Репортаж у номер. Зручно. Швидко. Комфортно
 У середу, 2 вересня, сталася подія, яка на багато років визначила стратегію розвитку й модернізації транспортної мережі у такому мегаполісі, як Київ. В урочистій обстановці за участю керівництва Південно-Західної залізниці та високопосадовців столиці відбувся запуск першої міської електрички сполученням платформа Троєщина (колишня Городня) - станція Київ-Петрівка. Відтепер мешканці найбільшого «спального» району мають змогу перетинати Дніпро, не вистоюючи в автомобільних пробках і заторах на Московському мосту. Таким чином з пуском міського електропоїзда Південно-Західна залізниця зробила ще один крок на шляху до розв’язання гострої проблеми перевезення міських пасажирів.
Попри усі труднощі, які виникали й виникають в цей кризовий період, керівництво, фахівці профільних служб і підрозділів столичної магістралі продемонстрували здатність до стратегічного планування й обрання правильної тактики на кожному з етапів реалізації цього проекту. Досить пригадати статтю начальника Південно-Західної залізниці Олексія Кривопішина в журналі «Залізничний транспорт України» (№5, 2006 р.), в якій автор доводить необхідність організації міських залізничних шляхів. Це вважається ефективним методом розв’язання транспортних проблем. Означена практика набула поширення практично в усіх великих містах Європи, Азії та Америки. Нині справа дійшла й до нашої столиці.
…Для залізничників з моторвагонного депо Фастів - машиніста Сергія Малиновського та його помічника Юрія Неліпи - день 2 вересня 2009 р. запам’ятається на все життя. Адже саме вони керували першим міським електропоїздом за маршрутом - зупинна платформа Троєщина - ст. Київ-Петрівка. Таким чином важливий транспортний проект, у створенні якого брали участь фахівці Південно-Західної залізниці спільно зі столичною мерією, успішно завершено.
 Як розвести пасажиропотоки в районі столичних масивів Троєщина, Райдужний, Воскресенка? Над цією проблемою довго ламали голови у Київській мерії. Розв’язати питання вдалося за допомогою фахівців столичної магістралі. Тепер залізничний Петрівський міст працюватиме не лише для пропуску ним вантажних поїздів (залізниця несе певні збитки через зміни у планах їхнього формування та графіка руху).
Попри це тут курсуватимуть швидкі електропоїзди. До речі, Південно-Західна залізниця за галузеві кошти відремонтувала рухомий склад. Ініціативу з приводу підготовки та подальшого обслуговування залізничної інфраструктури (колійне, енергетичне господарства, мережі зв’язку, будівництво зупинних платформ тощо), розробки зручного графіка курсування електропоїздів з боку керівництва Південно-Західної магістралі тепер підтримали і пасажири. Під час мітингу з нагоди пуску залізничного «маршрутного таксі» від киян, які взяли участь в урочистостях можна було почути лише схвальні відгуки на адресу організаторів транспортного проекту. Тепер столичні автобуси, які «закільцьовано» між лівобережними масивами мають доставляти киян і гостей міста за призначенням, тобто до залізниці. А далі - турботами про пасажирів перейматимуться локомотивні бригади. П’ять - шість хвилин у просторому салоні електропоїзда, що «перелітає» над Дніпром зі швидкістю 100 км/год і ви опиняєтеся, приміром, на станції Київ-Петрівка. Є намір швидко дістатися вранці та ввечері у «спальні» райони? Будь ласка! Квиток, який коштує дві гривні - проїзний документ, дійсний для проїзду і на автобусі, і на електропоїзді. Зручно? Безумовно.
Хто-хто, а залізничники готувалися до цього наполегливо й професійно. У моторвагонному депо Фастів проведено капітально-відновлювальний ремонт електропоїзда ЕПЛ-9Т. Під час ремонту повністю замінили електричні мережі керування, освітлення вагонів. Внутрішньосалонне обладнання не відрізниш від інтер’єру вагонів у метрополітені - місця для пасажирів розміщено вздовж стін. Ще одна зручність - поручні, за допомогою яких можна впевнено пересуватися салоном. Переобладнано східці вагонів для посадки пасажирів з високих платформ. Модернізовано й кабіни машиністів. Їх також утеплено килимовими доріжками. В електропоїзді 411 місць для сидіння подорожан, а загальна розрахункова населеність становить 1286 пасажирів.
 Крім оновленого електропоїзда підвищеного комфорту на лінію виходитиме ще одна електричка. Цю пару використовуватимуть у години пік з коротким інтервалом руху. Існує і «гарячий» резерв.
- Сьогодні ми завершили перший етап великого транспортного проекту, - сказав у бесіді з журналістами начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин. - Попереду - об’єднання в єдину транспортну мережу дев’яти залізничних станцій і зупинних платформ, які розташовано поблизу зі станціями київського метрополітену. За умов, якщо столична мерія віднайде кошти на закупівлю ще семи електропоїздів, залізничники зможуть об’єднати ст. Сирець, Борщагівку, Караваєві Дачі і Київ-Пасажирський.
Отож планів, як кажуть, громаддя. Але вони цілком реальні, переконані очільники Південно-Західної магістралі. Головне, щоб їхні партнери Київавтодор, Київпастранс та інші структури міської влади забезпечували широкий фронт роботи для залізничників. Йдеться про облаштування автомобільних під’їздів до платформ, інші важливі роботи з розвитку транспортної інфраструктури Києва. А тим часом кияни та гості столиці мають переконатися у зручному виді транспорту - залізничному «метро».
Віктор ЗАДВОРНОВ, Володимир ЯНІШЕВСЬКИЙ
|