РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 40-41 (27 жовтня 2009) 

  • Неазбучні істини від машиніста-інструктора

    У тому, що професія машиніста найпопулярніша на залізничному транспорті, нікого переконувати не потрібно. Саме на цю спеціальність спостерігаємо найбільші конкурси у закладах профтехосвіти. Не обділені достойні машиністи та їхні помічники увагою з боку галузевої преси. Хоча... Гортаючи шпальти газети залізничників «Рабочее слово», наштовхнувся на парадокс. Про локомотивні бригади колеги пишуть доволі часто. А про машиністів-інструкторів - лише за особливих умов. Завітавши до оборотного депо ст. Борщагівка-Технічна, вирішив «віднайти» такого за службовою абревіатурою ТЧМІ, з яким можна погомоніти про досвід, але не лише про особистий.

    - Цікавить практика і школа машиніста-інструктора? - перепитує мене заступник начальника моторвагонного депо Фастів з експлуатації Олександр ОСИПЕНКО. - Тоді раджу познайомитися із Петром КУСТАШЕМ. Це близька мені за життєрадісним духом людина, справжній фахівець, який знає особливості нинішнього залізничного життя не з чуток. Здається, кращої характеристики і не треба. Тому дочекавшись, коли Петро Олександрович закінчить засідання ради «власної» колони локомотивників, пропоную йому тему для розмови.

    - Знаю, що далекого вже 1976-го хлопець з Уладівки, вчорашній випускник Жмеринського залізничного училища, став бригадиром колії... Але ж доля розпорядилася таким чином, що згодом Ви, як кажуть, опинилися у локомотивниках.

    - Так, після декількох років роботи на колії захотілося здійснити давню мрію: керувати тяговим рухомим складом. Але перед цим, відслуживши у війську, закінчив Київську технічну школу залізничного транспорту. Першим машиністом, який допомагав доповнювати теоретичні знання практикою під час рейсів, був авторитетний у 60 - 80-ті роки залізничник Олек-сандр МКРТЧАН. Це завдяки йому, а згодом - Володимирові ВЕЛИКОМУ я за якихось чотири-п’ять років став за праве крило електропоїзда. Маю також великий досвід машиніста.


    Колона справжніх професіоналів

    - Ось уже впродовж майже дев’яти років Ви очолюєте локомотивну колону №3. Хотілося б докладно дізнатися про будні цього чималого підрозділу оборотного депо. Розкажіть, будь ласка, про роботу ради колони.

    - У складі нашої третьої колони - 45 машиністів та 40 помічників. Справжніми однодумцями вважаю машиністів Ігоря БОСЕНКА, про якого у вашій газеті нещодавно було надруковано теплу замальовку, профорга колони Григорія ІВАХНЕНКА, інженера з навчання Олександра ХРИСТЕНКА. Разом з ними працюємо над реалізацією завдань задля гарантування безпеки руху поїздів і якісного засвоєння галузевих інструкцій та правил технічної експлуатації. Проводиться індивідуальна робота з кожним членом локомотивної бригади з моменту його зарахування до штату колони. Спробую роз’яснити, як ми розуміємо, а головне, як дотримуємося основ цієї методики.

    Можливо, не відкрию таємниць, коли скажу, що під час працевлаштування на «місце» помічника машиніста з молодою людиною проводимо співбесіду про важливість і безумовне виконання службових інструкцій і правил. Первинний інструктаж з охорони праці на робочому місці - то азбучна істина. До речі, важливу роль відіграє постійний контроль за засвоєнням теоретичних знань і практичними навичками конкретної людини. Машиніст-інструктор завжди має бути у курсі сімейних справ підлеглого. Повірте, знаючи про мікроклімат у родині новачка, можна визначити, на що варто сподіватися від його особистої поведінки.

    На час стажування дублер помічника закріплюється за одним із найбільш досвідчених і класних машиністів. У процесі їхнього стажування я періодично проводжу з кожним бесіди, щоб з’ясувати, якими навичками і знаннями він володіє. У самостійній роботі помічника без цього,

    самі розумієте, неможливо працювати. Згодом на засіданні ради колони вирішуємо питання про закріплення молодого помічника за кваліфікованим машиністом. Але перед цим молодому спеціалістові слід успішно скласти іспити членам комісії депо. Перед затвердженням на посаді в обов’язковому порядку проводимо бесіду з безпеки руху, перевіряємо знання причин проїздів заборонних сигналів і дотримання умов інструкцій локомотивною бригадою. У процесі роботи кожний помічник і машиніст відвідують технічні заняття не рідше, ніж двічі на місяць. Готуватися до них варто згідно із планом, який доведено до працівників на початку попереднього місяця.

