РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 2 (17 січня 2010) 

  • Простір для самостійних


    Щойно ми сідаємо в поїзд, практично відразу в ту саму хвилину розраховуємо на люб’язність з боку провідників. Ми бажаємо, щоб тільки для нас була їхня посмішка, а вся увага була приділена саме нам. І це не дивно, бо від того, яке враження справить провідник, яким буде надано сервіс, ми, пасажири, дамо оцінку роботі залізниці.

    За статистикою обсяги пасажирських перевезень поступово зменшуються. Сьогодні із залізничним транспортом конкурують автобуси міжміського сполучення, активно розвиваються авіаперевезення. Тому дуже важливо, щоб пасажир все ж таки віддав перевагу саме залізничному транспорту. Щоб він не проміняв поїзд на інший вид транспорту. І бажано, аби подорожуючий повернувся до залізниці і через рік, і через п’ять. Тому вимоги до провідників практично залишаються незмінними. Завжди на першому місці - професійне ставлення до виконання своєї справи, особисті якості, комунікабельність та відповідальність. І дуже добре, коли з цих індивідуальностей складається колектив однодумців.

    Рука на пульсі!

    Київська вагонна дільниця ст. Київ-Пасажирський. Уманська, 8. Ранок. У ранжирному парку після рейсу «спочивають» поїзди, а деякі готуються до вечірньої поїздки. Провідники квапляться виконати обов’язки: прибрати вагони, здати звіти після рейсу. Інші залізничники в адміністративній будівлі вирішують невідкладні питання, зустрічаються з колегами, діляться враженнями. Спостерігаючи за роботою причетних до такої важливої справи, як відправлення поїзда в рейс, розумієш: як багато треба зробити залізничникам, щоб пасажир почувався під час подорожі комфортно.

    Очолює Київську вагонну дільницю ст. Київ-Пасажирський Андрій Голотюк. Він працює на столичній магістралі з 2003 р. Спочатку - заступником начальника Київської дільниці з організації та обслуговування пасажирів, згодом працював у галузевій пасажирській службі, а з осені цього року працює начальником цього підрозділу. Тож він розуміє, що весь час потрібно, як мовиться, тримати руку на пульсі. Допомагають йому вирішувати виробничі питання заступник начальника з резерву, почесний залізничник Іван Супруненко, який практично все трудове життя працює у вагонній дільниці, та начальник резерву провідників Борис ГулевиЧ. Керівники на своєму місці: адже це велика, потужна структура, де працює 105 бригад, близько чотирьох тисяч провідників, 125 начальників поїздів, 11 інструкторів, електромеханіки служби, технічний персонал, пральний комбінат, де трудиться 160 осіб. Крім того, інструктори, яких закріплено за поїздами безпосередньо працюють з провідниками. Саме їм належить вирішувати невідкладні заходи з метою налагодження безперебійної роботи Київського резерву провідників, а також весь час стежити за станом виробничої та трудової дисципліни. Але такі, на перший погляд, дуже суворі відносини не виключають приязного спілкування між підлеглими та їхніми керівниками. Бо з таких миттєвостей складається мікро-клімат у колективі, який впливає на виконання провідниками своїх обов’язків. Врешті-решт пасажир все це відчуває дуже тонко і приймає рішення: чи прийти знову до залізничної каси, взяти квиток і відправитися в подорож звичним шляхом…

    Престижно і відповідально

    Того дня ми познайомилися з відповідальним інструктором Валерієм ВІддІ. За ним закріплені маршрути курсування поїздів №54/53 Київ - Санкт-Петербург, № 623/624 Київ - Кам’янець-Подільський, причіпні вагони Київ - Тавда, Київ - Владивосток. Можна без перебільшення сказати, що робота на цих напрямках є престижною, складною і відповідальною водночас. Адже поїзди, які йдуть у бік Санкт-Петербурга, завжди користуються великим попитом. Одному з них належить статус фірмового поїзда «Либідь». А от у поїздці від Києва до Владивостока і у зворотному напрямку провідники в дорозі перебувають до шістнадцяти діб. У цьому разі дуже важливо, щоб в такому тривалому відрядженні була надійною робота бригади, адже сам рейс складний та відповідальний.

    …Валерій Вікторович сам починав працювати провідником, потім п’ятнадцять років - начальником поїзда. Останні сім років працює інструктором. То ж він, як ніхто, розуміє роботу провідника.

    - Зрозуміло: члени поїзної бригади - такі ж люди, які їдуть у їхньому вагоні, - розповідає Валерій Вікторович. - Їх так само обтяжують часом певні проблеми в особистому житті, матеріальні питання, турбота про дітей... І все-таки під час виконання службових обов’язків їм не можна забувати про те, що кожний пасажир, якого образили, не нагадали про наближення до станції, не принесли вчасно білизну або чай, наступного разу

    може не купити квиток на поїзд, а вибрати інший вид транспорту. І буде по суті правий. А збитки позначаться в остаточному підсумку й на особистому доході самого провідника. Адже це він не вміє стримувати своїх негативних емоцій. Мова не про те, що потрібно звертатися до кожної людини із черговою «американською» посмішкою. Просто сьогодні щира доброзичливість, готовність провідників розв’язати будь-який конфлікт, у буквальному значенні, дорого коштують. Я весь час наголошую своїм підопічним, що саме від них залежить безпека руху та комфортна подорож пасажирів. Бездоганні манери поведінки, толерантність, знання психології стають обов’язковими для сьогоднішнього провідника. А ще бажано володіння іноземними мовами, уміння сервірувати стіл, навички поведінки в нестандартних ситуаціях... Таким високим вимогам повинні відповідати ті, за чиєю роботою пасажири судять про всю залізницю.

