РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 46 (11 грудня 2009) 

  • У Жмеринці працювати стало безпечніше


    учасники школи передового досвіду у Жмеринці

    Із залізничної цистерни, яка зазнала пошкодження під час переформування поїзда, на ст. Жмеринка розпочався витік небезпечної речовини. Це створило загрозу для працівників залізниці та мешканців міста, що проживають поблизу... За такою «легендою» розпочалось показове навчання для учасників школи передового досвіду, яка проходила у м. Жмеринка за участю начальників штабів цивільної оборони (ЦО) об’єктів, начальників спеціальних секторів дирекцій залізничних перевезень та інших штатних фахівців ЦО залізниці. Проводив цей захід начальник Спеціальної служби столичної магістралі Микола МАЗУКА.

    Спільними зусиллями

    А показовому навчанню, чи практичній частині заходу, передувала коротка вступна частина, яка проходила в актовій залі місцевого Будинку науки та техніки. Із вступним словом до учасників звернувся начальник Жмеринської дирекції залізничних перевезень - заступник начальника залізниці Анатолій ЛЮБІНІН. Він ознайомив гостей із особливостями дирекції, її роботою і, зважаючи на предмет обговорення, зазначив:

    - Попри труднощі, пов’язані із кризовими явищами, ми намагаємось виконувати ті роботи, які необхідні для цивільної оборони на наших об’єктах. Так на сьогодні із десяти спеціальних споруд, які були визнані обмежено придатними для використання, сім уже у належному стані, а на інших проводиться відповідна робота. Із трьох об’єктів ЦО, які були повністю непридатними, один - уже в робочому стані. Два інших ми приведемо в належний вигляд наступного та 2011 року. Найголовніше, що спільними зусиллями із місцевою адміністрацією ми відновили роботу пункту перекачування небезпечних рідин із пошкоджених цистерн. Роботу на цьому об’єкті учасникам школи буде продемонстровано.

    Після свого вступного виступу начальник Спеціальної служби Микола Мазука оголосив наказ начальника столичної магістралі про заохочення кращих працівників цивільної оборони. За високі досягнення в роботі знаком «За доблесну працю на Південно-Західній залізниці» нагороджено начальника спеціального сектору Козятинської дирекції залізничних перевезень Віктора ШИБАЛКІНА, знаком «Кращий працівник Південно-Західної залізниці» - начальника сектору ЦО Спеціальної служби Олександра ФРАНЦУЗОВА, Почесними грамотами начальника залізниці нагороджено інженера ЦО ст. Київ-Пасажирський Володимира КРИКУНА, завідувачку складом спеціального майна відділкової лікарні ст. Овруч Галину МИХАЙЛОВУ та комірника складу майна ЦО ст. Коростень Любов СЕЛІЩЕВУ. Ще декільком фахівцям оголошено подяку.

    Наказом начальника залізниці нагороджено знаком «За доблесну працю на Південно-Західній залізниці» начальника штабу ЦО на ст. Київ-Товарний Віктора КРИВЧЕНКА з нагоди його 70-річчя, який має трудовий стаж на залізничному транспорті 49 років.

    Звідки виникають заздрощі

    Жмеринська дирекція залізничних перевезень у питаннях цивільної оборони тісно співпрацює з обласною та місцевими державними адміністраціями. У своїх виступах перед учасниками школи начальник управління планування оперативної служби та координації дій у надзвичайних ситуаціях Вінницької обласної державної адміністрації Анатолій ШКІЛЬНЮК та голова Жмеринської районної адміністрації Людмила МЕЛЬНИК зазначили низку цікавих фактів.

