РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 24 (28 червня 2009) 

  • Негода – дефектоскопісту не перешкода

    У лабораторії дефектоскопії колійного господарства нашої залізниці панувала ділова та напружена атмосфера. Саме цього дня відбувався щомісячний звіт начальників цехів дефектоскопії з усіх дистанцій колії Південно-Західної магістралі. Начальник лабораторії Микола Грушка уважно вислуховував доповіді колег, роздивлявся графіки виконання планових робіт. З півслова вникаючи в суть їхніх непростих проблем, робив слушні зауваження, давав практичні поради. Було видно, що справу свою він знає досконало. Ще б пак! Адже виробничий досвід у нього чималий: працює в лабораторії з 1972 р., очолює її з 1994-го. Попри велику зайнятість, Микола Володимирович спромігся викроїти час і для кореспондента залізничної газети.

    Із розмови з начальником лабораторії доходжу думки: підрозділ цей дійсно особливий. Бо ж на нього покладено і технічні, і організаційні, і, навіть, навчальні завдання. Так-так! Щороку 1 вересня приміщення лабораторії перетворюється на учбову аудиторію, за столи якої сідають слухачі тримісячних навчальних курсів для дефектоскопістів-початківців. Окрім того, для підвищення кваліфікації впродовж року на два тижні «гризти граніт науки» до столиці поспішають усі без винятку оператори дефектоскопічних візків.

    У штаті лабораторії - 11 фахівців. Двічі на рік вони обов’язково беруть участь у перевірках роботи дефектоскопічних цехів усіх дистанцій. Для виїздів на лінію їм слугує спеціальний вагон. Проте не лише проведенням практичних занять переймаються фахівці цього підрозділу. З’ясовується, що теоретичні питання їх також цікавлять.

    - Співробітники нашої лабораторії брали участь у розробці правил контролю зварних стиків і стрілочних переводів, затверджених головним управлінням колійного господарства Укрзалізниці, - наголошує Микола Володимирович.

    Глибокої шани на залізниці гідні люди, які водять поїзди, обслуговують контактну мережу, ремонтують колії. Та є на сталевих магістралях фахівці, чий труд зовні, начебто, непримітний, але значення його важко переоцінити. Бо ціна йому - гарантія безпеки руху поїздів. Саме про них, операторів дефектоскопічних візків, без перебільшення, справжніх ентузіастів залізниці, хочу замовити слово. Ні мороз, ні спека, ні вітер, ані злива - ніяка негода не зупиняє їх виходити на лінію для виконання своїх обов’язків. Єдиною перепоною може бути недостатня, менша за 1000 м, видимість.

    Надійних, самовідданих людей серед операторів дефектоскопічних візків на нашій залізниці - переважна більшість. Начальник цеху дефектоскопії Ніжинської дистанції Василь Метеля із сердечною теплотою відгукується про своїх колег: операторів Володимира Падуна, стаж якого майже 40 років, Олександра Кунтуша, Павла Кулинича, Сергія Вакулика, шифрувальників Сергія Овчиникова і Олену Мартиненко. Виконувач обов’язків начальника цеху дефектоскопії Дарницької дистанції Іван Канчалаба з не менш щирими почуттями згадує імена своїх товаришів: наладчика Віктора Будника, операторів Володимира Кулинича, Володимира та Миколу Ткаченків, шифрувальницю Галину Рачинську. За добру працю і шана.

    - Якими якостями має володіти людина, котра обрала собі цей складний фах? - запитую у своїх співрозмовців.

    Однозначно, що це має бути людина сумлінна, відповідальна, уважна. Безпека руху поїздів легковажності не прощає, відповідають вони.

    А ще справу маємо з технічно грамотними спеціалістами. Без ґрунтовної освітньої підготовки до сучасних приладів і не підходь. Останніми роками на залізниці відбувається технічне переоснащення дефектоскопічних цехів, замінюється матеріальна частина. Замість застарілих приладів «Поиск-2» та «Поиск-10» на залізницю прийшли сучасні РДМ-22 молдавського виробництва і наші вітчизняні УДС2-73. Це сучасні прилади, виконані за цифровою технологією, комп’ютеризовані, оснащені електронною пам’яттю.

    - На що, насамперед, звертається увага, коли розробляється графік роботи дефектоскопічних візків? - продовжую розпитувати фахівців.

    - Графік роботи дефектоскопічних візків складає начальник дефектоскопічного цеху, виходячи із стану колій на дільницях дистанції. На що звертається увага? На вантажонапруженість, перевезений тоннаж, а також на місця укладання рейок. На стан кривих - увага особлива, так само, як і на стрілочні переводи. Їх оператор мусить не тільки перевірити за допомогою чутливої апаратури, але й оглянути візуально. Звичайно, головні колії - ось наш, так би мовити, постійний головний біль. Вони потребують підвищеного піклування, на деяких відповідальних дільницях перевірка здійснюється кожні 8-10 днів.

    - А які дефекти рейок найнебезпечніші? - наважуюсь поринути у професійні «хащі».

    І у відповідь вислуховую коротенький «лікнеп».

    - Дефекти рейок класифікуються на дев’ять груп, у залежності від свого розташування, починаючи з головки рейки і закінчуючи її підошвою. Тобто дефекти першої групи знаходяться у верхній частині головки рейки, дефекти дев’ятої ховаються внизу підошви. Найбільш поширеними є дефекти другої групи, це дефекти головок рейок. Але найнебезпечніші вади п’ятої групи - на місці з’єднання головки рейки із шийкою...

    Хай же нашим славним дефектоскопістам, справжнім мандрівним лицарям залізниці, якнайрідше трапляються дефекти рейок п’ятої групи, а також, звичайно, усіх інших. Хай не втрачають вони пильності! Хай їм щастить!

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05