РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 28 (24 липня 2009) 

  • Що робити, коли нема за що судити

    У наш час усе більше спірних питань вирішуються не у «високих» кабінетах, а у судах. І це найкраща ознака створення демократичного суспільства. Тож і наша залізниця має адаптуватись до таких умов. Вірніше - юристи, які працюють в відповідних службах та й в відокремлених структурних підрозділах. Це давно й вірно зрозуміли в юридичному секторі Жмеринської дирекції залізничних перевезень, який очолює Олексій КАЩУК.

    Утім, назву «сектор» дещо перебільшено, адже у цьому підрозділі, окрім Олексія Степановича, працює лише один юрисконсульт - Алла БОВКУН. Та не кількістю, а вмінням воюють на судовому фронті ці жмеринські юристи. І про це свідчить кількість виграних справ у судах різних інстанцій, а, значить, і сума «відвойованих» коштів для нашої залізниці. Не буду займатись точними підрахунками, для цього є бухгалтерія, а зазначу, що лише цього року Алла Сергіївна «відвоювала» у ТОВ «Фірма «Транзит» 10 тисяч грн. у вигляді штрафу, завдяки її роботі визнано право власності на будівлі Жмеринської дистанції лісозахисних насаджень, отримано понад чотири тисячі заборгованості від ЗАТ «Подільський цукор» та ВАТ «Старокостянтинівський завод ковальсько-пресового устаткування». А також висунуто та задовільнено 10 претензій на загальну суму майже 25 тис. грн. Такі ж, а то й ще більші, здобутки Олексія Степановича.

    Чи легко отримувати перемоги в судових баталіях - запитую у начальника юридичного сектору.

    - Раз на раз не приходиться, - після короткої паузи відповів мій співрозмовник. - Деколи перемогу отримуємо у судах першої інстанції, при одному чи двох засіданнях. А бувають випадки, коли доходимо і до касаційного - суду. І це не залежить від суми, яка оскаржується, а від складності справи та наполегливості наших опонентів.

    - Не так давно завершилась судова тяганина з Державною інспекцією з контролю за цінами у Хмельницькій області, - продовжує Олексій Кащук. - Цей державний орган звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою про примусове виконання його рішення. Мета - стягнення майже 29 тис. грн. і такої ж суми штрафу в дохід бюджету. І це за те, що нібито на ст. Хмельницький, Гречани, Кам’янець-Подільський безпідставно нараховано плату за послугу з розміщення рекламної продукції.

    - Я аргументовано довів, - інформує у подальшій розмові із кореспондентом Олексій Степанович, - що працівниками зазначених у позовній заяві станцій не допущено порушення вимог Положення про рекламну діяльність на залізничному транспорті України. Згідно з цим документом, зокрема, передбачено, що вартість послуг із розміщення реклами затверджується відповідним наказом по залізниці і ними керувались начальники станцій у своїй роботі. А твердження позивача про те, що вартість послуг із розміщення визначалась за домовленістю начальника станції з вантажовідправником, не відповідає дійсності. Фактично рекламодавці звертались до начальників станцій з листами, в яких містилось прохання про розміщення інформації про їхню діяльність. Після розміщення рекламної інформації щомісяця складались акти виконаних робіт, накопичувальні відомості про нарахування оплати за надані послуги, підписи під якими ставили обидві сторони. Лише після цього через технологічний центр з обробки перевізних документів стягувалась оплата й податок на додану вартість.

    Усе це мені вдалось довести у судах усіх інстанцій, а також відстояти твердження про те, що застосування штрафних санкцій до залізниці є незаконним. Таким чином не було перераховано до держбюджету від нашої залізниці більш ніж 57 тис. грн. Суд своєю постановою визнав нашу правоту. Цей документ уже набув чинності. Як мовиться, що робити, коли нема за що судити?!

    Під час подальшої розмови з Олексієм Степановичем та Аллою Сергіївною запитав, з якими суддями краще мати справу.

    - Суди не вибирають, - одразу ж відповіла Алла Бовкун. - Але все ж краще працювати із врівноваженим, толерантним суддею, який уважно тебе вислухає, з’ясує все необхідне. А то й доводиться інколи мати справу із грубіянами, а то й нахабами. Хіба це суддя, якщо він не дає можливості висловитись, довести свою думку, а то й перебиває. Деколи навіть принижує... Мовляв, лише він знає всі закони, а учасники процесу - то якісь недоучки.

    - Я згоден із своєю колегою, - долучається до розмови Олексій Кащук. - Щоправда, мені менше доводилось стикатись із «розгнузданими» суддями. Можливо, це, зважаючи на мій досвід, юридичний стаж. Хоч і в Алли Сергіївни він чималий - уже тридцять років вона працює юристом. Та все ж, дійсно, краще вести справу в судовому засіданні, яке очолює врівноважена, вихована людина, для якої важлива істина, а не будь-які особисті амбіції. Тоді й нервів менше втрачаєш і справу виграєш. А це доволі важливо в нашій роботі.

    Коли Олексій Степанович заговорив про свій досвід, спало на думку поцікавитися, де він його набував. Як виявилося, він пройшов нелегкою прокурорською стезею, після завершення навчання 1977 р. на юридичному факультеті Київського державного університету. Був слідчим, старшим слідчим... Тривалий час очолював Жмеринську транспортну прокуратуру. Згодом працював помічником вінницького обласного прокурора з питань дотримання законодавства на транспорті та з вересня 2004 р. вийшов на пенсію за основною роботою. Невдовзі влаштувався працювати у Жмеринську дирекцію залізничних перевезень. Тож досвід та й юридичний стаж в Олексія Кащука чималий. Та головне, що він допомагає йому успішно виконувати покладені на нього обов’язки. Те ж можна сказати й про Аллу Бовкун. А це значить, що жмеринські залізничні юристи - не пасинки у нашому великому колективі Південно-Західної, вони допомагають зберегти чи добавити надходження до нашої скарбниці.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05