РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 4 (29 січня 2010) 

  • У галузі має діяти єдина стратегія розвитку

    Час - мудрий порадник. Трохи більше місяця минуло після завершення розширеного засідання Кабінету Міністрів України, присвяченого обговоренню та затвердженню низки рішень уряду - важливих документів, зміст яких спрямовано на удосконалення процесу роботи залізниць нашої держави. Форум, де Кабінетом Міністрів України було схвалено 16 постанов і розпоряджень з питань діяльності залізничного транспорту, відбувся. А що далі? У розмові з начальником Південно-Західної залізниці Олексієм КРИВОПІШИНИМ кореспондент «Рабочего слова» отримав відповіді на ряд актуальних запитань, що стосуються перспектив подальшого розвитку столичної магістралі.

    - Олексію Мефодійовичу, впродовж декількох тижнів після закінчення означеного форуму до редакції надходять листи. У «гарячому» режимі працюють і телефони. Недивно: наших читачів цікавлять відповіді на безліч питань, що виникли з моменту прийняття Кабінетом Міністрів України важливих для галузі нормативних актів. Почну з найбільш поширених. Яким, зважаючи на останні урядові рішення, Ви бачите розвиток залізничного комплексу Південно-Західної магістралі?

    - Я - прихильник конкретних дій в умовах непростої економічної ситуації, в якій опинився залізничний транспорт. Спочатку про-аналізуємо реальний стан справ. На даний час радикальні перетворення у національній економіці України призвели до нарощування негативних процесів у розвитку, зокрема сталевих магістралей. У цьому, як мовиться, на власні очі можна пересвідчитися, проаналізувавши масштабність фізичного і морального старіння основних залізничних фондів, причини дефіциту фінансових ресурсів, необхідних для підтримки і оновлення галузі. Найбільш актуальним питанням є необхідність оновлення рухомого складу, створення та закупівлі вагонів нового покоління, пасажирського рухомого складу, що розрахований на швидкість руху до 160 кілометрів на годину. Велика кількість рішень, які було ухвалено під час розширеного засідання Кабінету Міністрів України, стосувалася саме питань підвищення ефективності функціонування роботи всього залізничного комплексу нашої держави. Тож існує Програма і Стратегія для подальших дій.

    Технічне і технологічне переозброєння, зокрема Південно-Західної залізниці - це найважливіша проблема, яка потребує сьогодні вирішення. Здавалося, засукай рукави і працюй. Але головною причиною, яка призвела залізничну галузь до того, що майже 80 відсотків її основних фондів досягли рівня спрацювання, є недостатнє надходження інвестицій. З доходів, що отримує залізниця, не маємо можливості навіть удосконалювати інфраструктуру господарства таким чином, як це потрібно. Перехресна форма субсидіювання збиткових пасажирських перевезень за рахунок вантажних перевезень, відсутність механізму компенсацій витрат, пов’язаних з перевезенням пільгових категорій пасажирів стало серйозною проблемою не лише під час вирішення питань з оновлення, розвитку та підвищення рівня функціонування залізничного транспорту. Це фактори, що обмежують зростання економіки країни у цілому. Тоді як реалізація прийнятих заходів, запропонована Кабінетом Міністрів України під час грудневого засідання, дозволить уберегти галузь від руйнівних процесів.

    У часи, коли стрімко змінюється попит на послуги перевезень і зростає конкуренція не лише між видами транспорту, а й між державами за можливість надання власних транспортних коридорів, на порядок денний виступає питання з адаптації до тих змін, що відбуваються у конкурентів та у прикордонних сусідів. Добре, що у багатогодинному діалозі між урядовцями та залізничниками під час зазначеного форуму народилася справжня Стратегія для подальших дій в ім’я збереження величезного транспортного комплексу. Її метою є визначення основних засад для формування і реалізації державної політики. Ціль зрозуміла - забезпечення розвитку галузі, її стабільного та ефективного функціонування. Не менш важливим, вважаю, під час величезних змін - не забувати про ряд соціальних проблем.

    - Олексію Мефодійовичу, на сторінках нашого видання неодноразово висвітлювались шляхи реформування залізничного транспорту для задоволення зростаючих потреб української економіки, підвищення якості та зменшення величини транспортної складової у ціні продукції. Хотілося б докладніше дізнатися про пріоритетні шляхи подальшого оновлення згідно із зазначеними Програмою та Стратегією. Знаю, що за деякими показниками Південно-Західна магістраль не пасе задніх.

    - Дійсно, основними напрямками реалізації Стратегії є модернізація залізничних ліній на терені міжнародних транспортних коридорів. Як відомо, столична магістраль завжди була в авангарді цих перетворень. Варто назвати дільниці Київ - Гребінка, Київ - Миронівка, Київ - Коростень - Шепетівка, де проведено модернізацію об’єктів інфраструктури залізничних ліній. Цей процес на Південно-Західній не припиняється.

