РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 29 (31 липня 2009) 

  • Безпечна праця - критерій професіоналізму

    Спеціалісти стверджують, що майже 96% нещасних випадків «народжуються» через небезпечні дії людей на виробництві. Такі відсотки говорять про неприпустимі вчинки виконавців. Тут криється причина половини надзвичайних ситуацій. А менша частина викликана помилками керівників і недоліками в організації виробничого процесу.

    Якість оперативного контролю

    Суть матеріалів після контрольної перевірки стану охорони праці на Південно-Західній залізниці, яку проведено комісією Укрзалізниці на чолі із заступником начальника головного управління охорони і організації праці Валерієм СУСЛЕНКОМ упродовж передостаннього червневого тижня, втішною не назвеш. Проте, ми б не стали драматизувати ситуацію. Було перевірено 32 структурних підрозділи та галузеву службу приміських пасажирських перевезень. Показники дозволяють стверджувати, що помітно деяке зниження рівня травматизму у першому півріччі поточного року у порівнянні з аналогічним періодом року минулого. Проте це явище аж ніяк не повинно розхолоджувати тих, хто стоїть на сторожі охорони праці.

    Констатується, що на Південно-Західній ведеться певна робота по здійсненню організаційних та технічних заходів, які спрямовані на створення нешкідливих і безпечних умов праці та з метою запобігання травматизму. Численні рейди спеціалістів з охорони праці з метою виявлення порушень дозволили зробити головний висновок: усунення більшості «вузьких» місць не потребує матеріальних витрат.

    На які вади вказали перевіряльники? До таких недоліків фахівці відносять виробничі інструктажі, проведені неналежним чином. Оперативний контроль за діями персоналу на деяких підприємствах проводиться для чергової «галочки» у відповідних документах. Як наслідок, невиконання нормативів особистої участі керівників підприємств, підрозділів у царині охорони праці. Відомі також порушення під час технічного обстеження підйомних кранів, технічних ємностей, що працюють під тиском тощо.

    Інформацію, що протягом першого півріччя поточного року у порівнянні з минулорічними показниками помітно зниження випадків виробничого травматизму з 24 до 15, можна б сприйняти, як свідчення позитивних зрушень у сфері охорони праці на столичній магістралі. Але не потрібно забувати і про таке. Залізницю не сховати за величезним парканом. Адже, на жаль, факти свідчать: щорічно на територіях структурних підрозділів залізниць України отримують поранення, а то й втрачають життя, у сім - вісім разів більше сторонніх осіб, чим працівників рейкового транспорту на виробництві. Що поробиш? До кожного охоронця не приставиш.

    І все ж. За висновками комісії Укрзалізниці, на Південно-Західній варто зобов’язати всіх посадових осіб і працівників безумовно дотримуватися вимог нормативно-правових актів з охорони праці. Якість оперативного контролю, що є дієвим важелем у боротьбі з порушниками галузевих вимог, має бути понад усе.

    Проти вірусу байдужості

    Обговоренню актуальних проблем з охорони праці було присвячено останню селекторну нараду, яку провів головний інженер - перший заступник начальника Південно-Західної залізниці Володимир ТЯГУЛЬСЬКИЙ.

    Проблема безпечної і безаварійної роботи на підприємствах нашої магістралі як ніколи стає актуальною. Зростає важливість більш удосконалених механізмів управління, методів впливу на умови праці і професійні ризики. Суттєвим недоліком нині вважається низький рівень професіоналізму у тих керівників структурних підрозділів, які у справі унеможливлення зростання сумної статистики наступають на одні й ті ж граблі.

    Взяти хоча б трагічний випадок, який стався з відрядженим до Київської дистанції електропостачання (ЕЧ) електромонтером П. Старокостянтинівського району електропостачання Жмеринської ЕЧ. Службовим розслідуванням було встановлено, що основною причиною нещасного випадку, який призвів до враження електрострумом, не сумісним із життям, було грубе порушення керівником робіт - старшим електромеханіком ЕЧ Київ Приходьком та старшим електромеханіком ЕЧ Жмеринка Звадою Правил безпечної експлуатації електроустановок. І це у спеціалістів з п’ятою - найвищою - групою допуску з електробезпеки. Як мовлять, гріш - ціна їхнім «корочкам», якщо ці, скажемо прямо, непрофесіонали сприяли виникненню надзвичайної ситуації. Роботи на опорах повітряної лінії контактної мережі виконувалися за усним розпорядженням, а не згідно із виробничим нарядом. Не було виконано у встановленому порядку організаційні і технологічні заходи для убезпечення процесу виконання робіт в електроустановках. Головне, що технологія виконання завдання під високою напругою здійснювалась без... заземлення повітряної лінії. У результаті - трагічні наслідки. Але ж це вже було...

