РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 32 (25 серпня 2009) 

  • Жодних секретів. Мелодія у жорсткому ритмі

    Експлуатаційний цех депо Бахмач широкому читацькому загалу «Рабочего слова» відомий мало. В останні роки усі медійні лаври діставалися ремонтникам, і про них газета розповідала постійно. Писала про освоєння капітально-відновлювального ремонту вагонів, про запровадження нового обладнання. І це ще не все: друкували репортаж. Про ювілей - сотий кавеерівський вагон залишав територію депо, про спортивні змагання, де тон задавали команди цеху КВР, електроцеху й адміністрації.

    Тільки обділеними увагою, несправедливо забутими пресою, оглядачі вагонів себе не вважають. «Ви знаєте, - напівжартома сказав начальник ПТО Микола ГЕВЕДЗЕ, - наш основний показник - «невидимість». Бо коли про оглядача згадують? Тоді, коли щось, не дай Боже, сталося. Ми є, ми працюємо, та нашу роботу пасажири не помічають. Бо вкладаємося в обмежені часові рамки огляду, поїздів не затримуємо, з нашої вини не стоять вони на інших станціях. Ось тому і «невидимість».

    Мені відразу пригадується випадок по Ніжину. Тут до сорок другого поїзда додають чернігівські вагони. Стоянка тривала і швидко набридає. За бортом - плюс тридцять у тіні. Пасажири з нетерпінням очікують, коли поїзд рушить. Тоді, в дорозі, стане прохолодніше. Ось, нарешті, «зелений». Локомотив смикає вагони, та вони, наче приклеїлися до гарячих рейок. Пауза. У вікно бачу, як до електровоза біжить оглядач. Далі ще спроба рушити. І знову - пауза. І знову до голови поїзда летить мокрий від поту оглядач. І так п’ять разів. А якби все було нормально, якби поїзд відправився із Ніжина за графіком, то на цього уже немолодого чоловіка в сигнальному жилеті і з рацією в руках ніхто уваги і не звернув би, не поспівчував і не зробив би висновок про нелегкий залізничний хліб.

    Пасажирський пункт технічного огляду на ст. Конотоп - структура давня. Можна сміливо стверджувати, що час його створення припадає на початок руху залізничною магістраллю. До наших днів достояло поблизу вокзалу старе дерев’яне приміщення ПТО. За словами місцевих старожилів, воно було ровесником минулого століття. Але вічного немає нічого, і торік колектив, очолюваний Миколою Геведзе, справив новосілля в сучасній двоповерховій будівлі. Новоселам можна тільки позаздрити. Тут створено максимум можливостей для роботи, навчання і перепочинку працівників. Начальник ПТО говорить, що кращих умов для оглядачів пасажирських вагонів в усій Укрзалізниці не знайдеш.

    А їх усіх тут - п’ятдесят сім. Двадцять чотири години на добу, інформував Микола Геведзе, вони «відповідають за технічний стан вагонів пасажирських транзитних поїздів, які курсують в напрямках Південно-Західної, Південної, Донецької, залізниць Європи, Прибалтики, Росії, Білорусі». Правда, крім одного - швидкісного Київ - Москва. Цей поїзд у Конотопі не зупиняється. За сім з половиною місяців працівниками ПТО було проведено технічне обслуговування 157652 вагонів.

    - А що, і в третьому теж (поїзд № 3/4 Київ - Москва - авт.)? Він же стоїть у Конотопі зовсім мало?

    - Звичайно.

    І далі з’ясовується, що стан пасажирського вагона найкраще видно, а оглядачі стверджують, що і добре чути, у русі - так звана прийомка з ходу. Але для цього, зрозуміло, потрібен досвід, практика і відповідальність. Слово «відповідальність» не раз прозвучало в розмові. І коли Геведзе називав прізвища працівників, які заохочувалися керівництвом підприємства та залізниці, - оглядача Геннадія Грибанова, інструктора Василя Новака, старших оглядачів вагонів Олександра Пелюту, Олександра КІрІЄнка, Віктора Тарасенка, Олександра КІЧкайла, Миколу МедведЯ. І коли стали порівнювати роботу пасажирського ПТО і ПТО вантажних вагонів.

    - У сто крат більша відповідальність, - сказав Микола Григорович. - У них - лише залізо. У нас - безпека тисяч людей.

    Микола Геведзе усе своє трудове життя працює на ПТО. У 1976 р. його, демобілізованого солдата, прийняли сюди слюсарем, далі став оглядачем, старшим оглядачем, інструктором, потім очолив колектив. Онук Романа Левченка, почесного залізничника, кавалера багатьох орденів і колишнього начальника вагонного депо Бахмач. Бахмачанин. Останнє для мене - новина. Я чомусь вважав, що Микола Григорович із країв дальніх. «Ні, і ще раз ні, - якось по-доброму заперечує начальник ПТО. - Місцевий, корінний. Мати - вчителька, батько був ветеринарним лікарем».

    Про ПТО Микола Геведзе міг би розповідати годинами. Як оновлювався рухомий склад раніше, як мінялося гальмівне обладнання і скільки пасажирських поїздів приймали на станції в середині вісімдесятих - багато, яку увагу надає їхній роботі адміністрація підприємства і профком - проблем немає. Говорить він і про омолодження колективу. Тут тенденція загальна для депо - приходять нові люди. Система їх підготовки перевірена роками і практикою. Новоприйняті спершу працюють слюсарями. За ними закріплено наставників - вони передають свій досвід й уміння. Навчання у школі, екзамен. Але не все так просто.

    - Основний критерій, - говорить Микола Григорович, - як молодий працівник поводить себе біля вагона. Наскільки він сумлінний, добросовісний, відповідальний. Абияк у нас відходити зміну не можна. На карту ставиться життя людей.

    Ранок. Прибуває пасажирський поїзд. На платформі його уже чекають прикордонники й митники. Увага в першу чергу до них. Але я вже бачу й оглядачів. Вони займають свої позиції. Зупинка. А далі - тук-тук. Це молоточки видзвонюють віковічну мелодію серйозної роботи, мелодію великої відповідальності. Але у жорсткому ритмі.

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05