РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 42 (1 листопада 2008) 

  • Зима екзаменуватиме суворо...

    До морозів ще, начебто, далеченько, та примара зими вже блукає залізницею. Сновигає рухомим складом, підприємствами, коморами. Не дає спокою залізничникам, бентежить, нагадує, підказує. Примушує когось чухати потилицю, когось засукати рукави і мерщій надолужувати прогаяне. Та хочеться сподіватися, що не захопить матінка-зима наших залізничників зненацька! Адже вони - люди відповідальні та сумлінні, звиклі до її примх готуватися заздалегідь. У чому ми зайвий раз переконалися, відвідавши локомотивне депо Київ-Пасажирський...

    Грунтовно, без поспіху...

    Начальник депо Дмитро НЕСТЕРЕНКО вводить у курс справ: комісійний огляд щодо підготовки підприємства до роботи в зимовий період торкнувся 134 одиниць рухомого складу, що експлуатуватимуться взимку. Хоча взагалі парк електровозів депо становить 177 одиниць, проте частина рухомого складу перебуває в резерві. Поступово на зміну стареньким ЧС-4 приходять електровози ДС-3 вітчизняного виробництва. На сьогодні до депо надійшло 18 машин. Треба відзначити, що цей електровоз й досі в стадії розробки і кожна нова машина чимось досконаліша за попередню. Проте, хотілося б, аби процес технічного удосконалення йшов скоріше. Поступово вирішуються й питання, пов’язані з технічним обслуговуванням нового локомотива. Депо вже опанувало ремонт цих машин у обсязі ПР-1. Таких видів «оздоровлення» проводиться три-чотири щомісяця. Була проблема зі стендом для перевірки колісних пар і двигуна, говорить начальник депо. Тепер такий стенд придбано і проблему розв’язано. Конструкторське бюро головного локомотивного управління Укрзалізниці наразі розробляє технологічну карту цих ремонтів, а депо поки працює за своєю.

    Та повернемося до теми підготовки до зими. У цьому процесі активно задіяні локомотивні бригади. Вони займаються утепленням кабін електровозів, для цього депо придбало необхідні матеріали. Комісійний огляд було організовано відповідно до плану. «Поспіху нема, працюємо ґрунтовно, - наголошує Дмитро Вікторович. - Складаючи подекадні плани постановки електровозів на ремонт, завжди дотримуємося їх».

    - Не менш важливе завдання - підготувати до зими виробничі приміщення, - продовжує оповідь начальник депо. - Закінчуємо утеплювати двері цехів, запас необхідних матеріалів для цього придбали заздалегідь. Активно готуємо котельню для роботи взимку. Цю котельню впроваджено шість років тому, з того часу двічі на рік проводимо планову профілактику парових котлів. Наразі їх перебиранням та чисткою займаються фахівці з БМЕУ-2 та БМЕУ-4. До опалювального сезону роботи буде завершено. У гуртожитку впроваджено в дію бойлерну, замінено вікна. У цехах також відсотків до 30 старі вікна поступилися місцем металопластиковим. На будівлях цехів ПР-1, ПР-2, ПР-3 поміняли покрівлю. На жаль, у цьому році не вдасться відремонтувати «повітряну теплову завісу» перед входами до цехів. Вона вже багато років не працює, хотілося б її відновити, проте це доведеться відкласти на наступний рік...

    - А чи не обходить проблема підготовки до зими деповських охоронців праці?

    - Звичайно ж, ні, - жваво реагує на це питання Сергій РУДЕНКО, начальник сектору охорони праці. - Ми тримаємо під суворим контролем забезпечення теплим одягом і взуттям працівників депо. Тут не існує особливих проблем. Було дано заявки на 11 костюмів «Гудок», 135 теплих брюк та курток. Усі заявки виконано. Звичайно, сектор охорони праці проводить заняття з «першозимниками», приділяючи особливу увагу тим гострим питанням, які ставить зима.

    На чому треба зосереджувати увагу?

