РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 33 (31 серпня 2009) 

  • Закон і порядок. У нас не проблеми. У нас – робота

    У Конотопі початок липня був пов’язаний з ювілейною датою - уперше на державному рівні відзначалося 350-ліття Конотопської битви. Місто причепурилося, розквітло прапорами і святковими бігбордами, окремі вулиці вкрилися свіжим асфальтом, на них дорожні працівники старанно намалювали розмітку, словом, усе було готове до приїзду високих керівників та численних гостей. І ювілейна тема якось само собою виникала в розмовах.

    - А ви знаєте, - сказав начальник юридичного сектору Конотопської дирекції залізничних перевезень Андрій ВОЛІК, - у мене теж «кругла дата». Двадцять років тому я став працювати юрисконсультом відділка. Але, якби не «Рабочее слово», чесне слово, не згадав би. І за двадцять років я вперше розповідаю газеті про свою роботу. До нашої служби раніше уваги практично не було.

    Що ж, зауваження справедливе. Пера залізничних газетярів тоді в основному націлювалися на машиністів, ремонтників й оглядачів вагонів, на електромонтерів і просто монтерів колії. І зараз не забуваємо про робітничий люд. Правда, правники й самі не претендували на перші шпальти. Але часи міняються. Сьогодні юридичне забезпечення господарської діяльності набуло виняткового значення. Без нього, без роботи юристів - це збитки, втрата репутації надійного бізнесового партнера і по суті - фінал, якого нікому не хочеться.

    У дирекції цю аксіому ринкових економічних відносин усвідомили давно. Коли, наприклад, заходить мова про відшкодування затрат за перевезення пільгових категорій громадян, то відзначають і заслугу юридичного сектору. У минулому році юристи склали судовий позов до Бахмацького управління праці та соціального захисту населення на суму понад сто тисяч гривень. Позовна заява була задоволена, а відповідач швидко перерахував необхідні кошти. «Навіть більше, - говорить Андрій Миколайович, - ніж було заявлено, перерахували». Правда, в поточному році ситуація повторюється. Гроші знову десь застрягли в чиновницьких нетрях. Але в цілому дирекція має високий відсоток відшкодування за перевезення пільговиків.

    Мені завжди здавалося, що юридична практика далека від динаміки: сидить собі мудра людина у затишному кабінеті, гортає товсті книжки і дає розумні поради. Андрій Волік на абсолютно суб’єктивну оцінку характеру роботи залізничного юрисконсульта лише посміхається.

    - Практично більша половина тижня в роз’їздах, - говорить він, - у судах, на підприємствах. Ми ж забезпечуємо юридичний супровід не лише дирекції… У дистанції захисних лісонасаджень у минулому році покрали деревину. Злодіїв притягли до суду, а на судовому слуханні інтереси потерпілої сторони представляли ми - у дистанції немає посади юриста… Їздимо по всій Україні. Часто буваємо у Чернігові, у Сумах, у Луганську і в Донецьку….

    - І в Харкові, - доповнює перелік міст колега Андрія Воліка провідний юрисконсульт Сергій ДОМБРОВСЬКИЙ.

    Сергій Іванович - помітно молодший за свого керівника. У дирекції він працює неповних дев’ять років, але вже встиг загартуватися на судовому фронті. Згадка про Харків - то минулорічна справа, коли один з лісгоспів подав до суду на залізницю. Не сподобалася амбітному керівникові підприємства організація перевезень, вимагав подавати вагони й возити деревину за його правилами. Тільки ось дійсним Харківський апеляційний суд визнав договір, укладений у залізничній редакції, тобто підтверджено цілковиту необгрунтованість претензій клієнта.

    Роботу юристів певним чином можна виміряти і в грошах.

    - Складно це порахувати? - запитую керівника сектору. - Скільки залізничних гривень зберегли ви із Сергієм Івановичем, наприклад, у поточному році?

    - Чому складно? У нас теж ведеться облік. - І став гортати свої журнали. - Ось був позов до залізниці від ТОВ «Гранд Метрополія». Київський господарський суд їм відмовив, точніше, ми відстояли 62 тисячі гривень. У першому півріччі були ще три претензії на загальну суму 25 тисяч. Із них виплачено 600 гривень.

    Ми теж від клієнтів вимагаємо розраховуватися. Мова тут йде не про дебіторську заборгованість - її в дирекції немає. Просто хтось недоплатив за збереження, там ще якась копійка лежить… У 2009-му ми пред’являли три претензії на 195 тисяч. Із них одна справа розглядається в суді, на 45 тисяч задоволена й одна зовсім «свіжа» - готуємо матеріали до суду.

    Ми ще говоримо про суди і гроші, та відчуваю, що відриваю серйозних людей від основних справ. Тоді ставлю фінальне запитання - про проблеми. Посміхаються обидва відразу. «У нас не проблеми, - відповідає старший за віком і посадою Андрій Волік. - У нас - робота. Її, повірте, вистачає».

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05