РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 43 (21 листопада 2009) 

  • Уляна СТОЛПАКОВА: «Скорочення енерговитрат - вимога часу»



    В умовах постійного підвищення цін на паливно-енергетичні ресурси технології та методи збереження електроенергії, пального є пріоритетним видом господарської діяльності для кожного залізничного підрозділу. Ще на початку поточного року згідно із розпорядженням заступника начальника Південно-Західної залізниці - начальника служби перевезень Івана ФЕДОРКА створено оперативний штаб із забезпечення процесу енергозбереження у господарстві перевезень. З розмови з начальником технічного відділу галузевої служби перевезень Уляною СТОЛПАКОВОЮ редакція дізналася не лише про роботу означеного об’єднання фахівців. Уляна Петрівна розповіла про низку заходів, що здійснюються з метою скорочення енерговитрат у господарстві перевезень.

    - Як відомо, падіння обсягів перевезень, зумовлене економічною кризою в Україні, зменшило грошові надходження до скарбниці залізниці. Тож саме це спонукало керівників Південно-Західної залізниці до пошуків шляхів зменшення витратної частини фінансових ресурсів, - почала розмову Уляна Столпакова. - Одним з основних заходів заощадження експлуатаційних витрат є ефективне використання паливно-енергетичних ресурсів (ПЕР) як для забезпечення руху поїздів, так і для задоволення виробничих потреб господарства та впровадження заходів, спрямованих на зменшення витрат електроенергії та дизельного пального. Це один із пріоритетів державної політики.

    Працівники господарства перевезень як організатори руху поїздів на дільницях усвідомлюють, що від їхньої злагодженої роботи, чіткого дотримання графіка руху поїздів значною мірою залежать обсяги витрат паливно-енергетичних ресурсів. У цьому разі, кажу без перебільшення, ми працюємо, як одне ціле з локомотивниками, чітко фіксуючи витрати ПЕР.

    - Робота оперативного штабу із забезпечення процесу енергозбереження - річ відповідальна. Яким чином налагоджено її?

    - Задля активізації означеного керівного штабу з метою запровадження постійного контролю за ефективним використанням палива та електроенергії підрозділами служби перевезень та дирекцій залізничних перевезень було створено штаби із забезпечення енергозбереження під головуванням заступника начальника галузевої служби перевезень Миколи ТКАЧУКА.

    Своє перше засідання основний штаб розпочав з аналізу витрат паливно-енергетичних ресурсів, які мали місце ще в минулому році. Обговорювалися також причини, що призвели до нераціональних та непродуктивних витрат, котрих можна було б уникнути.

    Серед них - доволі значна кількість неграфікових зупинок поїздів на дільницях. Адже за таких умов витрачається додаткова електроенергія або пальне, що не передбачені як заплановані питомі витрати на організацію руху. Наведу окремий приклад. На одну зупинку поїзда, яку не заплановано згідно з графіком руху, витрачається 160 кВтг електроенергії, якщо це сталося на дільниці з електротягою. А у випадку із застосуванням теплотяги «у повітря» йде 50 кілограмів дизельного пального. У грошовому еквіваленті витратна ставка на зупинку поїзда у вантажному русі складає 81 гривню 90 копійок, а у пасажирському - 55 гривень 80 копійок.

    - Які причини призводять до неграфікових зупинок?

    - Вони мають різноманітний характер і залежать від поїзної ситуації на конкретній дільниці, від організації пропуску поїздів з боку диспетчерського апарату. І це ще не все. Дотримання машиністами нормативів із проходження поїздом перегону, чітка та безвідмовна робота пристроїв електропостачання, сигналізації та зв’язку, задовільне утримання колійного господарства - ось складові успішної роботи за графіком. А будь-які порушення технологічного циклу призводять до необхідності зупинки поїзда.

    Тому при розробці заходів з метою економії витрат паливно-енергетичних ресурсів віддано перевагу зменшенню випадків з неграфікових зупинок поїздів. Це стало одним з основних завдань для фахівців із відділів перевезень залізничних дирекцій. Факт: пропозиції з боку спеціалістів господарства перевезень було враховано під час створення загальнозалізничної програми з покращення фінансово-економічного стану залізниці на 2009 рік.

    - Як впроваджувалися вище зазначені заходи?

    - До апарату кожної дирекції було доведено завдання зі зменшення випадків неграфікових зупинок. До уваги бралися результати як у фізичних одиницях, так і у грошовому еквіваленті. Згідно із цим отримуємо щомісячні звіти з виконання доведених завдань. У результаті помітні позитивні зрушення.

    Так за підсумками дев’яти місяців поточного року кількість неграфікових зупинок зменшено майже вдвічі. Економія експлуатаційних витрат склала понад 400 тисяч гривень. Але, як мовиться, на лаврах немає приводу спочивати. Під час наради, яку провів заступник начальника Південно-Західної залізниці - начальник служби перевезень Іван Федорко, проведені заходи із зменшення неграфікових зупинок визнано недостатніми. Чому? Відомі факти із надання необґрунтованих дозволів на зупинку поїзда керівниками суміжних служб без узгодження з керівництвом служби перевезень. Відповідно до рішень згаданої наради здійснено низку заходів щодо унеможливлення подібних випадків у подальшому. Зокрема, встановлено щодобову реєстрацію випадків зупинок поїздів. Так легше виявляти причини, що призводять до виникнення транспортних «тромбів». Саме тепер маємо можливість своєчасно реагувати та за-проваджувати необхідні заходи як дисциплінарного, так і технологічного характеру.

