РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 7 (23 лютого 2009) 

  • Новий збірник. Крапки над «і» ще не поставлено

    Відомості про перепони на шляху впровадження нового Збірника вантажних тарифів (далі - Збірник), що надходили з Укрзалізниці впродовж останнього часу, бадьорими не назвеш. Потужне лобі - система громадських організацій та промислових фірм - ставить палки в колеса транспортникам на законодавчому і державному рівнях. Схоже, що ситуація незабаром зміниться. Це зрозуміло, адже тягти час з прийняттям цього важливого для транспортного комплексу країни документа немає можливості: старий залізничний прейскурант №1001 не витримує критики з боку спеціалістів. Саме тому потреба у розробці нового Збірника виникла у зв’язку зі змінами, що відбулися в економіці нашої держави. А процедура впровадження документа поки що відкладається...

    У бесіді з журналістами заступник генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту України Віктор ЧОРНИЙ запевнив, що завдяки прозорим принципам «побудови» тарифу, який складатиметься з двох частин - плати за початково-кінцеві транспортні операції та плати за процес руху, у вантажовідправників є чудова перспектива партнерства із залізничниками. Основними методичними принципами при розробці тарифного «грос-буху» були, по-перше, забезпечення сприятливих умов для створення конкурентного середовища у сфері вантажних залізничних перевезень. Цей комерційний маршрут прокладається згідно з директивами Євросоюзу у сфері залізничного транспорту. Зокрема за директивою ЄС №91/440 (побачила світ ще у 1991 р.). Це основний документ, згідно з яким ведеться тарифна бухгалтерія у Старому Світі. Мета розробників - надання права користування залізничною інфраструктурою підприємствам різних форм власності. Саме для цього у проекті Збірника відокремлено інфраструктурну (з урахуванням витрат на тягу поїздів) та вагонну складові тарифу. Прозорість при застосуванні методики розрахунку плати за перевезення вантажів у рухомому складі, що належить залізницям та приватним власникам, гарантується.

    Не менш привабливим для партнерів сталевих магістралей, вважає В. Чорний, є скорочення переліку додаткових зборів за послуги, що пов’язані вантажними перевезеннями. У новому тарифному документі скорочено перелік тих видів транспортування, робіт і послуг, які виконуються за вільними тарифами. Зокрема із 32 видів таких послуг, які містилися у попередньому збірнику, що діяв ще за радянських часів, передбачено лише вісім. Як наголошується, із вказаного переліку шість видів послуг вилучено повністю, а для 13 встановлено фіксований розмір. 17 видів додаткових зборів - то також історія. Крім того, зменшено рівень базових тарифів практично для всіх тарифних схем, розрахованих на транспортування вантажів на відстань до 100 км. Вартість за транспортування негабаритних, наливних вантажів та продукції, що перевозиться у рефрижераторних вагонах, розраховуватиметься також за впровадження менших коефіцієнтів. У новому Збірнику вже не йтиметься мова про облік мінімальної норми завантаження вагонів. Нинішній тариф за таких умов буде стягуватись за фактичні тонни вантажу, заявлені у відповідних документах.

    Завдяки максимальному спрощенню методики розрахунків за новим Збірником, на переконання В. Чорного, труднощів у роботі залізничних комерсантів та їхніх клієнтів не виникатиме.

    Заступник генерального директора Укрзалізниці наголошує, що з впровадженням нового тарифного документу варто поквапитися. Для того, щоб в умовах зменшення обсягів вантажних відправлень і відповідного прискорення конкурентної гонки на ринку транспортних перевезень українські залізничники не опинилися в ар’єргарді. Як стало відомо, учасникам міжвідомчої комісії з питань впровадження нового тарифного документу - представникам від міністерств агропромислового комплексу, палива та енергетики, будівельної промисловості, Мінтрансзв’язку та Укрзалізниці - вдалося досягти певних бізнес-домовленостей. Відповідні процедури здійснено у міністерствах економіки, юстиції, фінансовому міністерстві. Єдиним наріжним каменем на шляху прийняття Збірника є позиція представників декількох промислових груп з гірничо-металургійного комплексу. Лобі гірничо-металургійного комплексу (ГМК) сповіщає на державному рівні: на сторінках Збірника існують коефіцієнти, що значно підвищуватимуть вартість залізничних перевезень.

    - Це хибні думки, - вважає В. Чорний. - Рівень тарифів, що закладено у новий Збірник, практично не відрізняється від рівня діючих розрахункових аналогів. А для окремих видів перевезень - значно нижчий. Приміром, для перевезення вантажів у контейнерах та для здійснення контрейлерних маршрутів тариф знижено у 2,8 раза. У цьому напрямку Укрзалізниця має намір працювати і далі. 20-відсоткова знижка тарифів на перевезення контейнерів з причорноморських портів Одеського регіону має зацікавити перевізників вантажів.

    - На успіх розвитку контейнерних та контрейлерних перевезень та транспортування окремих автокузовів Європою мають працювати попередні домовленості членів міжвідомчої групи, яку складають залізничники Росії, України та Угорщини, - акцентував увагу журналістів начальник головного комерційного управління Укрзалізниці Віктор КУШНІРЧУК.

    І знову - про перепони на шляху впровадження нового Збірника. Повноважними представниками ГМК також висуваються вимоги щодо застосування додаткової знижки на перевезення вантажів окремими маршрутами. Чи обґрунтовано це економічно? Ця тема - для подальших ділових дискусій.

    - Крапки над «і» у справі впровадження нового Збірника мають поставити учасники «круглого столу», на який керівники Укрзалізниці за-прошували ділових партнерів - представників усіх секторів української економіки. Цей захід відбувся 18 лютого. Про перебіг подій форуму - у наступному номері газети залізничників «Рабочее слово».

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05