РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 4 (31 січня 2009) 

  • Мета - пришвидшення процессу реформування

    Нотатки з Колегії Мінтрансзв’язку України

    Цікавих фактів у царині розвитку транспортного комплексу нашої держави сила-силенна. Про це - у короткому звіті про недавню Колегію Міністерства транспорту та зв’язку України, яка відбулася на початку тижня.

    З вуст міністра транспорту та зв’язку Йосипа ВІНСЬКОГО, його заступника Ігоря УРБАНСЬКОГО та генерального директора Укрзалізниці Михайла КОСТЮКА присутні у конференц-залі змогли почути не лише статистичні дані про роботу в сфері, зокрема, залізничних перевезень та зв’язку впродовж минулого року. Серед головних пріоритетів міністерства - реалізація програми реформування залізничного транспорту впродовж 2009 - 2015 рр. Одночасно проходитимуть упорядкування майнових відносин та процес міжнародного аудиту в межах провідних підприємств галузі. На порядку денному менеджерів міністерства та Укрзалізниці - питання з кадрового забезпечення, узгодження основних засад тарифної політики, розвиток міжнародних транспортних коридорів між Європою, Російською Федерацією та Казахстаном. Як у вантажному, так і у пасажирському русі поїздів. Для цього варто впроваджувати, зокрема, швидкісне залізничне сполучення на дільниці Львів - Чоп.

    Як стало відомо, розроблено документацію та оголошено тендер для потенційних учасників будівництва нового двоколійного залізничного тунелю на гірському перегоні між станціями Бескид і Скотарське. Тендер на будівництво цієї штучної споруди буде проведено цьогоріч. І це ще не все. Впродовж 2009-го планується модернізувати понад 580 км колії, виконати капітальний ремонт на відстані 1232 км, середній ремонт - на 820 км. У рамках комплексно-оздоровчого ремонту «оживе» 820 км у сталевому господарстві залізниць України.

    Розширення спектра послуг - додаткові обсяги перевезень вантажів. Серед стратегічних завдань - розвиток контейнерних та контрейлерних перевезень. Не варто, мабуть, переконувати в тому, що курсування вантажних поїздів, які перевозитимуть автотрейлери, значно покращить екологію. Також комбіновані перевезення сприятимуть розвантаженню прикордонних переходів. Сьогодні «вервечки» автопоїздів, авто-причепів та напівпричепів є суттєвими тромбами на державній межі між Україною та Старим Світом. Митниця не завжди вчасно дає добро. З відновленням курсування спеціальних залізничних платформ, що перевозитимуть автівки, прискориться процедура перетину кордонів. Залізничні комерсанти вже розробили правила для контрейлерних перевезень. Можливе застосування уніфікованої накладної, так званої ЦИМ/СМГС для передачі вантажів у автофургонах на кордоні з Європою. Слово - за Румунією, Польщею, Угорщиною, Словакією, Чехією, Австрією, Росією. В Укрзалізниці впевнені, що для успішної організації комбінованих перевезень на державному рівні Верховна Рада України має узгодити проект Закону «Про змішані (комбіновані) перевезення». Єдине але. Знаючи про сучасні темпи роботи народних обранців, на законодавчі рішення з транспортної політики ще довго чекати.

    На пасажирський комплекс також чекають зміни. І мова тут не лише про впровадження сучасних технологій з оновлення парку рухомого складу (РС) для пасажирів в умовах галузевих депо та заводів. На часі - покращення системи вхідного контролю в депо і запровадження умов для забезпечення більш жорсткої відповідальності за доручену справу інспекторів з приймання рухомого складу після заводського ремонту. Також у планах на цей рік - закупівля 170 пасажирських вагонів, п’яти рейкових автобусів, 20 магістральних електропоїздів.

