РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 26 (1 серпня 2008) 

  • Цистерна з аміаком зійшла з рейок?!

    ...Так могли подумати сторонні споcтерігачі

    21 липня, в районі ст. Дарниця в Києві пішоходи зі шляхопроводу могли спостерігати таку картину: з рейок зійшла цистерна, і густий дим, який оповив її, в різні боки розносився поривами вітру. Небайдужі тільки похитували головами, мовляв, у столичних залізничників знову не все гаразд. Притому подія відбулася майже в центрі Дарницького району столиці.

    Щоб заспокоїти читачів, відразу обумовимо, що як уже повідомляла газета «Рабочее слово», на учбово-тренувальному полігоні відбудовного поїзда №3174 ст. Дарниця відбулися спільні навчання оперативного штабу Міністерства транспорту і зв’язку України, аварійно-рятувальних підрозділів столичної магістралі та Державної спеціальної служби транспорту.

    Метою цих навчань було удосконалення практичних навичок роботи названих підрозділів під час ліквідації наслідків транспортних подій: аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха тощо на залізницях України, а також підвищення рівня злагодженості роботи вказаних підрозділів у питаннях оперативного проведення сумісних дій.

    Заняття були навчальні, дії їхніх учасників були професійними. Крім згаданих уже підрозділів Київської дирекції залізничних перевезень, у них брали участь члени особового складу Державної спеціальної служби транспорту.

    За легендою навчань внаслідок підтоплення земляного полотна з рейок зійшла цистерна. Її оповив густий дим. Це означає, що оперативні загони Держ-спецтрансслужби, які беруть участь у навчанні, вже отримали перші команди. На машині (відомої в народі як «бобик»), яка завдяки спеціальним пристроям легко пересувається по рейках, до місця події прибувають хіміки-розвідники. Вони, належним чином екіпіровані, в лічені хвилини визначають зону ураження, обсяги руйнувань рухомого складу, наявність потерпілих тощо. Перш за все, із небезпечної зони на носилках військові виносять одного постраждалого. Потім вони позначають оточення, за межі якого будь-кому, хто не бере безпосередньої участі в ліквідації аварії, заходити заборонено. Внаслідок сходження цистерни з рейок, як з’ясувалося, в ній утворилася пробоїна, витік зрідженого аміаку з якої і утворив димову хмару (насправді була задіяна звичайна димова шашка - авт.). Хмара - це отруйні пари, які можна знешкодити лише водою.

    Але, перш ніж на місце події прибуде пожежний поїзд ст. Дарниця Південно-Західної залізниці, військові так само швидко, в аварійному режимі, накладають бандаж на цистерну, щоб припинити витік шкідливої речовини. Після цього до цистерни наближається пожежний поїзд. Оперативно розгортаються три рукави, й потужні струмені води створюють водяну завісу. Вони огортають не лише саму цистерну, а спрямовуються також і за її межі: отруйні випаровування поширилися на відстань 200 м. Отже, знешкоджується і ця територія. Під цистерною густою піною пожежники знезаражують і грунт.

    Коли небезпеку ураження парами було ліквідовано, іншою, паралельною, колією до місця аварії наближається відбудовний поїзд №3174 ст. Дарниця столичної магістралі. Потужний кран піднімає цистерну, вона зависає в повітрі. Робітники відновлюють пошкоджену колію, встановлюють на неї колісні пари і опускають цистерну. На цьому операцію на тему «Ліквідація наслідків сходження з рейок та розгерметизації цистерни з небезпечним вантажем» завершено.

    Щоб змоделювати дану ситуацію, знадобилася ретельна як теоретична, так і практична підготовка всіх підрозділів - учасників цього дійства. Відповідно до нормативних актів події розвивалися наступним чином. Укрзалізниця про надзвичайну ситуацію в районі ст. Дарниця повідомила відповідні структури Міністерства транспорту і зв’язку України. Оперативно було створено штаб щодо спільних дій підрозділів Укрзалізниці, зокрема Південно-Західної залізниці, та Державної спеціальної служби транспорту. Керівництво навчанням здійснювали перший заступник міністра транспорту і зв’язку України Василь ШЕВЧЕНКО, в.о. начальника головного управління безпеки руху та екології Укрзалізниці Володимир КРОТ, голова адміністрації спеціальної служби транспорту генерал-лейтенант Микола МАЛЬКОВ та ін.

    За словами В. Крота, метою проведення подібних навчань є підвищення злагодженості дій підрозділів Укрзалізниці та Держспецтрансслужби в питаннях оперативного проведення ліквідації наслідків транспортних подій та організації відновлення транспортних комунікацій. У подібних ситуаціях, котрі відбуваються, на жаль, і в житті, для залізничників найголовнішим є якнайшвидше відновлення залізничного руху - відбудова колії та підняття відбудовним поїздом рухомого складу. Всього на залізницях України функціонує 51 відбудовний поїзд, у складі яких - крани різної вантажопідйомності, бульдозери, тягачі та інші потужні машини.

    Коментуючи хід навчання, перший заступник міністра транспорту та зв’язку В. Шевченко зазначив, що такі спільні заходи проводилися вперше, і вони показали, що всі їх учасники діяли професійно і якісно. Та, незважаючи на це, матеріали навчань будуть ретельно проаналізовані з тим, щоб висловити ще деякі побажання щодо більш злагодженої роботи. Сьогодні такі спільні дії дуже актуальні. В Україні 82% вантажів перевозиться залізничним транспортом (в Європі для порівняння всього 15%). У зв’язку з цим міністерство велику увагу зосереджує на тому, щоб працювати на упередження і виключити навіть передумови для створення негативних ситуацій, приміром, такої, котра сталася рік тому на перегоні Красне - Ожидів Львівської залізниці, коли із рейок зійшло 15 вагонів з фосфором.

    Хоча події, котрі відбувалися на полігоні в районі ст. Дарниця, були навчальними, вони переконують, що в екстремальних ситуаціях чітке дотримання правил безпечного виконання передбачених робіт допоможуть врятувати людей і матеріальні ресурси, а за певних умов - їх попередити.


    На фото: цистерна «зійшла» з колії; члени штабу ведуть спостереження: перший заступник міністра транспорту та зв’язку України Василь ШЕВЧЕНКО, голова адміністрації спеціальної служби транспорту генерал-лейтенант Микола МАЛЬКОВ, в.о. начальника головного управління безпеки руху та екології Укр-залізниці Володимир КРОТ.

    Ганна БОГОВІС
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05