РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 12 (27 березня 2009) 

  • До конференції трудового колективу Південно-Західної залізниці про виконання у 2008 році зобов’язань Дорожнього колективного договору

    Доповідь начальника залізниці О.М. Кривопішина

    Підсумки роботи залізниці свідчать, що в тих непростих обставинах, в яких сьогодні перебуває вітчизняна економіка, а відтак і залізничний транспорт, столична магістраль в цілому забезпечила потреби економіки держави і населення у перевезеннях. Виконано значний обсяг робіт, спрямований на покращення перевізного процесу, безпеки руху, якісних показників.

    Річний план загального обсягу відправлення вантажів за 2008 р. залізниця виконала на 99,7%. Недовиконання сталося у сфері транспортування будівельних вантажів (на 1362,8 тис. тонн).

    До рівня минулого року відправлення вантажів виконано на 101,4%, або більше на 492,5 тис. тонн, у т.ч. по дирекціях:

    - Київська - 102,7%;

    - Козятинська - 107,6%;

    - Жмеринська - 99,9%;

    - Коростенська - 99,8%;

    - Конотопська - 108,7%.

    На Жмеринській дирекції відправлення вантажів знижено на 0,1% до рівня 2007 р. через зменшення відправлення флюсів на 34,2 тис. тонн, будівельних вантажів - на 256,2 тис. тонн, промсировини - на 121,5 тис. тонн, металобрухту - на 39,6 тис. тонн.

    На Коростенській дирекції також допущено зниження цього показника до рівня 2007 р. на 0,2% через зменшення відправлення вогнетривів на 251,9 тис. тонн, лісових вантажів - на 31,1 тис. тонн.

    Перевезено у 2008 р. 132172 тис. тонн вантажів при плані 133975 тис. тонн, або на 1,3% нижче плану. Обсяг перевезень вантажів до плану в усіх видах сполучень невиконано, крім експорту.

    У 2008 р. вантажообіг залізницею виконано на 95,1% до плану та зменшено до рівня минулого року на 2,7% і складає 52776 млн. ткм. Недовиконано до плану 2727 млн. ткм, а до рівня 2007 р. - зменшено на 1483,9 млн. ткм. Вантажообіг невиконано також по усіх видах сполучень, крім експорту, як до плану, так і до рівня минулого року. Основною причиною падіння обсягів перевезень по залізниці стало зменшення надходження та прослідування транзитного вантажу. План вантажообігу виконали Коростенська (108,3%) і Конотопська (100,7%) дирекції, до рівня минулого року вантажообіг зменшено по всіх дирекціях залізниці, крім Коростенської (+16,2%).

    За 2008 р. всього перевезено пасажирів 159030,1 тис. чол., що нижче до плану на 0,2%, але вище звіту минулого року на 0,8%. Зменшення відбулося по всіх сполученнях, крім місцевого.

    План пасажирообігу залізницею виконано на 95,0%. Зменшення пасажирообігу до плану у 2008 р. відбулося по усіх сполученнях, крім місцевого.

    У порівнянні з 2007 р. збільшився пасажирообіг на 154,7 млн. пас.-км (на 0,9%) за рахунок збільшення обсягу перевезень пасажирів у місцевому сполученні на 8,3% та у приміському - на 0,3%.

    Плановий обсяг пасажирських перевезень недовиконано залізницею на 5%, у т.ч. Київською (на 3,3%), Козятинською (на 5,5%), Жмеринською (на 9,0%), Конотопською (на 6,3%) дирекціями, крім Коростенської (+0,1%).

    Залізницею недовиконано плановий обсяг приведеної продукції. При плані 77985,0 млн. прив. т-км виконання складає 75077,4 млн. прив. т-км, або 96,3%. До рівня 2007 р. обсяг приведеної продукції зменшено на 687,0 млн. прив. т-км (на 0,9%). Обсяг приведеної продукції до плану і до рівня 2007 р. не виконали всі дирекції, крім Коростенської.

    Середньодобову продуктивність вантажного вагона за 2008 р. виконано до плану на 112,8%, зменшено до рівня 2007 р. на 1,3%. Середньодобову продуктивність вантажного вагона виконали всі дирекції залізниці, крім Коростенської.

    Обіг вантажного вагона за 2008 р. у порівнянні з планом виконано на 101,2%. Норму по обігу вагона виконали всі дирекції залізниці, крім Жмеринської та Коростенської.

    Простій вагона на одній технічній станції скорочено на 0,06 годин. Усі дирекції залізниці виконали норму простою вагона, крім Коростенської.

    До відповідного періоду 2007 р. простій транзитних вагонів зріс на всіх дирекціях, крім Козятинської. В цілому по залізниці збільшення часу простою транзитних вагонів на технічній станції досягло 0,30 год. Причиною зростання часу простою транзитних вагонів стала кризова ситуація в промисловості, в першу чергу в будівництві та металургії, призупинка яких призвела до зменшення та повної відмови від навантаження основних будівельних вантажів, вогнетривів, лісоматеріалів. Невикористаний під навантаження рухомий склад простоював у порожньому стані на лінійних станціях.