    Можна довго переповідати сумні випадки, які сталися й у колійному господарстві. Але на сьогодні ці ситуації вже проаналізовано на рівні позачергових інструктажів на місцях та під час масових селекторних нарад. Врешті-решт, із трагічними наслідками ознайомлено причетних. Ще раз зазначимо, що стан справ з охороною праці, промисловою, пожежною і електробезпекою попри заходи, які спрямовано на унеможливлення горезвісних історій, не є задовільним. Тому робота, пов’язана з удосконаленням системи охорони праці на залізничному транспорті, має стати для кожного представника галузі основним законом.

    Відомі випадки, коли такий, на перший погляд, дріб’язок, як захисні окуляри, каска або спеціальне взуття, боронили життя людини. А що може бути дорожчим за нього?!

    - Після такого провального стану охорони праці, - наголосив В. Тягульський, - було впроваджено особливий режим виробництва у господарствах колії та електропостачання. Згідно із розпорядженням начальника залізниці, яке миттєво передано телеграфом, необхідно підняти рівень контрольної роботи в цих господарствах для попередження виникнення порушень, що призвели б до непоправних подій.

    Не наступати на одні й ті ж граблі

    Здавалось, чого ще потрібно? Але подальші перевірки з усією очевидністю продемонстрували: на ряді підприємств залізниці вкоренилася порочна практика безвідповідального відношення з боку багатьох керівників до забезпечення безпечних умов і охорони праці у трудових колективах. Хоч би для негативного прикладу брати локомотивні депо ст. Козятин та ст. Жмеринка, Київську, Фастівську, Житомирську дистанції колії... Цей перелік, на жаль, не закінчується.

    На деяких підприємствах, у цехах, на дільницях, околодках, у бригадах оселився вірус дивовижної байдужості. Очевидно, це через те, що деякі керівники структурних підрозділів, начальники цехів, бригадири, майстри давно забули про ті виробничі історії, що написані кров’ю?! Тоді вони вже не в змозі ні організувати належним чином виробничий процес, ні контролювати на сто відсотків дотримання працівниками правил охорони праці. А через це - й низький рівень технічного навчання. Природа вірусу байдужості відома, але де знайти проти нього вакцину? Можливо, через цю «заразу» не вчасно надходить до управління залізниці інформація про нещасні випадки на лінії? Тишком-нишком, аби як...

    Схоже, із цим явищем буде покінчено вже найближчим часом. Адже з 3 серпня п.р. впроваджено інструкцію «Про порядок передачі на Південно-Західній залізниці інформації про нещасні випадки на виробництві і регламент виїзду на місце події посадових осіб для проведення службового розслідування». Зміст зрозумілий за назвою. Якщо нехтуєш галузевими правилами, готуйся до звільнення. Лише безпечна праця - критерій професіоналізму.

    І ось тут варто звернутися із запитанням до представників теркомів і профкомів галузевої профспілки. Яка їх участь у кампанії проти явищ виробничого травматизму, яку веде Південно-Західна залізниця? Час підставити плече, панове спілчани! Почнімо з оприлюднення адрес зразкових робочих місць, цехів, околодків тощо. Настав момент, коли слід підвищувати рейтинг безпеки на всіх рівнях.

    Сьогодні особливу увагу слід приділяти не формальному відношенню до своєї роботи взагалі, а до здійснення відомчого контролю у галузі охорони праці. Довгоочікуваний акцент зроблено на удосконалення структури служби охорони праці і підвищення статусу відповідних фахівців у залізничних підрозділах. Ефект від роботи інженера з охорони праці на підприємстві, який має, приміром, лише диплом педагогічного вузу, буде незначним. Попри трудовий стаж. Лише спеціальна освіта, лише досвід роботи, як кажуть, на рейках, у ремонтних цехах, біля рухомого складу - є добрим показником при визначенні рівня фаху.

    І ще про одне. Пора припинити робити «перевірки заради перевірки», а переходити до конкретних дій з метою повного унеможливлення повторення низки виявлених вже порушень. Кінцевий результат акції - відповідність робочих місць нормам і правилам охорони праці. Годі наступати на одні й ті ж граблі!

    Володимир Тягульський робить простий, але су-ворий висновок: керівникам підприємств необхідно підвищувати власну кваліфікацію, чітко знати, хто з них і за що відповідає, забути про формалізм у технічному навчанні і щоденно контролювати підлеглих. Інакше з провального стану охорони праці не вибратись.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05