості та гарного настрою. У дитячих таборах відпочинку «Променистий», «Дубки», «Зорька» та відомчих оздоровчих закладах залізниці оздоровлено за літній сезон 2010 р. 6231 дитину залізничників.

    Не забуваємо і про ветеранів. Непрацюючим пенсіонерам надається матеріальна допомога, як компенсація витрат на опалення житлових приміщень, в яких вони мешкають. Так в 2010 р. було виплачено матеріальної допомоги на суму 5015,8 тис. грн., а також надавалась матеріальна допомога на оплату рахунків на лікування у випадках тяжких захворювань та на стоматологічне протезування.

    Було виплачено 39133,0 тис. грн. при звільненні працівників уперше, у зв’язку з виходом на пенсію за власним бажанням.

    Надавалась всебічна допомога сім’ям залізничників в організації ритуалу поховання та одноразова допомога в розмірі трьох місячних тарифних ставок, що заробляв померлий, а також працівникам залізниці у розмірі двох мінімальних заробітних плат у разі смерті його рідних по крові та по шлюбу в розмірі 13146,0 тис. грн.

    Надавались соціальні пільги сім’ям із дітьми та працюючим жінкам при народженні дитини відповідно до чинного законодавства та додатково надавалась матеріальна допомога працівникам залізниці в розмірах трьох середньомісячних заробітків. За 2010 р. виплачено 17195,9 тис. грн. та при вступі у шлюб виплачено матеріальну допомогу в розмірі посадового окладу, яка склала 2130,6 тис. грн.

    За 2010 р. за сумлінну працю відзначено нагородами від імені начальника залізниці сім громадських інспекторів та 53 виплачено грошову винагороду на загальну суму 21,4 тис. грн.

    На завершення, необхідно відзначити, що для колективу залізниці, для всіх її підрозділів основним завданням було і залишається повне й якісне забезпечення потреб економіки держави і населення у перевезеннях вантажів та пасажирів. На порядку денному - збереження професійного кадрового складу залізничників сталевої магістралі.

    При належній творчій ініціативі, винахідливості, господарчій розпорядливості власними силами можна досягти відчутних успіхів. А відбуватиметься це за умов правильного використання внутрішніх джерел і ресурсів. Це має стосуватися не лише процесу заробляння грошей, а й того на скільки вони ефективно витрачаються.

    Бажаю всім працівникам залізниці успіхів у цій справі, здоров’я та добробуту, впевненості у власних силах та нашому майбутньому!


    Анатолій ФУРСА: «Створювати атмосферу порозуміння та взаємної відповідальності»

    Зі звіту Дорпрофсожу про виконання у 2010 р. зобов’язань

    згідно з дорожнім колективним договором

    Колективний договір між ДТГО «Південно-Західна залізниця» та Дорожнім комітетом профспілки залізничників і транспортних будівельників України у 2010 р. сприяв виконанню залізницею планово-виробничих показників за рахунок досягнення соціальної злагоди у трудовому колективі.

    Дорпрофсож спільно з адміністрацією залізниці постійно працює над розширенням пакета соціальних пільг і гарантій, передбачених колдоговором з урахуванням фінансово-економічних результатів роботи залізниці. Протягом року прийнято низку змін і доповнень до дорожнього колективного договору, які направлено на підвищення соціального захисту працівників, пенсіонерів та інших категорій залізничників. Зміни і доповнення внесено до розділів «Оплата праці», «Робочий час і час відпочинку», «Зміни в організації виробництва і праці», «Охорона здоров’я і медичне обслуговування», «Соціальні гарантії, пільги та компенсації».

    ЗвІтний рІк - останній у п’ятирічному періоді дії колективного договору залізниці, який було визначено сторонами у 2005 р. Ця обставина впливала на діяльність адміністрації ДТГО «Південно-Західна залізниця» і дорожнього комітету профспілки залізничників і транспортних будівельників (Дорпрофсож), мобілізуючи колектив столичної магістралі на виконання прийнятих на себе зобов’язань.

    На забезпечення пільг і гарантій, внесених у колективний договір залізниці і непередбачених законодавством, у минулому році витрачено 157,9 млн. грн. Витрати на одного працівника в середньому склали 2444,2 грн., що на 30,2 відсотка більше, ніж у 2009 р. Загальна сума витрат згідно із зобов’язаннями колективного договору склала 768 млн. грн., а в середньому на одного працівника - 11886,9 грн., що в 4,2 раза перевищує середню заробітну плату за той же період.

    Договір забезпечив у 2010 р. нормальний морально-психологічний клімат у трудовому колективі залізниці, сприяв організації роботи заради безперебійного функціонування залізниці, задоволення потреб економіки України в залізничних перевезеннях.

    Здійснюючи громадський контроль за виконанням адміністрацією зобов’язань з питань оплати робочого часу, надання відпочинку, забезпечення зайнятості, створення безпечних і безаварійних умов праці, надання соціально-економічних пільг і гарантій усім категоріям залізничників, Дорпрофсож постійно керувався нормами законодавства про профспілки.

