РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 31 (15 серпня 2014) 

  • Від «Еврики» до «Спрута»

    Чи часто Ви, шановний читачу, зупиняєте власний погляд на… вогнегаснику? Ні, не часто? Поздоровляю, значить, робота інспекторів з пожежного нагляду та відповідальних працівників за пожежну безпеку у вашому підрозділі на висоті. Чи задумувалися про те, хто забезпечує у справному стані вогнегасники? На Південно-Західній магістралі це професійна прерогатива спеціалізованої дільниці протипожежних робіт (СДПР). Колишня назва підрозділу служби воєнізованої охорони Південно-Західної залізниці - комплексний пункт технічного обслуговування переносних вогнегасників (КПТО), що розташовано біля пасажирської платформи Чубинський на околиці Борисполя. Чому було змінено назву? Розберемося разом.


    Ім’я у цієї привітної жінки із лагідною усмішкою милозвучне - Лариса.
    Лариса Павлівна ДУКМАС працює контролером з якості протипожежних приладів.
    Робота відповідальна, тож Л. Дукмас до виконання своїх обов’язків відноситься якомога уважніше.


    ПОНАД ДВА СТОЛІТТЯ ТОМУ…

    Перед тим, як ознайомити з роботою цього підрозділу, зануримося в історію створення червоного «у душі сміливого вогнеборця», як називають поети вогнегасник. До ХVIII ст. основним засобом для гасіння загорянь і пожеж, одночасно із заступами, ломами, сокирами й цебрами, була проста вода з колодязя, ріки, озера або ставка. Перший переносний вогнегасник було створено в 1813 р. капітаном британської армії Джорджем Менбі. Вогнегасник представляв із себе металевий циліндр, ємністю майже 10 літрів, заповнений підлуженою водою. Роль газу, що витісняє протипожежну рідину, виконувало наповнене до балона стиснене повітря.

    У 1898 р. з’явився перший у російській імперії вибуховий вогнегасник «Пожарогаз Шефтеля». Це була картонна коробка, масою 4, 6 або 8 кг, заповнена сумішшю із галуна (квасцы - рос.), соди, сульфату амонію (сіль сірчаної кислоти) й інфузорної землі (має велику пористість, слабку теплопроводність, тугоплавкість й кислотостійкість).

    Винахід російським інженером Лораном в 1902 р. вогнегасної піни, способів її одержання, методів гасіння горючих рідин і поклав початок виробництву ручних хімічних пінних вогнегасників. Лоран налагодив випуск вогнегасників власної конструкції, давши їм назву «Еврика». У наступні роки поліпшувалася конструкція самого вогнегасника і підвищувалася якість використовуваних розчинів.


    Токар Анатолій ГОЛЬОСА має високий робітничий розряд.
    Його фах дозволяє на старенькому верстаті виточувати найскладніші деталі.

    П’ЯТНАДЦЯТЬ РОКІВ, ЯК ОДИН ДЕНЬ

    Відтоді багато протипожежної піни використано. Про прогрес у пожежогасінні зокрема на столичній магістралі дізнався зі слів начальника СДПР Наталії ПЕТРЕНКО.

    Історія створення тогочасного комплексного пункту технічного обслуговування переносних вогнегасників сягає 1997 р. Саме тоді Міністерство транспорту України внесло пропозицію побудувати такий пункт на Південно-Західній залізниці. Ця пропозиція була підтримана начальником залізниці Борисом Олійником. Ідея була зрозумілою, адже для зарядки, перезарядки вуглекислотних та хімікопінних вогнегасників свого часу було створено примітивні пункти при локомотивних депо.


    «Заряджати вогнегасники - справа не з простих», - вважає Олександр КРАВЧЕНКО.


    Майже чотирнадцять років тому переступив поріг дільниці протипожежних робіт Тахір ГАРІБОВ.
    «Робота до душі, заробіток стабільний», - сказав він з ледь помітним кавказьким акцентом. І додав - «Бажаю всім миру!»

    Але згідно з Законом України «Про пожежну безпеку» роботи протипожежного призначення і в тому числі по перезарядці та технічному обслуговуванню повинні виконуватись спеціалізованими організаціями, за умови наявності відповідної ліцензії, виданої головним управлінням пожежної охорони МВС України, та за наявності необхідного обладнання.

    Отже виникла гостра потреба будівництва пункту технічного обслуговування вогнегасників, щоб задовольнити потреби підприємств залізниці.

    Від ідеї до її впровадження злинуло два роки. 27 грудня 1999 р. на околиці м. Бориспіль було побудовано і впроваджено у дію цей комплексний пункт.

    Причина зрозуміла - багатогалузеве господарство Південно-Західної залізниці завжди потребує надійного протипожежного захисту об’єктів та рухомого складу. З метою попередження пожеж на залізниці налагоджено пожежнопрофілактичну роботу. І мова не лише про вчасне обслуговування вогнегасників.

    За останні роки вдалося різко знизити кількість пожеж на об’єктах та у рухомому складі, але, на жаль, пожежі ще виникають. Для боротьби з червоним півнем застосовуються первинні засоби пожежогасіння.

    Всього на об’єктах та в рухомому складі залізниці експлуатується понад 32 тис. вогнегасників різних типів, які в будь-який момент повинні бути працездатними.

    Невеликий колектив тепер спеціалізованої дільниці протипожежних робіт (СДПР) під орудою Наталії Петренко забезпечує технічне обслуговування, ремонт, перезарядку переносних вогнегасників різних модифікацій. Згідно з ліцензійними умовами всі спеціалісти пройшли професійне навчання та отримали відповідну кваліфікацію. Основним правилом роботи колективу СДПР є не кількість, а якість, тому кожен працівник відповідально ставиться до виконання своїх обов’язків. Це, звичайно, в першу чергу засвідчують показники роботи. Крім турбот про перезарядку вогнегасників місцеві умільці вміють проводити вогнезахисну обробку дерев’яних конструкцій, заряджати модулі порошкового пожежогасіння типу «СПРУТ», що є особливою гордістю спеціалізованої дільниці протипожежних робіт. Тепер зрозуміло, що спектр робіт на колишньому комплексному пункті технічного обслуговування переносних вогнегасників значно розширився. Тому і відбулася відповідна часу модернізація місцевої інфраструктури, а з нею й удосконалення роботи спеціалізованої дільниці протипожежних робіт.

    Літо у розпалі. Ще підкине спеки серпень. Ще буде про що турбуватися з точки зору забезпечення протипожежної безпеки на відкритих об’єктах залізничникам. Хоча ці турботи на залізниці існують упродовж усього року. Рухомий склад, будівлі, виробничі приміщення. Як тут без вогнегасника, без «СПРУТа»?! Як тут без умільців під орудою досвідченого інженера Наталії Іванівни Петренко?! Неможливо.

    Іван СОТНИКОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05