РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 19 (23 травня 2009) 

  • 12000 майстрів колійної справи

    Про цей навчальний заклад писати напрочуд легко: солідна історія, бо створений він наприкінці ХІХ ст. А ще має велику когорту випускників, які працювали і працюють у транспортній галузі, завжди охоче пригадують незабутні роки навчання та молодості. У його стінах газету столичних залізничників знають не лише із назви. Цей навчальний заклад - політехнічний технікум Конотопського інституту Сумського державного університету. Дещо складнувато для вимови та розуміння, але неофіційно він так і залишається будівельним. Будівельним, бо понад сто років тут навчають прокладати залізницю, автошляхи та зводити споруди транспортної галузі.

    День народження технікуму припадає на 16 серпня 1890 р. Із цього дня в Конотопі у трьохрічному залізничному училищі Московсько-Києво-Воронізької залізниці стали готувати «технічні кадри для виконання обов’язків машиністів, майстрів по ремонту вагонів, дорожніх майстрів, чергових по станціях, старших телеграфістів і залізничних службовців». Зрозуміло, через три роки училище закінчили 22 випускники.

    А скільки за всю історію? Говорять, що тисячі. Серед цих тисяч багато відомих людей. Так, О. Шелест став професором Московського вищого технічного училища імені Баумана й автором багатьох наукових робіт у галузі тепловозобудування, В. Ляшенко - доктором фізико-математичних наук і професором Київського університету, А. Кимстач - начальником Закавказької залізниці і двічі Героєм Соціалістичної праці, А. Хричиков - конструктором тепловозів. Тут навчався український радянський письменник Леонід Смілянський. Між іншим, одна з його ранніх повістей присвячена саме конотопським залізничникам.

    Історія технікуму завжди тісно перепліталася з історією залізниці. Навіть останні десятиліття не обірвали цього зв’язку. З розпадом Радянського Союзу в Лету кануло міністерство транспортного будівництва. Навчальний заклад було підпорядковано Міністерству освіти України. Але завдяки зусиллям тодішнього директора Ігоря Гончаренка технікум приєднався до програми підготовки фахівців у рамках комплексу «Укртрансвуз», тобто його випускники можуть без проблем продовжувати освіту у транспортних вузах Харкова, Дніпропетровська й Києва. У 1997 р. відбулося злиття конотопських будівельного та електромеханічного технікумів. А ще через чотири роки на їх базі утворено інститут - структурний підрозділ Сумського державного університету. Саме тому і виникла така довга і трохи дивна назва навчального закладу.

    У політехнічному залізничний фах залишається одним із головних. Про підготовку спеціалістів колії кореспондент «Рабочего слова» попросив розповісти завідуючу відділенням «Будівництво, обслуговування і ремонт залізничних колій» Валентину КУТНУ.

    - Так, у всі часи відділення було провідним у технікумі. Таким і залишається. Ми продовжуємо готувати спеціалістів з високим рівнем знань. Наші випускники Віталій Лютий й Олег Герасименко захистили кандидатські дисертації і тепер викладають у Харківській державній академії залізничного транспорту. Навчається в аспірантурі Олексій Дудін. Андрій Журавель, Василь Михалко, Олег Семеренко, Юрій Радченко сьогодні працюють у Конотопській дистанції колії. Про технікум вони не забувають, допомагають нам у навчальному процесі. Як мовиться, теоретики і практики завжди у пошані. А коли взяти попередні десятиліття, то у будь-якому куточку колишнього Союзу ви можете зустріти випускників технікуму.

    На наш фах - стабільно високий вступний конкурс. Адже закінчивши технікум, молода людина завжди знаходила собі роботу, навіть якщо, і таке трапляється в житті, жодним чином вона не перепліталася з набутою спеціальністю. Має значення і якість знань, яку дають викладачі відділення. У нас не- просто відсиджують на парах три з половиною роки. У нас студенти працюють, у нас дійсно вчаться.

