РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 22 (15 червня 2009) 

  • На всеобуч - до Гречука

    Кожен, хто обізнаний у залізничній справі, знає наскільки важка та відповідальна робота чергового по станції. Особливо на тих, що розташовані на магістральних маршрутах, де доволі інтенсивний рух поїздів, виконується маневрова робота, подаються вагони під навантаження та вивантаження. Без спеціальної підготовки та закріплених навичок роботи тут не обійтись. Але при цьому й від помилок ніхто не застрахований.

    Як народжуються комп’ютерні потоки

    Та чи можна полегшити роботу цих посадових осіб та й підвищити безпеку руху поїздів? Над таким питанням задумались у відділі перевезень Жмеринської дирекції залізничних перевезень і, схоже, знайшли на нього відповідь. На наданому програмному забезпеченні відділ вантажних перевезень Укрзалізниці при Інформаційно-обчислювальному центрі столичної магістралі впровадив автоматизовані робочі місця (АРМ) чергових по станції (ДСП), заповнивши нормативно-довідкову інформацію (НДІ) в базі даних на дільниці головного маршруту. А саме - між ст. Волочиськ та Жмеринка. Іншими словами - створено таку комп’ютерну мережу, яка дозволила спостерігати за роботою галузевого персоналу на добрій дюжині станцій та підключити її до диспетчерського пункту у Жмеринці.

    Очолив цю роботу виконувач обов’язків заступника начальника відділу перевезень з АСУ Сергій ГРЕЧУК.

    - В основу створення комп’ютерної системи управління руху поїздів ми поклали АРМ ДСП, розроблене на Донецькій залізниці, - пояснює Сергій Петрович. - Однак її необхідно було адаптувати до наших умов та дещо удосконалити. Справу зроблено. Як кажуть, замовник задоволений. Це, що стосується програмного забезпечення. Створити мережу із використанням ліній зв’язку та встановити комп’ютерну апаратуру - ось головне наше завдання. Ясна річ, займалися й навчанням місцевих фахівців.

    За цим стоїть доволі копітка і відповідальна робота. Тому про неї розповім детальніше. І не тому, щоб похвалити виконавців, хоч і це важливо. Варто ознайомити із нею тих, хто лише мріє чи й планує запровадити в себе нову, прогресивну, принаймні на сьогодні, систему управління рухом потягів. Адже далеко не на усіх дільницях це диво комп’ютерних технологій існує.

    Розумна програма, призначена для того, щоб «автоматизувати» усю станційну роботу. А це - ведення чи записи у спеціальних журналах про прибуття та відправлення потягів, розрахунок закріплення вагонів на станційних коліях та багато іншої документації, над якою необхідно було працювати, як мовиться, в ручному режимі. Тепер усе це робить комп’ютерна система. І ця інформація відображається не лише на екрані чергового по станції, а й у поїзного диспетчера дирекції. А далі комп’ютерні потоки прямують з необхідною інформацією до вищих структур управління рухом поїздів. Ці відомості можна побачити на моніторах комп’ютерів, що не менш важливо, чергових по сусідніх станціях. Так створюється реальна картина того, що відбувається на тій чи іншій дільниці. Вона також дозволяє черговим по станції достовірно знати, які саме вагони на їхніх станціях від потягів відчіплюються, а які додаються, причому із визначенням кількості, категорії та й номерів вагонів. Видає комп’ютер й попередження відносно руху поїздів. Надається й деяка інша інформація.

    Однак при запровадженні цієї комп’ютерної системи фахівцями у Жмеринці виявлено й певні недоліки, що заважали нормальній роботі. Але сьогодні можна ствердно сказати: завдяки професіоналізму Сергія Гречука та його колег, все працює як належить. Система функціонує більш досконало, порівняно з тим, як це було на час запуску наприкінці минулого року.

    Щодо технічного забезпечення, то передбачалось оснастити системою АРМ ДСП лише станції, що розташовано на дільниці між Жмеринкою та Волочиськом. Комп’ютерну техніку, вільні канали зв’язку згодом було задіяно й на дільниці від Козятина до Жмеринки. Тож на усій головній магістралі, що проходить теренами Жмеринської дирекції, діє система АРМ ДСП.

    - У навчанні персоналу, а це чергові усіх станцій від Кордишівки до Волочиська, при чому на кожній - щонайменше чотири зміни, ми застосували метод індивідуальної підготовки, - продовжує свою розповідь Сергій Гречук. - З кожним фахівцем проведено «всеобуч». Використовували для цього й комп’ютерну мережу, й телефонний зв’язок. «Закладено» у кожен комп’ютер на станції й довідкову інформацію, якою може скористатись кожен черговий у випадку виникнення складної ситуації. Це й дозволило у стислий термін запровадити нову систему.

    У виборі фаху не помилився

    Зауважу, що не лише назване вище стало запорукою вдалого та швидкого застосування АРМ ДСП у Жмеринській дирекції залізничних перевезень. У кожній справі, а тим паче у новій, успіх значною мірою залежить від того, хто цим займається. Від стану душі - в першу чергу. У Жмеринці, схоже, вибір кандидатури керівника проекту зробили вдало та й не випадково. Адже Сергій Гречук - людина творча.

    Ще в дитинстві він захопився комп’ютерною технікою. На той час, а це були вісімдесяті роки минулого століття, така апаратура була цікавою новинкою. Займався у гуртках, брав участь в олімпіадах... Самотужки сконструював і створив власний комп’ютер - «Спектрум» (за нинішніми поняттями це ігровий автомат), розробив для нього програму... Продовжував займатись комп’ютерами Сергій й під час навчання у Вінницькому технічному університеті. Навіть розробив програму проектування техніки. Однак машинобудівна спеціальність, за якою він навчався у вузі, не припала до душі. Тому студент третього курсу оформив академічну відпустку і... пішов працювати на залізницю. Чому саме у цю галузь?

    - Мій батько вже багато років працює старшим електромеханіком дистанції електропостачання, - відповідає на моє запитання Сергій Петрович. - Мати Таїсія Степанівна також тривавлий час працювала у відділі кадрів нашої дирекції. Тому й мене вабила залізниця.

    А розпочав роботу в нашій галузі Гречук молодшим прийомоздавальником на ст. Гнівань. Деколи виконував обов’язки й товарного касира. Одночасно продовжив навчання, заочно. Але вже у Харківській академії залізничного транспорту, де опановував фах управління процесом перевезень. Невдовзі його призначили черговим по ст. Гнівань, а через деякий час - поїзним диспетчером відділу перевезень Жмеринської дирекції. Тож Сергій добре обізнаний із роботою тих, хто забезпечує управління залізничними процесами. Тому саме він, як ніхто інший, розумів, як автоматизувати робоче місце чергового по станції та ув’язати його у загальну систему управління. І завдяки йому на сьогодні чергові по станції опанували комп’ютери.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05