    Робочою комісією, створеною для ведення переговорів щодо укладання колективного договору, протягом звітного періоду розглядались питання, пов’язані з функціонуванням договору, змінами та доповненнями до нього, продовженням дії колективного договору на наступні п’ять років. Це сприяло забезпеченню стабільності в наданні пільг і підвищенню рівня соціально-економічного захисту залізничників.

    У 2010 р. залізницею було виконано майже всі основні показники роботи, а це свідчить, що працівники в цілому виконали свої зобов’язання щодо розділу «Трудові відносини». Працівники спрямовували свої дії на виконання виробничих завдань, для підвищення ефективності й якості своєї праці, дотримання трудової дисципліни, раціонального використання матеріальних ресурсів.

    У минулому році профспілковими комітетами всіх рівнів виявлено 135 випадків порушення норм колективного договору щодо працівників. За поданням профспілкової організації порушені адміністрацією права працівників було поновлено.

    Дорпрофсож, територіальні та первинні комітети профспілки залізничників і транспортних будівельників протягом року відслідковували стан справ з дотримання адміністрацією індивідуальних і колективних прав залізничників. Було підготовлено та розглянуто з прийняттям відповідних рішень 57 питань. У тому числі й дорожнім комітетом. А саме:

    • про підсумки роботи правової інспекції праці Дорпрофсожу у 2009 р.;

    • про хід виконання постанови президії Дорпрофсожу від 25.12.07 р. «Про забезпечення виконання норм колективного договору в структурних підрозділах служби воєнізованої охорони»;

    • про погодження норм допоміжного часу, підготовчо-заключних дій і регламентованих технологічних перерв для локомотивних бригад на термін дії графіка руху поїздів на 2010 - 2011 рр.;

    • про дотримання норм розділів «Робочий час» і «Час відпочинку» КЗпП України у структурних підрозділах галузевої служби колії;

    • про продовження на п’ять років строку дії колективного договору залізниці.

    У минулому році здійснено перевірки структурних підрозділів галузевої пасажирської служби щодо дотримання адміністрацією норм законодавства про працю при забезпеченні трудової дисципліни. За їх результатами було прийнято рішення про відміну кількох наказів про притягнення працівників вагонних дільниць до дисциплінарної відповідальності.

    Дорпрофсож контролював правомірність прийняття адміністрацією положень і наказів, що стосуються соціально-економічних прав працівників. Було проведено відповідні переговори щодо цього. І це ще не все. Проведено аналітичну роботу щодо доцільності прийняття Укрзалізницею змін до наказу від 24.09.2002 р. №478Ц «Про удосконалення організації роботи поїзних бригад пасажирських поїздів», проекту наказу «Про вдосконалення та оптимізацію діяльності пасажирського господарства» і Типових норм часу на технічне обслуговування пристроїв СЦБ. Критичні зауваження щодо зміни норм обслуговування пасажирського рухомого складу та пристроїв СЦБ було направлено для узагальнення на адресу Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників.

    Оплата працІ ЗАЛІЗНИЧНИКІВ здійснювалась відповідно до розділу III Колективного договору залізниці та Положення про умови оплати праці працівників залізничного транспорту України. Впродовж звітного періоду середня заробітна плата працівників залізниці зросла в порівнянні з 2009 р. на 10,3 відсотка і склала 2859,7 грн., у тому числі у колійному господарстві вона підвищилась на 15 відсотків, у підрозділах служби сигналізації і зв’язку - на 12,4 відсотка, локомотивного господарства - на 9,6 відсотка, по ДН-2 - на 6,7 відсотка, у підрозділах служби електропостачання - на 5,9 відсотка. У порівнянні з середньою заробітною платою в галузях економіки середня заробітна плата на залізниці за 2010 р. більша на 27,7 відсотка.

    Здійснюючи громадський контроль за додержанням адміністрацією законодавства про працю, Дорпрофсож відслідковував дії адміністрації в питаннях використання робочого часу та часу відпочинку, оплати та нормування праці. Серйозні недоліки з цих питань виявлено у галузевій службі колії, що стало предметом розгляду на засіданні президії Дорпрофсожу в листопаді минулого року. Впродовж звітного періоду на залізниці в порівнянні з 2009 р. на один відсоток зменшився розмір середньомісячної премії за виконання основних показників роботи. Він склав 12 відсотків до основної заробітної плати, в тому числі у галузевих службі сигналізації та зв’язку - 9,9%, службі електропостачання -10,5, ДН-2 - 9,8, ДН-4 - 9,2, ДН-1 - 9, ДН-5 - 8,7, ДН-3 - 7,3 відсотка. Це свідчить, що премія ще не стала мотиваційною складовою додаткової заробітної плати.

    У деяких перевірених підрозділах в порушення умов оплати праці залізничників недостатньо застосовуються диференційовані надбавки до тарифних ставок за професійну майстерність.

    Заробітна плата за звітний період адміністрацією виплачувалась стабільно. Однак мали місце випадки невиплати матеріальної допомоги на оздоровлення, не завжди дотримувався встановлений відповідно до законодавства порядок виплати за дні перебування у відпустці.

