РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 19 (23 травня 2014) 

  • У чому впевнений голова профкому

    Центр механізації колійних робіт (ЦМКР) - підрозділ Південно-Західної магістралі. На його балансі нараховується 60 одиниць техніки, яка протягом зими пройшла поточний ремонт на головній базі по ст. Київ-Волинський та дільницях у Конотопі, Козятині, Шепетівці. Капітальний та середній ремонт деяким виконувався на Житомирському заводі.


    Будні колійників насичені напруженою працею, причому вони працюють майже на всіх напрямках столичної магістралі. Наше завдання того весняного дня було не зовсім виробничого характеру: ми хотіли ознайомитись, у яких побутових умовах живуть колійники. Адже переважна більшість працівників Центру, враховуючи вахтовий метод роботи машиністів, мешкають далеко від столиці. Тобто 15 днів місяця - у ремонтному цеху чи на перегоні, а півмісяця відпочивають. Тож адміністрація самотужки створює належні санітарно-побутові умови для персоналу.

    Зустрічає нас голова профкому ЦМКР Микола ШЕВЧУК. Він і проводить нам своєрідну екскурсію підрозділом. Відразу кидається в вічі прибрана територія, доглянуті клумби, побілені дерева, упорядковані проходи між коліями.

    Прямуємо до турного вагона. Поруч з ним на колії чекає контрольного огляду високопродуктивна машина безперервної дії ВПР-09-32 CSM Dynamiс спільного виробництва австрійської фірми Plasser & Theurer та ВАТ «Старокраматорський машинобудівний завод». Знайомимося з бригадою залізничників у складі чотирьох чоловік, які працюють на цій техніці. За словами старшого машиніста Віталія Наконечного, для того, аби працювати на такій машині, потрібно мати високу теоретичну і практичну підготовку. До речі, залізничники дуже схвально відгукуються про надійність сучасної техніки.

    Заходимо до вагона, що стоїть поруч на колії. Це і є помешкання бригади машиністів, які обслуговують колійну техніку. Старший машиніст - Віталій НАКОНЕЧНИЙ (другий ліворуч), машиністи: Максим МАКСИМЧАК, Ярослав ГРИШНІВСЬКИЙ, Віктор НЕЛЮБІЙ (на фото). Звертаю увагу: що хоч і проживають лише чоловіки, там чисто. Красномовна деталь: машиністи не заходять до свого купе, не знявши взуття.

    У вагоні облаштовано кімнату для прийому їжі, є холодильник, великий стіл, який використовується, і в обідню перерву, і під час навчання. А ще є душова, у кожному купе - невеличкий гардероб.

    - У нас не багато таких зразкових вагонів, - розповідає голова профкому Центру механізації колійних робіт Микола Шевчук. - На балансі їх - шість. І це один із кращих. Але практично всі вони, за великим рахунком, потребують навіть не ремонту, а кардинального оновлення. Справа у тім, що вік деяких вагонів перевалив вже за 30 років. Правда, ціна питання достатньо висока. У нинішніх економічних реаліях розраховувати на фінансування не доводиться, тому до наявних вагонів-довгожителів необхідно ставитися дбайливо. І ще важливе питання, на яке хочеться звернути увагу, криза, скорочення витрат, оптимізація штатної чисельності - все це зрозуміло, але... Якщо виправдовувати цим всі наші сучасні мінуси, нічого при тому не робити, то результат, зрештою, буде невтішний. Можемо, зокрема, втратити певну частину залізничних кадрів. Тому вибору немає: треба створювати працівникам такі умови праці та відпочинку, щоб вони, умови, крім усього іншого, стали хорошою мотивацією, яка утримує людей на залізниці.

    Микола Васильович наголосив на тому, що ці вагони призначені спеціально для відпочинку залізничників, які працюють, як правило, вахтовим методом на перегонах під час колійних робіт. Але, на жаль, через відсутність спеціально підготовлених провідників функції останніх після трудової зміни по черзі виконують члени бригади.

    - Річ у тім, що в штатному розкладі Центру посада провідника вагона відсутня, - коментує Микола Васильович. - Тож забезпеченням турного вагона займаються залізничники.

    Микола Шевчук згадує, що раніше подібних проблем не виникало. Провідники в обов’язковому порядку були в штаті.

    - Стежити за порядком у вагоні повинні спеціально навчені й підготовлені люди, - упевнений голова профкому. - У посадових обов’язках монтерів колії або машиністів ви не знайдете пункту «підтримання порядку у вагоні». Бо кожен має займатися своєю справою: машиніст - управляти машиною, а провідник з відповідними навичками - опалювати вагон. Тож повторюсь, у турних вагонах повинні працювати спеціально навчені люди, які відповідали б за безпеку проживання.

    Микола Васильович проводить нас у депо.

    Знайомимось з електрозварником Іваном ЦВІГУНОМ. Він має 38 років трудового стажу. Якраз того дня його виробниче завдання було в цеху, хоча нерідко доводиться виїжджати на термінові роботи на перегони. Потім ідемо в токарний цех, де господарює токар-фрезерувальник Геннадій ЧОРНОПІЩУК (на фото).

    - Велику кількість різних деталей і механізмів робиться у нашому цеху, - розповідає Геннадій Олександрович. - Усі вони необхідні для ремонту колійних машин. Ми слюсарі-верстатники широкого профілю і серед моїх колег в депо достатньо кваліфікованих фахівців.

    Залізничники розповідають, що для доставки ремонтних бригад до місць роботи і назад необхідні колієремонтні «летючки», для малогабаритних вантажів - автомобілі на базі УАЗ-39099…

    Слухаючи розповіді залізничників, розумієш, що за кожним відремонтованим кілометром колії стоїть важка праця людей. Особливо це відчутно зараз, коли стартував сезон колійних-літніх робіт. Та все ж вони не ремствують, вміють входити у чиєсь становище, і цінувати нелегку й інколи невдячну працю залізничників. І дуже важливо, щоб після напруженого робочого дня вони могли відпочивати у комфортних умовах.

    Ольга ЛИХАЧОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05