РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 13 (27 березня 2015) 

  • ПРО КОГО ЗАБУВАЮТЬ, ЯКЩО ЗВ’ЯЗОК ДОБРЕ НАЛАГОДЖЕНО?

    Інструмент, який управляє основними загально-технологічними мережами зв’язку столичної магістралі і Укрзалізниці, - Центральна станція зв’язку (ЦСЗ УЗ). Вірніше, її колектив, який очолює Віктор ГОНЧАРЕНКО. Оперативність та контроль за експлуатацією мереж магістрального зв’язку - це «альфа», але далеко не «омега» в історії цього сучасного державного підприємства. Пригадую, як років з п’ять тому робив фоторепортаж про відчутні зміни у галузі залізничного зв’язку. Про безвідмовну дію волоконно-оптичних ліній зв’язку рапортували колеги. Галузевій статистиці, можливо, відомі точні кілометри, що простяглися до абонентів ЦСЗ УЗ. Мені ж довелося розповідати про заміну фізично та морально застарілого аналогового обладнання, що використовувалося в СРСР ще за часів післявоєнних п’ятирічок. Цифрова апаратура, що і дотепер відповідає за надійний зв’язок під час селекторних нарад, прийшлася до душі фахівцям, зокрема столичної магістралі. Чим менше збоїв у її роботі, тим спокійніше проходить служба у телефоністок, телеграфістів, електромеханіків СЦБ та автоматики. Саме завдяки проектному відділу ЦСЗ УЗ розроблено низку проектів з будівництва волоконно-оптичних ліній зв’язку, цифрових АТС, обладнання цифрової транспортної мережі по всій мережі зв’язку Укрзалізниці. А це, погодьтесь, справа не з пересічних.


    Під час виробничої наради. Голова первинної профспілкової організації Микола ТИШКО (ліворуч),
    начальник Центральної станції зв’язку УЗ Віктор ГОНЧАРЕНКО,
    завідуючий відділом охорони праці - головний технічний інспектор з праці Дорпрофсожу
    Микола ГОЛОВАНЮК та технічний інспектор Андрій ОВСІЄНКО.


    Приємне знайомство. Телефоністки Оксана ВОЙТЮК (ліворуч) та Марія ЗІНИЧ дають точні довідки кожному із тих,
    хто користується послугами телефонної станції.

    ЄВРОПЕЙСЬКИЙ РІВЕНЬ ОБСЛУГОВУВАННЯ

    І знову поринаю в історію. Протягом 2010–2011 років виконано роботи з вивільнення аналогових систем передачі технологічної інформації в напрямках Київ - Фастів, Київ - Козятин, Київ - Жмеринка, Київ - Конотоп, Київ - Ніжин, Київ - Дарниця. Тоді було переключено канали на цифрові системи передачі. Виконано проектні роботи щодо організації зв’язку на дільниці впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів Гребінка - Полтава - Красноград - Харків - Лозова.

    За понад 20-річну історію колектив ЦСЗ УЗ надійно поєднав завдяки мережам магістрального зв’язку, в тому числі і міжнародного зв’язку, українські залізниці із країнами-членами Організації співробітництва залізниць Європи та країн СНД. Саме про це вели розмову із начальником Центральної станції зв’язку УЗ Віктором ГОНЧАРЕНКОМ. Як забезпечити засобами телекомунікації та інформатики транспортну галузь країни для управління процесом перевезень? Як вдало спланувати розробку необхідної апаратури та забезпечити перспективний розвиток технічних засобів зв’язку з метою найбільш повного задоволення потреб у послугах зв’язку та інформатики? Про це відомо колегам Віктора Гончаренка. Є серед прерогатив колективу і розробка заходів щодо підвищення ефективності та якості роботи мереж зв’язку при мінімальних затратах з метою одержання прибутку.

    Ми побували у кожному із дев’яти відділів цієї сучасної станції. Робота телефонно-телеграфної станції зокрема здається напрочуд простою. Але це не так. Центральна станція зв’язку надає послуги дальнього телефонного зв’язку за допомогою автоматичної та ручної телефонних станцій по 41 автоматичному та 68 ручних каналах, а також по 15 цифрових потоках. Телеграфна станція ЦСЗ УЗ кожну добу обробляє 687 різного типу телеграм. Робота її технічних засобів забезпечується персоналом автоматичної станції комутації телеграфних каналів. Апаратура дозволяє комутувати (з’єднувати - ред.) до 384 каналів. Для непосвячених скажемо, що це справжній європейський рівень обслуговування.

