РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 5 (5 лютого 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної (цифри і факти)

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1, 2, 3, 4 за 2010 р.)

    Експлуатація залізниць

    Вже в перші десятиліття існування Південно-Західних залізниць щільність руху була дуже високою: коефіцієнт заповнення пропускної спроможності на багатьох напрямках перевищував 75 відсотків.

    Обсяг роботи діючих тоді 299 станцій можна уявити за такими показниками: навантажено було 4 млн. 870 тис. тонн вантажів, вивантажено - 4 млн. 420 тис. тонн, продано 8 млн. 418 тис. пасажирських квитків. Загальне надходження до каси склало 117 млн. 570 тис. карбованців. Станція Київ займала перше місце за кількістю проданих квитків, відправлень товарів і по загальній виручці станційної каси; станція Одеса - за кількістю вивантажених вагонів. А станція Козятин - за числом пройдених через неї поїздів.

    У пошуку додаткових прибутків керівництво Південно-Західних залізниць широко використовувало суто комерційні операції. Так 1883 року тут було налагоджено комісійну торгівлю хлібом. Закуплене зерно продавалося за кордон, тож для цього в Одесі навіть побудували власний елеватор.

    Наводимо дані, що свідчать про зростання перевезень пасажирів і вантажів на Південно-Західних залізницях. Якщо в 1880 році було перевезено 2 млн. 818 тис. осіб і 2 млн. 203 тис. тонн вантажів, то вже через 20 років - 7 млн. 455 тис. осіб та 10 млн. 35 тис. тонн вантажів; а в 1913 році - 16 млн. 500 тис. чоловік і 15 млн. 102 тис. тонн вантажів. Тобто за 33 роки пасажирські перевезення зросли у 5,7 рази, а вантажні - в 6,9 рази.

    Основною номенклатурою вантажів були: зерно - 26,5% від загального обсягу перевезень, вугілля - 8,5%, ліс і дрова - 7%, цукор - 4%, решту складали сіль, гас і залізо.

    Якщо у 1895 році валовий виторг залізниць становив 41 млн. 997 тис. карбованців, то в 1899 році він зріс до 43 млн. 614 тис. карбованців, а в період з 1900 по 1904 рік становила вже 55 млн. 561 тис. карбованців.

    Чистий прибуток у 1895 році становив 24 млн. 800 тис. карбованців, в 1903 році - 31 млн. 460 тис. карбованців, в 1904 році - 25 млн. 870 тис. карбованців. На зниженні прибутку позначилося зменшення обсягів перевезень пасажирів і вантажів через зростання перевезень за військовим тарифом.

    За масштабами перевезень Південно-Західні залізниці в 1913 році посідали третє місце в Російській імперії. Через їхні прикордонні станції у цьому ж році було доставлено в сусідні держави 256 тисяч тонн вантажів. В основному це були зерно і ліс.

    Статистика зростання перевезень на Південно-Західних залізницях за період з 1880 по 1913 рік показує збільшення у вантажообігу магістралей питомої ваги промислових товарів. За цей період перевезення зерна зросло у 4,5, а ліса - у 8,7 рази. Доставка вугілля зросла у 47, а руди - в 455 разів! Це підтверджує динаміку прискореного розвитку промисловості, особливо добувної, на території нинішньої України.

    Однак залізниці не забезпечували вчасний вивіз хліба. Так у травні 1889 року на станціях Південно-Західних залізниць утворилися завали невивезеного зерна - до 4 тисяч вагонів. У жовтні 1903 залишалися невивезеними 14 тисяч вагонів зерна. У березні 1906 скупчилася вже 21 тисяча вагонів зерна. Ситуація поглиблювалося через погане зберігання хліба на пристанційних складах. Багато зерна псувалося або і просто розкрадалося.

    Зазначимо, що на Південно-Західних залізницях в середині 70-х років ХІХ століття хлібні перевезення становили понад 40% вантажообігу. Але поступово, починаючи з 1880 року, питома вага хлібних вантажів стала знижуватися. Водночас помітно збільшувалися перевезення кам’яного вугілля, нафти, металу, лісоматеріалів.

    Загальна промислова відсталість країни визначала і певне відставання рейкових магістралей по загальному обсягу вантажних перевезень від залізниць великих зарубіжних держав.

    Перше двадцятип’ятиріччя Південно-Західних залізниць стало часом їх становлення. І тут істотне значення мала та обставина, що в цей період цими залізницями керували видатні фахівці, чудові інженери, які стояли біля витоків вітчизняної залізничної справи. (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05