    - Яким темам віддаєте перевагу?

    - Особлива увага - вивченню ТРА станцій і особливостей роботи на дільницях, які обслуговує оборотне депо. Ця підготовка ведеться у чудово обладнаному технічному класі. Під час технічних занять йде перевірка засвоєння матеріалу молодими помічниками та машиністами. Таким чином вони ще й ще раз закріплюють у пам’яті необхідну інформацію.

    Під час «уроків» важливу роль відіграє перехресне опитування згідно з обраною темою. Проте починати його потрібно з менш досвідчених машиністів. Уявімо, що в когось виникли труднощі з відповіддю. Тоді варто надати слово більш кваліфікованим фахівцям, які продовжують відповідь на поставлене запитання. Після цього той, хто не відповів, записує правильну відповідь у власний службовий блокнот.

    Про секрети електросхем, гальмових мереж,

    підвагонного обладнання тощо мову ведемо безпосередньо у пункті відстою електропоїздів. На «гарячих» електросекціях, де імітуємо несправності в електричних мережах, варто досягти виконання нормативу з визначення несправності впродовж десяти хвилин. Протягом місяця кожний машиніст і помічник мають здати іспит згідно із тематичним планом.

    - Поки що говоримо про безпосередні обов’язки машиніста-інструктора. Але ж ми домовлялися розповісти про досвід ради колони.

    - Розумію природу вашої зацікавленості: можливо, наш досвід стане у нагоді колегам з інших депо. Хай так буде! Отже, рада колони бере активну участь у теоретичному і практичному навчанні молодих локомотивників, інформує про зміни на конкретних дільницях. Члени ради, а це досвідчені фахівці, організовують та проводять інструктажі з метою ознайомлення локомотивної бригади з особливостями наступної роботи, змінами у поїзній обстановці. У залежності від характеру виконання робіт ми також докладно ознайомлюємо з поточними телеграмами і розпорядженнями. Для перевірки якісного засвоєння інструктажу члени ради задають кілька питань.

    З думкою членів ради колони мають рахуватися керівники депо під час направлення на навчання помічників машиністів до Технічної школи залізничного транспорту. Після курсів кожний помічник, як ми кажемо, закріплюється за досвідченим машиністом на період не менше трьох місяців. Для перевірки якості навчання претенденти на посаду машиніста отримують конкретні завдання для вивчення тем з управління гальмівною системою і секретів обладнання електросекцій. Далі - декілька цільових поїздок зі мною. Тут цікавить знання профілю колії, навички з економії електроенергії під час руху. По закінченні стажування кожний помічник має здати комісії депо іспити на посаду машиніста. Після цього - заключні поїздки з метою затвердження знань, які стосуються плечей обслуговування.

    Контроль за малодосвідченими машиністами ведемо під час контрольно-інструкторських перевірок. Допомагають дізнатися про фах результати розшифрування швидкостемірних стрічок тощо.

    - Чи були випадки, коли у процесі роботи машиніст не намагався підвищити власну кваліфікацію?

    - У таких випадках проводимо бесіду з метою попередження про незавидну перспективу. А якщо невдаха не реагує на зауваження, постає питання про невідповідність його посаді і переведення на нижче оплачувану роботу. Рішення жорстке, але необхідне. І тут також відіграє роль думка членів ради колони.

    - Петре Олександровичу, за роботою не забуваєте про відпочинок?

    - Зізнаюся, довго відпочивати не вмію. Мені відомі чудові лісові місця, де відбувається «тихе» полювання, а також ті береги, де ловиться риба, але через брак часу все це - поза зоною досяжності. Маю чудову сім’ю. Їй віддаю найкращі години вільного часу.

    Нещодавно Петро Кусташ отримав нагороду - Почесну грамоту Кабінету Міністрів України. Поздоровляємо!

    Інтерв’ю провів

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05