РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 10 (3 березня 2006) 

  • Свято на сцені - Огляд-конкурс: звітує Конотоп

    Нинішня спекотна пора вкотре нагадала про необхідність дотримання протипожежної безпеки, в тому числі, а, можливо, і в першу чергу - на залізниці. Адже наше господарство і за звичайних умов потребує пильності та обережності при виконанні вогненебезпечних робіт. А коли сталевими магістралями мчать потяги із легкозаймистими, а то й вибуховими матеріалами, достатньо спалаху засохлої рослини чи якогось папірця біля колії - біди не уникнути.

    Де придбати квиток на пожежний поїзд?

    На жаль, такі випадки ще трапляються. І тоді до виконання термінової роботи у небезпечних для життя умовах мають пристати залізничні вогнеборці. Для цього на нашій залізниці й утримується 16 пожежних поїздів, які дислокуються на вузлових та деяких інших великих станціях, їх підпорядковано до складу трьох загонів-підрозділів служби відомчої воєнізованої охорони.

    Що ж собою являє пожежний поїзд? Один із таких «прописаний» на ст. Вінниця. Він дислокується на станційних коліях, що через стрілочні переводи має виходи в обидва напрямки головного ходу та й на відгалуження. Складається пожежний поїзд із цистерни та спеціального вагона-насосної станції. Зазвичай, цей рухомий склад переобладнують із колишнього купейного вагона. В ньому облаштовано декілька купе для персоналу, приміщення чергового та насосний відсік. В останньому змонтовано дві мотопомпи та обладнання для подачі води. За браком газетної площі не стану перераховувати усе вагонне «начиння».

    А от про те, що на ст. Козятин та на деяких інших уже функціонують й оновлені пожежні поїзди, варто розповісти докладніше, їх насосні станції обладнано на базі вагонів-рефрижераторів. Окрім того до складу цих поїздів належать й вагони-майстерні. Є тут приміщення для організації фахових занять та інструктажів.

    У Вінниці розташовано ще й так званий резервний комплект, а на пожежонебезпечний період додано ще одну цистерну. Таким чином пожежний поїзд, очолюваний Олександром Гавриленком, має у своєму складі аж два вагони, де змонтовано насосні станції та три цистерни. При цьому штат не змінний - чотири варти по три пожежних на чолі із начальниками. 160 тонн води та 5 тонн піноутворювача (для порівняння зазначу, що в пожежній машині всього 3-4 тонни води та 150 кг піноутворювача) - ось «озброєння» цього поїзда, квиток на який ніколи не придбаєш. Між іншим, члени кожної пожежної команди, яка перед виїздом підсилюється за рахунок фахівців із інших варт та працівників воєнізованої охорони, вміють професійно діяти під час ліквідації пожежі. Іноді можна почути на адресу вогнеборців, що, мовляв, працюють на звичайному «водовозі». Це прикра помилка з боку неосвічених: адже комплекс обладнання з великим запасом рідини для гасіння пожеж та висококваліфікованим, натренованим персоналом, який може вміло боротися із пожежами як на залізниці, так і на підприємствах та у житлових будинках, служить добре людям.

    Утім не всі так вважають. Не так давно на ст. Шепетівка проводилось комплексне навчання сил і засобів міністерства надзвичайних ситуацій (МНС) з ліквідації наслідків «аварії» на залізниці, в тому числі й з гасінням пожежі. Від нашого відомства туди запросили фахівців з відбудовного поїзда з Козятина та пожежного - із Шепетівки. Дива та й годі

    Під час навчання залізничним пожежним відвели роль лише постачальників води. Із залізничних цистерн подавали її до пожежних машин, команди яких тренувалися в гасінні «пожежі». Хоч наші вогнеборці могли б виконати цю роботу самостійно і, як переконували нас фахівці, з кращим результатом. Та задум у організаторів навчання був іншим.

