РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 13 (3 квітня 2009) 

  • Увага - вантажному вагону!


    начальник інспекції Юрій ГНИП та дорожній інспектор Григорій КУЧЕРУК

    Статистика свідчить, що на залізницях України у лютому протягом одного тижня через несправність кузовів у поточний ремонт було відчеплено 2018 піввагонів. Найбільша кількість відчеплень сталася на під’їзних коліях промислових підприємств. Факти дають змогу стверджувати про неналежний рівень якості всіх видів ремонту та порушення діючих технічних умов збереження вагонів під час вантажних операцій. Першим заступником начальника залізниці Віталієм ЖУРАКІВСЬКИМ було видано розпорядження про прийняття низки заходів щодо зменшення пошкоджень вагонів та посилення контролю за їх технічним станом після вивантаження, покращення відповідного рівня профілактичної роботи. Цим розпорядженням відповідальні завдання покладалися на інспекцію зі збереження вантажного вагонного парку залізниці. Це й стало привидом ознайомитися з діяльністю цього підрозділу.

    Чи варто нагадувати, наскільки важливо тримати під контролем виробничі процеси, аби вантажні вагони завжди були у справному стані? Адже основні доходи залізниці приносять саме вантажні перевезення. Тож вантажний вагон - це, образно кажучи, той інструмент, яким залізниця заробляє гроші.

    Начальник інспекції Юрій ГНИП та дорожній інспектор Григорій КУЧЕРУК розповіли, що як окремий підрозділ інспекція зі збереження парку вантажних вагонів нашої залізниці виникла у 2000 р. Фахівці здійснюють постійний контроль у межах залізниці за дотриманням вимог нормативно-технічної документації щодо збереження парку рухомого складу в структурних підрозділах залізниці та на під’їзних коліях промислових підприємств усіх форм власності, які експлуатуються в загальній мережі залізниці при виконанні вантажних операцій і маневрових робіт.

    Інспекція підпорядковується безпосередньо першому заступнику начальника залізниці та оперативно - головному управлінню вагонного господарства Укрзалізниці.

    Що повинні робити дорожні інспектори зі збереження вагонного парку?

    По-перше, контролювати виконання керівниками служб і відокремлених структурних підрозділів залізниці вимог Правил технічної експлуатації, відомчих розпоряджень тощо. Також проводити перевірки стану дотримання встановленої технології робіт з рухомим складом з метою забезпечення його збереження, технічного стану відповідних пристроїв, механізмів. Проводити аналіз стану збереження вантажних вагонів та надавати пропозиції керівництву залізниці щодо його покращення. Контролювати виконання розроблених структурними підрозділами залізниці та підприємствами всіх форм власності організаційно-технічних заходів щодо запобігання пошкодженням вагонів, впровадження передових методів збереження вагонного парку. Виявляти підприємства, де стан із збереженням вагонного парку незадовільний та приймати заходи щодо його покращення. Хіба можливо перелічити на газетних шпальтах усі обов’язки, що розповсюджуються на інспекторів?

    І це ще не все. Між іншим, перераховую інструкційні вимоги задля того, щоб ті, хто зустрічається по роботі з інспекторами, знали: їм не до жартів. Вони мають здійснювати контроль за правильним розслідуванням випадків пошкодження вагонів та пред’явленням претензій до винних у пошкодженні вагонів, нарахуванням та відшкодуванням усіх понесених збитків від пошкодження вагонів. Проводити профілактичну роботу щодо збереження вагонного парку в структурних підрозділах залізниці, забезпечити виконання на залізниці Єдиної системи щодо збереження парку вантажних вагонів.

    Що являє собою Єдина система контролю за збереженням парку вантажних вагонів на залізниці? Вона передбачає перелік профілактичних заходів, відповідальних за їх здійснення посадових осіб та структур. Особисто мене зацікавив хід виконання місцевих інструкцій з грейферного вивантаження вагонів. Адже відомо, що з 2006 р. заборонено грейферне вивантаження вагонів, за винятком перевантаження з водного транспорту у залізничний, а в інших випадках лише з дозволу головного вагонного управління Укрзалізниці. Водночас було запропоновано перейти на альтернативні засоби вивантаження, наприклад, на підвищених коліях, естакадах тощо. Було складено графік з будівництва альтернативних засобів вивантаження, а саме: естакад, бункерів, приямків.

    Причина у тому, що вивантаження насипних матеріалів із піввагонів часто призводило до їх пошкоджень.

    «А як справи з пошкодженням вантажних вагонів на нашій залізниці?» - запитую у Юрія Івановича.

    З початку року на залізниці пошкоджено 17 вантажних вагонів (9 - піввагонів), з них - 9 через порушення технічних умов вивантаження, 5 - через порушення маневрової роботи, 3 вагони - через незадовільне утримання підприємствами пі-д’їзних колій, (у минулому році за цей період - 21 вантажних, 10 піввагонів).

    Так, 10 лютого п. р. на ст. Гречани через незадовільне утримання колії асфальто-бетонного заводу стався схід піввагона (1 лютого він пройшов деповський ремонт у депо Клепарів) двома колісними парами, що змусило робити повну ревізію двох колісних пар. А ця робота для залізниці потягла на 3689 грн. Звичайно, завод відшкодував збитки у повному обсязі. Вартість деповського ремонту зазвичай сягає за 6000. Завдяки тому, що випадок був своєчасно виявлено, вагон не потрапив у склад поїзда, а пройшов ревізію і ремонт. Уявляєте, до чого могло б привести нехтування відповідними інструкціями?

    Інспекція постійно проводить роботу з представниками промислових підприємств щодо виявлення пошкоджень вагонів.

    25 лютого на ст. Нові Безрадичі на Київському картонно-паперовому комбінаті під час навантаження було пошкоджено двері критого вагона, які працівники комбінату зачиняли за допомогою електрокара. Цей вагон 20 січня пройшов капітальний ремонт на Стрийському вагоноремонтному заводі. Збитки склали 478 грн., завод їх відшкодував. Цей випадок виявив оглядач вагонів ПТО Київ-Московський, і по гарячих слідах підприємству було пред’явлено претензію.

    На ст. Конотоп 12 лютого під час маневрової роботи стався схід піввагона двома колісними парами. Причина - неузгоджені дії між працівниками локомотивної служби та станції, тобто винуватцями визнані машиніст і складач поїздів. Збиток склав 1692 грн., його відшкодували служби перевезень і локомотивна.

    Багато уваги приділяється інспекцією роботі на місцях із працівниками, котрі беруть участь безпосередньо у вантажних операціях. У інспекції складено графік перевірки підприємств. Особливу увагу тут приділяють підприємствам, де відбуваються великі обсяги вантажної роботи. Ясна річ, у «чорному списку» ті фірми, де зафіксовано випадки пошкоджень вагонів.

    Під увагою інспекції перебувають вагони неробочого парку, тобто такі, що відчеплені у планові або позапланові ремонти. Інформація про такий рухомий склад надходить з відомчих інтернет-мереж. Їх турбота - контролювати, аби вагони вчасно вийшли на лінію, сприяти зменшенню їх непродуктивного простою. А ось старенький комп’ютер, якому вже ледь не півтора десятку років, навряд чи можна назвати їхнім надійним помічником у цій важливій справі. Надто часто він дає «збої», а про новий вони поки тільки мріють.

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05