РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 9 (5 березня 2010) 

  • Крапку ставити зарано

    Як повідомляла газета залізничників, 24 лютого в актовій залі управління Південно-Західної залізниці відбулося засідання балансової комісії на чолі із начальником залізниці Олексієм КРИВОПІШИНИМ. Тема - не з пересічних. Про підсумки роботи магістралі в минулому році та перспективи роботи у році поточному запросили дізнатися також кореспондента залізничного видання. У справжньому економічному форумі взяли участь заступники начальника залізниці, керівники залізничних дирекцій та служб, представники Дорпрофсожу та теркомів галузевої профспілки.

    Не до розкошів

    - На початку засідання, - звернувся до присутніх начальник залізниці, - я просив би вас, колеги, най-активніше попрацювати над формуванням нашої подальшої програми дій. Для усунення «вузьких» місць в економіці величезного господарства залізниці потрібні широта погляду кожного керівника: від очільника підрозділу до начальника галузевої служби.

    Приводячи дані про підсумки роботи всієї залізниці, Олексій Мефодійович зазначив, що виробничі підрозділи забезпечили потреби економіки країни і населення у перевезеннях. Фактично виконано величезний обсяг робіт з метою удосконалення процесу перевезень продукції. Також в активах залізничників - суттєві зрушення у справі покращення якісних показників. Зокрема збільшено дільничну та технічну швидкості тягового рухомого складу. Зріс показник обороту вантажного вагонного парку у порівнянні з плановими зобов’язаннями. Начальник залізниці наголосив, що низку задач, які було поставлено на минулорічному засіданні балансової комісії, виконано.

    Виклики часу вимагають рішучіше братися за розв’язання низки проблем, що пов’язані із подоланням наслідків економічних негараздів.

    Подальший розвиток, на думку Олексія Кривопішина, гальмує три фактори: фінансово-економічна криза, вади в організації техніко-виробничих процесів і людський фактор. Це не окремі чинники, а їхня, на жаль, міцна сполука.

    Перший фактор вплинув на обсяги навантаження, які знижено у порівнянні з 2008 р. більше ніж на 25%. Як наслідок, вантажообіг впав до відмітки 28,5%. А це, між іншим, понад 15 мільярдів тонно-кілометрів. Значно знизились і показники з перевезень пасажирів - майже на 9% послабився інтерес подорожніх до залізничного транспорту.

    Попри все рентабельність роботи залізничного господарства вдалося утримати на позначці 10%. Отримано й позитивні фінансові результати від основної діяльності залізниці. Чистий прибуток склав майже 50 мільйонів гривень. Чи може це заспокоювати, якщо враховувати ситуацію в економічній системі держави? Адже підсумкові цифри з простою одного вагона під вантажними операціями, які зросли у середньому на 13%, оптимізму не додають. Через простій рухомих одиниць на технічних станціях, який сягнув 21%, порівняно з аналогічною статистикою 2008 р. відповідно знижено і продуктивність одного вагона на 2,4%.

    Спеціальна програма, яку було прийнято керівництвом Південно-Західної ще у 2008 р., відчутно амортизувала удар від фінансово-економічної кризи, але відвести його було складно. Зокрема, режим неповного робочого часу - захід, що був спокійно сприйнятий колективом. Обережно і вдумливо, без екстремальної, як кажуть, колотнечі підійшли на залізниці до реформування її структури. Достатньо сказати, що не було масових скорочень, які, здається, неминучі за такої ситуації. Було вирішено зберегти колектив. Якою ціною для бюджету столичної магістралі це дається, відомо не лише галузевим економістам.

    До планових не виконано показники з відправлення вантажів на 8,3%, вантажообігу - на 13%, пасажирообігу - на 10,6%. Одне слово, не до розкошів. На порядок денний виходить питання відповідності продуктивності праці. Явище «один із сошкою, а семеро з ложкою» має місце в багатьох підрозділах. Серед них - підприємства, підпорядковані галузевій службі колії. Начальник залізниці навів низку цифр, аналіз яких переконливо доводить: незважаючи на поступове зниження обсягів ремонтних робіт впродовж останніх чотирьох років, чисельність працівників відповідно до виробничих планів не зменшується, а навпаки - збільшується. Не є виправданими витрати на експлуатацію важкої колійної техніки, яку служби орендують у сторонніх організацій. І це у той час, коли власні механізми використовуються не на повну потужність. Про яку продуктивність праці може йти мова?

    Є над чим працювати у локомотивних підрозділах. Відомі випадки позапланових ремонтів тягового рухомого складу, браків і відмов у роботі технічних засобів тощо.

    Критика, що звучала у залі, має стати сигналом для пошуку резервів. Вони є. Під час планових і позапланових перевірок виявлялися випадки, коли у тому чи іншому підрозділі не обліковувалася частина доходів та здійснювалися необґрунтовані витрати. Серед «іменинників» - локомотивні депо ст. Щорс та ст. Козятин, вагонне депо ст. Шепетівка, низка станцій Київської, Конотопської, Козятинської, Жмеринської дирекцій. Згідно з актами про контрольно-ревізійні перевірки зростання непродуктивних видатків сягнуло майже півтора мільйона гривень. Куди вже більше?

