РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 5 (9 лютого 2009) 

  • Новий звіт і старі проблеми

    - Хоча кількість транспортних подій у порівнянні з попереднім роком дещо знизилась, проте стан безпеки руху залишається тривожним. І найбільше бентежить те, що суттєво збільшилась кількість серйозних інцидентів. Тому ситуація залишається незадовільною, - зазначив перший заступник начальника залізниці Віталій ЖУРАКІВСЬКИЙ, відкриваючи селекторну нараду щодо прискіпливого аналізу стану безпеки руху на Південно-Західній залізниці у 2008 р. Трохи статистики. Впродовж минулого року сталося 174 випадки транспортних подій, у тому числі дев’ять серйозних інцидентів. Для порівняння: 2007-й приніс 181 транспортну подію, серед яких - одна аварія на роз’їзді Росава та чотири серйозних інциденти. Найбільша кількість випадків 63 - у локомотивній службі, 33 - у вагонній. Вони стали можливими через незадовільну організацію ремонтів і, як наслідок, ненадійну роботу персоналу, який управляє рухомим складом. Особливу тривогу викликає той факт, що більше ніж удвічі зросло число серйозних інцидентів. Із загального числа транспортних подій до збитків призвели 34, їхня сума склала 244 тис. грн., з яких відшкодовано 186 тис. (76%).

    - Хоча у складених галузевих планах, заходах та програмах щодо безпеки руху в минулому році нестачі не було, проте їхнє невиконання й призвело до такого тривожного стану. Що слід робити, аби виправити ситуацію, розбиратиметься спеціальна комісія, - зазначив Віталій Олександрович.

    Докладний аналіз стану безпеки руху зробив заступник начальника залізниці - головний ревізор з безпеки руху Костянтин АЗАРЕНКО.

    Статистичний аналіз свідчить, що найбільшу кількість транспортних подій допущено у локомотивному, колійному та вагонному господарствах. Дев’ять серйозних інцидентів «розподілили» між собою: колійні підприємства - чотири; служби перевезень, вагонна, електропостачання, пасажирська, сигналізації та зв’язку - по одному.

    На жаль, ситуація залишається напруженою. Рік лише розпочався, а локомотивна служба вже «порадувала» залізницю новорічними «подарунками» у вигляді двох транспортних подій. Чому дивуватися? Адже у цьому господарстві непоодинокі випадки порушень технології ремонтів, незадовільного приймання рухомого складу з деповського ремонту. Це яскраво ілюструє хоча б той факт, що у 2008 р. зафіксовано 25 випадків пошкоджень маятникових болтів, тарілок і пружин. Можна засвідчити, що службою локомотивного господарства незадовільно проводиться профілактична робота, ігноруються селекторні наради щодо проведення Днів безпеки, не достатньо аналізуються допущені транспортні події. Хочеться запитати у керівників служби: чи припустимо те, що 40 тепловозів ЧМЕ3 на залізниці експлуатуються з перепробігом по ПР-3? І чи бентежить їх той факт, що продовжують масово виходити з ладу струмоприймачі електровозів при незадовільних метеорологічних умовах через пошкодження вугільних вставок? Судячи з усього, не дуже.

    Бичем колійного господарства залишається незадовільна організація поточного утримання колії. Саме з цієї причини трапилося 70% усіх транспортних подій. Дуже високим залишається показник кілометрів колії з незадовільною комісійною оцін-кою. І що шокує - така оцінка повторюється два й більше місяців поспіль. А чим можна пояснити те, що після проведення комплексу робіт з модернізації колії фахівці колієвимірювача дають дуже низьку оцінку? Наприклад, після роботи Коростенської ПМС-122 деякі відрізки колії на напрямку Київ - Тетерів отримали оцінку 700(?!) балів. Як мовиться, приїхали.

    Керівництво служби має негайно потурбуватися про організацію робіт з рубки дерев, аби унеможливити їхнє падіння на контактну мережу, а також очистити просіки з метою недопущення падіння гілок на лінії автоблокування.

    У господарстві перевезень ледь не звичним явищем стали порушення регламенту переговорів під час приймання, відправлення, пропуску поїздів, при виконанні маневрової роботи і, особливо, під час закріплення вагонів та зберігання гальмових башмаків.

