РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 11 (20 березня 2009) 

  • Це бентежить: Чого вартує слово?

    Здається, є привід збагнути, як багато означає дорожити своїм словом тим депутатам Верховної Ради України, які під час виборів клялися у всеосяжній любові до трудового народу. Судячи із останніх відомостей з українського законодавчого Олімпу, запобігти негативним наслідкам впливу світової економічної кризи тут вирішили за рахунок робітничого люду. Адже фінансово-економічні негаразди, які переживає господарський комплекс України, змушує обранців змінити власні погляди не лише на матеріально-технічне забезпечення, оплату праці, соціально-побутове забезпечення посадових осіб органів державної влади.

    Ознайомившись із Постановою ВР №1047-17 від 3 березня 2009 р., де йдеться «Про заходи щодо упорядкування окремих видатків Державного бюджету України», розумієш, що латати дірки у державній скарбниці парламентарі вирішили доволі «прогресивним» способом. Річ у тім, що, згідно з даною постановою, Кабінету Міністрів України доручено зменшити вдвічі заробітну плату не лише Президента України, Голови Верховної Ради, Прем’єр-міністра України, віце-прем’єр-міністрів, народних депутатів України, керівного складу Ради національної безпеки і оборони України, секретаріату Президента України, Державного управління справами, апарату ВР, секретаріату Кабміну, міністрів, керівників інших центральних органів виконавчої влади тощо. Якщо попередній пункт зазначеної постанови видається простому люду зрозумілим, то той абзац цього документу, де йдеться про «зменшення вдвічі фонду оплати праці державних підприємств-монополістів відповідно до переліку, встановленого Кабінетом Міністрів України», викликає, м’яко кажучи, подив і розчарування. Адже під депутатські «граблі» попадають, зокрема, залізничники. Ось вам і турбота про народ. З тієї ж таки постанови виходить, що затягувати паски слід надовго. Як мовиться, просилися злидні на три дні, то й вигнати не можна.

    10 березня 2009 р. профспілкою залізничників і транспортних будівельників України направлено телеграму на адресу Президента України Віктора Ющенка, Голови Верховної Ради Володимира Литвина, Прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко, де висловлено обурення з приводу прийняття Верховною Радою рішення щодо зменшення удвічі фонду оплати праці державних підприємств-монополістів і вимогу його скасування. Там, зокрема, йдеться і про те, що «залізниці хоча і вважаються державними підприємствами-монополістами, але не фінансуються з держбюджету, заробляють кошти на свої потреби самостійно, відраховуючи ще й левову частку до держбюджету і соціальних фондів».

    Ось і виходить, що залізничників із середньомісячною заробітною платою дві тисячі гривень прирівняли до високопосадовців, чия зарплата досягає декількох десятків тисяч гривень. І поставили робітничий клас галузі на межу виживання. Щоб довести вимоги залізничників до свідомості вітчизняної політичної і законо-творчої верхівки, 12 березня 2009 р. прес-службою міністра транспорту та зв’язку України оприлюднено позицію Йосипа Вінського щодо зазначеного документа, народженого у Верховній Раді України. Й. Вінський категорично виступає проти зменшення розміру заробітної плати працівникам державних підприємств-монополістів - Укрзалізниці та Укрпошти, «адже під гребінку «оптимізації» потрапили не лише високопосадовці, а, в першу чергу, пересічні люди - працівники зазначених підприємств».

    «Я не можу допустити, - йдеться в зверненні, розповсюдженому прес-службою Мінтрансзв’язку України від імені міністра, - щоб у цей складний для держави час ті люди, які своєю щоденною працею забезпечують розвиток економіки, отримували за свою роботу мізерні кошти».

    Водночас він нагадав, що вже з початку цього року суттєво переглянуто розмір видатків Укрзалізниці та здійснено заходи для їх скорочення. «3араз там працює нова команда професіоналів, тож я думаю: протягом першого кварталу ми серйозно покращимо ситуацію в Укрзалізниці, у тому числі, через зниження необґрунтованих видатків», - наголосив Й. Вінський. Як свідчить прес-реліз Мінтрансзв’язку України, Й. Вінський неодноразово наголошував, що не допустить збиткової діяльності державних підприємств галузей транспорту і зв’язку. Проте, він переконаний: безвідповідально та нечесно виходити на «плюс» за рахунок скорочення зарплати для людей.

    «Таке рішення не лише не покращить економічну ситуацію, а й створить додаткову напругу у суспільстві», - вважає міністр. Й. Вінський наголосив, що всіляко підтримуватиме профспілки та виступатиме за захист інтересів працівників галузей транспорту і зв’язку.

    - Я прошу Верховну Раду України адекватно оцінити ситуацію та вилучити із Постанови «Про заходи щодо упорядкування окремих видатків Державного бюджету України» пункту, яким передбачено зниження заробітної плати працівникам державних підприємств-монополістів, - заявив міністр.

    Минулого тижня стало відомо також позицію Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників України. Під час конференції профспілки обговорено питання про проведення акцій протесту залізничників у зв’язку з порушенням їхніх трудових прав, викликаним означеним рішенням ВР.

    У разі невиконання вимоги профспілки залізничники проведуть масові акції протесту.

    У постанові конференції профспілки залізничників і транспортних будівельників чітко зазначено вимоги до Кабінету Міністрів України. А саме: «Не застосовувати до залізниць та підприємств залізничного транспорту постанову Верховної Ради України від 3 березня 2009 року №1047 щодо зменшення оплати праці… У випадку прийняття Урядом рішення про зменшення фонду оплати праці залізниць та підприємств доручити президії Ради профспілки прийняти рішення про вступ профспілки у колективний трудовий спір з Кабінетом Міністрів України з означеного приводу та організувати масові акції протесту, включаючи пікетування біля будівель Верховної Ради та Кабінету Міністрів України і страйк залізничників».

    Отже, рішення прийнято. Чи зроблять парламентарі крок на зустріч залізничникам? Час покаже. Але у будь-якому разі заспокоюватися рано: закони та їх виконання, за традицією нашої держави, як мовиться, дві великі різниці. Ми ж не раз пересвідчувалися у тому, що парламентарі вміють усе ставити з ніг на голову, запевняючи при тому в любові до робітничого люду.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05