    Контролюючи додержання адміністрацією умов колективного договору і трудового законодавства при проведенні змін структури залізниці, зверталася увага на забезпечення трудових прав працівників, робочі місця яких підлягали скороченню. А також на зменшення для них негативних наслідків у разі таких скорочень. Завдяки своєчасно проведеним консультаціям вдалося не допустити порушення трудових прав працівників при проведенні реорганізації підрозділів на залізниці.

    КОНСТРУКТИВНА СПІВПРАЦЯ ПРОФКОМІВ І АДМІНІСТРАЦІЇ ПІДРОЗДІЛІВ ЗАЛІЗНИЦІ в минулому році дозволила у 155 випадках усунути факти порушення норм робочого часу і часу відпочинку. Такі факти мали місце в структурних підрозділах галузевої пасажирської служби, галузевої служби колії тощо.

    Але не всі керівники підрозділів конструктивно реагують на законні зауваження з боку профспілкових органів. Мають місце випадки порушення ними норм колективного договору залізниці (п. 9.8), які регулюють взаємовідносини з правовою інспекцією праці. Такі факти мали місце в Дарницькій дистанції колії, Центрі механізації колійних робіт, галузевій службі будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд.

    Правова інспекція праці в тісній співпраці з відповідними службами залізниці продовжувала виконувати повноваження щодо захисту трудових прав працівників і сприяла профспілковому активу в здійсненні громадського контролю за дотриманням щодо членів трудового колективу законодавства про працю на підприємствах, в організаціях та установах. Працівникам залізниці надано 3022 консультації з питань трудового законодавства та колективного договору. Надавались роз’яснення з цих питань і представникам адміністрації галузевих служб, фахівцям з питань кадрів, праці та заробітної плати, фінансів та економіки. Це дозволило попередити можливі порушення норм законодавства та колективного договору відносно працівників, що в свою чергу позитивно вплинуло на виробничий процес.

    Здійснено перевірки у 167 підприємствах, організаціях та структурних підрозділах, при цьому виявлено 1349 випадків порушень законодавства. На вимогу правових інспекторів було скасовано 51 наказ про притягнення працівників до дисциплінарної відповідальності, виданих з порушеннями законодавства про працю.

    Захищено трудові права 17397 працівників, розглянуто 68 індивідуальних і колективних письмових звернень.

    Збільшення у 2010 р. кількості виявлених фактів порушення трудових прав працівників у порівнянні з минулим роком свідчить про активізацію роботи в цьому напрямку з боку дорожньої профспілкової організації.

    Однак, незважаючи на вжиті заходи, залишаються ще високими показники порушення окремими керівниками структурних підрозділів норм трудового законодавства, галузевої угоди та колективних договорів, що свідчить про серйозні недоліки в організації навчання і перевірки знань з трудового законодавства у керівного складу галузевих служб і структурних підрозділів.

    У звітному періоді у 17 випадках, що призвели до грубого порушення вказаних норм, при ігноруванні вимог правових інспекторів праці матеріали направлялись на розгляд органів прокуратури, а у чотирьох випадках - органів Держнаглядпраці. В судовому порядку накладено штрафи на керівників козятинських КМС-120 та ПЧ-7, чотирьох посадових осіб притягнуто до дисциплінарної відповідальності (локомотивне депо Шепетівка, Козятинська дистанція колії, Козятинське будівельно-монтажне експлуатаційне управління).

    У минулому році на вимогу правової інспекції праці Дорпрофсожу роботодавцями повернуто працівникам незаконно утриманих або недоплачених коштів на суму понад 4,9 млн. грн.

    З метою підвищення рівня правозахисної роботи та здійснення юридичного всеобучу профспілкового активу правовою інспекцією проведено 40 «Днів трудового права», в яких брали участь понад 2 тис. працівників.

    З метою забезпечення широкої інформованості працівників галузі про діяльність профспілки щодо захисту трудових прав та соціально-економічних інтересів у засобах масової інформації опубліковано 19 статей критичного та консультативного характеру.

    Протягом звітного періоду всі підрозділи залізниці перебували під постійною увагою дорожнього комітету, технічної інспекції праці Дорпрофсожу та представників профспілки з охорони праці щодо виконання зобов’язань розділу «Поліпшення умов і охорони праці».

    У 2010 р. для вирішення проблем з охорони праці та покращення умов праці й побуту працівників залізниці витрачено понад 49,5 млн. грн. У середньому на одного працівника витрати склали 766,6 грн., що на 138,9 грн. або 22,1% більше, ніж у 2009 р. У той же час значно нижче середнього рівня дані витрати мають місце в ДН-5 - 197 грн., ДН-3 - 256 грн., ДН-2 - 360 грн., у підрозділах служби відомчої воєнізованої охорони - 150 грн., а у підрозділах галузевої служби комерційної роботи та маркетингу, які перебувають у підпорядкуванні дирекцій залізничних перевезень, всього 93,5 грн.

    Згідно з планами продовжувались роботи з приведення до належного стану санітарно-побутових приміщень підрозділів, будинків та кімнат відпочинку локомотивних бригад, кімнат для прийняття їжі, їдалень, кімнат для сушіння спецодягу, спецвзуття тощо.