    У когось із посадовців Міністерства з надзвичайних ситуацій України виникла думка -вивести пожежні поїзди із складу залізниці та підпорядкувати їх цьому відомству. Мовляв, хай воду підвозять до місць пожеж. Слава Богу, що до неї в уряді країни так і не прислухались. Хоча останнім часом лунають вислови про те, що необхідно об`єднати всі пожежні структури під єдиним керівництвом. Які аргументи? Важко відповісти. Проте очевидно - у цьому випадку не враховуються інтереси залізниці.

    Багаторічний досвід стверджує, що пожежі на залізничному транспорті мають свою особливість. І в більшості випадків ліквідувати їх за допомогою пожежних машин доволі важко, а то й неможливо.

    Яскравим досвідом тому - гасіння пожежі цистерн із жовтим фосфором на Львівській залізниці, де відзначились колективи пожежних поїздів нашої залізниці. У випадку спалаху рухомого складу на перегоні бувають ситуації, коли до небезпечного місця пожежна машина не зможе під`їхати. А якщо полум`я охоплює цистерни з пальним, то справитися за використання однієї чи й кількох пожежних машин годі й думати. А ось і конкретний приклад. У передноворічну ніч 2002 року на перегоні Печанівка -Миропіль сталася залізнична подія з одночасним виникненням складної пожежі. Горіли цистерни з бензином, дизельним пальним та нафтою. Для ліквідації цього лиха виїхало майже ЗО пожежних машин. На жаль, персонал не впорався із гасінням пожежі. І лише коли в роботу включились, один за одним, чотири пожежних поїзди, полум`я вдалось приборкати.

    Трапляються й інші випадки, коли, приміром, спалахують пасажирські вагони, локомотиви... Для ліквідації таких пожеж фахівцям потрібні спеціальні навички. Залізничні пожежні навчені діяти відповідно у вантажних та пасажирських вагонах, локомотивах. Тут обмежено простір через силу-силенну обладнання... Щоб не царював «червоний півень»

    Відомо, що на фахівців із поїздів-вогнеборців покладено й таке завдання, як контроль за протипожежним станом на залізничних підприємствах та в установах. Профілактична, просвітницька робота щодо забезпечення відповідної безпеки, проведення занять та інструктажів із залізничниками - ось далеко не повний перелік турбот. Цілком доречно виникає запитання: якими ці підрозділи мають бути у майбутньому? Звісно, оснащення пожежних поїздів поки що не відповідає сучасним вимогам. Ті дві мотопомпи, що прилаштовані у вагонах-насосних станціях, фізично та й морально застаріли. Тут експлуатуються двигуни ще від ГАЗ-24 («Волга»), які до того ж потребують багато бензину (останній, як відомо, не з дешевих), але потужності у моторах не вистачає.

    Попри це вже функціонують пожежні поїзди, де встановлено дизель-генератори, які забезпечують роботу мотопомп із меншою витратою пального та із більшою надійністю. Сподіваємося, роботу в цьому напрямку буде продовжено. А коли розмірковувати про прийдешнє, можна подбати й про самохідні пожежні поїзди, подібні автомотрисам чи дизель-поїздам. Утім, у багатьох країнах світу виробляють спеціальні пожежні поїзди. Можна пошукати досвід і за кордоном.

    Дехто із обізнаних фахівців висловлюється за те, що можна об`єднати пожежні та відбудовні поїзди в єдину структуру. Адже в багатьох випадках на ліквідацію аварій виїздять обидва цих підрозділи і завдання виконують спільно, їх об`єднання дозволить більш раціонально використовувати обладнання. Скажімо, під час ліквідації пожежі можна задіяти й кранове обладнання. А танковий тягач, який є в кожному відбудовному поїзді, за невеликої реконструкції можна перетворити й в пожежний танк. Ось коли техніку можна буде використовувати за подвійним призначенням. Це дозволить гасити вогонь на цистернах із нафтопродуктами чи із скрапленим газом на близькій відстані. Навіть при загрозі вибуху.

    Отже, перспектива щодо удосконалення вогнеборної справи на залізниці існує. Навіщо ж тоді дивні поради від горе-спеціалістів?

    Микола ПАЦАК, власкор. «РС»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05