    Простій вагона під однією вантажною операцією за 2008 р. скорочено до плану на 2,01 години. Всі дирекції виконали норму простою під вантажною операцією, крім Коростенської. З 209 станцій, відкритих під вантажні операції, цей показник завищили 49 станцій (23,5%) і 82 станції збільшили цей простій до рівня 2007 р., що складає 40% від загальної кількості вантажних станцій.

    Дільничну швидкість виконано до плану на 101,4%, цей показник складає 44,5 км/год. Технічна швидкість перевиконана на 0,6 км/год і склала 49,8 км/год.

    За 2008 р. відправлено вантажних поїздів за розкладом - 99,9%, прослідування вантажних поїздів за розкладом склало 99,4%. Відправлення пасажирських поїздів за розкладом - 99,4%, прослідування пасажирських поїздів - 98,9%.

    Виконання середньодобової продуктивності локомотива за 2008 р. склало 1740 тис. ткм брутто, або 105,5% до плану.

    За рахунок підвищення продуктивності локомотива на виконаний обсяг робіт цілодобово утримувалось нижче плану на 7,1 одиницю. Середньодобову продуктивність локомотива виконали всі дирекції залізниці. Середня вага вантажного поїзда перевиконана до плану на 127 тонн. Середньодобовий пробіг локомотива вище за план на 21 км. Цей показник виконали всі дирекції залізниці.

    План капітальних інвестицій у 2008 р. склав 1869,9 млн. грн., з них на виробничу сферу - 1855 млн. грн., невиробничу сферу - 14,9 млн. грн.

    Виконано робіт на суму 3508,4 млн. грн., у т.ч. по об’єктах виробничого призначення - 3496,9 млн. грн., невиробничого призначення - 11,5 млн. грн.

    Продовжується будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро в м. Києві, виконано робіт на суму 1811,1 млн. грн. Впроваджено в експлуатацію після реконструкції вокзали: ст. Васильків, ст. Вишневе, ст. Бородянка, ст. Клавдієве, ст. Ярошенка, ст. Немішаєве; введено в експлуатацію ЕЦ Біла Церква; міст через р. Південний Буг та міст через р. Ірша; ТО-2 по ТЧ Жмеринка; дробоструминний та фарбувально-сушильний комплекс у вагонному депо Бахмач (1 черга); встановлено та введено в дію комплекти приладів контролю буксових вузлів (КТСМ та АСДКБ).

    Придбано 7 купейних пасажирських вагонів, 3 автомотриси АДМ, 2 мотовози МПТ-6, 1 пересувну зварювальну машину КРС-1, 2 машини для виправки колії 09-32 CSM DYN, 1 машину для виправки стрілочних переводів ДКМ-1, 1 склад для забруднювачів С3-160-4, 1 склад для забруднювачів С3-240-6, 2 козлових крани КБП-12.5У, 1 тяговий модуль ПТМ-6301, 1 машину кюветно-траншейну МКТ, 1 рейковий автобус РА-2, 1 електропоїзд ЕД 9М, 3 електровози ДС3, 24 пасажирських вагони, 1 електровоз ДС3. Придбано з механізмів та обладнання: 4 фронтальних навантажувачі,

    1 рейкозварювальну машину, 1 рейкосвердлильний верстат МП 6-1515, автомобіль ЗІЛ «Бичок», вагонні сповільнювачі, обладнання SDH, обладнання вагономийного комплексу ВЧ-1, прально-прасувальне обладнання ВЧ-1.

    Продовжувалась реконструкція Медичного центру реабілітації залізничників у м. Хмільнику (4,2 млн. грн.), дитячого оздоровчого табору «Променистий» у м. Євпаторія (0,7 млн. грн.), впроваджувались роботи на інших об’єктах охорони здоров’я та спорту (1,4 млн. грн.)

    Продуктивність праці по залізниці становить 1683,2 тис. приведених т-км на 1 працівника, що нижче запланованої на 2,3%, в основному за рахунок зниження обсягу роботи (для визначення продуктивності праці) на 4,0% з незалежних від залізниці причин та зменшення чисельності в перевезеннях на 962 чол. (1,7%). Виконала планове завдання з продуктивності праці Коростенська дирекція залізничних перевезень за рахунок збільшення обсягу перевезень (для розрахунку продуктивності праці) на 5%.

    Відповідно до 2007 р. продуктивність праці по залізниці знижено на 1,5% за рахунок зниження обсягів перевезень на 0,6% та збільшення чисельності на 541 чол. (на 0,9%).

    До звіту 2007 р. продуктивність праці збільшено по Коростенській дирекції на 9,2% за рахунок збільшення обсягу перевезень (для розрахунку продуктивності праці) на 12% та знижено по всіх інших дирекціях за рахунок зниження обсягів роботи.

    Середньооблікова чисельність працівників звичайної діяльності залізниці за 2008 р. становить 68752 чол., середньомісячна заробітна плата - 2536,9 грн. У порівнянні з 2007 р. середньомісячна заробітна плата зросла на 683,9 грн., або на 36,9%.