    Відповідно до звернення організаційного комітету з підготовки та проведення в Україні «Дня охорони праці» на Південно-Західній залізниці здійснено низку практичних заходів щодо мобілізації трудових колективів на виконання планів щодо проведення тижня охорони праці з 22 по 28 квітня 2010 р. під гаслом «Управління ризиками та профілактика у сфері праці в нових умовах». Згідно з планами роботи члени Президії Дорпрофсожу та територіальних комітетів протягом Тижня охорони праці побували на підвідомчих підприємствах, де практичними порадами надавали допомогу на місцях в покращенні побутових умов праці, забезпеченні спецодягом. Особлива увага приділялась видачі спеціального молока, спеціального мила, належній роботі кімнат відпочинку, душових, кімнат для прийняття їжі, роботі кабінетів та куточків з охорони праці. Також перевірявся рівень якості проведення технічних та спеціальних занять.

    Стан справ на залІзницІ свідчить про деяке покращення охорони праці у звітному періоді. Так в 2010 р. на залізниці допущено 16 випадків виробничого травматизму, у 2009 р. - 23. У той же час на залізниці сталося п’ять випадків виробничого травматизму зі смертельними наслідками. Смертельні випадки допущено в підрозділах галузевих служб вагонного господарства - 2, служби приміських сполучень - 1; служби колійного господарства - 1; служби БМЕС - 1.

    Збільшилась частка нещасних випадків з причин порушення вимог інструкцій з охорони праці та посадових обов’язків. Випадки виробничого травматизму через невиконання вимог інструкцій з охорони праці свідчать про незадовільний стан організаційної та профілактичної роботи в структурних підрозділах, про відсутність з боку керівників належного контролю за створенням безпечних умов праці. Викликає занепокоєність факт скоєння нещасних випадків, які трапились через порушення керівниками робіт технологічних процесів та невиконання своїх посадових обов’язків щодо виконання вимог Закону України «Про охорону праці».

    У структурних підрозділах залізниці в минулому році мали місце вісім випадків смерті на робочому місці, що на сім випадків менше, ніж у 2009 р.

    Протягом 2010 р. технічною інспекцією праці Дорпрофсожу перевірено 71 підприємство. Виявлено 173 порушення нормативних актів з охорони праці. Керівниками структурних підрозділів направлено 32 подання щодо усунення виявлених порушень. Особливу увагу приділено підприємствам та підрозділам, де мали місце випадки виробничого травматизму.

    На засіданнях Президії Дорпрофсожу та теркомів розглянуто 17 питань з охорони праці, покращення побуту працюючим жінкам, приведення в належний стан санітарно-побутових приміщень, будинків та кімнат відпочинку локомотивних бригад, забезпечення працюючих спецодягом та спецвзуттям, виконання угод охорони праці тощо.

    Протягом 2010 р. технічні інспектори брали участь у проведенні 23 семінарів з навчання та перевірки знань та школи передового досвіду з організації технічного навчання на базі Київського заводу ЗБК та БМЕУ-1 на тему: «Засоби і форми профілактичної роботи в системі управління охороною праці в підрозділах залізниці». Проведено навчання та перевірку знань з питань електробезпеки у керівників, спеціалістів з охорони праці та осіб, відповідальних за електрогосподарство структурних підрозділів залізниці. У червні 2010 р. проведено семінар-нараду з охорони праці з 30 представниками молодіжних рад профспілкових організацій Дорпрофсожу.

    Одним Із головних напрЯмкІв роботи Дорожнього комітету профспілки у 2010 р., як і у попередні роки, було і залишається організація оздоровлення працівників та членів їхніх сімей. Питання оздоровлення працівників залізниці має не тільки важливе соціальне, а й економічне значення. Захворюваність з тимчасовою втратою працездатності залізничників у 2010 р. дещо знизилась у порівнянні з 2009 р. та становила 77,9 (у 2009 р. - 79,6) випадків на 100 працюючих та 860,9 (у 2009 р. - 888,9) днів на 100 працюючих. Тобто кожний працівник залізниці в минулому році хворів майже вісім днів. За минулий рік на виплату допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (перші п’ять днів) залізниця витратила 43,8 млн. грн., що на 7 млн. більше (36,8 млн. грн.), ніж у 2009 р.

    У медичних закладах залізниці у 2010 р. обслуговувалось 291719 осіб, з них працюючих залізничників - 38,8%, прикріпленого до медзакладів населення - 41,6% та 19,6% - пенсіонери залізничного транспорту. В медичних закладах стаціонарно отримали лікування 58093 пацієнти. При медичних закладах Південно-Західної залізниці створено 13 лікарсько-експертних комісій, що проводять медичні огляди 31,5 тис. працівників, робота яких пов’язана з безпекою руху на транспорті. В умовах недостатнього бюджетного фінансування робота медичних закладів залізниці значною мірою забезпечувалась за рахунок фінансової допомоги залізниці, яка в 2010 р. становила 7,25 млн. грн. Активна позиція керівництва залізниці та Дорпрофсожу щодо сприяння у добровільному медичному страхуванні залізничників дозволила додатково залучити для потреб медичних закладів у 2010 р. майже 13,2 млн. грн. Однак слід відзначити, що відсоток застрахованих працівників залізниці становить всього 56% від усіх працюючих.

