РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 22 (15 червня 2009) 

  • Контрольна робота начальника станції

    Відверто кажучи, начальника станції Київ-Пасажирський Павла ЛЕБЕДУ я уявляв дещо старшим за віком. Ще більш неочікуваним було побачити керівника такого рангу в оранжевому жилеті з молотком у руці. Та, як з’ясувалося, нічого несподіваного в тому немає. На Південно-Західній магістралі селекційна робота з персоналом є настільки продуманою, що ніхто не дивується швидкому кар’єрному росту молодих фахівців. А щодо «ритуалу» з переодяганням начальства, то, принаймні тут, на станції, це - не якась показуха, а доволі звична процедура.

    Павло Васильович змінює професію

    - Сьогодні у нас - комісійний огляд колій і стрілочних переводів, тому маю бути, як і всі, в жилеті. Це необхідно ще й з точки зору техніки безпеки, - пояснює начальник станції. - Огляд проводимо на початку кожного місяця з першого до десятого числа. Ретельно обстежуємо колійне господарство, фіксуємо недоліки, складаємо протокол, в якому визначаються терміни виконання робіт, а наприкінці місяця проводимо ще один огляд, але вже контрольний.

    За кілька хвилин залізничний «консиліум» був у повному складі. До нього увійшли заступник начальника Київської дистанції колії Микола ОСТАПЧУК, виконувач обов’язків старшого механіка Київської дистанції сигналізації та зв’язку Наталія МОСТОВА, колійний бригадир Григорій РАДЧЕНКО.

    Рушили східною горловиною станції, куди натягнутими струнами сходяться сталеві рейки. Спостерігати за роботою комісії вельми цікаво.

    Ступаючи вздовж залізничного полотна, Павло Васильович раз по раз вдаряв молоточком по болтах й перевіряв надійність кріплення. Часом зупинявся й оголошував, приміром: «Ослаблення клемного в корені лівого гостряка стрілки сорок три». Повідомлення одразу ж занотовувалося в спеціальному журналі. Щоправда, більшість недоліків усувалися прямо на місці, без усіляких формальностей - монтер колії Ігор ШЕРСТЯК, який йшов трохи позаду цього авангарду, старанно докручував болти.


    колійний бригадир Григорій РАДЧЕНКО

    У коротких паузах огляду вдалося довідатися, що начальник станції Павло Лебеда - з родини залізничників. Його батьки віддали цій справі разом понад 70 років. Тому й син довго не роздумував, яку дорогу обирати, - залізниця кликала ще з дитинства. Перші знання й професійні навички здобув у столичному училищі №17. Спочатку працював на станції Київ-Пасажирський, де продовжує свою трудову вахту його батько. Потім навчався в університеті залізничного транспорту. Після цього стрімко пройшов шлях від поїзного диспетчера Київської дирекції залізничних перевезень до начальника станції. Вважає, що по-справжньому можна чогось досягти, якщо знатимеш роботу на усіх стадіях, не оминатимеш жодної кар’єрної сходинки. І хоча вузівських лекцій про те, як поводитися з молоточком, слухати не довелося, проте навчився цьому пізніше, коли прийшов на магістраль.

    «Шаблонний» майстер Радченко

    Окрім надійності кріплення, комісія прискіпливо перевіряє ширину колій. Віртуозно володіє своїм незмінним інструментом - шаблоном - колійний бригадир Григорій РАДЧЕНКО. Робота надто відповідальна. Тут не може бути приблизних стандартів - все з точністю до міліметра. Скажімо, ширина колій для стрілочних переводів визначається в дев’яти точках. У корені гостряків вона повинна становити 1520 мм. Існує допуск: «плюс» 8 і «мінус» 4 міліметри.

    Григорій Іванович понад три десятиліття працює із шаблоном і по шаблону. Не міг не запитати, чи не набридло щодня займатися такою рутинною справою? Чи не шкодує за тим, що саме так минають роки та й, власне, все життя.

    - Ну, що ви! - здивувався він. - Я зовсім не шкодую і дякую, до речі, за це своєму товаришеві по гуртожитку, де поселився після служби у війську. Це він сказав, щоб я не гарячкував з переходом на іншу роботу, що все буде - і стабільна зарплатня, і доплата за стаж, і відповідний, як мовиться, соціальний пакет. Так воно й вийшло. У нас складові цього переліку функціонують, а на багатьох, навіть державних, підприємствах такими доплатами і не пахне.


    комісійний огляд станційних колій

    У нас було ще трішки часу для відвертої розмови з колійним бригадиром. І я насмілюся стверджувати: не тільки заробітками й стабільністю «прив’язала» його до себе залізниця. Є щось інше, чим, напевно, над усе дорожить Григорій Радченко. Є усвідомлення своєї значущості, своєї ролі, власної безпосередньої причетності до того, що ми називаємо безпекою на залізниці. Це від таких недремних фахівців надходять перші сигнали про відхилення від суворих стандартів.

    «А якщо це відхилення становить навіть один міліметр, в таких випадках колія для руху поїздів закривається», - уточнює заступник начальника Київської дистанції колії Микола ОСТАПЧУК. До речі, як і начальник станції - недавній випускник університету залізничного транспорту. Схоже, такий же вимогливий і педантичний керівник. З тієї управлінської когорти Південно-Західної магістралі, на якій кожен відчуває свою високу відповідальність за справу, за комфорт і повну безпеку пасажирів.

    Близько дванадцятої комісійний огляд завершився. Цього разу до спеціального журналу внесено 24 зауваження. Докручено чимало горизонтальних і вертикальних болтів. Що ж стосується ослабленого лапкоутримувача тупої хрестовини 25-ї стрілки, очищення жолоба хрестовини відпуску 35-ї стрілки й інших виявлених недоліків, то вони вже частково усунуті того ж дня. А найближчим часом всі недоліки, виявлені під час огляду, буде ліквідовано. А залізниця, як учора, позавчора і багато-багато років працюватиме чітко, як годинник, адже контрольна робота на колії ніколи не припиняється. Більше того, вважається серйозним екзаменом для кожного, хто на ній працює. Починаючи з начальника станції.

    Володимир ЯНІШЕВСЬКИЙ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05