РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 10 (17 березня 2009) 

  • Арифметика достатку

    Від чого залежить якість? Факторів, що впливають на неї, багато, та головними були і залишаються контроль, кваліфікація виконавців і якість матеріалів. Щось випадає із цього триєдиного переліку - виходить, як у тій баєчці про невмілого коваля, «пшик».

    У минулому році пасажирське вагонне депо Бахмач одержало два інциденти. Перший - у Дніпропетровську, де причиною була нетипова шайба. І майже відразу - другий, серйозний, на станції Київ-Московський. Тут у поїзді саморозчепилися вагони.

    Два інциденти за короткий час - це вже багато. Вони змусили керівництво підприємства всебічно проаналізувати брак у роботі і зробити висновок, що не вистачає контролю. Що необхідно запроваджувати чітку систему повузлової перевірки із внутрідеповським паспортом, де фіксуватимуться всі етапи ремонту. Подібна система не нова. Вона є на заводах. Але там якість контролює спеціально підготовлений штат працівників. В умовах депо роль ВТК перебрали самі виконавці - робітники, бригадири, майстри.

    Вагон старіє - жодних америк не відкриємо. Сьогодні, за словами бахмачан, наймолодші у ремонті вагони 1990 р. виготовлення. А чим старіший, тим більше уваги він вимагає. Кожен гвинтик, тяга, валик мають бути перевірені. Наприклад, різьбове з’єднання. На перший погляд - міцне й надійне, та практика показує, що його гарантійний строк служби не перевищує десяти років. Тому кваліфікація ремонтників при ревізії вузлів вартує багато.

    Але де взяти стільки висококласних слюсарів? Училища їх не готують. Київ звабив заробітками на будівництві. І влітку на прохідній депо вперше за десятиліття з’явилося оголошення зі словом «потрібні». Ситуацію дещо «поправила» криза - частина робітників на підприємство повернулася. Та проблема підготовки кадрів залишається. На підприємстві її вирішують перевіреним роками способом - наставництвом, коли за новим працівником закріплюється досвідченіший і кваліфікованіший, та технічним навчанням.

    Щодо матеріалів, комплектуючих, то від депо тут мало що залежить. Їх постачання, якість (бо не завжди дешевше є кращим) - давній предмет нарікань. На підприємстві діє вхідний контроль, і це в певній мірі дозволяє запобігти ремонтному бракові. Та сьогодні бахмачанам доводиться працювати «з коліс». Запаси, які були, вичерпуються. «Ще півмісяця протримаємося, - бідкаються в депо, - і станемо». Отака арифметика.

    За заводською системою контролю у депо працюють рік - можна підбивати підсумки. За словами працівників підприємства, вона цілком дієздатна. Із часу запровадження транспортних подій бахмачани не мали.

    Пасажирські вагони в обсязі КВР депо ремонтує давно. Ці вагони вже стали повертатися у Бахмач для деповського ремонту. «А як вони відходили?» - запитую старшого майстра Олександра Пшеничного. «Цілком нормально, - відповідає Олександр Вікторович. - Роботи над ними небагато. Десь щебінь повибивав точки - підфарбуємо. Перевіримо все, підремонтуємо, якщо треба, - і на лінію.» У розмові зі старшим майстром з’ясовується одне давнє бажання деповчан: «наші» вагони віддайте нам. Доцільність такого порядку безсумнівна - і якість ремонту поліпшуватиметься, і затрати на ремонт зменшаться.

    Говорити про якість та не згадати про інженерів із приймання вагонів не можна. Тут за ними - вирішальне слово. За досвідченим Олександром Бігуном і його молодим колегою Камілом Алієвим. Запитую про ставлення до нововведеної системи контролю. Позиція абсолютно позитивна. Але, доповнюють, не завадило би узаконити ВТК. Щоб штат відповідний був. І з високим кваліфікаційним рівнем.

    Криза вагонне депо Бахмач теж не минула. Обсяги ремонту зменшилися. Але в січні за 15 робочих днів тут відремонтовано 32 вагони деповським ремонтом і 10 - в обсязі КР-1. На лютий було заплановано стільки ж капітального і 33 вагони - деповського. Планове завдання, зрозуміло, бахмачани виконали.

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05