РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 27 (17 липня 2009) 

  • Знайомтесь, справжній професіонал


    Ірина ВАСИЛЮК

    Особисто в мене назва служби - фінансово-економічна, яку впродовж дев’яти років очолює Ірина Анатоліївна, викликає неабияку повагу. Постійний потік документів, зведення точних даних про діяльність усіх підрозділів державного територіально-господарського об’єднання, підготовка і осмислення докладної інформації про діловий пульс на кожному підприємстві Південно-Західної залізниці - то лише частка роботи, специфікою якої володіє моя сьогоднішня співрозмовниця. В запропонованому інтерв’ю напередодні Дня бухгалтера із Іриною Анатоліївною кожний читач, а особливо ті, хто бажає пов’язати свій життєвий шлях із світом цифр заради того, щоб, як кажуть, завжди сходилися дебет та кредит, знайде для себе багато цікавого.

    Сказати, що Ірина ВАСИЛЮК - особистість непересічна серед керівників апарату Південно-Західної залізниці - це буде замало, адже вона очолює доволі складний сектор управління Південно-Західної магістралі - фінансово-економічну службу. Помітив, що Ірина Анатоліївна тверда у судженнях, критична стосовно себе і того, що відбувається навколо. Як вдалося з’ясувати із бесіди, вона приймає будь-який виклик долі, переконлива у відстоюванні власної думки, із цікавістю прислухається до вашої. Збагнув: недаремно колеги вважають її справжнім експертом у царині транспортної економіки, адже пошук шляхів вирішення навіть найскладніших задач в умовах сучасних новацій у нормативно-законодавчій, податковій сферах вартує неабиякої шанобливості.

    - Ірино Анатоліївно, давно намагаюся відповісти на просте, на перший погляд, питання: що сприяє становленню справжнього фахівця в непростій сфері, якою є економіка транспортної галузі. Іншими словами, як із звичайного, приміром, бухгалтера, економіста народжується керівник Вашого рангу?

    - Спочатку про те, що на своєму життєвому шляху я ніколи не зривала зірок із неба. Скоріше за все, рішенню присвятити себе роботі у сфері планування і економіки виробництва сприяла моя любов до точних наук у середній школі. Скільки себе пам’ятаю, завжди подобалося шукати цікаве у найпотаємніших сферах математики. Згодом, навчаючись у Ленінградському фінансово-економічному інституті, намагалася осягнути розумом секрети бухгалтерського аналізу. Як виявилося, це добре вдалося.

    Безумовно, володіння вичерпними знаннями у кожній окремій галузі економіки - важлива і необхідна умова для професійного зростання спеціаліста. Але це лише одна з особливостей, які відрізняють вчорашнього випускника вищого навчального закладу від досвідченого професіонала. Повірте, жоден відмінний диплом навіть найпопулярнішого сучасного університету не дозволить з перших днів роботи, приміром, у службі, яку я очолюю, оволодіти галузевою специфікою. Для того, щоб це відбулося, необхідно починати з азів нашої професії. Приміром, з посади бухгалтера галузевого депо, дистанції.

    - Ірино Анатоліївно, розкажіть, як проліг Ваш шлях кар’єрними сходинками?

    - Уявіть випускницю середньої школи, що у невеличкому молдавському місті Окниця, яка вирішила за порадою сусідки-залізничниці розпочати свою трудову діяльність на посаді квиткового касира на місцевому залізничному вокзалі. Адже незакінчену вищу економічну освіту я вже на той час мала. Місцеві керівники швидко збагнули, що зможу блискавично засвоїти не лише операцію «гроші - квиток». Незабаром я опанувала ази так званого простого бухгалтерського обліку. Хоча перший запис у трудовій книжці був «квитковий касир», працювати довелося все ж за бухгалтерським столом. Це завдяки моїй наставниці - головбуху станції - довелося зрозуміти на все подальше життя: до працьовитості необхідно привчатись самотужки, а знання постійно поповнювати. З першої миті нашого знайомства з нею ми домовились: я до неї звертаюсь за консультацією лише тоді, коли вичерпаю увесь ресурс власних знань та відповідну додаткову літературу. Така методика незабаром дала позитивні результати. З тих часів так і дію.

    Як і кожна справа, пов’язана з точною статистичною інформацією, бухгалтерія вимагає акуратності, точніше, пунктуальності в роботі в будь-якому розумінні цього слова. Поступово я змогла складати балансові звіти, виконувати бухгалтерські операції з нараховування заробітної плати, вести документацію з обліку матеріальних коштів тощо. Років через три - чотири настала мить, коли моя наставниця наголосила: «Ірино, ти - справжній бухгалтер!», а ще додала: «Чого навчилася, того за плечима не носити». Незабаром запропонували попрацювати економістом в Окницькій госпрозрахунковій дистанції колії. Згодом довела, що мого досвіду достатньо, щоб очолити місцеву бухгалтерію. Так і вийшло.

    - Далі - зліт кар’єри. Талант? Безумовно. Але й витримка, вміння працювати з колективом, повага до людей - також мають неабияке значення. Знаю, що через сімейні обставини і примхи долі двадцять два роки тому Ви переїхали в Україну. Чим запам’яталася праця в бухгалтерії тоді ще Козятинського відділка Південно-Західної залізниці?