    Не може не хвилювати низький рівень знань працівників щодо порядку дій під час виникнення нестандартних ситуацій, а також порушення нормальної роботи пристроїв СЦБ.

    На багатьох під’їзних коліях гальмові башмаки зберігаються в неустановлених для цього місцях, а в окремих випадках взагалі розкидані вздовж колій у зонах, де проводяться вантажні операції.

    Увесь цей безлад відбувається на очах ревізорів руху при потуранні начальників відділів перевезень дирекцій, а також керівництва служби, наголошує Костянтин Азаренко.

    У господарстві електропостачання стався серйозний інцидент у Київській дистанції - проїзд заборонного сигналу машиністом мотриси на ст. Вишневе. Проте керівники служби і дистанції усунулись від виконання заходів щодо недопущення подібних випадків.

    Керівництву служби треба подбати про облаштування самохідного рухомого складу пристроями АЛСН, про проходження машиністами медичних оглядів, про вирубку дерев, адже їх падіння на проводи автоблокування призвело до чотирьох транспортних подій.

    Багато претензій є й до служби сигналізації та зв’язку. Можна сказати, що всю залізницю сколихнув волаючий випадок, що стався на ст. Біличі. Під час проведення профілактичних робіт електромеханік СЦБ допустив серйозну помилку, через яку контроль над стрілками колій головного ходу виявився хибним.

    Непоодинокі випадки втручання сторонніх осіб у роботу пристроїв автоматики свідчать про те, що й тут втрачено контроль.

    Керівникам вагонної служби необхідно підвищити контроль за дотриманням технології деповського ремонту вагонів. На жаль, схід піввагона в поїзді на перегоні Миропіль - Печанівка не став уроком для керівників вагонної служби і вагонного депо Козятин зокрема. Цей випадок трапився з вини вагонного депо Полтава, але представники служби не брали участі в його розслідуванні. Звичайне нехлюйство? Чи службове невігластво? Схід стався через спрацювання деталей в клиноресорному комплекті першого візка, які не змогли забезпечити надійне гасіння вертикальних і поперечних коливань. Вагонне депо Козятин було зобов’язано розробити заходи з профілактики подібних випадків, проте перевірка показала, що вони не виконуються.

    Причина зростання транспортних подій у пасажирському господарстві теж пов’язана з незадовільною якістю планових видів ремонту і технічного обслуговування в пасажирських депо Київ-Пасажирський і Бахмач, а також вагонних дільницях.

    Вагонне депо Київ-Пасажирський і Київська вагонна дільниця незадовільно підготувалися до зимових перевезень. Про це свідчить вимушене відчіплення на ст. Чоп причіпного вагона у поїзді міждержавного сполучення Москва - Будапешт. Причиною цієї ситуації стало коротке замикання у високовольтній розетці через наявність у ній конденсату. Раніше уже траплялися подібні відчеплення, чи про це не забули керівники служби?

    У комерційній службі помітно збільшились випадки затримки вагонів з причини їхнього понаднормового завантаження. З порушеннями технічних умов навантаження станціями залізниці було прийнято понад 100 вагонів, причому на пунктах комерційного огляду залізниці було виявлено лише 11 вагонів, решту було пропущено на інші залізниці без перешкод.

    Перелік негативних ситуацій, на жаль, продовжується. На станціях залізниці сталося дев’ять аварійних «надзвичайок» при перевезенні небезпечних вантажів. Причиною в семи випадках стала технічна несправність котлів цистерн.

    Впродовж минулого року зареєстровано 12 дорожньо-транспортних пригод, у тому числі чотири - з вини автоводіїв, які працюють на підприємствах залізниці.

    Відсутність системного підходу до планування та проведення технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів, а також недостатність коштів на придбання запасних частин призводять до неякісної підготовки транспорту для роботи на лінії. З цієї причини було повернуто до гаража майже дві сотні автівок.

    Наостанок керівники служб і структурних підрозділів, на яких склалася найбільш неблагополучна ситуація з безпеки руху, надали пояснення і звітували щодо прийнятих профілактичних заходів.

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05