РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 7 (23 лютого 2009) 

  • Особлива турбота – кіловати

    Конотопський регіональний відділ СП «Енергозбут» у січні поточного року реалізував 3,5 мільйона кіловат електроенергії. Це найвищий показник за весь час його роботи. І, вочевидь, не межа. Планується, що вузол, відмовившись від послуг комунального теплогенеруючого підприємства, перейде на електроопалення. Отже, заощаджуватиме на теплі тисячі залізничних грошей. Для надійного електрозабезпечення від підстанції у Мельні до Конотопа енергетики тягнуть додаткову лінію електропередачі.

    Конотопський відділ «Енергозбуту» - організація за сучасними масштабами скромна. Як і в попередні роки, її дванадцять працівників займають три маленькі кімнати у виробничій будівлі району контактної мережі. В тісноті, та не в кривді. Дистанція електропостачання багато допомагає колегам транспортом. Місцеві фахівці залучаються до перевірок споживачів. Але вже скоро, інформувала начальник відділу Жанна СІЧКАР, у них буде власне приміщення.

    Врешті, тіснота робиться помітною, коли сюди заходять з десяток чоловік. У інший час - звичайний офіс сучасної організації. Тут відразу відчувається ділова атмосфера. Жанна Вікторівна просить зачекати, бо на зв’язку Брянськ. Брянськ хоч і близько, але - за кордоном. Це, якщо хочете, вже міждержавні бізнесові зв’язки, справа делікатна й відповідальна. Зв’язатися із зарубіжжям конотопчан змусила необхідність переукласти договір. Від нашої мережі живляться вагончики росіян-залізничників на станції Хутір Михайлівський. Але електроенергія - це не газ, і проблем у погодженні договору, відчуваю, немає.

    «Енергозбут» - організація суто комерційна: купили на «енну» кількість кіловат-годин, продали й одержали гроші. Але торгівля, як помітив давним-давно Остап Вишня, не може відбуватися без «усипки, утечки, усушки й утряски». Електропостачання має схожий термін - втрати. Ці втрати зумовлені різними причинами. Найперша, чисто технологічна. Ідеального провідника немає. Навіть у мідному електрончики, розганяючись до «плюса» чи «мінуса», труться, штовхаються і гріють дротину. Якщо на їхньому шляху поставити так би мовити бар’єрчик, взагалі виходить сумна картина, картина олією і в стилі Пікассо тридцятих років. Таким вузьким місцем на лінії є спайки, скрутки, ізолятори, недовантажені й перевантажені трансформатори, навіть нависле гілля дерев. Вважається, що в середині 80-х років колишнє Міненерго СРСР втрачало при передачі до десяти відсотків виробленої електроенергії. На початок третього тисячоліття в успадкованих від Радянського Союзу мережах стали губити десять-п’ятнадцять, а то й усі сорок процентів. Лінії старішають, а на їх оновлення потрібні серйозні гроші. Правда, є одне «але». Технологічні втрати включаються до тарифу. Обґрунтовані, зрозуміло.

    Але яким боком до цього причетний Конотоп? Найтіснішим. Зовсім недавно серед споживачів регіонального відділу «Енергозбуту» числилося підприємство «Теплодар». Хоч це звичайна котельня, та електроенергії брала до 300 тисяч кіловат-годин щомісяця. Живився «Теплодар» від кабелю, прокладеного попід коліями. А кабель під коліями, самі знаєте, який. Тож і перейшов «Теплодар» до обленерго, де тариф нижчий.

    Другу частину втрат умовно називають комерційною. Причиною тут можуть бути неточність обліку, помилки при оформленні документів. Та ще крадіжки. В одному аналітичному матеріалі наводилися цікаві статистичні дані: у промисловості крадуть 6% електроенергії, у громадському секторі - 27%, в сільському господарстві - 16%, населення - 51%.

    Арсенал способів цупити кіловати великий. Населення, наприклад, вдається до механічного гальмування лічильника, підключається поза лічильником, у себе вдома заземлює нульовий провід, встановлює хитрі шунти і трансформатори, нахиляє лічильники, щоб ті прибріхували на їхню користь. Воістину, «голь на выдумки хитра». Масштаби «хитрощів», стверджують аналітики, зростають, і в обленерго давно діють групи контролерів, які влаштовують несподівані перевірки лукавих користувачів.

    Але то в обленерго. «Як таких, - сказала Жанна Січкар, - крадіжок у нас немає». Я їй вірю. Вирахувати факт несанкціонованого відбору електроенергії труднощів не становить. До того ж тут практично повністю перейшли на лічильники вищого класу точності, а облік ведеться із застосуванням нових комп’ютерних програм. Одна обліковує сторонніх споживачів, друга - побутових. Комп’ютерний облік - точний і повний, він вивільняє час працівникам відділу для перевірок. Перевірки виконуються згідно з графіком.

    Цікавлюся, з якими споживачами виникає найбільше проблем. Проблем, за словами керівниці відділу, теж немає. У роботі зі сторонніми споживачами обов’язкова передоплата за електроенергію. Побутові мають дебіторську заборгованість, але вона зменшується і на даний час становить близько шістнадцяти тисяч гривень. Залізничні, аби вкластися у ліміт споживання електроенергії, схильні занижувати показники. Їх треба просто частіше контролювати.

    І все ж проблема, як виявилося, є. Серед побутових споживачів - жителі віддалених сіл. Наприклад, станція Волфіне. Це аж на кордоні з Росією. Перевірити тут шість лічильників - година часу. Але на саму дорогу контролерові потрібен цілий день. У контролерів зарплата «прив’язана» до обсягу виконаної роботи. І можна уявити, скільки вони одержать за місяць, коли тільки їздитимуть.

    У п’ятницю відділ «Енергозбуту» працює. Але вже скоро і п’яти днів не вистачатиме. Відділ має до квітня переукласти зі споживачами експлуатаційні погодження. Робота паперова та велика. «Але, - запевнила Жанна Вікторівна, - втрати, причини і способи їх зниження, не відходять на другий план. Вони завжди у нас будуть у центрі уваги». І схилилася над комп’ютерною клавіатурою писати звіт на чергову нараду, де розглядатиметься саме це актуальне для «Енергозбуту» питання.

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05