РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 46 (11 грудня 2009) 

  • На стику століть (цифри і факти) (Продовження)

    Будинок вокзалу у Жмеринці споруджено з цегли, а підвал - з гранітного каменю. Фасад не штукатурено, оформлено у стилі ренесанс, а внутрішнє оздоблення - модерн. Він складався з центрального вестибюля, оточеного службовими приміщеннями залів I, II і III класів, з’єднаних із центральним вестибюлем просторими приміщеннями, які служили і входами-виходами на платформи і в пасажирські тунелі. Крім того, тут були великі вбиральні і парадний овальний зал. Усі тунелі покриті були масивними гранітними склепіннями, що спираються на гранітні підвалини. Склепіння були ізольовані від грунтових вод шаром руберойду, перекритого листами із свинцю, з’єднаними суцільними запаюваннями.

    Над виходами з пасажирських тунелів для їх обігріву було побудовано особливі павільйони з красивими фасадами у стилі модерн.

    Пересування багажу проводилося поза пасажирськими платформами за окремим ходом у багажних тунелях і в підвальному поверсі уздовж головного корпусу вокзалу. Для передачі багажу в багажні вагони використовувалися п’ять електричних підйомників.

    Над пасажирськими платформами було побудовано металевий навіс з ілюмінаторами, що дають світло в перший поверх будівлі вокзалу. Весь будинок, тунелі та павільйони було обладнано центральним паровим опаленням з нагнітальною вентиляцією.

    Вокзали, як правило, будувалися на околицях населених пунктів, а поблизу станцій селилися залізничники.

    Цікава історія виникнення найменувань двох великих станцій Київського залізничного вузла. Перша з них - Караваєві Дачі - пов’язана з ім’ям професора Караваєва, який у 1870 році купив «Древесний розсадник» площею у 42 десятини. Пізніше приєднав до нього «Гімназичну земельну ділянку», придбану у військової гімназії. Спадкоємиця його, дочка Караваєва, розділила землю на 238 ділянок і, починаючи з 1903 року, розпродала їх.

    До 1908 всі ділянки були забудовані, - так виникло робітниче селище з назвою «Караваєві дачі», а пізніше і залізнична станція отримала таку ж назву.

    12 серпня 1900 відбулося відкриття станції Пост-Волинський (нині Київ-Волинський), розташованої в шести верстах від Київського вокзалу. Це було місце з’єднання Києво-Ковельської залізниці, яка на той час споруджувалася, з Південно-Західними залізницями.

    Спочатку станційної будівлі не було. Її заміняли три вагони, в яких розміщувалися всі станційні служби і проводилися необхідні операції.

    До 1913 року на Південно-Західних залізницях налічувалося 375 станцій. З найбільш великих лише Козятин і Жмеринка після перебудови в якійсь мірі відповідали вимогам організації залізничного руху.

    Сигналізація і централізація стрілок і сигналів

    Сигналізація і зв’язок на Південно-Західних залізницях постійно удосконалювався. Спочатку встановлювали зелені диски за 500 метрів від вхідних стрілок, а червоні - біля самих стрілок. Заміна вхідних червоних дисків семафора дальньої дії почалася на Південно-Західних залізницях з 1881 року. До 1905 року господарства майже всіх станцій і роз’їздів були огороджені семафорами з попередніми їм зеленими дисками. З прийнятих спочатку типів механічних семафорів з одиночною дротяною передачею набув поширення той, при якому перекладні важелі встановлювалися біля станційних будівель, а в приміщеннях чергових по станції були електричні покажчики положення семафорних крил.

    (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05