    Надурочні години роботи за рік склали 109,4 тис. год., за які нараховано доплат на суму 1327,9 тис. грн.

    Години простою склали 124,9 тис. годин з оплатою 1495,8 тис. грн.

    Усього у 2008 р. допущено 174 транспортні події, в т.ч. 9 серйозних інцидентів, 107 інцидентів та 58 порушень у поїзній та маневровій роботі.

    За 2007 р. було допущено 181 транспортну подію, в числі яких - 1 аварія, 4 серйозних інциденти, 113 інцидентів та 63 порушення. На 7 випадків (або на 9,6%) зменшено транспортних подій.

    Випадки серйозних інцидентів сталися в господарствах: колійному - 4, перевезень - 1, вагонному - 1, сигналізації та зв’язку - 1, електропостачання - 1, пасажирському - 1 випадок.

    Найбільшу кількість транспортних подій допущено в локомотивному господарстві, де сталося 63 випадки, або 36,2% від всіх транспортних подій на залізниці, в господарстві колії - 36 випадків (20,6%), у вагонному господарстві - 33 випадки (18,9%), у господарстві електропостачання - 11 випадків (6,3%), у пасажирському - 9 випадків (5,1%), у господарстві перевезень - 7 випадків (4%), у господарстві приміських пасажирських перевезень - 7 випадків (4%), у господарстві сигналізації та зв’язку - 4 випадки (2,2%), у комерційному господарстві - 3 випадки (1,7%).

    Матеріальні збитки залізниці від транспортних подій за 12 місяців 2008 р. зменшились на 24% та склали 244,3 тис. грн. проти 1017,9 тис. грн. у 2007 р. Відшкодовано в цілому 188,0 тис. грн. (77%).

    У 2008 р. було травмовано 36 працівників, в т.ч. 6 зі смертельним наслідком. У 2007 р. було травмовано 48 працівників, у т.ч. 3 зі смертельним наслідком.

    Незадовільний стан з виробничим травматизмом залишається в службі колії, де травмовано 14 працівників, у т.ч. 3 зі смертельним наслідком проти 15 в 2007 р., у т.ч. 2 - зі смертельним наслідком.

    За перші п’ять днів тимчасової непрацездатності через нещасні випадки залізницею виплачено 13915 грн., а всього виплати потерпілим та членам їхніх сімей за рахунок залізниці склали 111067 грн.

    У цілому на вирішення питань охорони праці в 2008 р. витрачено 37632 тис. грн., що складає 109,2% від рівня попереднього року, в т.ч.:

    - на приведення основних фондів у відповідність до вимог охорони праці - 6852 тис. грн.;

    - на усунення впливу на працівників небезпечних і шкідливих виробничих факторів - 747 тис. грн.;

    - на забезпечення спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту - 11360 тис. грн.;

    - на забезпечення мийними засобами - 972 тис. грн.;

    - на надання молока - 1235 тис. грн.;

    - на проведення обов’язкових медоглядів - 10694 тис. грн.

    У результаті проведення оперативно-профілактичних заходів, спрямованих на забезпечення збереження майна та матеріальних цінностей підприємств, за 12 місяців 2008 р. попереджено та розкрито 137 випадків крадіжок матеріальних цінностей та вантажів, затримано 194 особи, не допущено збитків залізниці на суму 325,8 тис. грн.

    Досить важливим напрямком діяльності воєнізованої охорони залізниці є проведення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання ходінню сторонніх осіб на території об’єктів з підвищеною небезпекою, якими є залізничні колії. Так, протягом 2008 р. за знаходження у невстановлених місцях затримано 4040 порушників, на яких накладено штрафів на суму 37,2 тис. грн.

    Упродовж 2008 р. на залізниці випадків пожеж не зареєстровано.

    За невиконання приписів пожежної охорони, порушення норм і правил пожежної безпеки притягнуто до адміністративної відповідальності 519 чол., з них - 53 керівника підприємств різних рівнів, заборонено експлуатацію 67 пожежонебезпечних стаціонарних об’єктів, 566 одиниць ТРС, з них - 48 пасажирських вагонів, відсторонено від поїзної роботи 96 провідників вагонів.

    Протягом 2008 р. виконано 63 пункти заходів плану впровадження нової техніки та прогресивних технологій з економічним ефектом 816 тис. грн. (90%).

    З метою підвищення надійності та безпеки руху поїздів впроваджено у господарствах:

    - сигналізації та зв’язку - стенд для контролю параметрів реле та релейних блоків на ст. Ніжин, ДГА «GEKO 40000ED-S/DEDA» на посту ЕЦ ст. Київ-Дніпровський, 2 вагонні сповільнювачі типу КЗ-5 на ст. Дарниця;

    - електропостачання - по 1 комплексу «Реґіна» для пошуку місця пошкодження на контактній мережі і ЛЕП-10 кВ на ТП Новоград-Волинський та Фастів, апаратуру захисту фідерів контактної мережі типу МРЗС-05 на станціях Брівки і Сухоліси (9 од.), двигуни типу ЯМЗ-238 і гідропередачу на автомотрисі АГВ-226 на ст. Новоград-Волинський та двигун такого ж типу, підйомник, кранову установку на автомотрисі АГВ-014 по ЕЧ-5 Конотоп.