    ЯК «ПРОСВЕРДЛИТИ» ІНФОРМАЦІЮ?

    Сучасний підхід до забезпечення безперебійної роботи технологічної мережі зв’язку, підтримки високого рівня якості надаваних послуг полягає в застосуванні процесових методів керування, при яких техніці приділяється важлива, але не єдина роль. Життєстійкість і керованість складного обладнання багато в чому досягнуто завдяки створенню централізованої системи моніторингу й адміністрування (інакше кажучи - всебічний контроль) на основі інтеграції систем керування окремими виробниками послуг зв’язку. Ця розробка

    дозволяє об’єднати безліч окремих сфер керування системами передачі даних в єдиний інформаційний простір. На власні очі пересвідчилися, як проходить процес інтеграції цих систем, у результаті чого на екрані службових моніторів можуть відображатися транспортні ситуації. Із цим і мають справи залізничні інженери й диспетчери, коли необхідно усунути яку-небудь несправність. Тобто займаються відпрацьовуванням усіх тривожних і аварійних ситуацій, взаємодіють з усіма дистанціями сигналізації та зв’язку, зокрема на Південно-Західній магістралі. Проводиться щодобовий аналіз про те, як усуваються ушкодження, і якщо виникають якісь складності, то місцеві фахівці вносять необхідні коректування. При надходженні даних про позаштатну ситуацію цю інформацію можна «просвердлити» до конкретного пристрою, при цьому стають відомими всі характеристики, що стосуються даного об’єкта, у тому числі виробник, дата виготовлення й установка, докладний «літопис» обслуговування й ремонту.

    Сервіс із гарантування магістрального зв’язку забезпечуються в необхідному обсязі, який регламентується згідно із вказівками адміністрації Укрзалізниці.

    Послуги загальнотехнологічного телефонного зв’язку у 2014-му надавались 7045 абонентам Укрзалізниці, Південно-Західної магістралі, частині розташованих в м. Києві підрозділів залізничного транспорту та абонентам деяких підприємств, що не належать до залізничного транспорту. В тому числі послугами міського телефонного зв’язку мережі залізничного транспорту користувались 1052 квартирних абоненти.

    Мережа оперативного та директорського зв’язку Укрзалізниці і управління Південно-Західної залізниці складає 1552 прямих мереж зв’язку. Спитаєте про короткохвильовий зв’язок. Тут його також вміють вправно налагодити.

    ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ОБЛАДНАННЯ ВИМАГАЄ ВИСОКОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ

    Перебуваючи із перевіркою стану виробничих та санітарно-побутових умов для працівників, завідуючий відділом охорони праці - головний технічний інспектор з праці Дорпрофсожу столичної магістралі Микола ГОЛОВАНЮК та технічний інспектор Андрій ОВСІЄНКО на власні очі пересвідчилися у тому, що тут функціонують і кімнати для прийому їжі, і вмивальники, і гардеробні приміщення. До роботи систем освітлення та мереж опалення у місцевих працівників також немає запитань.

    - Інтелектуальне обладнання вимагає високої кваліфікації від тих, хто його обслуговує. Сьогодні майже всі українські залізниці, - продовжує розповідати начальник ЦСЗ УЗ Віктор Гончаренко, - як кажемо, накриті мережею волоконно-оптичного кабелю, що і утворює первинну мережу. Далі на неї накладаються телефонний, поїзний диспетчерський, радіозв’язок і так далі. У випадку виходу з ладу окремих елементів величезної мережі наші інженери й диспетчери починають працювати у конкретному технологічному режимі. Саме для безвідмовної роботи в Центральній станції зв’язку створено вертикаль керування й моніторингу. На цю вертикаль покладено функції керування рівнем безпеки руху поїздів у частині впливу на неї господарства зв’язку. Перша із цих функцій - надання зв’язку з місцем проведення аварійно-відбудовних робіт. Друга - усунення інцидентів у самій мережі зв’язку. Завдяки ефективному й комплексному використанню процесних методів керування на всіх організаційних рівнях господарства зв’язку, автоматизації технологічних процесів і впровадженню автоматизованих систем керування вдалося значно підвищити продуктивність праці. А ще забезпечити виконання ключових фінансово-економічних і експлуатаційних показників. Власне кажучи, вся наша робота, - підкреслив на закінчення Віктор Іванович, - спрямована на забезпечення процесу перевезень залізничного транспорту. І ми раді, коли про нас дещо забувають. Адже, як відомо, якщо зв’язок налагоджений добре, то про моїх колег не згадують.

    Іван СОТНИКОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05