РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 2 (17 січня 2010) 

  • Потрібно. В першу чергу...

    Згідно з наказом начальника залізниці 25 грудня минулого року під головуванням начальника служби охорони праці Івана ПЕТРЕНКА в актовій залі Південного павільйону столичного вокзалу розпочався дорожній семінар на тему «Навчання працівників з питань охорони праці - один з важливих елементів профілактики виробничого травматизму». У форумі взяли участь головні інженери та фахівці з охорони праці дирекцій залізничних перевезень, галузевих служб і структурних підрозділів столичної магістралі.

    З думкою про пасажира

    Головний інженер вокзалу Київ-Пасажирський Віктор Березовський дав коротку характеристику цього унікального комплексу, розповів про його технічне оснащення, функціональні можливості. Зокрема присутнім цікаво було дізнатися, що вокзальний комплекс обладнано двома потужними дизель-генераторами для обслуговування Центрального та Південного павільйонів. Генератори у випадку надзвичайної ситуації всього за чотири секунди здатні автоматично ввімкнутися і запрацювати в автономному режимі. Є на вокзальному комплексі й розгалужена система пожежогасіння та оповіщення. Практично весь вокзал і прилеглі території перебувають під постійним відеоспостереженням, система якого теж працює в автоматичному режимі. Багато на терміналі функціонуючих ескалаторів та ліфтів. Люди з обмеженими фізичними можливостями можуть скористатися ними для підйому із західного підземного переходу на будь-яку платформу. На Південно-Західній до пасажирів з фізичними вадами особливе ставлення: для їх перевезення задіяно п’ять спеціальних вагонів, на столичному вокзалі є спеціальна зала чекання.

    Заохочення і відповідальність

    Дуже важливої теми торкнувся у своєму виступі начальник відділу головного управління охорони та організації праці Укрзалізниці Анатолій ФЕДОРЕНКО. Йшла мова про нормативи участі керівників та фахівців з охорони праці, як одну із головних складових профілактики виробничого травматизму. Доповідач нагадав учасникам семінару, що в структурі Укрзалізниці діє низка систем, в яких ці нормативи розкладено, як мовлять, по полицях, треба лише про них не забувати. Це системи оперативного контролю, контрольно-перевірочної роботи, розгляду результатів охорони праці, нарад та семінарів (навчання), «Людина на колії» тощо. Доповідач на конкретних прикладах довів: нехтування цими нормативами призводить до біди й закликав більш відповідальніше ставитись до їх виконання. Особливо - до методик із розслідування причин, які призводять до нещасних випадків.

    Уважно слухали присутні виступ страхового агента з охорони праці відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві у Солом’янському районі м. Києва Йосипа ХАЛУСА. Він зазначив, що роль соціального страхування - не лише у виплатах постраждалим, а й у контролі над станом охорони праці. Відомо: чим гірший стан роботи у цій сфері, тим більші внески до Фонду робить підприємство. На питання, чи може Фонд матеріально заохочувати ті підприємства, до яких не має претензій щодо профілактики виробничого травматизму, доповідач відповів, що таким заохоченням є зменшення розміру внесків.

    На інструктаж запрошуються…

    Трапляються випадки, коли потерпілі не задовольняються отриманою виплатою з Фонду соціального страхування і вимагають через суд від залізниці відшкодування моральної шкоди за втрачене здоров’я. Зокрема такий випадок стався в одному з підрозділів служби колії. Про це розповів Віталій ПОЯС - начальник сектору охорони праці цієї служби. Суд першої інстанції зобов’язав залізницю сплатити досить велику суму родичам постраждалого, проте апеляційний суд відхилив їхній позов. Зрозуміло, що чітких критеріїв визначення поняття «моральна шкода» немає. Зазвичай, воно трактується як майнові витрати потерпілої сторони, пов’язані з душевними травмами. Проте, згідно з чинним законодавством, виплати, пов’язані з виробничим травматизмом, має робити Фонд соціального страхування. Залізниця ж є зоною підвищеної небезпеки, про що постійно нагадується зокрема і кожному її працівнику. А якщо хтось знехтував цим попередженням, то чи повинна залізниця нести за це відповідальність?!

    Про здобутки галузевої Будівельно-монтажної експлуатаційної служби щодо створення наочних посібників з питань профілактики виробничого травматизму розповів начальник сектору охорони праці цієї служби Володимир Д’ячков. Він продемонстрував слайди із зображенням чудово і дотепно оформлених куточків з охорони праці, а також зразків стендів і плакатів.

    Питань пожежної безпеки в підрозділах залізниці торкнувся у своїй доповіді Іван СЛУГОВІН - заступник начальника служби відомчої воєнізованої охорони з пожежного нагляду. Він поінформував присутніх, що існує положення про спеціальне навчання, інструктажі та перевірку знань з питань пожежної безпеки для всіх категорій працівників залізниці.

    Аби знизити виробничий травматизм, треба, в першу чергу, дбати про підвищення рівня знань працівників та покращення умов праці - таким був лейтмотив виступу головного інженера пасажирської служби Олександра ЗУЄВА. І в підрозділах служби є конкретні здобутки. Один з останніх і найвагоміших - це впровадження у Київській вагонній дільниці автоматичної мийки вагонів, що дозволило вивільнити від ручної праці 40 робітників. Там же існує найпотужніша в Україні залізнична пральня. Планується впровадити автоматизовану систему заправлення вагонів водою.

    Актуальних проблем у сфері охорони праці торкнулися у своїх виступах заступник начальника служби охорони праці Алла ЛАЗЬКО, начальники відділів Василь ЧЕРНЯКОВ та Дмитро ПОЧТАРЬОВ, провідні інженери Володимир КАМИНІН, Людмила МАМОШУК.

    Після обговорення виступів учасники семінару ознайомилися з робочими місцями працівників вокзалу.

    У другій половині дня головний інженер Павло СОЛОМАХА та начальник відділу охорони праці Київської вагонної дільниці Олексій ШЕВЧЕНКО ознайомили учасників семінару з навчально-виробничою базою підрозділу, здобутками у роботі з покращення умов труда, особливо для працівниць, а також з технологічним вирішенням питань охорони праці.

    Про досвід фахівців з Київської вагонної дільниці у сфері охорони праці - у найближчих номерах газети залізничників.

    Підготував Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05