    Вже найближчим часом очільники Мінтрансзв’язку планують впровадити систему електронного продажу квитків через мережу Інтернет. Але плани планами, а ситуація у пасажирському секторі складна. За роки незалежності залізниці не отримували жодних привілеїв від держави. У той самий час збитки від перевезень у дальньому та приміському видах сполучень, зокрема пасажирів 25 пільгових категорій, величезні. Державний та місцеві бюджети недостатньо відшкодовують ці збитки, хоча, згідно із Законом «Про залізничний транспорт», мали б це робити у повному обсязі. Проблема ускладнюється через те, що до сьогодні витрати на пасажирські перевезення покривалися за методикою перехресного субсидіювання. За рахунок доходів від вантажних перевезень. Проте, зважаючи на складну економічну ситуацію та скорочення обсягів перевезення промислової продукції, підвищення тарифів на пасажирські перевезення неминуче. Було оприлюднено і такі цифри: лише 23% пасажирів у приміських поїздах сплачують за проїзд залізницею. При цьому вартість подорожі учетверо - вп’ятеро менша, ніж на подібних автобусних маршрутах, і втричі менша, ніж на залізницях сусідніх держав. З порівняльної таблиці, яку кореспонденту «Рабочего слова» надали у прес-службі транспортного міністерства, чітко видно, що вартість проїзду у пасажирських вагонах територією України на відстань 300 і 500 км втричі - вчетверо менша, ніж у Росії. Що робити?

    Впровадження методики диференційованого розрахунку вартості квитка (у залежності від часу доби) для проїзду у вагонах СВ та купейних дозволить мати економічний ефект для залізничної скарбниці. Квиток на вранішній поїзд має бути дешевшим у порівнянні з проїзним на вечірній. Поїздка у вихідні та святкові дні виллється в копієчку. Зате у будні гаманець страждатиме менше. Очевидно, що, озвучивши наведені факти, керівництво міністерства і Укрзалізниці намагатиметься переконати Кабінет Міністрів України у необхідності підвищення тарифів на пасажирські перевезення. Ясна річ - акція актуальна з усіх сторін, адже формування та реалізація державної політики у транспортно-дорожньому комплексі та галузі зв’язку - пріоритети міністерської дипломатії.

    Впровадження багатьох проектів неможливе без залучення інвестицій. На думку Йосипа Вінського, залізничний транспорт України є малопривабливим для потенційних інвесторів. З 70 інвест-проектів на 2009-й, які очікують на впровадження у галузях, підпорядкованих Мінтрансзв’язку України, залізницям належить невелика частка. «Грошові мішки», скоріше вкладатимуть в автотранспортну, авіаційну галузь. Чому? Це тема для окремої розмови. Кредити від Європейського банку реконструкції та розвитку для будівництва тунелю під Карпатами також очікуються.

    Рахувати кожну гривню - ось до чого закликають керівники міністерства. Актуальним найближчим часом буде вирішення питань з енергозбереження на всіх транспортних «фронтах». До речі, як зазначалося, темою наступної Колегії Міністерства транспорту та зв’язку України стане обговорення проектів із впровадження у галузі альтернативних джерел енергії. Нічого не поробиш: газовий тиск, у прямому і переносному значеннях цього словосполучення, змушує шукати відповідних шляхів скорочення споживання блакитного палива.

    Соціальні потреби залізничників - окрема турбота керівників міністерства та Укрзалізниці. Цьогоріч для створення нормальних санітарно-побутових умов для колійників, зв’язківців, енергетиків планується побудувати 17 приміщень для обігріву та шість побутових приміщень. У 50 пунктах обігріву, в 62 санітарно-побутових приміщеннях, які належать галузевим підприємствам, та у 46 турних вагонах для працівників колійних машинних станцій буде проведено ремонт.

    Безперечно, без вирішення покладених на міністерство, і відповідно міністерством, завдань зростання внутрішнього валового продукту в Україні неможливе. Тому, якщо його керівникам вдасться забезпечити нормальне функціонування галузевої економіки, це буде чималою перемогою. Ясна річ, без підтримки ініціатив від Мінтрансзв’язку України та Укрзалізниці на всіх галузевих рівнях успіху не варто очікувати. Тому - до роботи.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05