    - У нашому районі із шаною ставляться до залізничників, адже вони своєю працею допомагають розвиватись місту і багатьом селам. Залізниця перетинає наш район за чотирма напрямками. Це додає зручностей багатьом мешканцям: адже поїздам легко дістатись до Жмеринки, а звідси - по усій Україні та за кордон. Але залізниця є й зоною підвищеної небезпеки. Тому на це маємо звертати увагу, - наголосила Л. Мельник. - Що стосується захисту населення від можливих наслідків аварій та катастроф, нещодавно в районі здійснювали перевірку фахівці Міністерства з надзвичайних ситуацій. Вони визнали нашу роботу у цьому напрямку задовільною. Тому можемо зазначити, що у Жмеринському районі робиться все належне для цивільного захисту населення.

    Для підтвердження вищезазначеного учасникам школи показали захищений пункт управління на випадок виникнення надзвичайної ситуації в районі чи місті. Тут передбачено робочі місця для керівників. Ознайомившись із цим об’єктом, його обладнанням, багато хто із фахівців ЦО не приховував своїх заздрощів - мовляв, і нам би такі пункти. Начальник Спеціальної служби Микола Мазука зазначив, що на таке приміщення варто орієнтуватись. А також прагнути, щоб на залізничних вузлах облаштувати подібні.

    Повернемось до навчань, згаданих на початку публікації. Одразу ж, як стався «вилив» небезпечної рідини із цистерни, запрацювали чергові служби. Із Жмеринської лінійної санітарно-епідеміологічної станції, яку очолює Галина ХОДЮК, виїхала спеціальна бригада для визначення характеру речовини та району забруднення.

    - Для роботи у подібних ситуаціях, - пояснює Галина Григорівна, - ми закупили переносні газоаналізатори, які доволі швидко виявляють вміст тієї чи іншої шкідливої речовини у повітрі. Один із них розрахований на хлор, другий - на азот-діоксин, третій - на вуглеводневі суміші чи нафтопродукти. В даному випадку стався «вилив» аміачної води. Тож завідувачка санітарно-гігієнічною лабораторією Людмила ГРИГОРИШИНА за допомогою газоаналізатора, розрахованого саме на аміак, доволі швидко визначила межі небезпечної території, яку огородили спеціальною стрічкою. Туди без спеціального захисного одягу та засобів індивідуального захисту заходити заборонено.

    Спрацювали й інші чергові аварійні підрозділи. Після обстеження цистерни виявили, що із неї негайно потрібно видалити небезпечну рідину. Тому рухому одиницю, після накладання бандажу на пробоїну, за допомогою локомотива подали на спеціально обладнаний майданчик, про який згадав у своєму виступі Анатолій Любінін. Сюди приїхали й учасники школи. Їм показали, як має бути обладнаний такий об’єкт, та продемонстрували роботу із перекачуванням аміачної води із «пошкодженої» цистерни у спеціальний резервуар. Цей пункт, що є чи не єдиним на маршруті від Києва аж до Львова, може приймати будь-яку із названих вище шкідливих речовин. Причому, тут одночасно можна обробляти три цистерни.

    В умовах навчального місця також було продемонстровано засоби індивідуального захисту, спеціальне обладнання та прилади, в тому числі й газо-аналізатори, якими оснащені аварійні бригади.

    Аксіома: під час виникнення небезпечної ситуації, коли є загроза життю чи здоров’ю людей, працівників залізниці необхідно перевести у захищене місце. Для цього обладнано й успішно утримуються спеціальні захисні споруди. Одна із таких є й на ст. Жмеринка, неподалік від місця, де проводяться сортувальні роботи із вагонами. З ними ознайомлено присутніх. І враження залишились хороші. У цій захисній споруді є усе необхідне, щоб тривалий час почувати себе безпечно і, навіть, комфортно.

    - Це укриття обладнано за усіма вимогами нормативних документів, - пояснює начальник Жмеринського будівельно-монтажного експлуатаційного управління Володимир ЛЕВЕНЧУК. - Правда, напередодні нашим фахівцям довелось чимало потрудитися. Проблема є й в тому, що багато деталей із спеціального обладнання, скажімо, фільтри-поглиначі для очищення повітря, електровентилятори, які прийшли у непридатність, важко було знайти. Просто усе це в нашій країні уже не виробляється. Завдяки начальнику залізниці, його розумінню необхідності вирішення спеціальних питань, залізницею придбано в минулому та поточному році обладнання для захисних споруд залізниці. Тепер його необхідно належним чином утримувати, але й це непросто. У нас згідно із штатним розписом передбачено лише одного майстра-наглядача на декілька таких споруд.