    Виконуючи зобов’язання колективного договору з оздоровлення залізничників та членів їхніх сімей, завдяки взаємодії з адміністрацією залізниці, минулого року було оздоровлено 12789 працівників залізниці та членів їхніх сімей, у тому числі в пансіонаті «Променистий» - 3656 осіб. Значний внесок в оздоровлення залізничників зробив у 2010 р. МЦРЗ «Хмільник», в якому на пільгових умовах пролікувалося 2138 осіб. У санаторіях-профілакторіях ст. Жмеринка, ст. Козятин та на базах відпочинку підрозділів залізниці оздоровлено 2735 залізничників. В санаторіях м. Трускавець, м. Моршин, с. Конча-Заспа та на Закарпатті отримали санаторно-курортне лікування 726 працівників залізниці. Ще майже 1,2 тис. залізничників отримали санаторно-курортні путівки через Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

    Згідно з п.3.10 дорожнього колективного договору 64721 працівник залізниці отримав матеріальну допомогу на оздоровлення на загальну суму 67,8 млн. грн.

    Впродовж літнього оздоровчого сезону 2010 р. оздоровлено 6231 дитину залізничників, у тому числі 2139 дітей за кошти профбюджету та Фонду соціального страхування. Влітку функціонували три оздоровчі табори: у Жмеринській і Конотопській дирекціях та пансіонат «Променистий», в яких відпочили 3290 дітей залізничників. У тому числі: в дитячому оздоровчому таборі «Променистий» м. Євпаторія оздоровлено 1881 дитину, в дитячих оздоровчих таборах «Дубки» - 758 та «Зорька» - 651 дитину.

    Для проведення новорічних та різдвяних свят, згідно зі спільною постановою керівництва та Дорпрофсожу, було придбано 30 тис. новорічних подарунків. На новорічних дитячих святах тільки в театральних закладах Києва побувало 6,5 тис. дітей залізничників. Завдяки діючій нормі Дорожнього колективного договору щодо безкоштовного перевезення дітей на святкові заходи, профспілковими працівниками і активом дорожньої профорганізації було проведено роботу з супроводу дітей до Києва та у зворотному напрямку на вищезазначені новорічні вистави.

    ВАЖЛИВЕ ЗНАЧЕННЯ В ЗБЕРЕЖЕННІ ЗДОРОВ’Я залізничників має організація фізкультурної та спортивно-масової роботи у підрозділах, пропаганда здорового способу життя. Протягом року Дорпрофсож спільно з адміністрацією брав активну участь у підготовці та проведенні спортивних змагань серед трудових колективів залізниці з різних видів спорту. Було проведено літню спартакіаду залізничників у м. Фастів з шести видів спорту, а також турніри серед колективів підприємств залізниці з футболу, волейболу та настільного тенісу. Збережено мережу спортивних та тренажерних залів на вузлах залізниці, де в спортивних секціях постійно займається понад шість тисяч працівників. На організацію проведення спортивно-масових заходів, для придбання спортивного знаряддя та з метою заохочення кращих спортсменів адміністрацією та профспілковими комітетами підрозділів залізниці було направлено майже 364 тис. грн. У 2010 р. проводилася робота зі збереження матеріально-технічної бази спортивних об’єктів залізниці. Продовжується реконструкція стадіону «Локомотив» у м. Києві, що дозволить покращити умови для занять фізичною культурою та спортом. Це дає надію на проведення спартакіади серед залізничників вже в 2011 р. на власному спортивному комплексі. Потребують ремонту стадіон «Локомотив» на Коростенському залізничному вузлі, спортивний зал на ст. Козятин. Залишається невирішеним питання введення до штатного розпису підрозділів з кількістю працюючих понад 1,5 тис. осіб та дирекцій залізничних перевезень посад інструкторів зі спортивно-масової роботи. Це дозволило б залучати до занять фізичною культурою та спортом більшу кількість працівників, особливо молоді. Адже це запорука збереження здоров’я працюючих та зменшення фінансових втрат залізниці від захворювань з тимчасовою втратою працездатності та виходу на інвалідність.

    Дорпрофсож вважає, що вдосконалення соціально-економічних відносин між трудовим колективом і адміністрацією Південно-Західної залізниці, підвищення ефективності соціального партнерства дозволять і надалі створювати на залізниці атмосферу порозуміння, взаємної відповідальності, недопущення соціальної напруги в трудових колективах. А це, у свою чергу, сприятиме виконанню поставлених перед колективом завдань у сфері перевезення пасажирів та вантажів.


    Фах із мудрістю у творчому тандемі

    Уявімо ситуацію: у паливний бак тепловоза потрапило неякісне дизельне пальне. Якими будуть наслідки? Будь-хто відповість, що двигун припинить свою роботу. Дійсно, магістральний або маневровий локомотив у такому разі залишиться нерухомим на станційних або перегінних рейках. Отже, буде створено загрозу безпеці руху поїздів на окремій дільниці. Ще приклад. Через неякісну структуру металу у чавунній колодці, що бере участь у гальмівній системі величезного поїзда, процес гальмування не відбувся, як це належить. Це, врешті-решт, призведе до втрати машиністом контролю за рухом поїзда. До аварійної ситуації - декілька миттєвостей.

