РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 25 (4 липня 2009) 

  • Великі справи Малої залізниці

    Сюди з великим бажанням йдуть і дорослі, і діти. Іноді складається враження: дорослі відчувають себе тут дітьми, а діти - дорослими. Та найбільше задоволення сяє в очах тієї юні, яка приходить на дитячу залізницю не задля розваг, а працювати. Звідки ж починаються витоки їхнього щирого захоплення залізничною справою? Саме це з’ясовував у спілкуванні з Володимиром Краснопером.

    За посадою він старший майстер, та для юних залізничників, насамперед, старший товариш, котрий і цікавинку якусь розповість, і пораду слушну надасть. Тому і в’ється гомінкою зграйкою біля нього дітлашня у красивих залізничних форменках. Професійне кредо Володимира Романовича - поєднувати фах педагога та залізничника.

    - А яку ж програму навчання розроблено для дитячої залізниці? - запитую. - Якими «ласощами», коли не секрет, приваблюєте дітлахів?

    - Жодних секретів. Виходимо з того, що дитяча залізниця - це перш за все цікава гра, якщо хочете, атракціон. Тому і викладання прагнемо вести в ігровій, невимушеній формі. Аж ніяк не ставимо за мету «завантажити» голови дітлахів усіма премудростями залізничної справи. Навчальна програма досить проста, необтяжлива ні в обсязі, ні в часі. Головне її призначення - прищепити дітям любов до залізниці. А найголовніша наша мета - виховати їх справжніми людьми. До занять запрошуються хлопчики та дівчатка 11-15 років. Навчання триває впродовж трьох років. Спочатку діти займаються в гуртках юних залізничників при загальноосвітніх школах. Таких осередків понад двох десятків, вони розташовані неподалік від Малої Південно-Західної. Наступні два роки навчання проводиться на нашій базі.

    - Про що ж ви розповідаєте школярам, аби прищепити любов до сталевих магістралей?

    - Про очевидні речі. Приміром, про те, що на магістралі (хоч на малій, хоч на головній) є умови для розвитку найрізноманітніших здібностей та вподобань, про те, які залізниця має переваги перед іншими галузями навіть у скрутний час. Бо рух поїздів не припиняється ніколи, тому й робота на ній стабільна та перспективна.

    - Треба наголосити, що діяльність дитячої залізниці має соціально спрямований характер, - веде далі Володимир Романович. - Навчання тут безкоштовне. Учні забезпечуються форменим одя-гом. Причому трьома комплектами: робочим, вихідним та парадним. До речі, парадну форму київських юних залізничників визнано найкрасивішою серед усіх інших. У минулому році вони красувалися нею в Запоріжжі, нинішнього - у Дніпропетровську. Адже спілкування з юними колегами, різноманітні конкурси, тестування між ними також входять до навчального процесу. Так само, як і обмін досвідом між викладачами.

    - А скільки дитячих «чавунок» існує в нашій державі? - цікавлюсь у свого співрозмовника.

    - На українських залізницях зараз діють вісім таких закладів: у Києві, Донецьку, Харкові, Дніпропетровську, Запоріжжі, Львові, Рівному та Луцьку. Програма навчання на всіх однакова, хоч матеріально-технічна база, звичайно, відрізняється.

    Треба зауважити, що під час нашої розмови до Володимира Романовича постійно підходили хлопчики та дівчатка, про щось запитували, прохали.

    - Ось так завжди, - посміхається майстер. - Своєї зміни багатьом виявляється замало. Просять дозволити бути присутніми на інших змінах. А он того хлопчину бачите? - мій співрозмовник поглядом показує на стрункого підлітка. - Денисом його звуть. Ледь не із сльозами благав дозволу залишитись на маневровій роботі, коли в кінці дня потяг відправлятиметься в депо.

    - Бачу, у вас працює багато дорослих залізничників? - виявляю свою «спостережливість».

    - Ось і ні. То ви бачите хлопців, які давно закінчили «курс наук» на Малій Південно-Західній і вже працюють на «дорослій» залізниці або навчаються в залізничних навчальних закладах. Проте дитяча, наче магніт, й досі притягує їх до себе.

    А штат викладачів у нас невеликий. Їх можна перерахувати по пальцях. Це наш начальник Валерій Бражник і шість майстрів. Анатолій Максимов, колишній машиніст-інструктор депо Київ-Пасажирський, готує майбутніх машиністів. Вагонній справі юнь навчає Володимир ОсадЧий, котрий прийшов сюди з посади заступника вагонного депо Київ-Пасажирський. У секрети колійної справи дітлахів посвячує Олена Кулаковська, яка до цього була викладачем у столичному ПТУ-17. Майбутніми фахівцями з управління рухом поїздів опікується Світлана Кулаковська. Тетяна Федоренко завідує комп’ютерним класом. Шостим тут - я, старший майстер.

    - Користуючись нагодою, - наголошує Володимир Романович, - від усього нашого колективу хочу виразити глибоку вдячність за турботу та піклування до дитячої залізниці, які постійно виявляє керівництво Південно-Західної магістралі і особисто її начальник Олексій КривопІшин. Попри величезну зайнятість, попри сотні поточних гострих проблем, що потребують негайного вирішення, Олексій Мефодійович обов’язково знаходить час, аби вникнути в проблеми Малої залізниці, надати допомогу, самому особисто відвідати та привітати юних залізничників. І обов’язково порадувати подарунками. Нинішнього сезону чудовим подарунком від керівництва столичної магістралі стали приміщення нового учбового класу, альтанка, де юні залізничники можуть відпочити між змінами. Територія станцій прикрасилася ажурною металевою огорожею.

    Можна бути абсолютно впевненим, кошти, які керівництво Південно-Західної виділяє на утримання та розвиток Дитячої залізниці, йдуть на добрі справи. Це ті зерна, що падають у благодатний та родючий грунт.

    ДОВІДКОВО

    З початку поїзної роботи, з 6 травня 2009 р. Київська дитяча залізниця перевезла понад 14 тисяч пасажирів. У травні дитяча залізниця працювала лише по неділях та у святкові дні, а з початку червня і до закінчення поїзної роботи пасажири можуть проїхатися на дитячому поїзді щосуботи, щонеділі та у свята.

    Нагадуємо, дитячий поїзд курсує між двома станціями «Яблунька» та «Вишенька». Для дорослих квиток коштує 2,4 грн., для дітей - 1,8 грн.

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05