РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 11 (20 березня 2009) 

  • Актуальне інтерв`ю: «У конкурентній боротьбі за пасажира маємо бути переможцями!»


    Начальник служби приміських перевезень Південно-Західної залізниці Юлій ВАСЬКОВСЬКИЙ:

    «У конкурентній боротьбі за пасажира маємо бути переможцями!»

    На даний час розвиток економіки України характеризується динамічністю і протиріччям процесів, що відбуваються. На об’єктах транспортної системи помітне зростання нових форм попиту, що супроводжуються загостренням конкуренції у своєрідній боротьбі за пасажира. Зокрема, між залізничним і автомобільним транспортом. У розмові з начальником галузевої служби приміських перевезень Південно-Західної залізниці Юлієм ВАСЬКОВСЬКИМ вдалося дізнатися про шляхи підвищення ефективності пасажирських перевезень завдяки його власному досвіду та досвіду його колег.

    Свою розповідь про роботу зазначеної служби Юлій Мар’янович розпочав з дати її заснування. Березень 2007 р. - Радою Укрзалізниці та згідно з постановою генерального директора відбулося виокремлення галузі приміського залізничного транспорту, якою опікувався главк локомотивного господарства, і підпорядкування її окремому головному управлінню. Ясна річ, процес реформування вимагав створення відповідних служб на всіх залізницях. З цією метою було розроблено програму заходів задля покращення роботи системи приміського залізничного транспорту. Цим шляхом варто було йти через те, що згідно зі структурною реформою, що проводиться у залізничній галузі, йде розмежування природно-монопольного і конкурентних видів діяльності залізниць. Ми на шляху виділення зазначених видів діяльності у безпосереднє підпорядкування Укрзалізниці тих структурних підрозділів, що здійснюють вантажні і пасажирські перевезення, ремонт рухомого складу, інфраструктури тощо. Ціль зрозуміла - поступове скорочення субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних. Реформування у секторі приміських перевезень передбачає виокремлення моторвагонних депо. Вже проведено відокремлення від локомотивного господарства змішаних депо, що займаються обслуговуванням приміського господарства і ремонтом моторвагонного рухомого складу (МВРС). Згідно з наказом начальника залізниці №144-Н від 20 березня 2007 року створено службу приміських перевезень, яку на той час очолив Володимир Осовик (нині Володимир Миколайович керує Київською дирекцією залізничних перевезень). Під його орудою розроблено штатний розклад безпосередньо служби та підлеглих підприємств, нормативно-правові документи, намічено основні виробничі вектори. До етапу реформування галузі - перетворення локомотивних депо ст. Чернігів і Коростень на моторвагонні депо. Ці підприємства разом із Фастівським моторвагонним депо складають комплекс приміських перевезень на Південно-Західній залізниці. Наступні запитання кореспондента «Рабочего слова» присвячені тематиці трудових буднів підрозділів потужної служби.

    - Юлію Мар’яновичу, нашим читачам буде цікаво, скільки ж одиниць моторвагонного рухомого складу обслуговує Південно-Західну залізницю?

    - На сьогодні інвентарний парк нашої магістралі складають 96 електропоїздів. Серед них чотири обслуговують працівників ЧАЕС, ще 18 - поїзди підви- щеної комфортності, 75 одиниць - звичайний електромоторвагонний склад. Є 18 дизель-поїздів, які обслуговують напрямки з малим пасажиропотоком, у межах Коростенської, Конотопської та Жмеринської дирекцій залізничних перевезень. У парку нашого господарства є рейковий автобус, що обслуговує дільницю Терещенська - Семенівка, Семенівка - Глухів.

    - Цікаво, а чому вибір керівництва залізниці базувався саме на депо станцій Чернігів і Коростень?

    - У даному випадку вирішували виробничі навантаження. Приміром, обсяги роботи у локомотивному господарстві депо Чернігів мінімальні: п’ять пасажирських поїздів (тепловозна та електровозна види тяги) у напрямку Гомеля (Білорусь). На чернігівців також покладено обслуговування працівників Чорнобильської атомної електростанції за маршрутом Славутич - Семиходи. А ще місцеві локомотивні бригади працюють на напрямку Чернігів - Ніжин, обслуговуючи електропоїздами означену дільницю. Саме під час її електрифікації на базі Чернігівського локомотивного депо було впроваджено цех з ремонту електропоїздів.

