РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 31 (15 серпня 2014) 

  • …Бо не байдужі до природи

    Колії столичної магістралі на Поділлі проходять серед густих лісосмуг, дбайливо посаджених людськими руками. Ця смуга захищає залізничні колії і одночасно слугує своєрідним екобар’єром для природного середовища. Адже залізниця пролягає на відкритому просторі: і сніг, і вітер, і дощ, і пилові бурі - її вороги. І саме лісосмуги додатково зменшують опір руху поїздів від зустрічного і стороннього вітру. Як наслідок - заощаджується електроенергія, унеможливлюється обрив дротів зв’язку... Крім захисної функції, лісопосадки виконують й естетичну роль. До того ж, вид із вікна поїзда формує уявлення про країну, її імідж.


    Начальник Жмеринської дистанції захисних лісонасаджень Володимир СВИСТУН.


    Настрій гарний. Лісоруби Володимир ГАНДЕРУК, Анатолій МАКСИМЕНКО та Яків ЦИГОЛЬНИК завдання виконали.

    ЗАХИСТ І ДОГЛЯД

    Працівникам Жмеринської дистанції лісозахисних насаджень доручено оберігати колію від можливої стихії і доглядати за цими насадженнями. Володимир СВИСТУН, керівник Жмеринської дистанції захисних лісонасаджень (ПЧЛ-3), відразу вводить журналістів газети «Рабочего слова» в курс справи.


    «Зелена» зона господарства.


    Подорож у лісову казку.

    - Колектив дистанції утримує захисні лісонасадження на площі 4438 гектарів, 7770 гектарів смуги відчуження залізниці та 1500 кілометрів просік ліній електропередач, - каже Володимир Володимирович. - Ще в далеких 50-х роках минулого століття було створено дистанції захисних лісонасаджень. Це дало можливість виправити стан справ за рахунок кваліфікованого утримання насаджень, організації захисту від самовільних рубок. Проводилась посадка нових насаджень, а головне було ліквідовано переносні щити, яких на той час по ПЧЛ-3 Південно-Західної залізниці нараховувалось 40 тисяч. Робота ця була важка, а щитові лінії належного захисту колії від снігових заметів не забезпечували. З часом, як показав досвід, надійним та ефективним захистом є лісові насадження. Але для того щоб їх утримувати в належному стані, а саме: в посадках викошувати бур’яни та вирубувати чагарники, виявляти та вирубувати небезпечні, хворі дерева, потрібна достатня кількість людей. Як нам не складно, бо географія обслуговування території достатньо велика, ми справляємося.

    Начальник підрозділу проводить екскурсію територією дистанції. Все тут має належний вигляд. І хоча Володимир Володимирович носить залізничний мундир, та в душі він - лісничий. Адже свого часу закінчив факультет лісового господарства Сільськогосподарської академії (нині - Національний аграрний університет) України.

    - У нас дуже велике господарство, дистанція обслуговує вісім областей, тобто там, де проходить столична магістраль - продовжує розповідати Володимир Свистун. У 2011 році ПЧЛ-и Південно-Західної залізниці пережили реорганізацію. З п’яти діючих дистанцій залишилось лише дві. Перша об’єднала праву сторону залізниці, це Жмеринська дистанція захисних лісонасаджень, друга - Ніжин - ліву сторону.

    ДО РОБОТИ - З ВІДДАНІСТЮ

    - Жмеринська дистанція захисних лісонасаджень виконує всі покладені на неї обов’язки. Якісно, в повному обсязі. Для того щоб все виконати, починаємо працювати практично з початку року. Проводимо обстеження лісонасаджень на предмет рубок просік під лініями електропередач та зв’язку. Складаємо план першочергових завдань, де потрібна санітарна рубка та ліквідація захаращеності в лісонасадженнях, - каже керівник.

    Під час екскурсії територією бачимо, як залізничники, поки не сильно пече сонце, швидко, з повною самовіддачею працюють. Роботи багато. Цьогоріч дуже швидко все росте, особливо, бур’ян, тож треба покосити посадки від засмічення травами, заростання диким чагарником, пагонами дерев.

    - Хто до природи байдужий, у нас довго не затримується, - зауважує Володимир Володимирович. - Зате ті, хто залишилися, щиро люблять свою роботу.

    Колись у дистанції був свій великий розсадник, з різноманітним асортиментом. Асортимент, а це саджанці дерев та квітів, можна побачити в МЦРЗ «Хмільник», пансіонаті «Променистий». Продукція розсадника слугувала покращанню благоустрою столичної магістралі та потреб Жмеринки.

    На жаль, сьогодні через економічні проблеми захисним лісонасадженням приділяють не так багато уваги. Щорічно скорочується фінансування, спрацьовується техніка, зменшується персонал дистанцій. Усі розуміють: без працівників дистанції лісонасаджень не обійтися, адже дерева в захисних лісосмугах не тільки оберігають шлях від снігових заметів, а й виконують інші важливі завдання. Зокрема, незаперечна роль лісонасаджень у поліпшенні екологічної обстановки на залізничному транспорті - дерева поглинають пил від вантажних рухомих поїздів із вугіллям, щебенем та іншими сипучими вантажами. При розвитку швидкісного і високошвидкісного руху захисна лісосмуга значно зменшує опір вітру. Слухаючи, як розповідає про роботу Володимир Володимирович, переконуюся, що «зелене» господарство на магістралі необхідно розвивати. Для цього не потрібно великих фінансових вливань.

    - Середній вік нашого автотракторного парку та мотоінструментів сягає 15-20 років. Це дуже багато. Адже щодня техніці доводиться працювати в складних польових умов, де механізми спрацьовуються дуже швидко, - повідомляє начальник дистанції. - Поки обходимося ремонтом, але це тимчасовий захід. Дуже хотілося, щоб ситуація змінилася на краще.

    Володимир Володимирович з болем говорить і про заробітну плату працівників господарства, яка помітно нижче середньої зарплати по залізниці. «У нас люди хороші, працьовиті. По-іншому не охарактеризуєш людей, які у важких умовах за невелику загалом-то зарплату намагаються добре робити свою справу. Тут свій мікроклімат. Можливо, це пов’язано з тим, що люди працюють ближче до природи», - каже керівник.

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ та з архіву редакції
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05