РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 23 (11 липня 2008) 

  • Чи завжди дебет співпадає з кредитом?

    Діапазон діяльності, яку виконує колектив сектору екології технічної служби Південно-Західної залізниці, достатньо обширний. Головним же завданням працівників є координація й організація роботи в структурних підрозділах магістралі. Загалом же вся діяльність спрямована на зменшення шкідливого впливу від результатів діяльності підприємств залізничного транспорту на навколишнє середовище.

    Незважаючи на те, що серед інших залізничний транспорт вважається найбільш екологічно чистим, однак і залізниці забруднюють навколишнє середовище виробничими стоками, викидами шкідливих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних та пересувних засобів техніки. До групи ризикових відносяться також випадки утворення аварійних ситуацій у результаті перевезення небезпечних вантажів тощо. А накопичення величезної кількості як виробничих, так і побутових відходів у лісосмугах, на виробничих територіях, в інших місцях перетворюється на справжнє стихійне лихо.

    На здійснення природоохоронних заходів залізницею спрямовуються значні кошти. В 2007 р. структурними підрозділами столичної магістралі на ці заходи витрачено майже 90 млн. грн., що склало 86% до виділених запланованих коштів. У минулому році передбачалося встановити вагономийний комплекс у вагонній дільниці ст. Київ-Пасажирський та склади для збору забруднювачів у службі колії на загальну суму 28,8 млн. грн. Названі заходи не було виконано через порушення договірних умов з поставки обладнання відповідними організаціями.

    Найбільш значні потоки коштів спрямовуються на охорону та раціональне використання земель, природних ресурсів, охорону атмосферного повітря, раціональне використання, зберігання та знешкодження відходів виробництва тощо.

    За забруднення навколишнього природного середовища (викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря від пересувних джерел, скиди у природні водні об`єкти та ін.) залізницею загалом у 2007 р. сплачено до бюджету країни 1 млн. і майже 600 тис. грн.

    Оскільки охорона навколишнього середовища - справа загальнодержавна, тому всі види виробничої діяльності регламентуються згідно з величезною кількістю державних нормативних актів. А виконання й дотримання їх у процесі діяльності контролюється відповідними державними органами, екологічними структурними підрозділами Укр- залізниці та залізниць. У травні поточного року головним управлінням безпеки руху та екології Укрзалізниці було здійснено перевірку організації роботи з охорони навколишнього природного середовища та забезпечення екологічної безпеки на Південно-Західній залізниці. Як відзначив заступник начальника головного управління з безпеки руху та екології Укрзалізниці Анатолій ПАВЛЮК, позитивним у діяльності залізниці в 2007 р. в цілому виявилось те, що зменшено викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, скидання зворотних вод у поверхневі водойми, а також скидання недостатньо очищених зворотних вод тощо. Але одним із негативних показників виявилось збільшення скидання вод без очищення.

    Однак під час перевірки було виявлено і досить серйозні недоліки. Зокрема - розбіжності у статистичній звітності даних, які стосуються, скажімо, спожитої води, користування земельними ресурсами та ін. і відповідно оплати за них. Ці розбіжності бувають часом досить великі, що виливається, в свою чергу, у відчутні невиправдані фінансові витрати з бюджету залізниці.

    Сектором екології Південно-Західної залізниці було здійснено перевірки розрахунків податкових платежів до бюджету за забруднення навколишнього природного середовища усіх підпорядкованих залізниці структурних підрозділів. Було виявлено цілу низку порушень, які врешті призвели до переплати коштів до державного бюджету. Насамперед, була виявлена тенденція до збільшення платежів від пересувних джерел (автомобілів) через застосування нормативу збору на бензин етилований. І це при тому, що з першого січня 2003 р. вступив у дію Закон України «Про заборону ввезення й реалізації на території України етилованого бензину та свинцевих добавок до бензину». Виявлено також неправильне застосування нормативів збору, індексу інфляції тощо при розрахунках платежів за викиди в атмосферу від стаціонарних джерел. Перш за все, це стосується структурних підрозділів служб колії, локомотивного господарства, вагонного господарства, сигналізації та зв`язку.

    Як уже згадувалося вище, за діяльністю підприємств залізничного транспорту здійснює контроль щодо дотримання норм екологічної безпеки чимало державних органів. Зокрема, державні управління екології та екологічні інспекції, органи прокуратури, внутрішніх справ, управлінь водних ресурсів, податкових інспекцій тощо. За минулий рік у сектор екології залізниці надійшло 63 копії приписів. За виявлені порушення на посадових осіб окремих підприємств накладено адміністративні штрафи.

    До речі, що стосується приписів, начальник сектору екології технічної служби залізниці Валентина ГОЛОПАПА розповіла, що вони не завжди бувають обґрунтованими. Часом важко зрозуміти, чим керуються перевіряючі, коли приписують побудувати очисні споруди впродовж дуже короткого терміну. Це при тому, що за, скажімо, визначений ними час освоїти досить значні кошти неможливо. Тому у зв`язку з цим залізничні екологи кроком вперед вважають введення з першого січня 2008 р. Закону України «Про засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», який регламентує, які контролюючі органи та з яким інтервалом часу мають право здійснювати перевірки. Раніше такого правового акта не існувало, тому могли прийматися й необ`єктивні рішення. Тепер це значною мірою дозволить зменшити невиправдані штрафи, більш об`єктивно оцінювати екологічну ситуацію на залізниці.

    Ганна БОГОВІС
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05