    З бригад провідників поїздів дальнього сполучення, які були підпорядковані Бахмацькому вагонному депо, було сформовано колективи провідників приміських поїздів. Задіявши цей кадровий потенціал на дільницях Ніжин - Хутір Михайлівський, Щорс - Ворожба, Терещенська - Семенівка, Терещенська - Глухів, залізниця отримала значну користь. Адже тепер є можливість значно підвищити не лише затишок у салонах електропоїздів, а й дохідність від перевезень означеними дільницями.

    Ясна річ, із впровадженням комплексу з обслуговування приміських перевезень на базі Чернігівського депо було створено спеціалізоване підприємство з обслуговування приміських поїздів. Подібну виробничу базу ми створили і у Коростенському депо, але вже для дизель-поїздів.

    - Знаю, що вашій службі підпорядковано низку вокзалів. Яка мета таких перетворень?

    - Відомо, що для створення комфорту подорожуючих давно працює приміський вокзал станції Київ-Пасажирський. За ініціативи начальника Південно-Західної залізниці Олексія Кривопішина, у столичному регіоні останнім часом успішно функціонують приміські вокзали на станціях Дарниця та Караваєві Дачі. Вони стали технологічною складовою столичного регіонального центру по обслуговуванню пасажирів у приміському сполученні. Тепер серед турбот моїх підлеглих - контроль за якістю обслуговування подорожуючих на приміських вокзалах, укладення договорів з головами обласних, міських адміністрацій на обслуговування залізничних пасажирів у приміському сполученні. Сьогодні ми стаємо не лише свідками, але й учасниками змін у свідомості про управління залізничною галуззю. У зв’язку із цим зверну увагу на те, що не можливе функціонування величезного господарства, яким є сфера приміських залізничних перевезень, в умовах величезних збитків від експлуатації тих же електро- та дизель-поїздів. Уявіть цифру понад 410 мільйонів гривень - сума збитків, що отримала Південно-Західна залізниця у минулому році. Це на 87 мільйонів більше, ніж за аналогічний період 2007-го. Цілком зрозуміло, що на порядку денному - пошук економічних резервів з метою зниження рівня збитковості. Мета - отримання прибутку від діяльності підрозділів нашої служби. Ще одна проблема - зневажливе ставлення пасажирів до МВРС і до своїх обов’язків сплачувати за транспортні послуги.

    Але існують і більш серйозні питання, невирішення яких заважає розвиватися комплексу приміських перевезень.

    - Уточніть, будь ласка, що Ви маєте на увазі? Чи є необхідність чекати, поки місцеві чиновники прийдуть Вам на допомогу?

    - Дійсно, від багатьох очільників місцевої влади залізничникам годі чекати на допомогу. Проте, вважаю, більш дієвим заходом для підвищення доходів від приміських перевезень організацію продажу проїзних документів безпосередньо в рейсі, влаштування заслонів проти безквиткових пасажирів, так зване зарежимлення крупних станцій. Останній термін, який ми застосовуємо під час встановлення турнікетної системи на пасажирських перонах, виник завдяки меті - створити сприятливий режим для контролю за пасажиропотоками у приміському сполученні.

    У зв’язку із цим варто торкнутися й соціальної тематики, адже існує ще одна проблема. Її корінь, повторююсь, у недбалому ставленні пасажирів до рухомого складу і до своїх обов’язків сплачувати за транспортні послуги.

    Є більш серйозні питання, невирішення яких заважає розвиватися комплексу приміських перевезень. У першу чергу, це нормативно-правове забезпечення функціонування цієї підгалузі під час регулювання тарифів за приміські перевезення. У цьому разі Південно-Західна залізниця має покривати збитки, які виникають за виконання конкретної соціальної функції в інтересах держави і суб’єктів місцевої влади.