    УВАГУ ПЕНЕТРОМЕТРУ

    Як убезпечити велику кількість підрозділів столичної магістралі від неякісної продукції, що періодично надходить від вітчизняних та іноземних постачальників? Металевий порошок для здійснення неруйнівного контролю за структурою виробів із сталі або чавуну, різноманітні фарби та грунтовки, мастила, дистильо-вана вода та навіть пісок для запобігання боксуванню локомотивів тощо мають отримати надійний вхідний контроль. Останній має убезпечити від надходження неякісної промислової продукції. Щоб унеможливити виникнення подібних ситуацій, на порядку денному фахівців Головної лабораторії хіміко-технічних та екологічних досліджень Південно-Західної залізниці (далі - ГХТЛ), яку очолює Валентина ЖУРАКІВСЬКА, є проведення точної експертизи для широкого спектру зразків. При цьому витримуються точність та послідовність необхідних експериментів.

    - Нашу повсякденну роботу спрямовано заради гарантування безпеки діяльності підрозділів багатьох служб залізниці. Адже науково-технічний прогрес, що крокує магістраллю, не переривається ні на мить, - говорить Валентина Петрівна.

    - Щоденно працюємо для забезпечення підрозділів продукцією промисловості потрібної якості, без якої неможлива робота транспортного конвеєра. Підвищенню ефективності перевізного процесу, гарантуванню безпеки руху поїздів, охороні праці та навколишнього середовища присвячуємо весь робочий тиждень, - таку лаконічну оцінку власної праці ми почули з вуст колег Валентини Петрівни.

    Інженери лабораторії заощаджують для залізниці чималі кошти. Посудіть самі. У разі закупівлі, приміром, цією зимою неякісного вугілля для опалення пасажирських поїздів страждали б не лише подорожні. Чорне «золото» низького ґатунку - то, врешті-решт, витрачені на вітер величезні галузеві гроші. А щоб такого не сталося, день у день працюють інженери ГХТЛ.

    На наших очах відбувається перевірка консистенції пластичного мастила, що має надійти найближчим часом до локомотивних депо столичної магістралі. Інженер Ірина НОВІКОВА демонструє роботу на пенетрометрі. Це прилад, яким визначають консистенцію пластичних мастил, вимірюючи глибину проникнення в них стандартного конуса. Незабаром ми пересвідчилися, що продукція від нафтопереробників є якісною.

    Цікавих відомостей зі сфери охорони навколишнього середовища ми дізналися від начальника відділу екології Тетяни КОЛОМІЄЦЬ. Виявляється, достатньо невеличкого обсягу стічних вод, що скидаються будь-яким підприємством, щоб уявити характер технологічних процесів на виробництві. Як запобігти забрудненню каналізаційними водами природних джерел? Про це знають інженери Олена КАЛАЧОВА, Ірина НОВІКОВА, Наталія ФІЛІПОВА, Володимир КАЛІНІЧЕНКО. Фах із мудрістю тут перебувають у творчому тандемі.

    На переконання В. Жураківської, лабораторні визначення велися б значно повільніше, якби не високий фах слюсаря-ремонтника Леоніда ПАВЛОВА. Ефект технічної творчості Леоніда Петровича вже давно оцінений його колегами.

    ЖИТТЯ ПРОДОВЖУЄТЬСЯ

    Цікавий факт, який, лише на перший погляд, не стосується історії з життя лабораторії. А річ у тім, що на сьогодні з величезним обсягом робіт із вхідного контролю матеріалів, які надходять для потреб залізниці, має справлятися старше покоління інженерів. Запитаєте, а де молодь? Як виявилося, одночасно три жінки перебувають у декретних відпустках. Життя продовжується...

    Сьогодні велика кількість технологічних процесів не обходиться без висококваліфікованого втручання з боку спеціалістів Головної вимірювальної лабораторії хіміко-технічних та екологічних визначень. Так було, і так буде.

    Фото Олега КАЗИКІНА

    Віктор ЗАДВОРНОВ

    Третя стала першою

    За підсумками виробничого змагання єдиних змін у лютому 2011 р. диспетчерську зміну №3 під керівництвом старшого дорожнього диспетчера Сергія СТОРЧИЛА визнано переможцем змагання. Вона згідно із бальною системою набрала найбільшу кількість балів - 135,6 - і виконала встановлені завдання: з навантаження - на 127,0%; з передачі транзитних вагонів по стиках - на 104,3%; з розвезення місцевого вантажу - на 113,9%; з обігу вантажного вагона - на 115,2%; з простою транзитного вагона на одній технічній станції - на 125,2%.

    За високі виробничі досягнення з виконання встановлених умовами змагання показників працівників зміни Сергія Сторчила заохочено наказом начальника залізниці.


