РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 33 (4 вересня 2015) 

  • Володимир ЛАПІН: «У боротьбі зі злочинністю не має бути сторонніх спостерігачів!»

    Охорона громадського порядку на вокзалах, у пасажирських поїздах та приміських потягах. Цій актуальній в усі часи проблемі віддається неабияка увага з боку відповідних служб та підрозділів столичної магістралі. У сьогоднішній бесіді із начальником служби воєнізованої охорони Володимиром ЛАПІНИМ спілкуємося про нагальні питання, які стосуються взаємодії залізничників із правоохоронними органами та суспільством.



    На варті правопорядку стрільці Київського загону служби воєнізованої охорони
    столичної магістралі Сергій ДУДКО та Іван ГАЙДУЧОК.

    - Володимире Павловичу, під час нещодавньої спільної наради начальників служб Південно-Західної залізниці та відповідальних осіб Міністерства внутрішніх справ у Київському та Вінницькому регіонах обговорювалася тема унеможливлення виникнення терористичних актів на теренах магістралі. Розкажіть, будь ласка, про перспективи взаємодії стрілецьких команд та міліціонерів на вокзалах, станціях. Якою є криміногенна обстановка?

    - У зв’язку із ліквідацією Транспортного управління Міністерства внутрішніх справ України на Південно-Західній залізниці та його лінійних підрозділів кожен залізничник у разі виникнення надзвичайних ситуацій має звертатись до районних відділів міліції у залежності від територіального розташування того чи іншого об’єкта залізничного транспорту. Нагадаю про те, що працівники служби воєнізованої охорони зокрема займаються охороною об’єктів залізничного транспорту на теренах всієї магістралі. Уявіть, територія Південно-Західної залізниці в основному розташована у межах Київщини, Вінниччини, Житомирщини, Чернігівської, Сумської, Хмельницької областей та частково у районах Рівненської, Чернівецької, Черкаської, Полтавської та Тернопільської областей. Охорона вантажів на шляху прямування та у парках станцій відбувається щодобово, як кажуть, впродовж 24 годин.

    Відповідна статистика є очевидною, криміналітет впродовж останнього часу нахабніє. Для прикладу скажу, що з початку 2015 року у межах залізниці зафіксовано 319 випадків крадіжок майна та матеріальних цінностей. Зрозуміло, що крадіжка, приміром, пасажирського сидіння у електропоїзді або поцуплений металевий рукомийник у пасажирському туалеті не зможе якимось чином впливати на безпеку руху поїздів. Це питання комфорту для поміркованих та законослухняних пасажирів, які врешті-решт через власну недалекоглядність та необізнаність звинувачують нас, залізничників, у «незабезпеченні» належних умов перевезень. А якщо мова йде про розкрадання енергетичного обладнання, деталей верхньої будови колії, засобів сигналізації, централізаційного управління, для прикладу, стрілочними переводами або обладнання зв’язку? Ясна річ, це можна розцінювати як випадки вандалізму, що врешті-решт може призвести до транспортних інцидентів. Якщо простіше, до залізничної катастрофи. Факт - сума завданих збитків склала з початку року понад 2 мільйона 750 тисяч гривень. Це означає, що з бюджету залізниці потрібно виділяти значно більші суми для організації робіт з відновлення пристроїв та обладнання. Зверну вашу увагу і на те, що підрозділами воєнізованої охорони спільно із лінійними відділами міліції розкрито та попереджено понад 100 випадків. Говоримо про величезний регіон. Для прикладу скажу, що стрілецькими командами на станціях Дарниця, Київ-Товарний, Фастів, Миронівка зафіксовано 59 випадків розкрадання майна та матеріальних цінностей. Як казав один дотепник, на пунктах прийому металобрухту опинилося кольорового та чорного металолому на понад півтора мільйона гривень. Хто від цього виграв? Заготівельники сировини для металургії. Кому це завдало шкоди, крім залізничників? У першу чергу - пасажирам. Збій в організації руху поїздів, який періодично відбувається через банальну крадіжку деталей світлофорів на станціях, призводить до відміни курсування тих же електро- та дизель-поїздів, пасажирських експресів тощо.

    - Який випадок, що стався у цьому році, є найбільш резонансним?

    - Злодії облюбували під’їзні колії до теплоелектроцентралі №6 у Києві. Стратегічний об’єкт, чи не так? Відомо 11 випадків «зазіхання» на роботу цієї ТЕЦ. Очевидно, ситуацію можна розцінити як терористичний прояв. На 210 тисяч гривень нанесли злодії збитку для скарбниці магістралі. А хто оцінить вплив на функціонування енергогенеруючого підприємства через можливі перебої у роботі ТЕЦ? Аж ніяк не «металошукач» з великої кримінальної дороги.

    Здавалося б, кому заважали сталеві рейки на перегоні між станціями Рокитне - Тараща? А місцеві джентльмени удачі розвернули власну «роботу» за промисловою технологією. У процесі демонтажу величезної дільниці колії застосовували потужну автотехніку та сучасне газорізальне обладнання. Все ставили на потік, попередньо розмітивши рейки, щоб розрізати їх за окремими шматками, як колійних справ майстри кажуть, рубками. Добре, що вчасно нагодилися залізничники та унеможливили за участі правоохоронців цей надзвичайний грабіж серед білого дня.