    Питання утримання захисних споруд, дійсно, непросте, однак цим необхідно займатись. Як це робиться й вирішив перевірити начальник Спеціальної служби під час проведення школи.

    - Минулого разу, а це було п’ять років тому, - пояснює Микола Васильович, - коли ми проводили подібні заняття у Жмеринці, базовою була захисна споруда, яка розрахована на працівників Жмеринської дистанції електропостачання. Тоді там навели належний порядок. Тому цікаво дізнатись - чи збережено усе належним чином?

    Енергетики знову на висоті

    Позапланове відвідування спеціального об’єкта відбулось через хвилин десять після того, як начальник Спеціального сектору Жмеринської дирекції Володимир КОВАЛИШИН попередив про це керівництво дистанції. І варто віддати належне енергетикам: захисну споруду учасники школи побачили у хорошому стані. Усе на своєму місці, обладнання працює... Хіба що не помітно блиску свіжої фарби. А так хоч у цю мить об’єкт можна використовувати за призначенням. Це засвідчує про те, що не лише названі начальником Жмеринської дирекції, а й інші спеціальні споруди утримуються у належному стані.

    Крім того, учасникам школи було показано порядок організації зберігання спеціального майна на складі цивільної оборони, який розташовано в адміністративній будівлі станції Жмеринка, керівником якої є начальник станції - начальник цивільної оборони об’єкта Володимир БУРАВСЬКИЙ. Завдяки його досвіду та ініціативі існує альтернативний спосіб вирішення питань щодо утримання спеціального майна.

    У читача може виникнути цілком доречне запитання: а для чого потрібні ці захисні споруди, спеціальне майно? Відповідь, що можливість виникнення війни - не виключена, напевне, таких людей не задовольнить. Тому варто нагадати, що кожного року, на жаль, відбуваються природні катаклізми, стихійні лиха, техногенні катастрофи та інші негативні явища. І дякуймо Богу за те, що вони обходять стороною нашу країну і той регіон, у якому розташовані колії нашої столичної залізниці. Та ніхто не може гарантувати того, що ніколи не станеться біди. Остання, як відомо, приходить без попередження. Тому й належить нам бути готовими до порятунку від будь-якої негоди. А для цього й потрібні захисні споруди та й спеціальні засоби індивідуального захисту.

    Відчутний поштовх

    Якщо узагальнити відповідь про доцільність існування цивільної оборони на залізниці, то можна її сформулювати, скориставшись народною мудрістю - «від біди ніхто не застрахований». А від себе додам - краще нещастю запобігти, аніж від нього рятуватись. Тому варто кожному структурному підрозділу нашої залізниці подбати і про захисні споруди, і про засоби індивідуального захисту своїх працівників, і про підготовку кожного залізничника до дій у надзвичайних випадках. А за для цього й проводяться навчання, школи передового досвіду. І, як зазначено у підсумкових документах, результат від проведеного заходу є відчутним. У цьому є чимала заслуга безпосередніх його організаторів. А це - начальник спеціального сектору Володимир Ковалишин, інженер цього ж сектору Федір ЄЖОВ, начальник станції Жмеринка Володимир БУРАВСЬКИЙ, начальник штабу ЦО об’єкта ст. Жмеринка Дмитро ЗАГОРОДНИЙ. За це їм та керівництву Жмеринської дирекції залізничних перевезень подякував начальник Спеціальної служби Микола Мазука. А коли говорити про результат проведеної школи, то можна зазначити, вона дала поштовх для покращення ситуації із цивільною обороною працівників якщо не всієї столичної магістралі, то Жмеринської дирекції - точно.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05