    Більш докладно теми підготовки до зимового періоду торкнувся заступник начальника депо з експлуатації Сергій МУРЕНКО. Чим особливо неприємний осінньо-зимовий період для локомотивних бригад? Саме в цей час трапляються різкі перепади температури, що сприяють виникненню конденсату, який негативно впливає на роботу всього обладнання електровоза. Про «сюрпризи», які може піднести зима машиністові під час рейсу, Сергій Миколайович знає не з чиїхось слів. Він працює в депо з 1982 р. Починав помічником машиніста тепловоза. Згодом «приборкав» і електровоз. Не один рік був машиністом-інструктором, а в цьому році його призначено заступником начальника з експлуатації. Отож він добре знає, які несподіванки можуть трапитись з електровозом через примхи матінки-зими. Знає, на чому треба насамперед зосереджувати увагу локомотивних бригад, плануючи технічні заняття. До речі, «лекції» і «семінари» для тих фахівців, котрі вперше на своїх посадах вступатимуть у зиму, ведуться вже з першого вересня. «Першозимників» серед машиністів виявилося дев’ять, серед помічників машиністів - 37.

    Тож на чому треба зосередити увагу локомотивним бригадам? На тих особливостях в обслуговуванні електровоза, які висуває зима, - каже Сергій Миколайович. - На роботі допоміжних агрегатів і систем, скажімо, системи з охолодження обладнання, компресорів, струмоприймачів. До речі, до цього пристрою взимку ніяк не можна послабляти уваги. Адже він нерідко стає причиною неприємностей: через його здатність при низьких температурах та підвищеній вологості вкриватися ожеледдю. Аби в дорозі не сталося несподіванок, треба заздалегідь подбати про змащення струмоприймача спеціальним мастилом. У депо та пунктах технічного обслуговування електровозів (а такі пункти є на ст. Жмеринка, Козятин та ім. Т. Шевченка) створюються запаси протиожеледового мастила ЦНІІ-К3. Після отримання, за даними метеослужби, команди «ожеледь» негайно проводиться нанесення товщиною 1-2 мм на попередньо протерті сухі рухомі частини рами, пружини і бічні фартухи полозів струмоприймачів. Для запобігання та зменшення забруднення струмоприймачів мастило видаляється на найближчому після закінчення ожеледі технічному обслуговуванні або поточному ремонті електровоза. При відсутності протиожеледної «хімії» використовується трансформаторне масло.

    Звичайно, в зимових умовах може погіршитися робота не тільки струмоприймача. Примх можна очікувати й від іншого дахового обладнання - ізоляторів, головних вимикачів тощо. Машиніст повинен знати, що робити у будь-якій нештатній ситуації. Керувати гальмами теж взимку складніше, через заледеніння гальмових колодок може подовшати гальмовий шлях поїзда. Про це треба пам’ятати. Таких «дрібниць» - скільки завгодно. «Щоб їх знати ми й проводимо технічні заняття, - каже Сергій Миколайович. - І не тільки з «першозимниками». У плані підготовки до зимового періоду проводяться технічні заняття з усіма машиністами та помічниками машиніста без винятку».

    На локомотивників взимку лягає відповідальність й за опалення поїзда. Вони повинні стежити, аби напруга в 3000 В надходила до вагонів, але не забувати й про раціональне використання енергоресурсів.

    Питання відстою електровозів теж має бути під контролем. Аби під час стоянки не трапилось перемерзання якогось обладнання, скажімо, кранів.

    Зараз локомотивні бригади активно займаються утепленням кабін електровозів, готують протипожежне обладнання, міняють запас піску.

    План технічного навчання складено в депо, з урахуванням місцевих особливостей експлуатації електровозів. Навчання проводять заступники начальника з ремонту та експлуатації, старші майстри механічного та автоматики цехів, активно підключаються технологи. Усі без винятку локомотивні бригади по закінченні технічного навчання мають здати заліки. Основні питання, на які вони мають відповісти, такі: як взимку проводиться приймання електровозів на коліях відстою; в чому особливості обслуговування електровоза взимку? І це ще не все. Як обслуговувати електровоз під час сильних снігопадів, як веде себе гальмове обладнання під час ожеледі, що повинні робити локомотивні бригади при наявності ожеледі на контактних проводах і на струмоприймачах тощо?

    Підготовка до осінньо-зимового періоду для локомотивних бригад - досить копітка і складна справа. Її треба провести дуже якісно, аби зима не піднесла якихось небажаних несподіванок…

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05