РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 3 (16 січня 2009) 

  • Енергозбут. Стратегія розвитку


    прийом проводить Ігор ДУШИНСЬКИЙ (ліворуч)


    Олександр ЦІДИК, Федір ЧУДНИЙ та головний енергетик ВЧ-3 Олександр ГЕЛІХ під час перевірки

    Кінець року - напружена пора для всіх структурних підрозділів залізниці: підбиваються підсумки роботи, готуються звіти, складаються плани... Нелегкими видались робочі дні та й вихідні наприкінці грудня і для фахівців Жмеринського регіонального відділу енергозбуту, який очолює Ігор ДУШИНСЬКИЙ. Тут також підраховують показники, заключають договори на новий рік, а ще... регулярно здійснюють перевірки споживачів електроенергії.

    От і в день мого приїзду до Хмельницького команда енергозбуту виходить на перевірку. Мене запрошено до їхнього гурту, щоб разом пройтись об’єктами і, як кажуть, на власні очі побачити роботу тих, хто для залізниці заробляє чималі кошти.

    Наш маршрут пролягає до Хмельницької вагонної дільниці, яку очолює Володимир ІВАНОВ.

    - На сьогодні заплановано перевірку одного із залізничних споживачів, - пояснює старший електромеханік - керівник перевіряючої команди Олександр ЦІДИК, - та декількох сторонніх, у тому числі й приватних закуповувачів електроенергії.

    Вагонна дільниця - господарство солідне. Тут щоденно формується до десятка потягів, влітку - значно більше. У ньому створено доволі потужну ремонтну базу, працює цех із виготовлення меблів. Тож і електроенергії потрібно чимало. Але як обліковуються витрати, чи немає несанкціонованого витоку кіловатів, чи дотримуються лімітних норм? Усе це та й деякі інші питання належить з’ясувати перевіряльникам. Поруч із керівником працюватиме ще й електромеханік Федір ЧУДНИЙ. Але не числом, а умінням діють підлеглі Ігоря Душинського. Тому що кількість фахівців у цьому відділі вкрай обмежено. Штатом, недавно оновленим, тут передбачено 23 працівники, та фактично сьогодні працює лише 18. До того ж, двоє із них - у постійному відрядженні, а ще троє виходять на пенсію. Тож «активних штиків» на три відділення - у Вінниці, Жмеринці та Хмельницькому, які охоплюють 77 залізничних станцій та 95 зупиночних пунктів, що розміщено на загальній протяжності колії у 1154 км, обмаль.

    У вагонній дільниці нас зустрічає інженер-технолог Степан САМУСЬКО, який відповідає за енергозабезпечення цього структурного підрозділу. Перевіряючі - біля центрального розподільчого електричного пункту. Знайомимося з головним енергетиком Олександром ГЕЛІХОМ.

    Представники енергозбуту Олександр Цідик та Федір Чудний оглядають прилади, знімають показники з лічильника, перевіряють наявність та придатність для використання захисного інвентарю. Словом, виконують усі належні дії та фіксують зауваження у блокнотах. Від коментарів вони поки що утримуються, однак по їхній поведінці можна зрозуміти, що суттєвих зауважень у них немає.

    Переходимо до іншого об’єкта перевірки - котельні. Дорогою є можливість поспілкуватись із представником споживача. Мене цікавить, чи вдалося останнім часом заощадити електроенергію?

    - Значних заощаджень поки що немає, - пояснює Степан Петрович. - Але це тому, що у нас завершується будівництво пункту для ремонту вагонів. Задля виконання будівельних робіт потрібні певні витрати електроенергії - працює електрокран та інші агрегати. Однак за межі виділеного ліміту ми не вийшли. За місяць ми споживали по 13-15 тисяч кіловат-годин. А за рік вкладаємось у 150 тисяч. Це дещо менше норми.

    Котельня забезпечує споруди теплом за допомогою природного газу. Однак й електроенергія тут використовується - працюють електронасоси та інша апаратура. Їхню роботу та правильність застосування перевіряють мої попутники. І тут вони не знаходять порушень.

    Ще один пункт перевірки - електрощитова біля цеху з виготовлення меблів. Це дещо «автономна» структура, тому й витрати електроенергії у ній обраховуються за окремою схемою. Фахівці енергозбуту усе ретельно перевіряють, однак і тут обійшлось без зауважень.

    - Чому? - перепитує Федір Чудний і відповідає, - у господарстві Хмельницької вагонної дільниці наведено зразковий порядок, у тому числі й зі споживанням електроенергії. Тому вишукувати будь-які недоліки - то зайві витрати часу. Однак усе належне ми перевірили, залишилося лише вивчити потрібну документацію, на це необхідно витратити певний час.

    ...Щоб не затримуватись разом з інспекторами у вагонній дільниці, повертаюсь до приміщення Хмельницького відділку енергозбуту. Адже і тут робота не припиняється ні на хвилину. Ігор Вікентійович проводить прийом відвідувачів. Прошу дозволити й мені бути присутнім на прийомі. Отримую згоду і стаю свідком ділової розмови. Приватний підприємець із Кам’янця-Подільського Петро Шушко займається виготовленням металоконструкцій різного призначення: від віконних решіток до металозбірних споруд. На його підприємстві є кузня, металообробний цех із різноманітними верстатами. Тому й електроенергії споживає щомісяця до півтори тисячі кіловат-годин. У 2009 році Петро Дмитрович має намір зберегти виробничі потужності і навіть збільшити їх, тобто забезпечити роботою не менш ніж 20 працівників. Тому й приїхав до Хмельницького у залізничний енергозбут, щоб переукласти угоду на наступний рік.

