РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 25 (4 липня 2014) 

  • Звідки агресія у транспортних опудал?

    - На Придніпровській та Донецькій залізницях руйнують мости. Терористи, наймані російською хунтою та колишніми українськими державотворцями, як зазначають центральні ЗМІ, фінансують військову агресію Донбасу із закордону. Рейкова війна - це оприлюднені факти, кожний з яких свідчить про те, що настали тяжкі часи для нашої Вітчизни. Ось про що маєте писати! - голос в редакційній слухавці був надто роздратованим.


    Маляр Олексій СВИСТУН - «Перефарбовувати корпус електропоїздів після набігів графітістів приходиться часто».

    Поки що втримаємося від огляду складних подій в Україні, адже глибоко сподіваємося і міцно віримо, що лихоліття незабаром мине.


    Транспортний злодюжка за «роботою».
    Фото з інтернету

    ХВОРІ НА БІЛУ ЛИХОМАНКУ

    Тема, яку пропоную для обговорення сьогодні, це вандалізм у приміському транспорті. На відміну від вибухів на коліях, ця тема не нова. Складається враження, що транспортній міліції до дій вандалів і діла немає. Як раніше, так і тепер. Можливо, на даний час у правоохоронців руки не доходять до мілких злодюжок, які пробавляються псуванням, крадіжками елементів рухомого складу. Великий злочин починається з малого вчинку. Іноді сучасний 14 - 15-річний пацан (курсив мій - В.З.), що краде деталі верхньої будови колії, вже завтра стає запеклим злодієм, до рук якого «прилипають» не кілограми залізничного обладнання, а тонни.


    Слюсар з ремонту рухомого складу Олександр САЛІКОВСЬКИЙ - «Скільки «проживе» оновлений диван?!»

    Юридичний термін «продовжуваний злочин». Все стає зрозумілим, якщо уважно ознайомитись із коментарем статті 32 «Повторність злочинів» Карного кодексу України. «Єдиний злочинний намір, який об’єднує злочинні діяння при вчиненні продовжуваного злочину, як особливий вид умисної форми вини, має місце тоді, коли винний, за наявності загальних ознак умислу, реалізовує свій задум, розраховуючи вчинити у різний час не одне, а декілька (два чи більше) тотожних за своїми ознаками злочинних діянь, спрямованих на досягнення загального результату. Єдиний злочинний намір на вчинення продовжуваного злочину, як правило, виникає у винного ще до вчинення першого із діянь, які складають продовжуваний злочин. Водночас він може виникнути і в процесі вчинення першого діяння». Як на мене, цілком зрозуміле юридичне роз’яснення. Якщо потрібно простою мовою, то це у нашому випадку, приміром, руйнування сидінь для пасажирів, демонтаж замків у перехідних дверях між тамбурами вагонів, биття скла у вікнах та в освітлювальних плафонах, виламування залізних корпусів у електропічках і так далі. Малювання графіті на стінках рухомого складу - то також злочин і немалий, зважаючи на вартість роботи деповського малярного цеху, розходів на фарбу та відповідне обладнання.


    Кому заважав плафон світильника?!



    Швачка побутового корпусу Ірина ЄФІМЕНКО - «Якість роботи гарантую.
    Проте, якби побачила, як вандали руйнують те, що зроблено в депо, обов’язково в міліцію повідомила б».

    ШУКАЙТЕ ЗЛОДЮЖКУ ЗА ЗАЛІЗНИЧНИМ МЕТАЛОМ!

    Скажете, нічого спільного між вирваною «з м’ясом» бар’єрною планкою на дверцятах шафи з електроапаратурою в електричці та зруйнованою опорою під залізничним мостом? Зробивши декілька мерзотних вчинків, сучасний «джентльмен удачі» підхоплює, як писав Достоєвський у «Злочині і карі», білу лихоманку. Як наслідок, нові і нові злочини.

    Виконання капітального ремонту лише однієї секції (два вагони - ред.) електропоїзда складає один мільйон 100 тис. грн. Зважаючи на те, що приміські пасажирські перевезення - галузь збиткова, викидати кошти кожного разу після того, як там побувають вандали, залізничникам не з руки. Як уже нагадувало наше видання, компенсацій за перевезення пільгових перевезень громадян з обласних бюджетів на залізничні рахунки - кіт наплакав. А якби столична магістраль отримала заборговані обласними адміністраціями 30 млн. грн. (за 2013 р. - 52 млн. грн.), можливо було б капітально відремонтувати п’ять десятивагонних електропоїздів?!

    І знову ж замкнене коло: у депо обмаль фарби, не вистачає запчастин через їх велику вартість, а у цей же час мисливці за металом руйнують щойно відремонтоване обладнання. У суму, яку має відшукати залізниця, входить не лише вартість безпосередньо зіпсованих елементів, деталей та вузлів. Як правило, це розмальоване графіті зовнішнє обшивання вагонів поїздів, зіпсовані сидіння й стінові панелі, зламані поручні, ручки дверей, пошкоджена електропроводка, виведені з ладу печі, розбите скло. Реальний же збиток складається з безлічі витрат на відновлення. До цього процесу потрібно залучати додаткову кількість працівників. Замість звичайного ремонту вагонів, перевізник має відшукувати додаткові кошти, а від нестачі сучасних поїздів, у першу чергу, страждають пасажири.