    - Згідно із Державною програмою розвитку приміського залізничного транспорту до 2020 року, Південно-Західною залізницею придбано один електропоїзд ЕД9М та рейковий автобус РА2 за лізинговою схемою. Які перспективи щодо оновлення парку приміських поїздів?

    - Дійсно, є «міцний вузол» у тому, що маємо великий відсоток спрацювання рухомого складу. Адже для приміських поїздів, які експлуатуються на столичній магістралі, цей показник сягає майже 82%. Це змушує витрачати великі кошти на технічне утримання електро- і дизель-поїздів. Ясна річ, що через економічну кризу, яка має вплив на залізничну галузь, темпи надходження нового моторвагонного складу дещо зменшились. Проте протягом 2009 року плануємо придбати три рейкових автобуси для експлуатації на так званих малодіяльних дільницях - на маршрутах Гусятин - Ярмолинці, Гусятин - Кам’янець-Подільський. Таким чином, має піти в історію Південно-Західної залізниці технологія обслуговування приміських маршрутів пасажирськими вагонами. І мова тут не лише про покращення комфорту для подорожуючих. На зміну витратній тепловозній тязі прийдуть ресурсозберігаючі машини. Це рухомий склад нового покоління з найбільш високими техніко-експлуатаційними, і, варто повторитися, адже це не менш важливо, з економічними характеристиками. Тут відіграє роль надійність і ремонтопридатність рухомого складу. За регіональними експресами - майбутнє.

    - Нова техніка вимагає відповідної підготовки кадрів для її експлуатації та ремонту. Яким чином проходить процес навчання локомотивних бригад, технічного персоналу.

    - На даний час проводиться навчання відповідних категорій спеціалістів на базі Технічної школи нашої магістралі, Київського електромеханічного технікуму. Підготовка машиністів рейкових автобусів проводилася в учбовому центрі ВО «Метромаш» (м. Митищі, Росія). Не відстають від локомотивних бригад і фахівці з ремонту рухомого складу. Вміємо експлуатувати, вміємо і «оздоровлювати» складну техніку. Це одна зі складових, що дозволяє зробити приміські залізничні перевезення ефективнішими з техніко-економічної і соціальної точок зору.

    - Юлію Мар’яновичу, яка ситуація з приводу недосконалості графіка руху приміського залізничного транспорту?

    - Графік руху приміських поїздів, які курсують Південно-Західною магістраллю, було складено таким чином, що інтервал руху в середньому дорівнює шість - вісім хвилин. Згідно з моніторингом, який проводили фахівці Міністерства транспорту і зв’язку України, визнано, що це доволі прийнятний графік. Щодо порад від пересічних пасажирів з приводу зміни графіка руху саме «їхнього» приміського поїзда, який перетинає кордони Південно-Західної залізниці, то кардинально змінювати розклад руху електро- та дизель-поїздів, які долають величезні відстані через сусідні залізниці, ми не в змозі через технологічні причини. Інша річ - маршрути на Чернігів, Білу Церкву, Козятин, Яготин. Заради здорової конкуренції з автоперевізниками ми створили доволі прийнятні умови для того, щоб пасажири з цих регіонів могли швидко і вчасно діставатися у столицю й у зворотному напрямку в поїздах підвищеної комфортності. У подальшому подбаємо про удосконалення руху приміських поїздів у напрямках Ніжина, Тетерева.

    - Хотілося б дізнатися про перспективи розвитку моторвагонного депо станції Борщагівка-Технічна.

    - Справді, на даний час виникла необхідність побудувати у межах станції Борщагівка-Технічна сучасне моторвагонне депо для обслуговування густонаселеного столичного регіону. Цей проект має давню історію, але більш конкретно про його втілення ми почали говорити лише впродовж останнього року. З практичних міркувань маємо створити це підприємство до початку Євро-2012. Проте без появи інвестора даний проект нездійснений. На мою думку, інвестиції мають надходити з бюджету Києва, адже саме тут визначено епіцентр футбольного чемпіонату.

    - Дякую за цікаву бесіду.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05