РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 39 (17 жовтня 2009) 

  • Актуальне інтерв’ю. Підсумки і перспективи. Пасажирське літо. Висновки – восени


    За традицією, показовими етапами у діяльності пасажирського господарства є перехід на літній графік руху поїздів, що відкриває багатовекторну кампанію з обслуговування подорожніх. Не менші турботи - і під час її завершення. Із сьогоднішньої розмови з начальником пасажирської служби Південно-Західної залізниці Олександром БОЛДОВИМ вдалося докладно дізнатися про те, з якими результатами завершено весняно-літній сезон.

    - Олександре Володимировичу, хотілося б ознайомитись з основними підсумками пасажирської кампанії. Скільки перевезено пасажирів, отримано виручки?

    - Літній сезон для нас - завжди напружена пора: обсяг перевезень відчутно зростає, розширюється географія маршрутів, збільшується кількість пасажирських поїздів у бік Одеського та Кримського регіонів. Тепер - про бізнес-арифметику. За період літніх перевезень по залізниці в дальньому сполученні перевезено понад 12,6 мільйона пасажирів, що менше в порівнянні з аналогічним періодом 2008 року на 6%. Проте доходи від перевезень цієї категорії подорожуючих зросли на 35%. Це пояснюється підвищенням тарифів.

    Вдалося заробити і від послуг, що надаються у поїздах. Реалізація сервісної продукції цього літа дала змогу отримати доходів на 26% більше, ніж за аналогічний період 2008 року. Чималі кошти надійшли до скарбниці залізниці від надання послуги із забезпечення пасажирів постільною білизною. На 18% зросли доходи від комісійного збору.

    - Скільки було впроваджено додаткових пасажирських поїздів відповідно до літнього графіка перевезень? Як вирішувалась проблема формування та експлуатації резервних?

    - Улітку цього року було додатково сформовано 15 пасажирських поїздів, де задіяно 349 вагонів.

    Крім цього, використовуючи резервні состави, було призначено додаткові поїзди для обслуговування 54 рейсів. Вони курсували на напрямках з Києва у бік Сімферополя, Генічеська (за заявкою теркому профспілок Київської дирекції залізничних перевезень), Євпаторії, Керчі, Феодосії, Бердянська. Зазначу, 10 рейсів поїзда №597/294 сполученням Київ - Євпаторія призначено для перевезення дітей на оздоровлення. Також курсував поїзд №9/10 сполученням Київ - Одеса, який здійснив 83 рейси.

    З метою раціонального використання рухомого складу здійснено так звану зав’язку составів у загальний обіг поїздів за маршрутами від Києва у бік Керчі, Бердянська, Євпаторії, Сімферополя. Це дозволило значно скоротити терміни простою поїздів у пунктах формування та обороту.

    Для забезпечення комфорту пасажирів у літній період у пасажирських поїздах експлуатувалися 570 пасажирських вагонів, які обладнано системою кондиціонування повітря, а в інших вагонах функціонує примусова вентиляція. Проводився щоденний контроль за роботою цих систем. З метою забезпечення стабільної роботи систем кондиціонування повітря залізницею придбано та установлено запасних частин та витратних матеріалів на суму 2,4 мільйона гривень.

    - Якість обслуговування подорожуючих залежить від декількох складових: від стану вагонів, обслуговування провідника і сервісу, який пасажирові надають під час очікування поїзда. Проте нещодавно впроваджено нову послугу для подорожуючих. Маю на увазі - ланч-бокси.

    - На залізниці з 5 квітня 2009 року впроваджено як експеримент послугу з надання пасажирам продуктових наборів, ціну яких включено у вартість проїзного документа. Дану послугу як експеримент впроваджено у двох пасажирських вагонах типу СВ та купейному в пасажирському поїзді №5 Київ - Москва.

    Впродовж п’яти місяців з початку проведення, наголошую, експерименту реалізовано понад сім тисяч наборів, із них майже п’ять тисяч - у купейних вагонах та понад дві тисячі - у вагонах типу СВ. В інших вагонах реалізація відбувається через касовий апарат. У середньому за один рейс продаємо 44 набори. Вже незабаром дана послуга надаватиметься і в поїздах №81/82 Київ - Ужгород, №101/102 Київ - Херсон, №27/28 Київ - Севастополь, №12/11 Київ - Сімферополь, №3/4 Київ - Москва.

    - Що зроблено для надання допомоги особам з обмеженими фізичними можливостями?

    - На залізничних вокзалах та вузлових станціях діють групи з надання допомоги особам з обмеженими фізичними можливостями. Інформація для пасажирів про функціонування груп з надання допомоги розміщена на дошках для оголошень та передається через гучномовний зв’язок.

