РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 43 (7 листопада 2008) 

  • Енергозбут: облік, контроль, заробіток

    Спробуйте уявити магістраль без електропостачання. У такому разі зупиняться не лише потяги, які рухаються за допомогою електротяги, а й замре робота усіх структурних підрозділів. Така «електрозалежність» певною мірою робить вразливою нашу галузь, але саме електрифікація надає можливість заощаджувати значні кошти та зробити економічно вигіднішими залізничні перевезення. Адже використання електровозів для доправлення потягів у декілька разів дешевше, ніж тепловозів. На цьому наголосив начальник головного управління електрифікації та електропостачання Укрзалізниці Ілля МАЛИШКО, відкриваючи семінар за участю керівників регіональних підрозділів енергозбуту всіх залізниць України. А проходив він з 15 до 17 жовтня у Хмельницькому на базі Жмеринського відділу енергозбуту, який очолює Ігор ДУШИНСЬКИЙ.

    Обнадійлива перспектива

    Ілля Васильович також відзначив, що із запровадженням з 2002 р. нової структури, яка займається контролем за витратою електроенергії, її продажем для фізичних та юридичних осіб, на залізницях наведено порядок із обліком. Значно зменшено також витрати та отримано чималі прибутки від реалізації найдешевшого на сьогодні енергоносія, яким є електричний струм. Ті 700 фахівців, які цим займаються на усіх залізницях, не лише виправдовують витрати на заробітну платню, а й приносять багатомільйонний прибуток нашій галузі. А отримані прибутки дозволять розширювати контактну мережу для запровадження електричної тяги. Всього на теренах нашої країни найближчим часом слід електрифікувати 2300 км залізниці. Тож перспектива у залізничних енергетиків велика.

    Є вона й у працівників тих структурних підрозділів, які займаються обліком, контролем за витратою та продажем електроенергії на залізниці. Адже вони лише розпочали свою роботу і перебувають у стадії розвитку. Як краще організувати роботу структур енергозбуту на місцях, учасники семінару змогли побачити на прикладі Жмеринського регіонального відділу і, зокрема, його Хмельницького відділення.

    Варто зазначити, що на території Жмеринської дирекції залізничних перевезень діє лише один регіональний відділ, як і одна дистанція електропостачання, (на теренах Київської та Козятинської - по два). А довжина залізничних колій Жмеринської дирекції складає - 1154,5 км. Тут під контролем енергетиків - 75 залізничних станцій та 95 зупиночних платформ. І на цьому, найбільшому на нашій залізниці, просторі працює 15 фахівців під керівництвом Ігоря Душинського. Вони об’єднані у три відділення, які розташовано у Вінниці, Жмеринці та Хмельницькому. У цих містах обладнані спеціальні офіси. Так, саме офіси, за нормами чи й вимогами «сучасної моди». Приміщення вони займають невеликі, але красиво оздоблені та обладнані усім необхідним. У них затишно працювати та й залізничних клієнтів не соромно приймати.

    Відстоюючи інтереси залізниці

    Втім, приміщення - не самоціль, хоч це й важливо, тому, що, за висловами багатьох учасників семінару, їм доводиться працювати в набагато гірших умовах. Які ж результати роботи у команди Ігоря Вікентійовича? Зупинемось лише на декількох показниках. Коли відділ розпочинав свою роботу, а це був 2002 рік, то заборгованість за спожиту електроенергію сягала майже 78 тис. грн. щороку. Завдяки досвіду до 2006 р. працівники Жмеринського відділу енергозбуту звели її до нуля. І з того часу вона не виникає. Зате прибутки від проданої електроенергії стороннім споживачам щороку зростають. А у структурних підрозділах нашої залізниці, які розташовано на території Жмеринської дирекції, за останні роки досягнуто значної економії електроенергії. І в цьому також чимала заслуга працівників регіонального відділу енергозбуту. Адже саме вони ведуть чіткий облік та контроль за спожитою електроенергією та не допускають перевитрат.