    - Ми з вами добре співпрацюємо уже не перший рік, - підсумовує розмову з відвідувачем Ігор Душинський. - Жодних претензій за увесь цей час у нас не було. Ви справно сплачуєте за спожиту електроенергію по тисячі гривень і більше щомісяця. Тому будемо співпрацювати й надалі, але за умови, що сплата буде своєчасною і повною. На цьому й погодились.

    Команда повертається з попередньої перевірки і направляється на іншу - до стороннього (не залізничного) споживача. Вирушаю з ними. Прямуємо службовим маршрутом поміж станційних споруд та повз огорожі. Можна було б і в обхід, вулицями міста, однак так значно довше, а автотранспорту в розпорядженні Жмеринського відділу енергозбуту немає. Тому й доводиться долати відстані навпростець пішки. Дорогою є можливість розпитати попутників про їхнє життя-буття та й про споживача електроенергії, до якого прямуємо.

    - У відділі я працюю з серпня 2003 року, - розповідає про себе Олександр Цідик. - Навчався на енергетичному факультеті у Харківській транспортній академії. До роботи уже звик, знаю практично усіх споживачів електроенергії на своїй дільниці. Вони знаходяться у багатьох населених пунктах. Здебільшого - поряд із залізничними станціями. Однак виникають труднощі з виїздом до них. Коли приміським поїздом дістаємось до однієї станції, перебратися до іншої через годину чи дві уже немає чим - потяги ходять дуже рідко. Тож доводиться використовувати попутний автотранспорт.

    - Сьогодні ми працюємо у Хмельницькому та на його околицях, - долучається до розмови Федір Чудний. - Тут міського транспорту багато, та не скрізь ним можна дістатись. Доводиться, як і цей раз, ходити пішки. За сім років роботи в енергозбуті уже й звик, але автомобіль нам не завадив би...

    Підходимо до малого підприємства «Полі-Пак» - об’єкта перевірки. Воно спеціалізується на випуску поліетиленових пакетів різного призначення. Мої попутники приступають до роботи. Вони перевіряють не лише лічильник, а й усе обладнання, де використовується електрострум. Звертають увагу на те, чи вірно зроблено заземлення, як виконуються вимоги відповідних інструкцій... Роблять усе належне, при цьому виявляють й окремі порушення. Вони потрапляють до акта перевірки, в якому зазначається термін усунення виявлених недоліків.

    Цікавлюсь, скільки електроенергії споживає це підприємство? І дізнаюсь, що за рік тутешній лічильник нараховує до одного мільйона кВтг. Це значна сума, але не найбільша серед сторонніх споживачів. Так Деражнянський молокозавод перевищує мільйонний показник. А є підприємства, які використовують й більше п’яти мільйонів кВтг. Таке партнерство є вигідним для Жмеринського відділу енергозбуту, адже від них є певні надходження до залізничної скарбниці.

    Олександр Цідик та Федір Чудний продовжують свою роботу. Я ж повертаюсь до офісу. Варто познайомитись із фахівцями. Але спочатку декілька слів про приміщення, в яких вони працюють. У кожній з кімнат виконано сучасний ремонт, встановлено нові зручні меблі, необхідну оргтехніку...

    - Сьогодні уже важко уявити, що ці декілька кімнат, виділених нам у будівлі залізничної станції, - пояснює Ігор Вікентійович, - мали далеко не фешенебельний вигляд. В окремі із них навіть страшно було заходити. Та за короткий час власноруч, працюючи й у вихідні, ми навели в них зразковий порядок. Тепер і самим приємно тут працювати та й перед відвідувачами не соромно.

    Щодо відвідувачів, то вони один за одним заходять до відділу енергозбуту. Ось завітала жінка з тривожним виразом на обличчі. І, з’ясовується, у неї є причини для стурбованості. Напередодні в її оселі перевіряли показники лічильника. При цьому виявили, що оплатила вона значно менше, ніж спожила електроенергії її родина. А нині, через скруту, не може погасити заборгованість. Тож прийшла просити, щоб відстрочили погашення боргу.

    Вислухавши жінку, начальник відділу енергозбуту зважив на її становище, однак визначив конкретний термін, протягом якого належить сплатити увесь борг.

    З іншими відвідувачами спілкується електромеханік Віталій КОБРІН. Та найбільше турбот у старшого інспектора Віталіни СЕРДЕГИ. Саме вона займається переоформленням договорів на новий рік. Тому більшість клієнтів звертаються до неї. Однак з роботою Віталіна Вікторівна успішно справляється. У пригоді стають знання, отримані у вузі, чималий досвід роботи, а також - порадники. Це - батько, чоловік, брат. Усі вони енергетики і працюють на залізниці.

    За одні відвідини дізнатись про роботу усіх фахівців відділу енергозбуту неможливо. Тому прошу Ігоря Вікентійовича хоч коротко розповісти про тих, хто трудиться у Вінницькому та Жмеринському відділеннях.

    - У першу чергу, варто відзначити нашого ветерана Станіслава КОВТУНА із Вінниці. Він уже понад сорок років працює на залізниці, а у нашому відділі - з часу його заснування. Незабаром Станіслав Миколайович вийде на пенсію, тому, користуючись нагодою, хочу через газету висловити йому вдячність за тривалу та плідну працю.

    У Жмеринці, де наш головний «штаб», - продовжує Ігор Душинський, - найбільше працюючих. Серед них варто назвати мого заступника Віктора ГРОНУ, Віктора ГЛАДИША, Марину ЧУМАК. Утім, самовіддано трудяться всі. Це завдяки їхній праці наш відділ добивається високих показників у роботі. Недаремно до нас за досвідом приїжджають фахівці з інших залізниць України.

    Під вечір усі працівники збираються у відділі. Керівник підбиває підсумки робочого дня і визначає завдання на наступний. А завтра команда енергозбуту знову вийде на перевірку...

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05