РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 28 (25 липня 2014) 

  • Коли інспектор із добрими намірами

    Інспектор, як пояснюють словники, - це спостерігач. Абсолютно нейтральне в зародку це слово набуло з роками у нашому суспільстві до певної міри негативного значення. Бо інспектор не допомагати приходить, а покарати. За що? Причина знайдеться. Бо не помиляється лиш той, хто не працює.

    Та доля зводить мене із технічним інспектором Дорпрофсожу. Прямо на прохідній Конотопської дирекції залізничних перевезень. Познайомилися, розговорилися. «Завтра, - сказав Андрій ОВСІЄНКО, - хочу побувати у ваших колійній машинній станції та дистанції колії. Поїдемо?»


    Технічний інспектор Дорпрофсожу Андрій ОВСІЄНКО, начальник КМС-119 Руслан ЧЕРЕВИЧНИЙ та токар Віктор УДОД.

    Ще б пак, інспектори, переконувався, до безпосереднього процесу інспекції сторонніх залучають не охоче. Результат, протокол - будь ласка. Зайві очі? «Я вам зателефоную, - обіцяють, - домовимося». Тільки не телефонують.


    Бригадир Конотопської дистанції колії Роман МАТЮХА.

    Андрій Овсієнко хоче перевірити стан охорони праці й санітарно-побутові умови. Тут вічна тема, як говорять літератори. Не практикують колійники ні ланчів, ні перопочинку з кавою, ні саун та розслаблюючого масажу після гарячого робочого дня. Не шикують європейським ремонтом і модерновою технікою… Та це так - до слова.

    Технічного інспектора зустрічає начальник колійної машинної станції (КМС) 119 Руслан ЧЕРЕВИЧНИЙ. Й відразу ж веде на дільницю з демонтажу старої шпальної решітки. «Сьогодні на базі, - пояснює Руслан Петрович, - людей мало. Основні сили - на «вікні». Там же й турні вагони».

    Розумію, що Андрій Вікторович розчарований. «Битовки» - вони цікавлять, але мені доводилося в бувати в конотопських турних вагонах. Не розкіш, та не гірші, ніж в інших КМС. Наскільки комфортно? Жити можна. Лиш не у спекотний день і теплу ніч - кондиціонерами не обладнані. Тож питання обладнання ними турних вагонів уже, мабуть, назріло. Та і старі вони - давно відкатали свої кілометри.

    На демонтажній дільниці підходимо до монтера колії. Технічний інспектор запитує про спецодяг та спецвзуття. «Усе є, - відповідає Сергій ПРОЦЕНКО. - І черевики теж… Видають вчасно нормально». Нарікання на якість із його вуст не прозвучало, лише рукавиці, на думку монтера, мають бути міцнішими.

    Далі - електроцех. Правда, цехом називати його можна лише умовно - дільниця. Але в масштабах колійної машинної станції саме електроцех, де ремонтується і перевіряється електрообладння, якого у камеесі багато. «Двигуни, - розповідає Руслан Черевичний, - перемотуємо самотужки. Так швидше. Бо згорів - шукай, де ремонтувати, чекай, поки зроблять… У нас непогана матеріально-технічна база. Все ми можемо виконати самостійно. Аби лиш обсяг роботи, обсяг ремонту колії був».

    - І кадри нам потрібні, - додає Володимир Іванович ВОЛОСЮК, електрослюсар. - Нам зміну треба готувати.

    Володимир Іванович, мудра людина, висококваліфікований спеціаліст і майстер - золоті руки. Переймається передусім саме цією проблемою. Бо ветеранське звання в нього не за горами.

    - А є хтось на прикметі? - запитує Андрій Овсієнко.

    - Є. Савела Сашко. Здібний хлопець.

    Ось так у супроводі начальника колійної машинної станції обходимо всю територію. Стан побутових кімнат, стан робочих місць? Не занедбані. Помітно, що у КМС намагаються їх оновити й осучаснити, та при куцому фінансуванні відбувається все це повільно.

    У Конотопській дистанції колії на технічного інспектора чекали. І вже знали, на що звертає увагу. Тож аби не гаяти часу, підготували довідку, згідно з якою у першому кварталі п.р. на охорону праці планували витратити 115,45 тис. грн., а витратили 242,2 тис. грн., із них: на забезпечення спецодягом - 184,3 тис. грн., мийними засобами - 8,7 тис. грн., на проведення ремонту та реконструкцію діючих санітарно-побутових приміщень - 13,6 тис. грн. тощо.

    Так що побутовими приміщеннями працівники забезпечені згідно з нормами. Їх усіх в дистанції 59. Мені відразу пригадався епізод давнього комісійного об’їзду. Один із київських начальників, зайшовши до будівлі району контактної мережі, сказав: «Погано. Але краще, ніж у колійників». Словом, рівень… І скрізь він спостерігався приблизно однаковий…

    Найближчим до адмінкорпусу дистанції колії було приміщення 8-го околодку 3-ої виробничої дільниці. Йдемо туди. Дійсно, виконано ремонт, є все необхідне. Навіть більше - є душ із гарячою водою. Але занепад, чи що?! Це ж меблі... В основному старі та звезені з усіх усюд, вони відразу кидаються у вічі.

    Робочий день у розпалі. Монтери на коліях. Нас зустрічає лиш бригадир Роман МАТЮХА. І, зрозуміло, «віддувається» за всіх. Запитань до нього немало: і коли останній раз відвідували їх інженери з охорони праці, як із спецодягом та взуттям, чи є графік відпусток… Та ще документація. Треба сказати, Роман не розгублюється. Відповідає чітко й упевнено. І, як мені здається, явних «проколів» у сфері охорони праці тут немає. Але це на мій погляд. А що скаже Андрій Овсієнко?

    - Стан охорони праці, утримання приміщень у КМС-119 і в дистанції колії, - говорить він, - в цілому задовільний. Дорікнути за щось, звісно, можна. І Романові теж. Але я бачу, як керівники цих двох підрозділів прагнуть в міру можливостей поліпшити ситуацію. І коли щось їх стримує, то це брак коштів. Охорону праці, а тим паче ремонт приміщень, треба фінансувати. І не для того я їхав сюди, щоб лише тикати в недоліки. Вивчатиму документацію, говоритиму із начальниками й головами профкомів, радитиму, переконуватиму, словом, буду в першу чергу допомагати.

    Що ж, як бачите, є інспектори і з добрими намірами.

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05