    - З колегами Ігоря Вікентійовича налагоджено добру співпрацю, - зазначив у своєму виступі на семінарі начальник Жмеринської дирекції залізничних перевезень Анатолій ЛЮБІНІН, - а це тому, що зі своїм підрозділом він допомагає нам у роботі. До створення відділу не було належного контролю за витратами електроенергії на станціях та й в інших структурах, тому часто були й перевитрати кіловат-годин. Тепер усе, як кажуть на залізниці, поставлено на належні рейки, і я впевнений, що з контролем за споживанням електроенергії у нас усе гаразд. Більше того, енергозбут допомагає нам заробляти гроші. Часто виникають проблеми з відшкодуванням місцевими органами влади коштів за перевезення пільгових категорій пасажирів. У них на це грошей не вистачає. А от не спожита електроенергія, за яку заплачено, є. Тому через відділ енергозбуту проводяться взаєморозрахунки.

    Тож результати роботи цього підрозділу очевидні, але чи не виникає проблем? Виявляється, вони існують.

    Причому, як ті, що характерні й для інших подібних структур нашої та інших залізниць, так і власні. Виникають проблеми через часті зміни у нормативних документах, зокрема, у Правилах користування електричною енергією для населення. Ці нововведення призводять до того, що доводиться переукладати договори з кожним побутовим споживачем, а це - чималий обсяг роботи, адже таких на обліку в кожному відділі - не одна тисяча. Чимало клопотів із боржниками. Доводиться займатися претензійною роботою, готувати та передавати документи до судів і там відстоювати інтереси залізниці, контролювати виконання проваджень... Бувають проблеми і у випадках, коли застосовується обмеження чи припинення постачання електроенергії споживачам. Тут, ясна річ, важливо чітко дотримуватися законодавства. Адже у багатьох випадках воно на боці тих, хто не сплачує своєчасно за використану електрику. Є особливості із застосуванням таких заходів до комунальних підприємств та й побутових споживачів. Скажімо, не можна відключати електропостачання в помешканнях наших громадян на вихідні та святкові дні тощо

    Контроль за споживанням впродовж глухої ночі?!

    Обговорювались під час семінару проблемні питання й щодо залізничних споживачів. Вони виникають при укладанні експлуатаційних погоджень та при оформленні балансового розмежування та експлуатаційної належності. Іншими словами - при визначенні того, хто і за що має сплачувати. У вирішенні цих та інших питань брали до уваги досвід, набутий у регіональних відділах усіх залізниць. Став у нагоді досвід господарів, що приймали учасників семінару. Секретів не приховували і про власні проблеми не говорили. Та вони існують.

    Про територію, на якій доводиться працювати фахівцям Жмеринського відділення, вище уже сказано. Зазначу лише, що вона більша, ніж у Козятинській дирекції. Однак там у двох відділах працює 24 фахівці енергозбуту, а тут - 15, а до недавна було лише 11. Окрім недостатньої кількості фахівців, виникають чималі труднощі з виїздами на віддалені станції для роботи зі споживачами. Приміром, на дільниці Вінниця - Гайсин розташовано дев’ять станцій, поряд із якими існують і сторонні споживачі. На цьому напрямку курсує лише один пасажирський потяг, і то - з п’ятниці до понеділка. Відправляється він із Вінниці о 14 годині, а прибуває, скажімо, на ст. Самчинці о 16 годині, у Гайсин - ще пізніше, по завершенні робочого дня. А у зворотному напрямку треба налаштовуватися взагалі серед ночі наступної доби. Схожі умови виїзду на станції, що розташовані між Хмельницьким - Гусятином, Шепетівкою, Кам’янцем-Подільським, Жмеринкою - Могильовом-Подільським. Остання дільниця, довжина якої 110 км, має 17 станцій, зупиночних платформ, на відміну від інших мереж Південно-Західної. А до мереж відділу підключено понад три тисячі абонентів.

    Виїзди на станції необхідно здійснювати двічі-тричі, а то і більше разів на рік, через те, що на малих станціях по 10-15 абонентів. Тож через відсутність автотранспорту (у Жмеринському відділі - жодного автомобіля) дуже важко контролювати усіх споживачів. І, як правило, поза увагою залишаються боржники, які уникають зустрічі з представниками електропостачальника.

    Є й інші проблеми у колег Ігоря Душинського, однак, попри усе, вони успішно справляються із покладеними обов’язками, нарощуючи показники в роботі. І організація та проведення на своїй території першого в Укрзалізниці семінару фахівців енергозбуту є ще одним доказом цього. А девіз роботи професіоналів - облік, контроль, заробіток!

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05