    - колійному - автоматичну локомотивну сигналізацію типу АЛС-МП на 2 колійних машинах;

    - приміських пасажирських перевезень - інструкційний зйомник внутрішніх кілець буксових підшипників та підшипників вала редуктора та 1 дефектоскоп типу УД-2-70 в РПЧ Фастів.

    Інформаційно-обчислювальним центром залізниці розроблено та впроваджено: автоматизовану систему ФДМУ АРМ «Юридичні особи» в службах та підрозділах залізниці.

    Для забезпечення необхідного професійного рівня працівників залізниці, при річному плані підготовки кадрів масових професій 1500 чол., пройшли підготовку 2525 робітників (168,3%), у тому числі в Київській технічній школі, при плані 560, отримали професію - 721 робітник (128,7%).

    При річному плані підвищення кваліфікації кадрів масових професій 6000 робітників пройшли підвищення кваліфікації 8267 (137,8%), у тому числі у школах передових прийомів та методів праці при плані 85 робітників підвищили кваліфікацію 203 робітники (238,8%).

    При річному плані підвищення кваліфікації керівників та спеціалістів 610 осіб пройшли курси підвищення кваліфікації у вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації 641 особа, що складає 105,0%.

    При річному плані підвищення кваліфікації керівників середньої ланки 682 особи підвищили кваліфікацію 683 особи, також проведено 2809 тематичних короткотермінових семінарів для керівників та спеціалістів.

    З метою якісного кадрового забезпечення та сприяння в набутті вищої освіти учнівською молоддю, здійснювалась оплата за навчання у вищих навчальних закладах працівників залізниці та їхніх дітей, які набувають спеціальність, необхідну для залізниці. Комісією залізниці з розгляду питань про оплату підготовки фахівців для залізничного транспорту прийнято рішення оплатити навчання 52 особам на суму 249,3 тис. грн., у тому числі:

    - 8 осіб - діти працівників залізниці (денна форма навчання);

    - 44 особи - працівники залізниці (заочна форма навчання).

    Також надавалась безпроцентна цільова позика на оплату за навчання 7 працівникам залізниці на загальну суму 26,0 тисяч гривень.

    Отримують винагороду громадські інспектори з безпеки руху поїздів. У 2008 р. за сумлінну працю було заохочено 55 осіб на суму 19,4 тис. гривень та 9 осіб нагороджено відзнаками Південно-Західної залізниці.

    Надаються соціальні пільги сім’ям із дітьми та працюючим жінкам при народженні, усиновленні дитини відповідно до чинного законодавства та додатково надається матеріальна допомога працівникам залізниці в розмірі трьох середньомісячних заробітків. Жінкам за їх заявами надається можливість працювати за гнучким графіком.

    Надається всебічна допомога сім’ям залізничників в організації ритуалу поховання працівників залізниці та одноразова допомога сім’ям в розмірі 3-х місячних окладів померлого, а також у розмірі двох мінімальних заробітних плат працівнику залізниці у разі смерті його рідних по крові та шлюбу, пенсіонеру-залізничнику - у разі смерті його дружини або чоловіка, а також сім’ї пенсіонера-залізничника - у разі його смерті.

    За заявами працівників та пенсіонерів-залізничників протягом року надавалась матеріальна допомога для ремонту житла, яке було пошкоджене від пожежі та повені.

    При вступі у шлюб працівникам залізниці виплачується за їх заявами матеріальна допомога в розмірі місячного посадового окладу (тарифу).

    Продовжує розвиватися оздоровча сфера, поліпшуються умови лікування та відпочинку залізничників. Мережа оздоровчих закладів залізниці включає 4 бази відпочинку, 2 санаторії-профілакторії, 3 оздоровчих дитячих табори, 2 пансіонати, 1 будинок відпочинку, Медичний центр реабілітації залізничників Хмільник. У 2008 р. у відомчих оздоровчих закладах залізниці відпочило та оздоровилось 12724 осіб, у т.ч. 6168 дітей залізничників.

    У санаторіях-профілакторіях залізниці (Козятин, Жмеринка) у 2008 р. оздоровилося 1037 працівників залізниці та членів їхніх сімей.

    Протягом 2008 р. 21 працівника залізниці було нагороджено знаком «Почесний залізничник», державними винагородами відзначено 4 працівники, урядовими - 28 працівників. Дорожніми нагородами нагороджено 440 працівників: знаком «За доблесну працю на Південно-Західній залізниці» - 84 осіб, з виплатою грошової винагороди в розмірі 2000 гривень; медаллю Південно-Західної залізниці «Кращому працівнику» - 90 осіб, з виплатою грошової винагороди в розмірі 1500 гривень; знаком «За сприяння розвитку Південно-Західної залізниці» - 22 особи, з виплатою грошової винагороди в розмірі 2000 гривень; знаком «Відмінник Південно-Західної залізниці» - 40 чол., з виплатою грошової винагороди в розмірі 1200 гривень; почесною грамотою Південно-Західної залізниці - 115 чол., з виплатою грошової винагороди в розмірі 1000 гривень.

