РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 36 (25 вересня 2009) 

  • Голос вокзалу



    Любові МІЛЯШЕВСЬКІЙ часто доводилося замість святкового стола сідати за службовий. Це вже від неї не залежало, якщо на такі дні припадала зміна. Бувало, й Новий рік зустрічала на роботі. Коли мало не в усіх домівках готувалися салютувати бризками шампанського, вона в ці хвилини вкотре пробігала очима по аркушу паперу з текстом привітання, яке потім лунало на всю привокзальну площу й урочисто підносилося у зимове небо.

    Її бездоганна дикція, м’яка й доброзичлива інтонація могли б прислужитися десь на радіо чи телебаченні, але так сталося, що вона ось уже 35 років незмінно заступає на свій пост у невеличкій кімнаті-студії Центрального залізничного вокзалу столиці.

    - Раніше наша дикторська містилася у кімнаті під годинником на вежі, - показує в бік приміського вокзалу Любов Миколаївна. - Після реконструкції вокзалу перевели сюди... Тоді ж на поміч прийшов комп’ютер, в якому «сидить» весь розклад руху поїздів. Тому лише частину оголошень читаю з голосу. Всі інші тексти про прибуття чи відправлення поїздів прокручуються в запису.

    Щоправда, якими б досконалими не були сучасні технології обробки, зберігання й трансляції інформації, значна її частина передається в ручному режимі. Скажімо, хтось щось загубив чи розминувся з кимось. Куди звертатися в цьому вокзальному велелюдді? Звичайно, до довідкової. Звідти у дикторську надходить оголошення відповідного змісту, і за якусь хвильку його вже чують. Дуже часто диктору доводиться вмикати мікрофон, коли вводяться літній чи зимовий час. Переводяться стрілки годинника - і пасажири починають плутатися. В такі дні у дикторів гаряча пора. Втім і без цього «ефірні» будні зазвичай наповнені десятками, а то й сотнями звернень.

    - Приватні оголошення бувають дуже різні, - розповідає старший диктор вокзалу Любов Міляшевська. - Комусь стало зле. Потрібно терміново викликати лікаря. Тут уже кожна хвилина дорога. А одного разу двоє пасажирів ненавмисно обмінялися взуттям. Лише на пероні це помітив один із них. Мерщій до нас, за допомогою. Що зробиш - і таке буває...

    Щоб мати хоча б якесь уявлення про обсяги мовлення, назву лише одну цифру. За добу зі станційних колій вокзалу вирушають і на них прибувають 222 поїзди. Про кожен із них потрібно нагадати у 5 - 7 виступах диктора - і про час прибуття, і про початок посадки, і про її завершення. Нарешті - про відправлення. Тому безмовним вокзал ніколи не буває. Мовчання може тривати максимум хвилину. Втім, це не означає, що в такі моменти диктори відпочивають. Вони майже безперервно на зв’язку з черговим по вокзалу, операторами довідкової служби.

    Спілкуючись з Любов’ю Миколаївною, яку, до речі, нещодавно нагороджено знаком «За доблесну працю на Південно-Західній залізниці», поцікавився, як бути, якщо хтось зіпсував настрій диктору, а йому потрібно приховати це від слухачів.

    - Мій рецепт простий, - зізнається Любов Міляшевська. - Усі неприємності й негаразди я залишаю за межами приміщення, в якому працюю. Так має бути, якщо ти дорожиш своєю справою. Я завжди пам’ятаю, що наші повідомлення комусь дуже потрібні. Коли, наприклад, оголошую про прибуття поїзда, уявляю людей, які з нетерпінням його очікують. Заради них і працюємо...

    Любов Миколаївна може довго розповідати про свою роботу. Про критерії, яким має відповідати диктор. Про своїх кумирів. Цікаве спостереження: вона переконана в тому, що по голосу людини (навіть, якщо її не бачити) можна інтуїтивно здогадатися, яка вона.

    Мені здається, що я також зміг би уявити Любов Міляшевську, почувши її голос, який «видає» врівноважену, відповідальну і миловиду жінку.





    Володимир ЯНІШЕВСЬКИЙ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05