    Рахувати кожну копійку

    Ось до чого закликають керівники залізниці колектив. У багатьох із 150 підрозділів нашої магістралі це поки що не навчилися робити. Докори є справедливими. Ось ще один привід для критики. Зважаючи на те, що співвідношення темпів зростання продуктивності праці та середньомісячної зарплати не на боці першого показника, необхідно прискіпливо проаналізувати діяльність кожної дистанції, депо, вагонної дільниці тощо.

    Думаю, нелегко було начальнику локомотивного депо Гречани надавати пояснення і відповідати на запитання, які йому адресували перший заступник начальника Південно-Західної магістралі Віталій ЖУРАКІВСЬКИЙ, заступник начальника залізниці Сергій ГОРІЛЕЙ та інші керівники магістралі. Претензії серйозні. За умов незначного підвищення дільничної та технічної швидкостей у тепловозній тязі загальні витрати пального у підрозділі значно перевищують галузеві нормативи. Начальник залізниці вважає непереконливими аргументи з приводу того, що через незначне зростання швидкостей курсування, зокрема пасажирських поїздів, «у трубу» мають вилітати сотні літрів дорогого пального. Як унеможливити витоки солярки? Очевидно, така ситуація виникла через послаблення контролю з боку відповідних керівників локомотивного господарства? Виразної відповіді на чітко поставлені запитання присутні у залі не отримали.

    Час постійно підкидає болісні запитання. Приміром, коли вже навчаться керівники підрозділів локомотивної служби враховувати фактор з водіння короткоскладових пасажирських составів? Адже заощадження паливно-енергетичних ресурсів при цьому має неабиякий ефект. Вже давно настав час разом із фахівцями з організації руху поїздів розробляти графіки курсування об’єднаних пасажирських рейсів, коли один локомотив мав би везти експреси у спорідненому напрямку. А на вузловій станції, після роз’єднання групи вагонів, один з коротких составів до місця призначення мав би доставляти додатковий локомотив. Таким чином можна збільшити відсоток покриття доходами від пасажирських перевезень величезних видатків на забезпечення діяльності цього залізничного транспортного сектору. Зараз у відсотковому еквіваленті грошове покриття видатків на пасажирські перевезення сягає в середньому 60%. Це означає, що проблему субсидіювання пасажирського господарства за рахунок доходів від діяльності вантажного комплексу найближчим часом вирішено не буде. До речі, збиток для Південно-Західної від пасажирських перевезень склав понад один мільярд гривень. А звідси і такий, приміром, парадокс: при зниженні пасажирських потоків майже на 11 відсотків, відповідні витрати сягнули майже семи відсотків (до планової позначки), а до звіту за 2008 р. - 15%. Ясна річ, варто у такому разі ураховувати суттєві підвищення цін на величезну номенклатуру продукції, що використовується у цьому виді галузевої діяльності.

    - Але, - вважає Олексій Кривопішин, - керівництву галузевих служб пасажирської та приміських перевезень необхідно займатися не лише констатацією того, що відбувається, а й керувати процесом.

    Будемо відверті...

    Чимало критичних зауважень під час більш як двогодинного засідання було адресовано керівному апарату залізничних дирекцій. Констатується випадок самоусунення ДН від вирішення глобальної проблеми з недотримання обласними державними адміністраціями графіка грошових компенсацій за перевезення пільгових категорій пасажирів. Через це до бюджету столичної магістралі не надійшло 86 мільйонів гривень.

    - Будемо відверті, - наголосив Олексій Кривопішин, - зусилля апарату галузевої служби приміських пасажирських перевезень щодо налагодження ділових зв’язків із адміністраціями областей недостатні.

    На переконання начальника залізниці, необхідна дієва допомога має надходити від регіональних представництв управління залізниці на місцях. Справі може посприяти удосконалення посадових обов’язків відповідальних осіб. А для цього у «табелі про ранги» керівників залізничних дирекцій додасться рядок про відповідальність за недоотримання до галузевого бюджету компенсаційних коштів від «губерній». Це, врешті-решт, зобов’яже дорожній менеджмент плідно співпрацювати з обласними владними структурами. Щоб вийти із зони критики, кожному ДН необхідно скоординувати всі зусилля на усунення низки недоліків у справі взаємодії із галузевими службами та місцевою владою.

    Під час засідання було обговорено і проаналізовано фінансово-економічну діяльність пасажирської, локомотивної служб, господарства колії та приміських пасажирських перевезень. Аудиторія почула пояснення керівників низки підрозділів, де було допущено недоліки, намічено шляхи з подальшого удосконалення у багатьох сферах діяльності залізничного господарства. Проаналізувавши аспекти діяльності зазначених галузевих служб, начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин прокоментував відповіді виступаючих. Суть цих коментарів зводиться до того, що недоліків вистачає. Чи будуть зрушення? У своїх виступах керівники служб завірили керівництво залізниці, що вони прикладуть певних зусиль для реалізації намічених планів і рекомендацій балансової комісії.

    Головне, чого було досягнуто під час засідання - вівся зацікавлений діалог, який має допомогти у формуванні подальшої програми дій усіх причетних підрозділів. Досвід доводить: за умови об’єднання зусиль вдається зробити багато корисного для розвитку залізниці.

    Цікаве - попереду. Тож крапку ставити зарано...

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05