    - Залізничний бухгалтер, дозволю собі таке доречне словосполучення, має навчитися працювати у чималому колективі. Тоді відділку підпорядковувались і локомотивні, і вагонні депо, і дистанції колії, і енергодільниці. Варто нагадати, що залізничний комплекс включав і включає в себе різноманітні підгалузі. Тут не лише експлуатація залізничного транспорту і колій, ми ремонтуємо рухомий склад, будуємо споруди, постачаємо електроенергію, реалізовуємо готову продукцію, обслуговуємо пасажирів тощо. Як тоді, у вісімдесятих - дев’яностих, так і сьогодні ми співпрацюємо, як в єдиному організмі. Згодом подібну методику вдалося започаткувати і в службі, яку зараз очолюю. Команда! Команда невипадкових людей поруч! Завжди поруч! В успіху і в поразці, в атаці на перешкоди й у монотонному підрахунку результатів, у готовності придумувати і випробувати нове... Але я ніколи не забувала про головне: від моєї кропіткої роботи залежить добробут багатьох залізничників.

    Були часи, коли доводилося працювати за використання арифмометра, настала комп’ютерна епоха. І це значно полегшило нашу працю. Адже бухгалтер має відображати у первісних документах, приміром, приходно-витратних накладних відповідні фінансові операції, а згодом зводити ці дані в єдині документи, які і дозволять уявити керівникові підрозділу, підприємства, галузі загальну картину діяльності на всіх рівнях. Ось коли потрібно, щоб дебет обов’язково дорівнював кредиту. За таких умов про бухгалтера говорять, що він справжній професіонал.

    Разом з тим, варто повсякчасно ознайомлюватися із змінами у законодавчій базі. Адже за відомих причин у нашій країні законотворці приймають все нові і нові рішення, що часто-густо вступають у протиріччя з іншими статтями. Це завжди потребує додаткового розшифрування з боку бухгалтера. Свого часу, коли про інтернет ще й гадки не було, я щоранку уважно вивчала законодавчі рубрики «Урядового кур’єра» і «Голосу України». Згодом звикла слідкувати за змінами у законодавстві завдяки всесвітній «павутині». Це заради того, щоб тримати руку на пульсі життя та розвитку держави.

    - Дев’ять років очолювати складний фінансово-економічний «фронт» великої залізниці - це, очевидно, зіткнення з нескінченими перешкодами і нерідко - чоло-в-чоло. Витримати вдається далеко не всім. Не зможеш тримати удар - випадеш, як кажуть, «з обойми». Як вдається не тільки «триматися в обоймі», але й рішуче простувати вперед?

    - Ніколи не пасувала перед труднощами. Для того, щоб відстоювати інтереси залізниці на всіх рівнях державної влади, мого досвіду завжди вистачає. Адже спираючись на нього, повсякчас отримувала підтримку з боку керівництва Південно-Західної магістралі.

    Ліричний відступ

    Широта професійних і людських інтересів Ірини Анатоліївни, як стверджують її колеги, викликає повагу й подив: невже можна отак усе й відразу? Як вдається все охопити, у чому стимул такого всеохоплення? От про це вона говорить. Із задоволенням обмінюючись накопиченим професійним досвідом, беручи участь у різних семінарах, влаштовуючи «мозкові штурми», п’ятихвилинки з «розбором польотів».

    По суті, співробітники служби за роки роботи з Іриною ВАСИЛЮК згуртувалися в колектив класних менеджерів, де кожен на своєму місці. Й за це місце кожен тримається, намагаючись працювати відмінно. Адже тут вони відчувають не лише свою необхідність, а й соціальну захищеність: мають стабільно виплачувану зарплату, страховий поліс. Звідки таке вміння збирати надійну команду? Вона знову посилається на те, що «життя навчило». Напевне, навчання було нелегким.

    - І знову про «наболіле». Ірино Анатоліївно, нашу газету читають і юні залізничники. Певен, Вам є, що побажати тим підліткам, які, крім любові до точних наук, старанності, вміння концентруватися на, здавалося б, дріб’язкових деталях, швидко працюють з цифровим матеріалом.

    - Дійсно, останнім часом молодь виявляє зацікавленість саме до економічних наук. У цьому можна переконатися під час вступної кампанії до галузевих навчальних закладів. Повторююсь, варто не лише бути закоханим у світ цифр. Крім профільної освіти, бухгалтеру, економісту слід постійно удосконалюватися, щоб не відставати від часу.

    А ще у нагоді буде чудова пам’ять. До речі, зберігати, як мовиться, у чистоті свій мозок мені допомагають різноманітні логічні вправи. До душі - розгадування кросвордів. Я закохана у художню літературу, тому у вільну хвилину віддаю перевагу книгам. Між іншим, зорова пам’ять, розвинена в музичній школі ще з дитинства, дозволяє тримати в уяві величезні масиви цифр.

    Ліричний відступ

    Ірина Анатоліївна дуже поважає й цінує усіх у своїй команді, вважає, що успіх їхньої загальної справи на всі сто відсотків є спільним. Під час нещодавнього ювілею від її колег довелося почути і таке. На роботу приходить охоче й працює у швидкісному темпі, чим «заражає» всіх, при цьому наполегливість у досягненні запланованих результатів вражає і надихає також усіх. Крім натхнення, для будь-якої справи потрібні знання, досвід, велика працьовитість. Все це - про Ірину Василюк - справжнього професіонала.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05