    На всіх вокзалах залізниці виділено місця для відпочинку інвалідів у залах чекання. Є вони також на конкорсі вокзалу станції Київ-Пасажирський. Крім того, на цьому терміналі функціонує окрема зала для відпочинку, що розрахована на 48 посадочних місць. Поруч, в окремій кімнаті встановлено автоматичну камеру схову речей, якою можна скористатися за допомогою чергового по залу. Тут же функціонує туалет, який облаштовано спеціальним обладнанням. У залі для інвалідів до їхніх послуг - «кімната гігієни». На всіх вокзалах є інвалідні візки, переговорні пристрої, які розміщено на висоті, що є зручною для спілкування.

    Потрібно згадати і про те, що на вокзалах станцій Київ-Пасажирський, Вінниця, Дарниця, на зупинній платформі Караваєві Дачі функціонують ліфти. Виділено місця для паркування спецавтомобілів на вокзалах станцій Київ-Пасажирський, Хмельницький, Вінниця, Чернігів, Ніжин, Козятин, Конотоп, Ворожба, Бахмач, Хутір Михайлівський, Кам’янець-Подільський.

    На залізниці для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостям є три спеціалізованих вагони. У комплекті кожного - спеціальні інвалідні візки. Вагони мають обладнання для зручної посадки і висадки та спеціалізоване купе. До речі, функціонує технологія прийому замовлень на причеплення спеціального вагона для пасажирів з обмеженими фізичними можливостями.

    Можливо, вас зацікавить і наступна статистика: за 8 місяців 2009 року вагонами Південно-Західної залізниці перевезено 225 інвалідів-колясочників та 219 супроводжуючих осіб. Отже залізнична інфраструктура доступна для осіб з обмеженими фізичними можливостями.

    - Наступне питання - про експрес-передачі. Як оцінює таку послугу залізничний клієнт?

    - У 2009 році залізницею покращено якість надання цієї послуги. Як відомо, з 1 червня поточного року дана послуга оформлюється та приймається на вокзалах та станціях залізниці, що дозволяє громадянам у зручний для них час здати передачу на вокзал, де вона буде зберігатися до відправлення поїзда. Ясна річ, що у такому разі працівником вокзалу її вчасно буде доставлено до конкретного поїзда. Доходи від запровадження цієї послуги свідчать про те, що вона користується певним попитом у населення.

    - На даний час спостерігається збільшення попиту на послуги з оплати та бронювання проїзних документів через мережу інтернет. Чи не так?

    - Маєте рацію. З 1 січня по жовтень поточного року через мережу інтернет заброньовано та оформлено в касах залізниці 4363 місця. За період з 31 березня по кінець вересня цього року через мережу інтернет в касах залізниці сплачено за 16677 проїзних документів.

    З метою популяризації послуги з бронювання та оплати проїзних документів через комп’ютерну мережу на вокзалах для таких пасажирів забезпечено позачергове оформлення проїзних документів, у томі числі шляхом обслуговування їх у спеціалізованих квиткових касах.

    Варто доповнити цю інформацію: відповідно до доручення Міністра транспорту та зв’язку України з 14 квітня 2009 року у відділеннях Укрпошти також впроваджено послугу із замовлення проїзних документів через всесвітню «павутину».

    - Для зручності пасажирів під час літніх перевезень відкриваються нові, а також утворюються пересувні каси. Розкажіть, будь ласка, про це докладніше.

    - Додаткові квиткові каси відкриваються при збільшенні пасажиропотоку. Так на період літніх пасажирських перевезень у 2009 році в Українському центрі з обслуговування пасажирів та на столичному вокзалі було додатково відкрито 42 квиткових каси. Із них 30 - обслуговували подорожан, які відправлялися на поїздах дальнього сполучення, 10 кас працювали на обслуговування напрямків приміського сполучення. Функціонували також дві змішані квиткові каси. Єдина поки що пересувна квиткова каса працює на курорті Хмільник.

    - Чи збільшилась кількість станцій, обладнаних автоматичною системою продажу квитків «Експрес УЗ»? Адже на багатьох малих станціях доводиться виписувати квитки вручну.

    - Впродовж 2007 - 2008 років на 37 станціях із великим пасажиропотоком було встановлено термінальне обладнання. Так званий автоматичний комплекс АСК ПП УЗ для продажу проїзних документів у дальньому сполученні, який замінив диспетчерські термінали. У 2009 році додатково встановлено два термінальних комплекси типу АСК ПП УЗ на станціях Видубичі та Кононівка. На даний час по залізниці через диспетчерські термінали працюють 68 станцій, на яких здійснюються незначні обсяги продажу проїзних документів.