    Працівникам залізниці, які зробили вагомий особистий внесок у розвиток залізниці, та за конкретні видатні заслуги, за що були нагороджені під час роботи державними, урядовими або галузевими нагородами, в зв’язку з виходом на пенсію виплачується грошова винагорода в розмірі від 1 до 3 місячних посадових окладів.

    При звільненні працівників вперше, у зв’язку з виходом на пенсію за власним бажанням, їм виплачується одноразова допомога не менше 5-ти середньомісячних заробітків та додаткова матеріальна допомога до 5 середньомісячних заробітків у залежності від стажу роботи у галузі, якщо працівник звільнився за власним бажанням у зв’язку з виходом на пенсію протягом двох місяців після настання цього права.

    Непрацюючим пенсіонерам, які тривалий час працювали на залізниці, за їх заявами, надавалась матеріальна допомога по оплаті рахунків за лікування у випадках виникнення тяжких захворювань та за протезування. За 12 місяців п. р. надано матеріальної допомоги на пільги ветеранам-залізничникам відповідно до зобов’язань колективного договору залізниці на суму 12862 тис. грн.

    Щорічно на залізниці проводиться День донора, за довідками ДСПК і особистими заявами працівників, які брали активну участь у здачі крові, виплачується грошова винагорода в розмірі 150 гривень кожному донору.

    За рішенням відповідної комісії залізниці оплачувались підрозділами залізниці рахунки медичних закладів із переліком ліків, які були використані при лікуванні тяжкохворих та прооперованих працівників залізниці.

    Протягом року непрацюючі пенсіонери-залізничники мали змогу отримати добровільне страхування в СК «Нафтагазстрах» та «ІнтерЕкспрес», 24012 непрацюючих пенсіонерів залізниці мають змогу двічі на рік безкоштовно лікуватися у відомчих медичних закладах залізниці, за них проведено фінансування на добровільне медичне страхування у сумі 1564,0 тисячі гривень.

    Хочу відзначити, що у ці непрості часи основним завданням колективу залізниці є повне й якісне забезпечення потреб економіки держави і населення у перевезеннях вантажів і пасажирів та збереження професійного кадрового складу залізничників сталевої магістралі.

    При належній творчій ініціативі, за умов постійного пошуку нестандартних шляхів вирішення давно назрівших проблем, винахідливості, господарської розпорядливості багато можна досягти власними силами, і це може стосуватися не лише процесу заробляння коштів, а й того, наскільки вони ефективно витрачаються.


    Доповідь голови Дорпрофсожу А.О. Фурси

    Колективний договір між ДТГО «Південно-Західна залізниця» та Дорожнім комітетом профспілки залізничників і транспортних будівельників України у 2008 р. сприяв виконанню залізницею планово-виробничих показників за рахунок досягнення соціальної злагоди в трудовому колективі.

    Дорпрофсож спільно з адміністрацією залізниці постійно працює над розширенням пакета соціальних пільг і гарантій, передбачених колдоговором з урахуванням фінансово-економічних результатів роботи залізниці. Протягом року прийнято 20 змін і доповнень до дорожнього колективного договору, які направлені на підвищення соціального захисту працівників, пенсіонерів та інших категорій залізничників. Зміни і доповнення внесені до розділів «Оплата праці», «Робочий час і час відпочинку», «Зміни в організації виробництва і праці», «Охорона здоров’я і медичне обслуговування», «Соціальні гарантії, пільги та компенсації». Для забезпечення витрат, пов’язаних з фінансуванням пільг і гарантій, що передбачені колективним договором, було направлено 118,1 млн. грн.

    Дорпрофсожом разом з адміністрацією проведено роботу по захисту соціально-економічних інтересів працівників залізниці при розгляді у Шевченківському районному суді та Апеляційному суді м. Києва цивільних справ за позовом дорожньої профспілкової організації вільної профспілки машиністів України Південно-Західної залізниці до Державного територіально-галузевого об’єднання «Південно-Західна залізниця», дорожнього комітету профспілки залізничників і транспортних будівельників України Південно-Західної залізниці про визнання недійсним їх спільного рішення щодо продовження на 5 років строку дії дорожнього колективного договору. Судові справи вирішено на користь трудового колективу залізниці.

    Дорпрофсож протягом звітного періоду постійно працював над виконанням прийнятих зобов’язань щодо представлення інтересів залізничників та захисту їхніх соціально-економічних і трудових прав. Здійснював громадський контроль за виконанням адміністрацією зобов’язань з питань оплати праці, робочого часу і часу відпочинку, забезпечення зайнятості, створення безпечних і безаварійних умов праці.