    Ще раз про Сашу, Машу та Дашу

    Коли тринадцять років тому у родині Оксани та Анатолія ПРУСІВ народилася трійня дівчаток, це стало новиною номер один. І не лише для родини. А й для колективу вагонного депо Козятин, де працювали батьки новонароджених. А це й для мешканців всього міста. До цього у Козятині трійня малюків з’являлася на світ ще у далекі шістдесяті. Тож увага до цієї родини була цілком зрозумілою.

    - У нашій сім’ї тоді вже підростало двійко синів, - розповідає мати. - І ми дуже хотіли, щоб третьою дитиною обов’язково була дівчинка. Але те, що їх народиться водночас аж троє - ніколи б не подумала. Своєї квартири у нас не було. Проживали в одному будинку з моїми батьками. Тож таке поповнення у нашій родині, звісно, додало нам чималих клопотів. І ми дуже вдячні керівництву депо за те, що допомогло у той непростий час вирішити нашу, мабуть, найбільшу проблему - отримати житло.


    Саша, Маша і Даша у колі своєї сім’ї, (2002 р.)

    У КІНЦІ ДЕВ’ЯНОСТИХ, коли через економічну скруту будівництво житла у країні майже не велося, начальник вагонного депо ст. Козятин Віктор БІЛАН зумів таки вирішити цю проблему. Для багатодітної сім’ї за підтримки керівництва залізниці було викуплено недобудований житловий будинок у селі Козятин. Власними силами завершили його будівництво, і менш як за рік сім’я все ж відсвяткувала таке бажане новосілля. Для багатодітної родини тут було, мабуть, усе: і вдосталь просторих кімнат, і необхідні меблі, і газове опалення. На присадибній ділянці вистачало місця під грядки та невеличкий сад, а поруч - і господарські будівлі. Словом, колеги Прусів допомогли чим змогли.

    Свого часу про цю родину на своїх шпальтах розповідала й наша газета. І ось нова зустріч з давніми знайомими.

    З Оксаною Кудайбергенівною та Анатолієм Юхимовичем ми зустрілися під час обідньої перерви. Вони й досі продовжують працювати у депо. Вона - водій електрокара. Анатолій Юхимович очолює бригаду поточного ремонту рухомого складу. Подружжя одразу поділилося приємною новиною про те, що тепер в депо працює ще один представник їхньої родини - син Олег, який після завершення навчання у місцевому училищі залізничного транспорту прийшов сюди працювати фрезерувальником.

    …А ДІВЧАТКА ПІДРОСТАЮТЬ. Вже семикласниці. Стали вже незамінними помічницями батькам по господарству: і в хаті приберуть, і влітку на городі допоможуть, і за кролями та іншими свійськими тваринами доглянуть. За словами батьків, дівчата є трохи сором’язливими. Зрозуміло. Головне, що живуть дружно. Допомагають одна одній.

    Анатолій Юхимович пропонує поїхати до них додому і познайомитися з родиною поближче. По дорозі продовжує ділитися новинами.

    - Років зо два тому ми переїхали жити в інший будинок, - говорить він. - Відтепер вже мешкаємо у місті Козятині. А той будинок, що надала нам залізниця, довелося продати. Він був чудовий. Великий, просторий. Нас там все влаштовувало. Однак розташований на околиці села. Коли надавали ділянки під будівництво, планувалося, що там буде ще одна нова вулиця. Та за майже десять років, які довелося там прожити, на цій вулиці побудували лише декілька нових будинків. А більшість фундаментів під новобудови так і заросли бур’яном. Діяли за обставинами: діти ж підросли. До школи ходити було далеко. Та й у місто вибратися ой як не просто. Словом, коли випала нагода придбати будинок у Козятині та ще й неподалік від місця, де проживали батьки дружини, ми не вагалися й обрали для себе цей варіант. Хоча, звісно, ця оселя і поступається нашій попередній, однак цілком нас влаштовує. Просторий будинок, проведено газ, є присадибна ділянка. Можемо розводити тих самих курей, кролів. Словом, господарюємо. А головне - новим місцем проживання задоволені діти. Як не як - місто. Все поруч: і школа, і заклади культури, і місця дозвілля.

    Дівчатка зустріли автора дещо зніяковіло. Мабуть, не очікували появи у домі стороннього, однак згодом оговталися від появи журналіста і охоче розповідали про себе, власні захоплення, навіть поділилися планами на майбутнє.

    - Саша.

    - Маша.

    - Даша, - трохи скуто відрекомендувалися вони.

    Скажу відверто, мабуть, не лише мені одному доволі часто доводилося зустрічатися з таким неписаним правилом, коли у сім’ї народилося троє дівчаток (а особливо якщо це трійня), то мало не в дев’ятьох з десяти випадків їх обов’язково назвуть Віра, Надія та Любов. Хоч там як, але запитав про це у Анатолія Юхимовича, на що той відповів:


    дівчатка зі своїми улюбленцями - папугами.

    - У нашій сім’ї над цим якось і не замислювалися. Коли я вперше побачив діточок, то ще у лікарні одну з них вирішив обов’язково назвати Машею, бо дуже вже вона обличчям нагадувала мені мою маму, яку звали Марією. А Сашу і Дашу - то вже назвала наша родина. Мабуть, тому, що так дійсно було співзвучно. Так називають наших доньок всі друзі та знайомі.