    Ще одна причина високого рейтингу, на мою думку, в тому, що дуже багато батьків нинішніх студентів теж тут проходили перші університети. Традиція у родинах така складається - закінчувати будівельний технікум.

    - Валентино Федорівно, студенти з відділення «Будівництво, обслуговування і ремонт залізничних колій» - люди серйозні. Саме таке враження склалося у мене, наприклад, коли читав матеріал про Юрія Стрільця, що надрукувала наша газета на початку року. Хлопець мислить зріло, вагомо. А інші? Які вони, майбутні майстри колії?

    - Вони приходять до нас звичайними дітьми. Але минає два-три роки - і ми бачимо рівень студентського гарту. Професія цього вимагає. Бо, як говорять, майстром на залізниці працюють або один день, або усе життя.

    Колійний майстер сьогодні - це людина, яка живе на роботі і живе роботою. Для нього робочий день розпочинається о п’ятій-шостій ранку і не закінчується після дев’ятнадцятої. І коли нашого випускника відразу після навчання призначають на відповідальну роботу, доручають складну справу, то, повірте, випадкового тут нічого немає. Микола Сохань - залізничник у четвертому поколінні. Закінчив він технікум, академію залізничного транспорту, працює майстром у Київській дистанції колії. У нинішньому році закінчили навчання Андрій Титов й Віталій Карпенко, і вони вже на другий день після захисту дипломного проекту поїхали працювати майстрами на Південну залізницю. На Донецькій залізниці працює майстром їх ровесник Микола Скиба.

    - У колійну галузь приходить нова техніка - потужна, ефективна, комп’ю-теризована. Чи встигають навчальні програми за цим поступом?

    - Звичайно, навчальні програми переглядаються й доповнюються відповідно до вимог часу. На превеликий жаль, на державному рівні ще мало дбають про випуск нових підручників. Проте технікум не залишився без необхідної літератури з колійної справи. Відділення забезпечено електронними матеріалами про сучасні колійні машини та механізми, про технологічні процеси ремонту колії як вітчизняними машинами, так і зарубіжного виробництва, зокрема виготовленими в Австрії.

    - Якість навчання залежить і від учнів, і від педагогів. Розкажіть, будь ласка, про викладацький колектив, який готує спеціалістів колії.

    - Колектив невеликий. Конструкцію колії, технології ремонту студенти вивчають на лекціях і практичних заняттях Сергія Михайловича Тютріна і Тетяни Іванівни Сохань. Заступник директора технікуму з навчальної роботи Дмитро Іванович Павлун викладає у нас техніку безпеки й охорону праці. Неля Павлівна Костилєва дає знання з економіки. До речі, викладачем вона працює уже 45 років. Виробнича практика - від Володимира Миколайовича Словенка. Наталія Миколаївна Панченко - лекції та практичні заняття з мостів, штучних споруд, вартості виробництва, курсових проектів. На моїх заняттях студенти вчаться проектувати і будувати залізничну колію.

    - Але, щоб підготувати висококваліфікованого спеціаліста, потрібна практика.

    - На неї, мушу вам сказати, студенти чекають, як мовлять, цілих три роки. Їдуть на практику охоче, адже це вже реальна робота. Відділення одержує схвальні відгуки про підготовку наших студентів. Найчастіше практику студенти проходять у Бахмацькій і Конотопській колійних машинних станціях, у Конотопській, Хутірмихайлівській дистанціях колії, на колійних підприємствах інших залізниць України.

    - Знаю, що два цьогорічні випускники відразу після захисту дипломного проекту виїхали на місце роботи. Скільки спеціалістів колії випустив у 2009 році технікум? Де вони працюватимуть? Скільки підготував технікум майстрів колійної справи за всю свою історію?

    - У нинішньому році відділення закінчили 42 випускники, із них семеро одержали диплом з відзнакою. Більша їх половина продовжить навчання в залізничних вузах. А за всю історію технікум випустив понад дванадцять тисяч майстрів колійної справи.

    - Дякую вам.

    Розмову вів Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05