РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 44 (28 листопада 2009) 

  • Електронний підпис - вимога часу

    Південно-Західна залізниця розробила план заходів щодо впровадження технології електронного документообігу на столичній магістралі. Цей новий термін - електронний цифровий підпис (ЕЦП) з’явився в нашому житті зовсім недавно. Щоправда, для професіоналів він не новий. Його застосування як засобу для ідентифікації й підтвердження юридичної важливості документів стає в нашому житті стандартом. Електронний цифровий підпис - це реквізит електронного документа, призначений для захисту його від підробки. Він є повним електронним аналогом звичайного підпису на папері, але реалізується не за допомогою графічних зображень, а за допомогою математичних перетворень змісту документа. Особливості математичного алгоритму створення й перевірки ЕЦП гарантують неможливість підробки такого підпису сторонніми особами.

    ЕЦП формується в результаті перетворення інформації з використанням засобів криптографічного (тайнопис) захисту інформації (ЗКЗІ) та дає змогу ідентифікувати власника сертифіката на володіння ключем підпису, а також установити відсутність викривлення інформації в електронному документі. Юридична сила електронного документа, підписаного ЕЦП, відповідає юридичній силі документа на паперовому носії, затвердженого власноручним підписом правосильної особи і скріпленого печаткою. Зберігати його потрібно в секреті від інших користувачів.

    Правова база, що відкрила можливість для ширшого застосування ЕЦП, набула чинності з моменту підписання Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22 травня 2003 р., а в травні 2005 р. в цей законопроект було внесено зміни. Цей закон встановлює основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів.

    - Користуватися підписом дуже просто, - розповідає начальник сектору захисту інформації Інформаційного-обчислювального центру Південно-Західної залізниці Наталія ЗІНЧЕНКО. - Якихось спеціальних знань, навичок і вмінь для цього не потрібно. Кожному користувачеві ЕЦП, що бере участь в обміні електронними документами, надаються унікальні відкритий та закритий (секретний) криптографічні ключі. Саме за допомогою секретного ключа проводиться шифрування електронних документів та формується електронно-цифровий підпис. Підробити ЕЦП неможливо. Він функціонально аналогічний звичайному рукописному підпису на папері. До того ж має всі його переваги. А саме: засвідчує, що підписаний документ надходить від особи, що його затвердила; гарантує цілісність підписаного документа; не дає можливості особі, що підписала документ, відмовитися від зобов’язань, пов’язаних з його підписанням. Для залізниці використання електронного підпису дозволить застосовувати електронний документообіг, що дасть позитивні наслідки. У першу чергу, це скорочення операційних витрат, часу руху документів у процесі оформлення. На цей час між Укрзалізницею, залізницями, організаціями, установами залізничного транспорту, а також між структурами Укрзалізниці та їх клієнтами в електронному вигляді пересилається багато документів, які не мають юридичного статусу і можуть використовуватися тільки для інформування. В разі використання ЕЦП таким документам можна надати статус офіційних (без отримання їх оригіналу, роздрукованого на бланку структурного підрозділу та завіреного підписом керівника). Це суттєво прискорить виробничий процес і надасть гарантію цілісності та достовірності переданій інформації. Одним із основних реквізитів документів, що підписуються юридичними особами, є печатка. Електронний цифровий підпис може також функціонувати і в цій якості.

    А в технологічному процесі залізничного транспорту з часом будуть підписуватися ЕЦП такі документи, як заявки вантажовідправників та перевізників і їх узгодження з залізницями, комплект перевізних документів, заявки на реєстрацію або передачу в оренду власного рухомого складу, договори на експлуатацію під’їзних колій, відомості оплати за користування вагонами на під’їзних коліях та й багато іншого. Саме сьогодні, в порядку експерименту, отримали секретні ключі товарні касири зі ст. Київ-Волинський та Київ-Дніпровський.

    Електронний цифровий підпис - ефективне рішення для всіх, хто прагне йти у ногу з новими вимогами прогресу. Якщо у вас немає часу чекати приходу фельд’єгерської або кур’єрської пошти за багато сотень кілометрів, щоб перевірити або підтвердити висновок угоди, або дійсність отриманої інформації, то допоможе вам в цьому ЕЦП.

    Переваги ЕЦП очевидні - документи, підписані електронним цифровим підписом, можуть бути передані до місця призначення протягом декількох секунд. Усі учасники електронного обміну документами одержують рівні можливості, незалежно від відстані між ними. Кордони завдяки новим технологіям в XXI столітті стираються.

    Ольга ЛИХАЧОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05