    «Працівники сподіваються, що пасажири будуть берегти майно залізниці та не будуть вчиняти акти вандалізму, які відбуваються дуже часто», - так закінчувався попередній газетний матеріал під назвою «Мисливців» за металом просять не турбуватися» («Рабочее слово» №21 2014 р.).

    Залізничники констатують: більшість випадків стається, коли у вагоні присутні пасажири, які байдужі до того, що відбуваються правопорушення. А у залізниці бракує коштів для відшкодування збитків. Крім того, в Україні немає законодавства, яке передбачало штрафи, що повністю відшкодовували б нанесені збитки залізниці. На превеликий жаль.

    …Рейс закінчено. Ми у відремонтованому електропоїзді №501, який лише два тижні тому вийшов із цехів Фастівського моторвагонного депо. Саме у тій електричці, про яку повідомляли у матеріалі, вандали почали руйнувати вхідні двері до туалетів, намагаючись знімати металеві петлі. Далі злодюжки діяли за принципом Балбеса - героя Юрія Нікуліна з кінокомедії «Операція «И» та інші пригоди Шурика». А саме - не без допомоги підходящого у таких випадках інструменту, зламували замки у дзеркальних шафах, що є у кожному туалеті. Пересвідчившись у тому, що водопровідна система тепер складається із пластикових труб, очевидно, спересердя представники злочинного світу скручували ручки на водопровідних кранах і саму сантехнічну фурнітуру. «З копійчаної залізяки дурню радість», - скажете і будете правим. Але чи легше від цього нормальним пасажирам, коли вода із бака заливає туалетну підлогу? Коли руки вже ніде помити? Коли вагонний унітаз не змивається? У цьому разі не кваптеся, гарячі голови, звинувачувати ні локомотивну бригаду, ні слюсарів-ремонтників, ні залізничне керівництво. Шукайте злодюжку за залізничним металом!

    ЧОМУ У СЛОВІ «ПАЦАНІЗМ» ПОМИЛКА ДОПУСКАЄТЬСЯ?

    Саме для обслуговування пасажирів у приміському сполученні моторвагонним депо Фастів-1 було відремонтовано 10 вагонів електропоїзда ЕР-9М №501. Чому ж тоді дерматин на сидіннях порізано у багатьох місцях? Для чого розмальовувати у вагоні стінки, панелі та ще й оздоблювати власні каракулі низькоякісними наліпками. Останні, до речі, не йдуть у жодне порівняння з тими веселими картинками, які залізничники спеціально розклеїли у дитячому вагоні: на скло віконних блоків залізничними умільцями наклеєно наліпки з персонажами мультиків, а в салоні вагона відтепер існують розмальовки для дитячого дозвілля.

    Проте не заспокоюється сучасний хуліган. До снаги скрутити пластмасову ручку, що «заважає» йому на пасажирському дивані. Згідно зі ст. 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення (невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей) вчинення неповнолітніми правопорушень, відповідальність за які передбачена КУпАП, або діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, що їх замінюють.

    А за таке особисте захоплення, як графіті, можна отримати покарання за ст.110 (порушення правил користування засобом залізничного транспорту) та ст.173 (дрібне хуліганство) Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також за ст.194 (умисне знищення або пошкодження чужого майна, що заподіяло шкоду у великих розмірах) та ст.296 Кримінального кодексу України (хуліганство).

    Згідно із чинним законодавством України передбачені штрафи:

    - за пошкодження залізничної колії, захисних лісонасаджень, снігозахисних загорож та інших об’єктів, споруд і пристроїв сигналізації та зв’язку - від 170 до 510 грн.;

    - за підкладення на залізничні колії предметів, що можуть спричинити порушення руху поїздів, штраф складатиме від 255 до 680 грн.;

    - за викид сміття й інших предметів з вікон і дверей вагонів поїздів - від 34 до 170 грн.;

    - за пошкодження внутрішнього устаткування пасажирських вагонів, скла на локомотивах і вагонах - від 170 до 510 грн.

    Автора можна звинувачувати у тому, що намагався в одному матеріалі об’єднати, здавалося, непоєднувані теми. Мілке хуліганство у приміському транспорті та плановані терористичні операції у Донбасі? Не кваптеся переконувати мене, що тут немає нічого спільного. І тут, і там замах на безпеку руху. І тут, і там можливі непередбачувані наслідки. «Коли на мене щось звалиться, тоді, можливо, хтось поворухнеться», - говорив один із трагічних театральних героїв. І додавав у зв’язку із негативною ситуацією, куди раз по раз потрапляв через вчинки нелюдів: «У слові «пацанізм» я часто роблю помилку. Після першої літери ставлю «о», хоча орфографія вимагає лише «а». Вважаю, що цей виняток із правил допускається».

    Особисто міцно вірю, що лихоліття незабаром мине. Притягнуть до суворої карної відповідальності залізничних мінерів. Добре було б, щоб разом з ними зникли за гратами і залізничні злодюжки - агресивні опудала, що відповідно вдягаються перед «полюванням». І прикриваючись «сміливими» намірами мститись всім і вся, руйнують і без того спрацьований транспорт.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олексія ЧУМАЧЕНКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05