    - Уляно Петрівно, варто обговорити не менш важливе питання економії експлуатаційних витрат у локомотивному господарстві.

    - Ефективне використання тягового рухомого складу обумовлює збільшення продуктивності від кожного локомотива. За підсумками роботи дев’яти місяців поточного року середньодобову продуктивність локомотива на залізниці збільшено до плану на 242 тисячі тонно-кілометрів (+ 14,5%), а у порівнянні з минулим роком - на 183 тисячі тонно-кілометрів (+10,6%). Це дозволило щодобово вивільнювати з перевізного процесу до 10 одиниць тягового рухомого складу.

    - Яким чином досягнуто цих показників?

    - Через збільшення ваги поїзда у середньому на 263 тонни до плану. У порівнянні з минулим роком зростання - на 139 тонн. Наголошую, заслуга у цьому не лише диспетчерського апарату залізничних дирекцій та станцій, які формують важковагові поїзди. Добре працювали і локомотивні бригади, які водили поїзди залізницею.

    - Уляно Петрівно, «Рабочее слово» вже повідомляло про те, що на столичній магістралі впроваджується технологія з водіння вантажних поїздів вагою понад 6 тисяч тонн від Конотопа до Здолбунова через Коростень і Козятин. Хотілося б докладніше дізнатися про цей досвід. Чи заощаджуються паливно-енергетичні ресурси у цьому разі?

    - Дійсно, протягом останніх трьох місяців на залізниці курсують важковагові поїзди, які без зміни ваги поїзда слідують на подовжених плечах. Застосовуємо для підштовхування на важких перегонах від Дарниці до Святошина додаткові локомотиви. Як доводить детальний аналіз після проведених експериментальних поїздок, подібна організація руху виправдовує себе. Навіть за умов використання «штовхачів» це сприяє прискоренню просування вантажів залізницею.

    - Статистика свідчить: питома вага важковагових поїздів на залізниці у 2009 році досягла 50,5 % від загальної кількості проведених вантажних поїздів проти 39,2% у минулому році. Всього залізницею проведено майже 49,0 тисяч вантажних поїздів, з яких понад 29,5 тисяч - важковагові. З якою метою створено такий паритет?

    - І знову про економію. Є суттєві досягнення із заощадження пального у маневровій роботі. Враховуючи те, що дизельне пальне різко підскочило у ціні, за пропозицією служби перевезень на залізничних дирекціях було переглянуто технології роботи вивізних та передаточних тепловозів, що використовуються для розвезення місцевого вантажу на малодіяльних дільницях. Їхнє обслуговування здійснюється лише в денний період. Практикуємо роботу цього тягового рухомого складу через день та за умов необхідності. Саме завдяки цьому щодобово відставляли до 25 тепловозів.

    Тепер ще про один прогресивний метод, який набуває широкого впровадження. Мова про роботу локомотивників на подовжених плечах без зміни локомотивів та бригад на сортувальній станції Дарниця. Машиністам і помічникам з локомотивного депо станції Коростень вдається успішно обслуговувати відстані від Коростеня до Конотопа. Такі ж успіхи у козятинців, які водять поїзди до Конотопа і у зворотному напрямку згідно із розробленими нитками графіка.

    Керівництво оперативно-розпорядчого відділу нашої служби працює над новими варіантами з прокладення ниток графіка руху для прямих поїздів від Дарниці до Хутора Михайлівського без зміни локомотивних бригад на станції Конотоп.

    Зрозуміло, організація курсування на подовжених плечах дозволяє оперативно просувати вагонопотоки і зменшує час перебування поїздів у русі від 2,5 годин до 3 годин. За умов проходження щодоби одного поїзда на кожному напрямку економічний ефект складає майже сім тисяч гривень.

    - Ефективний контроль за використанням кіловат-годин, тонн, літрів відповідає сучасним реаліям. Чи є резерви?

    - У підпорядкованих службі перевезень підрозділах також проводяться заходи з економії паливно-енергетичних ресурсів на виробничі потреби. Серед них назву відключення світла в окремих районах сортувальних та вантажних станцій за відсутності маневрової роботи, відключення лінійних станцій, якщо пропуску поїздів не передбачено. Впровадження енергозберігаючих технологій і переведення окремих службових приміщень на дешевші види обігріву - також веління часу.

    Через виконання заходів з економії паливно-енергетичних ресурсів, які розроблено на кожній станції, усі дирекції зменшили витрати електроенергії у порівнянні з минулим роком. Так Київська та Козятинська - на 4,5%, Жмеринська - на 4,1%, Коростенська і Конотопська - на 3,2%. У цілому по господарству перевезень за 9 місяців поточного року витрати електроенергії зменшено на 1018, 3 тисяч кіловат/годин. У грошовому еквіваленті це складає 530 тисяч гривень.

    Крім того, витрати вугілля зменшено у порівнянні з 2008 роком на 387 тонн (56,5%), а бензину - на 1,4 тонни (84,8%). Витрати блакитного палива у порівнянні з минулим роком збільшено. Але причина криється у тому, що опалення приміщень здійснюється дешевшими видами палива. Проте варто констатувати: і тут маємо суттєву економію залізничних коштів. До встановленої норми витрат заощадження складають понад 45 тисяч кубічних метрів природного газу, а це майже 20% економії.

    - Дякую за бесіду! Відчувається, що у господарстві перевезень Південно-Західної залізниці вміють мислити по-державному.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05