    - І все ж, Володимире Павловичу, зважаючи на те, що Управління МВС України на Південно-Західній залізниці ліквідовано, як діятиме очолювана Вами служба далі у сфері взаємодії із міліцією?

    - У цей не простий для всієї країни час маємо удосконалювати низку заходів щодо забезпечення правопорядку на об’єктах магістралі. Нагадаю, що до тепер існувала дозвільна система використання певних видів зброї. Уточнимо, відповідно до наказу МВС України від 7 жовтня 1998 року №622 зі змінами «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» на УМВС України на транспорті було покладено завдання щодо проведення спільно з адміністраціями залізниць обстежень об’єктів дозвільної системи зі зброєю та боєприпасами, постійних перевірок громадян, які мають до них доступ.

    Відповідно до пункту 2.4 зазначеної інструкції органи внутрішніх справ на транспорті у межах своєї компетенції видавали дозволи на відкриття та функціонування об’єктів, що ними обслуговуються, а також на придбання, зберігання, носіння, перевезення територією України вогнепальної зброї і боєприпасів до неї, а також вибухових матеріалів, речовин, які зберігаються на цих об’єктах.

    - Як бути тепер?

    - Під час означеної наради я висловив низку пропозицій на адресу керівників головних управлінь по Києву та Київській області Міністерства внутрішніх справ України по організації співпраці. Керівникам районних відділів міліції згідно із територіальним підпорядкуванням варто забезпечити видачу загальних та індивідуальних дозволів на вогнепальну зброю особовому складу воєнізованої охорони згідно з офіційно наданими листами-заявками. Лише при правильному оформленні всіх необхідних для цього документів можна буде ефективно і згідно із діючим законодавством використовувати зброю.

    Уявімо, що на конкретній станції виникла кримінальна ситуація. Саме тоді керівникам структурних підрозділів відомчої воєнізованої охорони Південно-Західної залізниці та працівникам районних відділів міліції слід забезпечити прибуття нарядів на місце події при отриманні повідомлень про напади на об’єкти Південно-Західної залізниці. Таким же чином слід діяти при порушенні громадського порядку на вокзалах, станціях, у вагонах пасажирських, дизель- та електропоїздів. Подібна реакція має здійснюватись у разі визначення фактів крадіжок вантажів, майна та матеріальних цінностей залізниці тощо. Не припинятимемо роботу щодо профілактики ходіння залізничними коліями сторонніми особами у невстановлених місцях, накладання сторонніх предметів на залізничну колію і так далі.

    Зі свого боку запропоновано керівникам підрозділів воєнізованої охорони проводити щомісячну звірку з районними відділами міліції по фактах виникнення випадків, що перебувають на оперативному обліку крадіжок вантажів, майна та матеріальних цінностей залізниці. Буде завдання і для начальників станцій. А саме проводити спільні взаємозвірки з органами внутрішніх справ за комерційними актами, які надіслані правоохоронцям для розслідування правопорушень.

    Пропоную проводити щомісячно силами працівників воєнізованої охорони та міліції відпрацювання пунктів приймання металобрухту, які розташовані в безпосередній близькості до залізниці, на предмет наявності матеріалів верхньої будови колії та інших матеріальних цінностей залізниці. При виявленні випадків крадіжок слід вживати безпосередніх заходів щодо закриття пунктів приймання металобрухту.

    - Володимире Павловичу, здається, ми зачепили тему, якою мають зацікавитись ті громадські організації, які закидають залізничникам про «байдужість» щодо оборудок з боку організованого криміналітету. Можливо, варто всім миром повернутися обличчям до вирішення цієї проблеми? Хіба пересічний пасажир, який, опинившись на залізничному пероні, вокзалі тощо, став свідком несанкціонованого втручання у роботу залізниці, має залишатися осторонь? Слава Богу, додзвонитися до відділення міліції може кожен. Головне, щоб було бажання.

    - Погоджуюсь із вами. Час поблажливого ставлення до злодіїв має піти в історію. Серед моїх пропозицій, які висловив керівникам районних відділів внутрішніх справ, є й така - варто забезпечувати оперативний виїзд на місце події оперативно-слідчих груп при отриманні повідомлень про порушення громадського порядку на об’єктах залізничного транспорту. Але у суспільстві має побутувати думка й про те, що ворог не спить. Так, саме ворог, який будь-якої хвилини може здійснити провокацію на транспорті, що врешті-решт призведе до непередбачуваних наслідків. У боротьбі зі злочинністю не має бути сторонніх спостерігачів.

    Моїх колег дуже турбує ситуація, що склалася із безхатченками. Вже сьогодні ці люди не додають престижу столичному залізничному вокзалу. Можете собі уявити, що станеться у приміщеннях терміналу, коли стовпчик термометра наблизиться до нуля градусів за Цельсієм. Скільки непроханих «гостей» повернуться до «власних» зимових домівок на терені вокзалів? Дозволю собі висловити крамольну, на перший погляд, думку, якщо існують бомжі на вокзалах, суспільству час задуматися про долю безхатченків в усій державі. Вважаю: для підтримання належного іміджу столичного вокзалу, і не лише задля цього, залізничникам та правоохоронцям, зокрема і за участі соціальних служб, варто займатися вирішенням цієї проблеми, що на наших очах приймає гранично загострену форму.

    - Дякую за розмову. Успіхів у справі протидії злочинності!

    Спілкувався Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото з архіву редакції та Олександра ІВАНОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05