РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 11 (18 березня 2006) 

  • Хіба ми гірші за Європу?

    Пасажир пред`являє квитка провідникові, проходить у вагон і зручно влаштовується на своєму місці. Мить - і довжелезною ящіркою, плавно вигинаючись на кривих, потяг ринувся вдалину. Яка ж сила, яке технічне диво зв`язує вагони між собою і не дає їм розпастися?

    Подібне питання може виникнути хіба що у дитини, а дорослий пасажир, певне, знає, що такий хитромудрий пристрій називається автозчепом. Та, мабуть, і не кожний дорослий знає, яких невсипущих турбот і клопоту завдає цей пристрій залізничникам. Від його справності залежить безпека руху поїздів, а з нею і пасажирів. Тому не дивно, що у вагонному депо Київ-Пасажирський забезпеченню «здоров`я» цьому вузлу надають особливу увагу. Саме про це повів з нами мову начальник депо Олександр Ткачов.

    Чутлива точка у... вагона

    - Є у пасажирського вагона, там би мовити, чутливі точки, на які перш за все звертають увагу фахівці, коли вагон прибуває в депо на плановий ремонт. Серед них, без сумніву, гальмівна система, буксові вузли і автозчеп… - розпочав оповідь Олександр Федорович.

    Років із двадцять тому на території депо щодня можна було спостерігати одну й ту ж картину: у автівку завантажуються автозчепи, що потребують ремонту, і відправляються у Дарницьке депо. Так, дійсно, колись у столичному пасажирському вагонному депо не було дільниці з ремонту автозчепів і доводилося звертатися до послуг колег-дарничан. З якими це незручностями було пов`язано, працівники зі стажем досі згадують без особливого задоволення. Бо вони пам`ятають: коли автозчепи ремонтувались у депо Дарниця, то у вагонників із депо Київ-Пасажирський не припинявся, як мовиться, головний біль.

    Ще б пак! Такий безперервний процес вимагав значних витрат пального на транспортування, робочих рук на вантажні роботи і, звичайно, коштів. Та головна біда полягала навіть не в цьому. Автозчепи, які було відремонтовано в Дарницькому депо, відверто кажучи, не відзначалися довголіттям. Їхньої служби, траплялося, вистачало лише на півмісяця. А 10-12 випадків саморозчепів щороку, так це вже стало ледь не правилом. Річ у тому, що дарничани використовували для наплавлення спрацьованих поверхонь автозчепів неякісний дріт, який не забезпечував необхідної міцності. І ось керівництво депо Київ-Пасажирський вирішило, що так надалі не має бути і необхідно брати справу до власних рук.

    Саме тому у 1986 р. тут було створено дільницю з ремонту автозчепного обладнання. Пройшли спеціальну підготовку слюсарі, призначено бригадира та майстра, усього до цього процесу залучено п`ять фахівців.

    Докладно з процесом оновлення автозчепів нас ознайомили головний технолог депо Сергій Гладишко, інженер-технолог Олена Рапикола, бригадир Василь Чернявський, майстер Петро Шевчук, бригадир Дмитро Малород, слюсар Віктор Губський.


    Новий потяг. виставка рухомого складу

    Докладно про технологію

    Технологічний процес ремонту автозчепних пристроїв у депо налагоджено у повній відповідності до нормативно-технологічної документації. Дільницю оснащено необхідними механізмами та устаткуванням. Є атестат на право виконання ремонту автозчепного обладнання вагонів. За якість ремонту відповідає виконавець робіт, який наносить клеймо на відремонтований автозчеп і ставить підпис у журналі обліку ремонту.

    В середньому щомісяця на дільниці ремонтують 90 автозчепів. Спочатку вузол проходить перевірку магнітно-порошковою дефектоскопією, з`ясовуються вади та дефекти металу. Потім перевіряється рівень зносу металу, і вже потім у спеціальній камері проводиться відновлення зношених поверхонь шляхом наплавлення. Після чого наплавлені ділянки обробляються на фрезерних верстатах, яких тут чотири. На одних проводиться горизонтальна, на інших - вертикальна обробка. До речі, на фрезерному верстаті, де обробляється корпус автозчепа, є пневмоциліндри із захватами і ложемент з фіксованим нахилом для надійного закріплення корпуса. Це обладнання - предмет особливої гордості працівників депо, адже воно зроблене їхніми руками. Важкі деталі автозчепу від однієї операції до іншої пересувають за допомогою кран-балки.

    Для якісного ремонту вузла в депо використовують дріт ПП-НП-14ГСТ. Наплавленням ремонтують усі деталі автозчепу: корпус, замок, запобіжник, замкоутримувач, валик підйомника, підйомник замка. А для зміцнення зношення замикаючої поверхні замка (найважливіше місце у автозчепному пристрої, його спрацьованість найчастіше й призводила до саморозчепів) використовується установка електроіскрового легування (зміцнення) наплавленої поверхні з ручним вібратором ДИСКРЕТ-11Р, яку розроблено і впроваджено фахівцями Інституту проблем міцності Академії наук України. Процес легування здійснюється із застосуванням методу електричної дуги. Цю технологію легко можна прийняти за звичайне електрозварювання. Але тут замість електрода використовується вуглецевий стрижень. Саме вуглець дозволяє досягти чималої твердості наплавленої поверхні замка - НВ450 (450 бринеллів). Вражає?!

    З вровадженням цієї дільниці на підприємстві проблему ремонту автозчепів було знято і випадки саморозчепу з технічної несправності перестали хвилювати вагонників.


    Новий потяг. виставка рухомого складу


    Під час виставки рухомого складу
    Ганна БОГОВІС, спецкор. «РС»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05