    Значне зниження обсягу перевезень у IV кварталі минулого року негативно вплинуло на розмір заробітної плати працівників, виконання умов трудових договорів. У таких складних умовах працівники з розумінням ситуації підтримували дії адміністрації на подолання наслідків зниження обсягів робіт, при цьому спрямовували свої дії на виконання виробничих завдань, підвищення ефективності і якості своєї праці, дотримання трудової дисципліни, раціонального використання матеріальних ресурсів. У цілому ними виконано зобов’язання щодо розділу «Трудові відносини».

    Для надання працівникам консультацій та пояснень щодо діючих нормативних актів з питань оплати праці, розрахунків різних виплат, допомоги сім’ям з дітьми, а також допомоги при розгляді трудових та інших конфліктів на станціях, залізничних вузлах і в структурних підрозділах проведено 42 заходи під назвою «День трудового права». Вони супроводжувались лекціями і бесідами з питань законодавства про працю і сприяли підвищенню правових знань працівників залізниці та зменшенню кількості випадків порушень їхніх трудових прав з боку посадових осіб.

    Дорпрофсож, територіальні і первинні комітети профспілки залізничників і транспортних будівельників протягом року відслідковували стан справ у сфері дотримання адміністрацією індивідуальних і колективних інтересів залізничників. Було підготовлено і розглянуто профкомами всіх рівнів 68 питань, у тому числі на засіданні президії дорожнього комітету:

    - про попередні підсумки огляду-конкурсу на кращу профспілкову організацію щодо громадського контролю за використанням робочого часу за 2007 р.;

    - про заходи Дорпрофсожу в рамках оголошеного 2008 року - роком громадського контролю за використанням робочого часу працівників під гаслом «Відпрацьованому часу - гарантовану оплату!»;

    - про погодження норм допоміжного часу, підготовчо-заключних дій і регламентованих технологічних перерв для локомотивних бригад на термін дії графіка 2008 - 2009 років руху поїздів;

    - про виконання адміністрацією ДТГО «Південно-Західна залізниця» норм законодавства та колективного договору при проведенні реорганізації структурних підрозділів або частковому зупиненні виробництва;

    - про хід виконання постанови президії Дорпрофсожу від 25.12.2007 р. пр. №8 «Про забезпечення норм колективного договору залізниці в структурних підрозділах служби воєнізованої охорони»;

    - про звернення начальника залізниці О.М Кривопішина щодо збереження кадрового потенціалу залізниці в умовах зниження обсягів перевезень, погіршення фінансово-економічних показників тощо.

    Це сприяло забезпеченню надання працівникам залізниці відповідних пільг і гарантій та захисту їхніх трудових прав.

    Оплата праці працівників залізниці здійснювалась відповідно до розділу колективного договору залізниці згідно з «Положенням про умови оплати праці працівників залізничного транспорту України», що є додатком до колдоговору.

    У звітному періоді тарифні ставки та посадові оклади працівників підвищувалися 5 разів (з 01.01.08 p. - на 3%; з 01.04.08 p. - на 5%; з 01.05.08 p. - на 5%; з 01.07.08 p. - на8%; з 01.09.08 р. - на 5%).

    Досягнутий у 2007 р. рівень середньомісячної заробітної плати (1853 грн.) у 2008 р. вдалося збільшити на 36,9% (на 683,90 грн.) і довести до 2536,90 грн. Середньомісячний розмір премії по залізниці в 2008 р. відносно основної заробітної плати склав 19,4%.

    Заробітна плата впродовж звітного періоду адміністрацією виплачувалась стабільно. Однак мали місце випадки невиплати матеріальної допомоги на оздоровлення. Не завжди дотримувався встановлений відповідно до законодавства порядок виплати зарплати за дні перебування у відпустці. Такі порушення були допущені в деяких структурних підрозділах галузевих служб.

    Дорпрофсожом Південно-Західної залізниці проведено низку заходів з метою участі в міжнародній акції «Всесвітній день дій профспілок за гідну працю».

    Так було організовано проведення перехресних перевірок структурних підрозділів залізниці щодо дотримання роботодавцями норм трудового законодавства, наявності та відповідності законодавству і галузевим нормативам «Правил внутрішнього трудового розпорядку», застосування підсумованого обліку робочого часу, обліку надурочних годин (статистичні дані, фактична їх кількість, застосування відповідних статистичних форм), порядку залучення працівників до роботи у вихідний день, дотримання законодавства про відпустки. Встановлено, що в структурних підрозділах ще мають місце порушення з вищезазначених питань.

    У 2008 р. було продовжено роботу з громадського контролю за обліком і оплатою відпрацьованого часу. Протягом 2008 р. дорожньою профспілковою організацією проводилась робота по здійсненню громадського контролю під гаслом «Відпрацьованому часу - гарантовану оплату!». Кращих результатів у цій роботі досягли Конотопська та Козятинська територіальні профспілкові організації, первинні профспілкові організації Козятинського будівельно-монтажного експлуатаційного управління, ст. Ворожба, дистанції колії ст. Конотоп, дистанції колії ст. Фастів, локомотивного депо Дарниця.