    СЕРЕД ТРЬОХ СЕСТЕР Саша вважає себе найстаршою (бо дійсно народилася першою), звідси, мабуть, і та впевненість та розважливість, які розкриваються поступово. Любить багато читати. Вивчає англійську. Мріє отримати добру освіту та поїхати до Великобританії чи Сполучених Штатів Америки. Машу більше цікавить малювання, їй подобається ліпити вироби з гіпсу. А взагалі вона мріє стати кухарем. У Даші - любов до тварин. Каже, що обов’язково стане ветеринаром. А поки що доглядає за кролями та сімейством папуг. Для її улюбленця Кузі нещодавно купили самочку, бо попередню через необачність юної власниці викрав домашній кіт. От і хвилюється тепер майбутня ветеринарна лікарка, як складеться нова сім’я у її вихованців.

    Як з’ясувалося, захоплення та мрії у сестричок доволі різні. Виходить, що не підтверджують вони стале уявлення про те, що у близнюків (у нашому випадку у трійні) у житті все завжди співпадає. І зовнішність, і поведінка, і погляди, і вчинки. На що Анатолій Юхимович лише усміхнувся:

    - Головне, щоб росли здоровими і знайшли своє місце у житті. А хто і ким стане, для мене не надто важливо. Це вже їхній вибір.

    Фото автора

    Анатолій САДОВЕНКО

    Історія та сьогодення Південно-Західної

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 35, 37 - 39, 41 – 48 за 2010 р., №1 - 11 за 2011 р.)

    Варто розповісти і про внесок у добру справу з боку залізничних економістів. Широкі знання у сфері залучення фінансових механізмів для управління величезним залізничним господарством допомагають зокрема заступнику начальника Південно-Західної залізниці Сергію Васильовичу Горілею та начальнику фінансово-економічної служби Ірині Анатоліївні Василюк налагодити систему управління фінансовими ресурсами з метою ефективного впливу на вдалі кінцеві результати роботи всієї магістралі.

    Транспортний конвеєр транзитної магістралі неможливий без злагодженої роботи всіх залізничних дирекцій. Розглянемо роботу кожної, але таким чином, щоб було зрозуміло: від вдалої діяльності на кожній з п’яти ДН (таку абревіатуру мають дирекції) залежить успішне виконання державних завдань, які стоять перед кожним залізничником столичної магістралі.


    Йде гаразд робота у майстрів колійних технологій

    На початку розповіді - про таке. Аж ніяк не применшуючи роль фахівців з організації руху поїздів на всіх дирекціях Південно-Західної залізниці, варто буде наголосити на визначальній ролі професіоналів, які працюють у галузевій службі перевезень. Служба, яку очолює заступник начальника Південно-Західної залізниці Іван Петрович Федорко, забезпечує злагоджену організацію перевізного процесу. Основний показник - якісне використання рухомого складу. На допомогу залізничникам і вантажовідправникам приходить автоматична система Месплан. Південно-Західна магістраль активно залучає вантажовідправників до співпраці.

    Тісний зв’язок господарство вантажних перевезень підтримує з працівниками колійної підгалузі. Бо саме вони є гарантами безпечного руху поїздів на дільницях. Верхня будова колії потребує постійного поточного та капітального ремонтів, а окремі дільниці - модернізації.

    Спільна узгоджена робота галузевих служб перевезень та колії обумовлювалася складанням обгрунтованих планів, розробкою технології робіт з найменшими втратами в організації руху поїздів. За останні п’ять років на Південно-Західній позитивно себе зарекомендували довготривалі «вікна». Рух поїздів на окремих дільницях припиняється на 7 - 15 годин з метою всебічного проведення технології ремонту сталевого шляху. Іноді рух поїздів не здійснюється декілька діб. У 2009 році завдяки модернізації та капітальним ремонтам колії за цією технологією було оновлено понад 100 кілометрів колійної інфраструктури. Чітка робота досягалася завдяки постійній конкретній увазі до всіх етапів підготовки і організації праці з боку першого заступника начальника залізниці Віталія Олександровича Жураківського, а також заступника начальника залізниці із колійного господарства Михайла Івановича Січного, спеціалістів із галузевої служби колії на чолі з Іваном Ляховим. Підсилення технічного стану колії, приміром, у 2008 році на дільниці між Жмеринкою та Могильовом-Подільським дало можливість впровадити рух прискорених пасажирських поїздів сполученням Київ - Могилів-Подільський.

    Питанням гарантії безпеки руху поїздів завжди приділялося чимало уваги впродовж всього періоду функціонування залізниць. Нині на столичній магістралі діє Система управління безпекою руху поїздів. Вона сприяє, у першу чергу, збереженню життя і здоров’я людей. Завдяки повсякденній роботі з боку ревізорського апарату безпеки руху поїздів і автотранспорту, яким керує заступник начальника залізниці - головний ревізор Костянтин Костянтинович Азаренко, з 1995 року зберігається позитивна тенденція до зменшення кількості транспортних інцидентів.

    (Далі буде)

    Фото з архіву «Рабочего слова»

    Віктор ЗАДВОРНОВ

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05