    - Як вирішуються кадрові питання? Адже забезпечення літньої кампанії - річ непроста...

    - І тут ви також праві. Зазначу, згідно із Програмою організації діяльності щодо забезпечення літніх пасажирських перевезень залізницями України на 2009 рік було передбачено прийом на час кампанії 800 провідників пасажирських вагонів.

    Але за певних економічних умов для забезпечення літніх перевезень було прийнято тимчасово 310 провідників. Факт: 75 з них - члени студентського загону, який сформовано на базі студентів Державного економіко-технологічного університету транспорту та Київського технікуму залізничного транспорту.

    - Поговоримо про надання ще одного виду залізничного сервісу. Чи багато пасажирів скористалися послугами вагона-автомобілевоза?

    - Вагон-автомобілевоз курсує до станції Сімферополь - у складі поїзда №12/11 сполученням Київ - Сімферополь - Київ, відправленням із Києва по парних числах місяця.

    За дев’ять місяців 2009 року перевезено 813 автомобілів, загальною вагою понад 1000 тонн, кошти за перевезення автомобілів склали понад 700 тисяч гривень. Нагадаю, перевезення автівки усі охочі можуть оформити завчасно, однак не раніше, як за 45 діб та не пізніше, як за одну добу до відправлення поїзда. У вагоні-автомобілевозі дозволяється перевозити лише легковики, висота яких не перевищує 175 сантиметрів. Якщо перевезення автомобіля не оформлено заздалегідь, то доставити його потрібно не пізніше, ніж за дві години до відправлення поїзда до місця завантаження. Останнє розміщене на 32 колії Приміського вокзалу станції Київ-Пасажирський.

    - Новий рухомий склад, продовження терміну експлуатації пасажирських вагонів. За цими сталими словосполученнями - величезна праця інженерів і вчених. Як просувається програма капітально-відновлювальних ремонтів?

    - На сьогодні в парку пасажирських вагонів залізниці налічується 69 нових одиниць пасажирського рухомого складу вітчизняного та 24 вагони російського виробництв.

    Тепер - про рухомий склад зі стажем. З метою утримання робочого парку пасажирських вагонів у 2009 році залізницею проведено технічне обстеження п’ятдесяти пасажирських вагонів, із яких сорок одному продовжено термін служби ще на п’ять років, тобто до 2014 року. Крім того, у 2009 році залізницею заплановано провести капітально-відновлювальний ремонт 16 пасажирським вагонам з продовженням терміну служби на 16 років.

    - Маршрут Київ - Краків - Вроцлав обслуговується вагонами із розсувними колісними парами SUW 2000. Для пасажирів це безперечна зручність, а як вирішуються технічні проблеми, пов’язані з їх експлуатацією? Яка перспектива подальшого розвитку цього виду рухомого складу?

    - На сьогодні поїзд №35/36 курсує за маршрутом Львів - Краків - Вроцлав. Враховуючи те, що система SUW 2000, яку встановлено на вагонах даного поїзда, - це ноу-хау у залізничній сфері України та у зв’язку з удосконаленням цієї системи було прийнято рішення щодо передачі вищевказаного поїзда на Львівську залізницю. Адже експлуатація і розробка мають бути ближчими одне до одного. Також слід зазначити, що експлуатація розсувних колісних пар пасажирських вагонів відбувається на переході кордону Україна - Польща (станція Мостицька) і нагляд за даним вузлом буде вестись львівськими та польськими колегами.

    Для вивезення пасажирів зі станції Київ - Пасажирський до Кракова курсує щоденно прискорений поїзд №169/170 сполученням Київ - Львів, що прибуває до кінцевої станції о 23 годині 29 хвилин. Далі можна скористатися послугами поїзда №35/36 сполученням Київ - Краків - Вроцлав, який щоденно відправляється зі Львова о 23:59.

    - Це інтерв’ю читачі побачать напередодні Дня залізничника. Поздоровляємо Вас із цим святом!

    - Дякую! Дозвольте і мені скористатися з цієї нагоди і через вашу газету привітати працівників Південно-Західної залізниці - машиністів і диспетчерів, колійників, працівників депо і провідників, зв’язківців, енергетиків, управлінців. Усіх тих, хто забезпечує перевезення пасажирів, вантажів, хто відповідає за ритм у русі поїздів. Бажаю їм здоров’я, нових рішень, благополуччя у сім’ях і на роботі, а також успіхів і життєвих гараздів!

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05