    Дорожній профспілковий комітет протягом року контролював процес додержання адміністрацією умов колективного договору і трудового законодавства при проведенні змін у структурі залізниці. Зверталася увага на забезпечення трудових прав працівників, робочі місця яких підлягали скороченню, на зменшення для них негативних наслідків від таких скорочень.

    Правова інспекція праці дорожньої профспілкової організації Південно-Західної залізниці, згідно з п. 9.8 колдоговору у 2008 р., займалась правовим забезпеченням одного з основних завдань профспілки - здійснення громадського контролю за дотриманням роботодавцями законодавства про працю та норм колективних договорів. Правові інспектори праці сприяли профспілковому активу в здійсненні ними громадського контролю за дотриманням щодо членів профспілки законодавства про працю на підприємствах, в організаціях і установах. Проведено перевірки на 160 підприємствах, організаціях та установах. При цьому виявлено 806 випадків порушень законодавства і норм колективних договорів. Протягом року правовими інспекторами праці проведено значну роботу по захисту трудових прав працівників, їм повернуто незаконно утриманих чи недоплачених коштів на суму 2887,93 тис. гривень.

    Разом з тим протягом звітного періоду не виконано у повному обсязі 16 подань правових інспекторів щодо усунення недоліків у дотриманні трудового законодавства, що більше, ніж у 2007 р. Так, по Київському регіону не виконано 12 з 19 подань, а по регіону, де діє Конотопський терком, відповідно 3 з 43.

    Протягом звітного періоду всі підприємства та підрозділи залізниці перебували під постійною увагою з боку дорожнього комітету, технічної інспекції праці Дорпрофсожу та представників профспілки з охорони праці щодо виконання зобов’язань розділу «Поліпшення умов і охорони праці».

    Фінансово-економічний стан залізниці у 2008 р. сприяв вирішенню проблем з охорони праці та покращення умов праці і побуту залізничників, на що витрачено понад 36,7 млн. грн.

    Протягом року продовжувались роботи з приведення в належний стан санітарно-побутових приміщень підприємств, будинків та кімнат відпочинку локомотивних бригад, кімнат для прийняття їжі, їдалень, кімнат для сушіння спецодягу, спецвзуття та інші заходи.

    Стан справ на залізниці свідчить про деяке покращення охорони праці впродовж звітного періоду. Так, у 2008 р. на залізниці допущено 36 випадків виробничого травматизму при 48 випадках у 2007 р.

    Разом з тим у звітному періоді збільшилась кількість випадків травматизму із смертельним наслідком - 6 проти 3-х у 2007 р. та інвалідних - 6 проти 5-ти в 2007 р.

    Найбільше випадків виробничого травматизму допущено на підприємствах служби колії - 14, у тому числі 3 зі смертельним та 3 з інвалідним наслідками, у пасажирському господарстві - 8, у тому числі 1 з інвалідним наслідком. Смертельні випадки допущені також у локомотивному господарстві - 1, службі електропостачання - 1, службі приміських перевезень - 1. Випадки виробничого травматизму з інвалідним наслідком мали місце в Київській дирекції залізничних перевезень, службі сигналізації та зв’язку.

    Абсолютна більшість нещасних випадків сталася внаслідок особистої необережності потерпілих, порушення ними вимог інструкцій охорони праці та невиконання технологічного процесу та посадових обов’язків керівниками середньої ланки.

    У зв’язку з погіршенням стану з виробничим травматизмом та різким збільшенням кількості нещасних випадків запроваджувався особливий режим з охорони праці з 30.03.2008 р. по 30.05.2008 р. у пасажирській службі, з 07.05.2008 р. по 06.06.2008 р. - у службі вагонного господарства та службі електропостачання, з 30.04.2008 р. по 06.06.2008 р. - у службі колійного господарства.

    У структурних підрозділах залізниці в минулому році мали місце 10 випадків смерті працівників на робочому місці, що на 1 випадок більше, ніж у 2007 р.

    Протягом 2008 р. технічною інспекцією та представниками теркому перевірено 94 підприємства, в тому числі 11 разом з органами державного нагляду та службою охорони праці залізниці. Було виявлено 211 порушень нормативних актів з охорони праці. Керівникам структурних підрозділів направлено 39 подань щодо усунення виявлених порушень. Особлива увага приділялась підприємствам та підрозділам, де сталися випадки виробничого травматизму.

    На засіданнях президії Дорпрофсожу та теркомів розглянуто 18 питань з охорони праці, покращення побуту працюючим жінкам, приведення в належний стан санітарно-побутових приміщень, будинків та кімнат відпочинку локомотивних бригад, забезпечення працюючих спецодягом та спецвзуттям, виконання угод охорони праці та інше.

    Протягом 2008 р. разом зі службою охорони праці проведено 9 семінарів з навчання та перевірки знань у 612 командирів виробництва, в тому числі по охороні праці - 98 осіб, по правилам котлонагляду - 220 осіб, по електробезпеці - 294 особи.

    Одним із головних напрямків роботи дорожнього комітету профспілки у 2008 р., як і у попередні роки, була і залишається організація оздоровлення працівників і членів їхніх сімей.