    На покращення фінансових результатів від діяльності столичної магістралі мали вплив заходи із, як мовиться, втілення прогресивних методів і технологій. На першому плані - успішне впровадження фахівцями локомотивної і служби перевезень та відповідних підрозділів курсування важковагових та транзитних поїздів на подовжених «плечах» обслуговування у напрямках від Коростеня і Козятина до Конотопа, від Жмеринки до Дарниці і від Дарниці до Хутора Михайлівського без зміни локомотивних бригад на сортувальних станціях Дарниця, Козятин, Конотоп. Підраховано: економія галузевих коштів за умов експлуатаційної діяльності завдяки ефективності використання локомотивного парку щомісячно складає майже 450 тисяч гривень. Чимало зроблено на будівництві залізнично-автомобільного мостового переходу через Дніпро, вокзального комплексу на станції Дарниця. Завершено підготовчі роботи для курсування міського електропоїзда на дільниці між станціями Київ-Петрівка - Троєщина. Крім того, йде до завершення реконструкція приміських платформ з одночасним встановленням турнікетних систем для проходу пасажирів. Подібні системи плануємо встановити на станціях Бородянка, Мотовилівка, Клавдієве та Немешаєве.

    Південно-Західна проводить суттєву модернізацію основних фондів. Збудовано вагономийні комплекси для пасажирського рухомого складу на станції Київ-Пасажирський та для електропоїздів на станції Фастів. На даний час впроваджено у дію стаціонарну тягову підстанцію нового покоління на станції Новоград-Волинський. Вже діють електрична централізація по станції Біла Церква та нова цифрова автоматична телефонна станція на станції Дарниця. Впровадження системи мікро-процесорної диспетчерської централізації «Каскад» саме на Південно-Західній магістралі є складовою широкої програми інформатизації залізниць України. Впродовж останніх років свою ефективність та переваги у керуванні перевізним процесом ця система переконливо довела на напрямках Київ - Миронівка, Київ - Ніжин. Приємний факт: незабаром впроваджуватимемо «Каскад» у напрямку між столицею та Гребінкою.

    Отже, проведено низку заходів, результати яких у подальшому будуть слугувати основою для виокремлення інфраструктури залізниці. Маю на увазі, побудову мережі передачі даних про функціонування усіх лінійних підрозділів столичної магістралі.

    - Документи з питань діяльності залізничного транспорту, зміст яких обговорювався на форумі, містять у собі чимало цікавої та корисної інформації з точки зору перспектив...

    - Якщо ви уважно ознайомились із проектами актів та із 16 розпорядженнями з питань подальшої діяльності залізничного транспорту, що розглядалися на розширеному засіданні Кабінету Міністрів України 16 грудня минулого року, то зможете виокремити найважливіше. Зокрема, як ніколи актуальною є постанова «Про затвердження Державної цільової програми реформування залізничного транспорту». Тут є відповіді на багато питань з подальшого розвитку сталевих магістралей України. Не менш своєчасною вважаю постанову «Про затвердження Програми забезпечення житлом працівників залізничного транспорту». Цей перелік можна продовжувати.

    - Олексію Мефодійовичу, під час останньої апаратної наради, куди запрошуються начальники залізничних дирекцій, керівники служб Південно-Західної магістралі, Ви наголосили на необхідності впровадження так званої залізничної іпотеки. Невже з’являються житлові перспективи у багатьох сімей залізничників?

    - Тепер конкретно про соціальні стандарти. Постановою Кабінету Міністрів від 16 грудня 2009 року «Про затвердження Програми забезпечення житлом працівників залізничного транспорту» передбачено, насамперед, покращити побут, придбати власну оселю завдяки запровадженню залізничної іпотеки. Передбачається, що вже з 2010 року щорічно на терені українських залізниць вводитиметься не менше 100 квартир. За рахунок будівництва, реконструкції інших приміщень та придбання житла. Вирішено, що необхідні для цього кошти вкладатимуть як залізниці, так і самі працівники, яким надаватиметься довготривалий кредит. Ясна річ, під найменші відсотки. У наших силах сприяти здешевленню вартості житла, яке будуватиметься із залученням коштів працівників залізничного транспорту. Ось тут передбачено удосконалення зв’язків із відповідними банківськими структурами, іноземними інвесторами.

    Тепер про те, де найближчим часом відродиться галузеве будівництво соціального житла: у Києві, Вишневому, Козятині, Коростені, Фастові, Хмельницькому.

    - Дякую за цікаву бесіду.

    Спілкувався Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05