    Фахівці нині у ціні

    Того ранку якраз здавав зміну Валентин МельниЧук. На залізниці він сімнадцять років, з них дванадцять працює начальником поїзда №623/624 Київ - Кам’янець-Подільський. Про роботу на залізниці він знає з перших вуст: його мама працювала начальником поїзда. Тому він з гордістю говорить: «Вся моя родина працює на залізниці». За словами Валентина Мельничука, вимоги до провідників, які висуваються залізницею, залишилися незмінними. Як і раніше, від членів поїзної бригади чекають професійності та відповідальності. Тому й сервіс повинен бути на високому рівні. Потрібно намагатися надавати за гроші, які платить пасажир, більше послуг. Зустрічати гостинно провідник пасажирів повинен чистотою у вагоні.

    Саме зараз є гострою нестача начальників поїздів. Саме кваліфікованих, тих, хто безпосередньо надає зростаючий перелік послуг пасажирам у поїздах. Зазвичай готують кадри провідників технічні училища. У Козятині та Києві. Мабуть, цікаво буде знати нашим читачам, що третина провідників працює на залізниці з вищою освітою. І все одно це не вирішує проблему.

    Фірмовий стиль

    Робота провідників не така вже легка, як здається на перший погляд. Звичайно, незважаючи на економічні труднощі Південно-Західна залізниця прагне відновити пасажирські вагони, обладнані системами кондиціонування повітря й екологічно чистими туалетними комплексами, тож у такому рухомому складі звичайно працювати набагато легше.

    Під час нашої своєрідної екскурсії до вагонної дільниці вдалося познайомитися з поїзною бригадою поїзда №6/5 Київ - Москва. Провідники разом із бригадиром готувалися до рейсу. Заходимо до вагона СВ. Дванадцята година - обід. До рейсу ще залишається чимало часу. А у вагонах практично все вже підготували. Можна хоч зараз рушати в дорогу, а не чекати сьомої вечора. Вся постіль застелена, у вагоні тепло, затишно. Кореспонденти «Рабочего слова» навіть замріялись: мовляв, у такому затишку захотілося й самим відправитися у подорож.

    ...Начальник поїзда Олексій Кубрак вже не один рік працює на цьому напрямку. Він досвідчений, серйозний керівник. Але про себе розповідає мало, а все більше - про роботу.

    - Обов’язки начальника поїзда відповідальні, - говорить Олексій Кубрак. - Нерідко виникають ситуації, коли потрібно самостійно приймати рішення. І тоді маєш бути виваженим, взяти відповідальність на себе. Всяке трапляється в поїздці. Можливо, комусь знадобиться допомога лікаря, чи потрібно замовити інвалідний візок до вагона, чи надати консультації довідкового характеру. Тому до кожної поїздки ми готуємося заздалегідь, адже фірмовий статус поїзда залежить не тільки від послуг, що пропонуються пасажирам під час рейсу, а й від професійного ставлення до своєї справи поїзної бригади. Тому у мене чудовий штат провідників, а коли такі помічники в дорозі, ми почуваємося впевненіше.

    Знайомимося з однією з таких чудових помічниць - Наталією Валентинко. На залізничному транспорті вона працює понад десять років. Має вищу освіту, але романтика роботи провідника, яка так захопила її в молоді роки, змусила круто змінити життя. Професія провідника їй дуже до вподоби.

    - Вагони СВ користуються великим попитом, - розповідає Наталка Валентинко. - Деяких пасажирів ми знаємо в обличчя. Відомо про їхні звички, вимоги, уподобання. І ми завжди готові покращити їхню подорож, щоб вони поверталися до нас. Адже головне завдання, аби пасажири почували себе в цілковитій безпеці. Кожний придбаний квиток приносить дохід залізниці. Проте, нам є чого повчитися у інших залізниць, тим паче, що наш состав перетинає кордон і ми половину шляху їдемо територією іншої держави. Бо всі ми колеги, і в нашій роботі є багато спільного.

    …На жаль, в одному газетному матеріалі неможливо розповісти про всіх провідників і всіх залізничників, які працюють у вагонній дільниці. Всі вони заслуговують на увагу і повагу. Відомо, що є нарікання на їх роботу щодо обслуговування пасажирів. Але керівництво столичної магістралі дуже багато робить для того, щоб звести до мінімуму кількість нарікань з боку подорожніх. Кадрові питання - завжди на порядку денному. Чимало кроків зроблено для того, аби не було проблем із придбанням проїзних документів. Розвиваються й інші види послуг, приміром, із забезпечення квитками через інтернет. Але головне - допомогти провідникам краще опанувати свою професію. Тому хочеться побажати всім пасажирам, які оберуть для подорожі Південно-Західну залізницю, зустрічі з професіоналами. Повірте, на столичній магістралі вони у пошані!

    Ольга ЛИХАЧОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05