    Виконуючи зобов’язання колективного договору по оздоровленню залізничників та членів їхніх сімей, завдяки взаємодії з адміністрацією залізниці, минулого року було оздоровлено 12724 працівників залізниці та членів їхніх сімей, у тому числі в пансіонаті «Променистий» оздоровлено 3556 чол. Значний внесок в оздоровлення працівників залізниці внесли в 2008 р. МЦРЗ «Хмільник», в якому на пільгових умовах пролікувалося 2000 залізничників, санаторії-профілакторії ст. Жмеринка та ст. Козятин, в яких оздоровлено 1037 працюючих.

    У минулому році працівники залізниці пройшли санаторне лікування та оздоровлення в пансіонатах і санаторіях м. Трускавця, в Кончі-Заспі та Закарпатті.

    У літній оздоровчий сезон 2008 р. оздоровлено 6168 дітей працівників залізниці, в тому числі 2540 дітей за кошти профбюджету та кошти Фонду соціального страхування. Влітку функціонували 3 оздоровчі табори - на залізничних вузлах Конотоп та Жмеринка, а також пансіонат «Променистий», в яких відпочили 3628 дітей залізничників, у тому числі: в дитячому оздоровчому таборі «Променистий» м. Євпаторія - 2128 дітей, у дитячих оздоровчих таборах «Дубки» та «Зорька» - 1500 дітей.

    Питання оздоровлення працівників залізниці має не тільки важливе соціальне, а й економічне значення. Захворюваність з тимчасовою втратою працездатності працівників залізниці в 2008 р. дещо знизилась у порівнянні з 2007 р. та становить 81,5 (у 2007 р. - 86,6) випадки на 100 працюючих та 907,9 (у 2007 р. - 977,9) дні на 100 працюючих. Тобто кожний працівник залізниці в минулому році хворів 9 днів. За минулий 2008 р. на виплату допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (перші п’ять днів) залізниця витратила 34,8 млн. грн., що на 7 млн. грн. перевищило витрати 2007 р.

    Для проведення Новорічних та Різдвяних свят відповідно до спільної постанови керівництва залізниці і Дорпрофсожу було придбано новорічних подарунків на суму 32,5 тис. грн. На Новорічних дитячих святах тільки в театральних закладах Києва побувало 5,5 тис. дітей залізничників, у тому числі в Національному цирку - 3700 дітей, центрі розваг «Дивосвіт» - 800 дітей, ляльковому театрі - 850 дітей. Завдяки діючій нормі дорожнього колективного договору щодо безкоштовного перевезення дітей на святкові заходи профспілковими працівниками і активом дорожньої профорганізації було проведено роботу задля супроводу дітей до Києва та у зворотному напрямку на вищезазначені Новорічні вистави.

    Важливе значення в збереженні здоров’я працівників залізниці має організація фізкультурно-масової роботи на підприємствах, пропаганда здорового способу життя. Протягом року Дорпрофсож спільно з адміністрацією брав активну участь у підготовці та проведенні змагань серед трудових колективів залізниці з різних видів спорту. Були проведені спартакіади серед колективів підприємств залізниці з футболу, волейболу та шахів. Спортивні колективи залізниці брали участь у спортивних заходах, які проводила Укрзалізниця.

    У 2008 р. проводилася робота з метою покращення матеріально-технічної бази спортивних об’єктів залізниці. Продовжувалася реконструкція стадіону «Локомотив» у м. Києві, що дозволило покращити умови для занять фізичною культурою та спортом.

    Мережу медичних закладів залізниці представлено 19 медичними закладами, де працює 988 лікарів, 2543 середніх та 1428 молодших медичних працівників. Ліжковий фонд медичних закладів складає 1865 ліжок. Усього в медичних закладах залізниці у 2008 р. у стаціонарних умовах отримали лікування 60441 хворих, у тому числі залізничників 43960 чол.

    При медичних закладах Південно-Західної залізниці створено 16 лікарсько-експертних комісій, що провели медичні огляди 31802 працівників, робота яких по-в’язана з безпекою руху на транспорті.

    В умовах недостатнього бюджетного фінансування робота медичних закладів залізниці в значній мірі забезпечується за рахунок фінансової допомоги залізниці. У 2008 р. медичні заклади додатково отримали від залізниці більше 16 млн. грн. у вигляді фінансової допомоги. Активна позиція керівництва залізниці та Дорпрофсожу щодо сприяння у добровільному медичному страхуванні працівників залізниці та пенсіонерів залізничного транспорту дозволила додатково залучити для потреб медичних закладів у 2008 р. близько 14,5 млн. грн.

    Дорпрофсож вважає, що вдосконалення соціально-економічних відносин між трудовим колективом і адміністрацією Південно-Західної залізниці, підвищення ефективності соціального партнерства дозволять і надалі створювати на залізниці атмосферу порозуміння, взаємної відповідальності, недопущення соціальної напруги в трудових колективах, що сприятиме виконанню поставлених перед колективом завдань у перевезенні пасажирів та вантажів.

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05